abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.68 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 13 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.6. 22:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC26 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek. Vypíchnout lze novou generaci Apple Intelligence a zbrusu novou Siri, která dostala název Siri AI. Kvůli Aktu o digitálních trzích (DMA) však funkce Siri AI nebudou v systémech iOS 27 a iPadOS 27 k dispozici uživatelům v Evropské unii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1860 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: TP-Link a FTP server

    10.12.2011 20:40 Hovadko
    TP-Link a FTP server
    Přečteno: 2303×
    Zdravím,

    mám wi-fi router TP-LINK (802.11n), který má jeden USB port pro připojení flash disku s možností sdílení jeho obsahu pomocí media serveru, ale také FTP serveru, s čímž souvisí můj současný problém.

    Při nastavení sdílení přes FTP server se router chová následovně:

    Připojím disk a nastavím sdílení podle návodu (http://www.tp-link.com/en/article/?id=341).

    Po připojení se k disku přes notebook (wi-fi) na něj nahraji nějaká data.

    Jenže poté co se odpojím, mi přestane fungovat internet.

    K webovému rozhraní nastavení routeru se dostanu a tak router restartuju.

    Po restartu mi internet funguje, ale k disku se už nedostanu, protože FTP server je zastaven.

    Po jeho povolení se situace opakuje - přístup k disku mám, ale po odpojení nemám připojení k netu.

    Netuší někdo, co bych měl kde hledat nebo po čem pátrat?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    10.12.2011 23:05 gogan | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Pokud po restartu spustíš ftp server tak se na internet dostaneš? Jestliže spojení ztratíš startem ftp hledal bych problém v nastavení veřejné adresy. Máš ji přidělenou nebo iface do netu získává adresu přes DHCP?
    11.12.2011 00:03 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Omlouvám se - zapomněl jsem uvést, že se na FTP připojuji pouze ve vnitřní síti (jiným způsobem (třeba SMB) nejsem schopen stáhnout bezdrátově soubory do mobilu - mám Symbian S60 3rd).

    Jakmile opět povolím FTP, tak připojení na net nefunguje. Bohužel nefunguje ani když FTP hnedka zase vypnu - musím rebootovat router.

    Asi 2 týdny to jelo v pohodě, ale najednou to tento týden začalo blbnout.
    11.12.2011 01:28 gogan | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    No to by právě odpovídalo tomu, že ip adresa na síťovce do internetu koliduje. Spuštěním ftp serveru se pravděpodobně restartují síťové služby a použijí se tebou nastavené ip z konfu toho ftp. Zkus si zjistit ip síťovky do internetu po restartu routeru a tu zadej do toho konfu ftp serveru pro vnější rozhraní. Je jedno jestli se k ftp připojuješ jen zevnitř, správně konfigurovány musí být obě rozhraní.
    11.12.2011 16:08 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    No ta služba je přímo na routeru, kterej si ty adresy přiděluje sám - já tam žádnej konfigurák nedávám - jen nastavím jaký adresáře se mají sdílet podle toho, jak je uvedený v tom návodu a mělo by to jet. Jenže se to chová tak, jak jsem popsal v dotazu ...
    11.12.2011 18:16 gogan | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Fajn, připoj se po restartu k routeru přes web, v sekci "Status" je položka WAN, pokud ti jede internet je to tvoje platná IP pro rozhraní do internetu. Podívej se jestli je shodná s adresou kterou máš při konfiguraci ftp serveru vypsanou jako "Internet address". Pohlídej si jestli se po startu ftp serveru nezmění. Pokud ti to dva týdny jelo a ty jsi neměnil konfiguraci, je možný že tvůj poskytovatel ti změnil adresu a ftp server to nechce vzít na vědomí.
    11.12.2011 19:16 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Tak obě adresy jsou shodné i po spuštění FTP včetně Default Gateway . Po spuštění FTP se na USB disk dostanu. Pak okno s výpisem obsahu USB disku zavřu a když se chci opět připojit, tak se už nepřipojím.

    Toto chování je nezávislé na použitém OS a programu použitém k prohlížení/manipulaci s obsahem USB disku (nautilus, FileZilla, explorer).

    Všimnul jsem si, že možná stačí jenom vypnout FTP server a poté zase zapnout, ale to je dost nepohodlný/nepraktický.
    11.12.2011 20:43 gogan | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Hm, asi bych vyzkoušel reset routeru do defaultu a celkovou rekonfiguraci, pokud to nezabere nebo zase jen na dva týdny tak fak zkusit postupovat, jak radi soban, vyměnou FW.
    11.12.2011 23:26 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Jo, to je asi jediná možnost. Před tím jsem se chtěl zeptat, jestli to nemůže bejt nějaká prkotina v nastavení, který bych si nevšimnul, ale vypadá to, že asi ne. Takže zkusím flashnout firmware tou samou verzí, abych měl jistotu, že začínám s "čistým stolem" a pak to bude možná dotaz na zákaznickou podporu, nebo rovnou reklamace ...

    Jinak díky za rady a za ochotu :-)
    11.12.2011 09:06 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Asi by to chtělo říct jaký ten TP-LINK máš.

