Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Řešení dotazu:
nóó vošklivý řešení je tam mit bool jestli je fyzická nebo právnická nebo univerzální string/nějakou svou třídu 'identifikátor'. noa hezký řešení asi takle. phpkář dušan to potom dyštak snad jakoby vopravý/rožšíří nějak :D :D :D :D ;D ;D
todleto řešení je postavený na funcki get_class hele
noa jako další možný hezký řešení by asi jako šlo mit ve třídě osoba abstraktní metodu 'identifikuj_se' kterou by si ty děcký voběkty nějak všecky řešily po svým. jak dělat abstraktní třídy/medoty návod třeba tady hele :O ;D
// abstraktní třída osoba // tamto 'abstraktní' znamená jakoby jenom to že nejde vyrobit instance tý samotný třídy // slovíčko abstract nastrkávej až si budeš uplně jistej tim svým oběkovým návrhem rači class Osoba { private $adresa; private $telefon; private $mail; // konstruktor function __construct($adresa, $telefon, $mail) { $this->adresa = $adresa; $this->telefon = $telefon; $this->mail = $mail; } // gettry/settry function set_adresa($adresa) { $this->adresa = $adresa; } function get_adresa() { return $this->adresa; } function set_telefon($telefon) { $this->telefon = $telefon; } function get_telefon() { return $this->telefon; } function set_mail($mail) { $this->mail = $mail; } function get_mail() { return $this->mail; } } class PravnickaOsoba extends Osoba { private $dic; function __construct($adresa, $telefon, $mail, $dic){ //volání konstrukoru rodiče parent::__construct($adresa, $telefon, $mail); $this->dic = $dic; } function set_dic($dic) { $this->dic = $dic; } function get_dic() { return $this->dic; } } class FyzickaOsoba extends Osoba { private $rodneCislo; function __construct($adresa, $telefon, $mail, $rodneCislo){ parent::__construct($adresa, $telefon, $mail); $this->rodneCislo = $rodneCislo; } function set_rodneCislo($rodneCislo) { $this->rodneCislo = $rodneCislo; } function get_rodneCislo() { return $this->rodneCislo; } } // funkce co dělá že vypiše osobu // asi by bylo hežčí udělat to jako statickou funkci tý třídy osoba nebo // eště lepšejc jako nějakou abstraktní metodu 'vypiš' se ve třídě 'Osoba' a děti by si to nějak už zařídili posvým :D ;D function vypisOsobu($osoba) { echo $osoba->get_adresa(); echo '<br>'; echo $osoba->get_mail(); echo '<br>'; echo $osoba->get_telefon(); echo '<br>'; //funkce get_class dělá že vrací string s názvem třídy // nevim jak moc se muže rtti v php prodražit a jestli by nebylo lepčí // řešení mit na to nějakej enum nebo co voni v php maj pokavaď bys // měl víc než pár tříd :O :O if(get_class($osoba) === 'PravnickaOsoba') { echo $osoba->get_dic(); } else { echo $osoba->get_rodneCislo(); } echo '<br>'; } // a teďo si to vyskoušíme na pepkoj a jednom takovým podnikateli politickým hádejte hádejte :O :D :D ;D $osoba1 = new FyzickaOsoba('pepek novak, pospoloprty', 123456789, 'pepek@seznam.biz','pepkovo rodny cislo'); $osoba2 = new PravnickaOsoba('capak', 257171111, 'posta@vlada.cz', 'CZ46900411'); vypisOsobu($osoba1); echo '<br>'; vypisOsobu($osoba2); echo '<br><h1>hotovo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</h1>'; ?>
to co sem fanda psal nebyl spam!!!!!!! :O :O :O :O :O :O :D :D :D :D :D :D
mi jako jenom taktně naznačoval že mi houby rozumí :D :D ;D ;D
tttssssssssssssssssssssssssss náhodou je tam kouzelná metoda __construct :D :D ;D ;D
slovíčko protected nesnáší každej kdo ho jakoby musel aspoň jednou někde nějak vobcházet nóó takže ho taky nemam moc ráda :D :D ;D ;D
noa k čemu sou ty gettry/settry???? nóó teďko už vim že takle psaný celkem k ničemu v php :D
toldeto se už +- řikalo hele vlákno :D ;D kit tam řikal víc důvodů proč si myslí že to v php neni zase tak důležitý mit tam typy
to sem teda jako nepozabudla sem to totiž jako vůůůůbec nikdy neslyšela že v php takovej rovnák na vohejbák existuje :D :D ;D ;D
btw jak efektivně v takovým gettru/settru vynutíš datovej typ anižbys ho buť při každým voláním nastavoval nebo v tý __set měl třeba nějakej switch/case a podle ména cpal typy?? :O :O třeba tenleten příklad hele přectav si žeti tam někdo skusí do tý tvý proměný height narvat string :O ;D
se řiká že prej se nikdy nesmí veřit uživateloj nóó tak mi připadá takový jakože logický hlídat si ty typy kromě před databází taky hnedka navstupu. typy se taky hoděj protože proměnou de blbě pomenovat a pak nemusí bejt jasný co obsahuje. navíc na pozadí všecky ty proměný maj nějakej typ a nemit nad tim možnost kontroly mi připadá takový divný :D
V Javascriptu na typy dlabou úplně a nikomu to nevadí.
nóó asi nevadí ale s vyjímkou lidí co si vyrobili typescript :O :D :D ;D
'takže todleto si kupujeme na firmu noa támhleto si kupuju jenom na sebe. mail telefoní číslo a dodací adresu použijte v obou případech stejnou přece to nebudete posílat ve dou balících a mi si to už nějak poznáme nóó a kdyby byly problémky tak volejte na jedno z těhletěch dejme tomu pěti čísel mě asi nezastihnete ale von to věčinou vždycky někdo veme a převezme balík. noa kdyby přeci ne tak nechte balik u pani sousedky vomáčkový ve vedlejším baráku my sme tak domluvený že ji pak po někom pošlu peníze' :D :D ;D ;D
class DatumCas extends DateTimeImmutable
Ja myslel, ze na to je prave to "Interfaces", ale zatim co koukam na priklady, tak kazdy dela Interface jenom vuci vlastnim tridam
Nebo mi neco unika?
A sarkasmem klidne nesetri, jenom ho prosim neaplikuj tolik, ze ti neni rozumet
Diik ;)
Vysvetli mi jeste k cemu jsou InterfacesVo svete PHP nie je oficialne nic take. Ale vo svete Java, trieda moze dedit iba z jedneho rodica. Ak chces viac (co napr. v C++ ide), tak musis pouzivat v Jave rozhranie (a je to nieco ine ako trieda, aj ked dost blizko).
Tiskni Sdílej: