IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
http://picasa.google.com/linux/download.html#picasa30
Když ale přijdu domů se stovkami fotek, které chci rychle upravit stylem: kliknu ořežu, příp. narovnám, přisvětlím, opravím červené oči, uložit a klik na další, pak tohle přece neděláte v Gimpu?
Dělám. Ale ještě před ním použiju gqview, kde si fotky projdu a vyberu ty, které vůbec budu dál zpracovávat. Až na výjimky nemá smysl prezentovat fotky neostré, kompozičně (hodně) nepovedené nebo více fotek, které vypadají skoro stejně. Moc si nedokážu představit, jak by musela vypadat akce, abych z ní vystavoval na web několik set fotek.
Vybrané fotky zpracovávám v GIMPu, pro import používám ufraw plugin. Je-li fotka technicky dobrá, je to celkem rychlá záležitost: v ufraw pluginu zkontrolovat (a případně upravit) vyvážení barev, doladit expozici (v případě potřeba trochu pomoci křivkou), provést konverzi, v GIMPu oříznout, zmenšit na požadované rozměry doostřit a uložit. V ideálním případě se to dá zvládnout tempem 3 minuty na fotku. Když není technicky dobrá, tak s ní bývá práce víc, třeba i půl hodiny. Nakonec se může stát, že stejně usoudím, že tahle už zachránit nepůjde, a z výběru ji radši vyřadím.
Nehledě na to, že jsem zatím nepřišel na to,jak si zde jednoduše uložit upravenou verzi a originál smazat.
Mazat originál? Proboha, proč, při ceně diskového prostoru kolem 1.5 Kč za GB?
Dělám. Ale ještě před ním použiju gqview, kde si fotky projdu a vyberu ty, které vůbec budu dál zpracovávat. Až na výjimky nemá smysl prezentovat fotky neostré, kompozičně (hodně) nepovedené nebo více fotek, které vypadají skoro stejně. Moc si nedokážu představit, jak by musela vypadat akce, abych z ní vystavoval na web několik set fotek.Přesně tak, až na to, že pak na takové fotce strávím třeba delší dobu kde se s ní snažím nějak pohrát a vymazlit. Je lepší prezentovat několik pškných fotek, než 100 zmenšených a ořezaných (i když jich třeba 100 nafotím).
Mazat originál? Proboha, proč, při ceně diskového prostoru kolem 1.5 Kč za GB?Souhlas, taky nevidím důvod dnes cokoliv mazat. Za dva roky můžu dostat jiný nápad, nebo vybírat do kalendáře, atd. Zdroj se vždy dá použít znova, upravená 800x600 už ne.
ořežu, příp. narovnám, přisvětlímDovolím si k tomu poznámku, že bys měl fotit tak, abys nemusel ořezávat ani rovnat. A navíc je nejlepší fotit do RAW - pak máš prostor i pro úpravu jasu a barev a také si zvykneš na to, že nad každou fotkou strávíš nějaký čas. Mně to přijde úplně normální, jelikož jsem odkojen tím, že převést v temné komoře jeden či dva filmy na fotky zabralo celé odpoledne či večer. Ale pokud si to nerozmyslíš, tak je k tomu perfektní editor v ShowFoto/digiKamu, i když tedy není přímo pro Gnome.
bys měl fotit tak, abys nemusel ořezávat ani rovnat.
Rovnat ano, ale ořezu se vždy vyhnout nejde. Kdyby nic jiného, tak proto, že k některým fotkám se víc hodí jiný poměr stran, než má senzor. A i jinak je IMHO lepší nechat si mírnou rezervu, než riskovat, že mi někde bude kousek chybět.
U krajinek nebo aranžovaného portrétu si lze samozřejmě se zarámováním pohrát, i když i tam může být problém s hledáčkem který nemá stoprocentní pokrytí. U reportáže, a to i při focení "nehýbajících se" lidí, už je to výrazně horší.
Co se týká těch počtů, i tady to hodně záleží na žánru. U krajinkáře se dá očekávat relativně málo snímků a vysoké procento použitelných. U reportážní fotografie se dá očekávat vyšší počet snímků a nižší "výtěžnost", extrém bude asi sport nebo wildlife. Dotaz na mne ale také působil dojmem, že tazatel by nejraději automat, do kterého na jedné straně strčí kartu a na druhé vyleze webové album. A to rozhodně není dobře, což jsem naznačil už ve své první odpovědi.
Tiskni Sdílej: