VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
#include <sys/types.h> #include <sys/wait.h> #include <unistd.h> #include <signal.h> #include <stdio.h> #include <string.h> // odstraneni procesu drive, nez se z nej stane zombie void clean_up_child(int sig_num) { wait(NULL); printf("Odstraneni procesu.\n"); fflush(stdout); } // vytvori proces, presmeruje in na stdin a spusti prikaz // vraci cislo procesu potomka a do out ulozi vstupni FD jako vystup dat potomka int make_child(char **cmd_params, int in, int &out) { int fds[2]; pid_t pid; pipe(fds); // vytvoreni pipy pid = fork(); // vytvoreni potomka if (pid > 0) { // rodic close(fds[1]); // uzavreni vystupniho FD out = fds[0]; // vraceni vstupniho FD printf("Prikaz '%s', pid=%d, fds[0]=%d, fds[1]=%d, in=%d\n", cmd_params[0], pid, fds[0], fds[1], in); fflush(stdout); return pid; } else if (pid == 0) { // potomek close(fds[0]); // uzavreni vstupniho FD // presmerovani stdin na in close(STDIN_FILENO); dup2(in, STDIN_FILENO); close(in); // presmerovani stdout na FD close(STDOUT_FILENO); dup2(fds[1], STDOUT_FILENO); close(fds[1]); printf("Before Exec '%s'\n", cmd_params[0]); fflush(stdout); // spusteni prikazu execvp(cmd_params[0], cmd_params); return -1; // exec se vratil - vznikla chyba } else { // chyba forku return -1; } return 0; } int main(void) { // zabraneni vzniku zombie procesu /* struct sigaction sigact; memset(&sigact, 0, sizeof(sigact)); sigact.sa_handler = &clean_up_child; sigaction(SIGCHLD, &sigact, NULL); */ int out, out1, out_end, r; int r1, r2, r3; char *cmd1[] = {"ls", "-laR", "/etc", 0}; char *cmd2[] = {"sort", 0}; char *cmd3[] = {"grep", "bin", 0}; r1 = make_child(cmd1, STDIN_FILENO, out); r2 = make_child(cmd2, out, out1); r3 = make_child(cmd3, out1, out_end); char str_out[256]; if (r1 == -1 || r2 == -1 || r3 == -1) { printf("Error while making child!\n"); fflush(stdout); } // vypsani vystupu posledniho prikazu while ((r = read(out_end, str_out, 255)) > 0) write(STDOUT_FILENO, str_out, r); printf("\n"); close(out_end); return 0; }
if (pid > 0) { // rodic. Obycejne se tam i hlidaji vracene return kody. Rekl bych, ze mas problem s casovanim, ze se ti ty prikazy vykonavaji tak rychle jak to jen jde a tedy skoro paralelene a tedy si prikazy navzajem nepredavaji potrebne vstupy a vystupy. Necekaji na sebe.
... // vypsani vystupu posledniho prikazu while ((r = read(out_end, str_out, 255)) > 0) write(STDOUT_FILENO, str_out, r); printf("\n"); wait(NULL); close(out_end); return 0; }
#include <errno.h> ... do { r = read(out_end, str_out, 255); if (r == -1) { if (errno == EINTR) { continue; } else { perror("chyba pri cteni"); exit(1); } } write(STDOUT_FILENO, str_out, r); } while (r != 0);
Ten wait tam přeci vůbec nemusí být, ne? Handler vypíše, že byl potomek ukončen a program skončí.Potomka - zombie odstraní pouze příkaz wait nebo jeho odvozenina. Handler bez funkčního volání příkazu wait si může vypisovat co chce, ale potomka - zombie určite neodstraní.
Tiskni Sdílej: