abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | IT novinky

    Vláda USA nařídila společnosti Anthropic pozastavit přístup k modelům Fable 5 a Mythos 5 pro všechny cizince, včetně zaměstnanců Anthropicu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Společnost Murena představila (YouTube) novou verzi 4.0 mobilního operačního systému /e/OS (Wikipedie) založeného na Androidu a LineageOS bez aplikací a služeb od Googlu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Arch User Repository (AUR) bylo kompromitováno přes 400 opomíjených balíčků (jejich seznam). Útočník do nich začlenil škodlivý npm balíček atomic-lockfile, který krade citlivá data uživatelů. Publikována byla předběžná analýza spouštěného malwaru deps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 11:33 | Nová verze

    Homebrew, správce balíčků nejen pro macOS, byl vydán ve verzi 6.0.0 (seznam změn). Hlavními novinkami jsou bezpečnostní mechanismus tap trust kvůli důvěryhodnosti závislostí, vylepšení sandboxingu na Linuxu, interní JSON API nebo zlepšení výkonu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena a 9. června opravena kritická zranitelnost ve FreeBSD v Kernel TLS (KTLS). Pojmenována byla Bumsrakete (FreeBSD-SA-26:26.ktls, CVE-2026-45257). Lokální neprivilegovaný uživatel může přepisovat soubory, ke kterým má právo pouze pro čtení. Přepsáním setuid binárky a jejím spuštěním může získat roota. Na všech verzích od verze 13.0 vydané v dubnu 2021.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.6. 14:11 | Komunita

    Vývojáři open source operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, se na síti 𝕏 pochlubili, že ReactOS zvládne počítačovou hru Half-Life.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    11.6. 10:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 04:44 | Nová verze

    Apple container dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o open source nástroj pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS postavený nad containerization. Napsaný je v programovacím jazyce Swift a optimalizovaný pro Apple silicon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    11.6. 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1894 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: Přenos oddílu

    9.11.2011 08:43 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Přenos oddílu
    Přečteno: 304×
    Udělal jsem zálohu oddílu clonezillou a pak ji zkusil restaurovat do jiného oddílu a clonezilla odmítá. A nikde jsem v parametrech nenašel, jak ji přesvědčit. Zazálohoval jsem oddíl sda4 a potřebuji jej restaurovat do sda3. A vedlejší tedy dotaz jak přenášet a zálohovat oddíly bez tohoto omezení. Potřeboval bych pracovat, jak s linuxovými oddíly tak s ntfs oddílem.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.11.2011 09:02 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Pouzit dd ?

    NN
    9.11.2011 09:36 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    To jasně, ale až jako poslední možnost.
    9.11.2011 10:03 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Proč? Dle mého názoru je to ta první možnost. Sám píšeš, že se ti nepodařilo obnovit partišnu na jinou, přitom to je naprosto triviální požadavek a očividně jsi se zasekl na přílišné inteligenci a z toho vyplývající malé flexibilitě svého zálohovacího nástroje.
    9.11.2011 10:12 ironman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    dd? Kdyz potebujete udelat zalohu partisny obsazene treba z 10%, tak vam udela obraz cele. Coz v pripade kdy mate treba 500GB oddil a na nem jen 50GB dat je kravina. O problemu s ulozenim tak velkeho obrazu radeji nemluvim. Pouzil bych Accronis. Zazalohuje jen data a umi kompresy. Pro "home" pouziti gratis.
    9.11.2011 11:36 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Ale jo, proč ne. Jenom pro obnovení bude zase potřeba Acronis. A to je přesně to, čemu se já osobně vyhýbám. Raději vyplácám trochu víc místa na disku, než být závislý na proprietary softu pro obnovu. Když potřebuji zazálohovat jen filesystém, použiji klasický tar, taky s kompresí, nejčastěji rovnou po síti přes ssh/netcat někam jinam. Pro partišnu dd třeba taky s kompresí (leč málo účinnou). Navíc dd raw partišny bude kopírovat blokově, pojede 100MB/s (pokud se stihne komprese) a finální čas může být výrazně kratší (a často je), než kopie na úrovni filesystému, pokud je na něm hodně (malých) souborů.

    Ale samozřejmě každý má jiné potřeby a kritéria a tak je to správně :)
    9.11.2011 22:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Beru, že dd je mocný nástroj. A z popisu je vidět, že vlastně pracujete v podstatě s velkou převahou linuxového prostředí. Moje výhrada k mému použití dd je jednak v tom, že nepracuje s filesystémem, za druhé bych musel vymyslet, jak výstup rozdělovat, protože cíl byl externí HDD s fat32 filesystémem. Příkazy jako dd díky tomu, jak jsou mocné, jsou pro uživatele, který by je potřeboval tak jednou za rok, značné riziko chyby a poškození dat.
    9.11.2011 23:11 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Jasně, jak jsem říkal, každý má jiné potřeby. Jinak rozdělení streamu z dd na fat32 je zase zcela triviální - přes rouru do příkazu split s vhodným parametrem velikosti výsledných souborů. Při obnově stačí soubory spojit standardním catem, zase do roury.

    Ale jo, dělám v podstatě jen v linuxu. Okna jsou pro mě jako ajtíka utrpení, nic v nich nejde, neumí, vše je strašně složité, neohrabané, nepřehledné, pracné... Ale to už je jiný flame :)
    10.11.2011 18:48 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Jasně. Mě je jasné že pomocí dd by co potřebuji šlo udělat, ale očekával jsem od clonezilly něco jako frontend k backendovým přenosovým utilitám jako jsou dd, partimage nebo ntfsclone. Podobně jako mohu vypálit CD pomocí nástrojů z cdrtools, ale vyberu si frontend k3b nebo brasero, protože práce je jednodušší, když vypaluji jednu placku za měsíc. To, že v podstatě není rozumný frontend, který by na uživatelské úrovni Acronisu nebo Ghostu nabídl podobně přístupné rozhraní pro práci s oddíly je mrzuté, protože backendy jsou k dispozici.
    9.11.2011 15:10 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu

    Clonezilla pro svoji práci používá dd. Dokonce i vypisuje, s jakými parametry ho spouští.

    Co kdybys podrobněji popsal, co to hlásí.

    9.11.2011 22:17 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přenos oddílu
    Ano používá. Typicky používá serii partclone; partimage; dd pro linuxový FS a ntfsclone; partimage; dd pro ntfs clone. s tím že v té serii vezme první program, který si porozumí s filesystémem. Nicméně, to co udělá na cílové systému je, že vytvoří adresář k obrazu, v něm vytvoří obrazy mbr, případně prostoru mezi mbr a prvním oddílem. A finálně v něm vytvoří sadu souborů s obrazem oddílu, jenže bohužel do něj a do názvu souborů napíše informaci o lokaci tedy sda4. Při restauraci ze zálohy si hledá v obrazu pouze ten oddíl, který chceme restaurovat. Výpis bych musel fotit foťákem z obrazovky, ale není v něm nic více než jsem napsal. Jistou logiku to má, protože při záloze můžeme specifikovat více oddílů, ale nemožnost u Clonezily restaurovat oddíl na jiný mne velmi zaskočila. (To že nerestauruje oddíl do menšího oddílu, který ale je větší než prostor zabraný daty jsem přijal, ale tohle je trochu moc.) Zkusím ještě Parted Magic, ale zřejmě nejjednodušší bude vytvořit původní oddíl, do něhož rozbalím zálohu a přenést to jinak

    Samozřejmě nástroje Acronis nebo Norton Ghost znám, ale říkal jsem si udělám co potřebuji opensource nástrojem. Teď to nevypadá.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.