    Taky by chtělo říct zda tam máš nejnovější FW a jaký.

    U originálu nepředpokládám že by byla taková závažná chyba.

    Jak přestane jít internet co je uvedeno v routeru za veřejnou IP, když dáš znovu získat veřejnou IP z dhcp serveru rozběhne se to?

    Co vyskoušet alternativní FW s DD-WRT, OpenWrt ?
    11.12.2011 10:55 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Jinak pokud máš TL-WR1043ND (pro který je návod) co vyskoušet DD-WRT ?

    Pokud by jsi chtěl DD-WRT vyskoušet použij tento FW Downloads › others › eko › BrainSlayer-V24-preSP2 › 2011 › 06-14-11-r17201 › tplink_tl-wr1043nd

    V Žádném případě pokud by jsi narazil na verzi 12-07-11-r17967 neinstalovat, já jsem si tak router znefunčnil a celej den jsem ho dával pak spátky. (nevím zda byla chyba v překladu či někde jinde BrainSlayer ji tam už nemá pro TP-LINKY)

    Jinak už tam má i novější verzi Downloads › others › eko › BrainSlayer-V24-preSP2 › 2011 › 12-09-11-r17990 › tplink_tl-wr1043nd ovšem tu nemám vyskoušenou, takže tuto instaluješ na vlastní riziko.

    Jinak je tam jak FTP server tak i samba3 takže by to mělo chodit, já jsem skoušel pouze ftp a zatím to nepoužívám protože pomalé USB.

    Pro flash z originálního rozhraní routeru použiješ ten první soubor.

    Pokud budeš chtít vrátit originální FW tak si ho stáhneš z originální stránky TP-LINku rozbalíš zip a ten bin soubor dáš na flash klíček a budeš postupovat podle tohoto návodu:
    Nakonec jsem to vyřešil podle tohoto návodu:
    
    1. dd-wrt jsem vrátil do továrního nastavení
    2. Povolil jsem USB a telnet.
    3. Poté jsem vložil orginální_firmware.bin do zařízení připojené do usb.
    4. Poté jsem se přihlásil do telnet (putty)
    5. Vložil jsem příkaz "mtd -e linux -r write /mnt/orginální_firmware.bin linux"
    
    Poté se objevilo:
    
    root@WR1043ND:/tmp# mtd -e linux -r write /mnt/orginální_firmware.bin linux
    Unlocking linux ...
    Erasing linux ...
    Writing from /mnt/0x20200.bin to linux ... [w]
    
    Connection to host lost.
    
    Press any key to continue...
    
    To je vše, po restartu routeru jsem se přihlásil a měl orginální firmware.
    11.12.2011 16:05 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Jo, mám přesně ten router na který je vypracován odkazovaný návod v mém původním dotazu.

    Díky za rady - pokud to nevyřeším v originálním firmwaru, tak se mrknu na nějakej alternativní.
    11.12.2011 16:18 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Mám router z odkazu na návod pro zprovoznění FTP - tj. WR-1043ND s poslední aktuální verzí originálního firmware dostupnou na stránkách TP-Linku. S routerem žádný jiný nastavení neprovádím, takže nevím, kde se dá (a jestli vůbec) znovu získat veřejná adresa, apod. Já jen vím, kde se resetuje router - nějaký ostatní nastavení jsem nikdy nepotřeboval - fungovalo to od prvního zapojení (samozřejmě kromě nastavení šifrování, hesla atd.).

    Alternativní firmwary bych chtěl zkusit až jako poslední možnost ...
    11.12.2011 20:09 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Alternativní firmwary bych chtěl zkusit až jako poslední možnost ...
    Proč ?

    Ten DD-WRT je klikací tak jako originál, a možností nastavení hromada, já právě teď přecházím od DD-WRT na OpenWrt.

    PS. Já jsem v TP-LINKU neměl ten poslední FW a vypadávalo na něm spojení - po restartu to zase chodilo ale na chvíli. (v tu dobu tam ten FW co máš ty nebyl) Je možné že i v posledním FW je nějaká chybička.

    Ten odkazovaný FW DD-WRT na mém chodil bez problému - mám verzi HW 1.7
    11.12.2011 23:28 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    OK, uvidím, co se bude dít, až to hodím do defaultního nastavení s tím samým firmwarem a pak to buď reklamuju, nebo ještě před tím zkusím alternativní firmware (pokud to půjde vrátit zpátky kvůli případný pozdější reklamaci - mám na to ještě asi rok a půl záruku).

    Díky za rady :-)
    11.12.2011 23:38 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    S DD-WRT jde spátky přes příkazovou řádku vrátit originál - nejde přes www.

    U OpenWrt jde vrátit spátky i přes www rozhraní - u verze OpenWrt Backfire 10.03.1-RC6 / LuCI 0.10 Branch (0.10+svn7852) vyskoušeno když jsem dělal pokusy.

    Pokud by jsi byl z Olomouce nebo Zlaté Hory jsem ochotný ti tam ten alternativní FW nahrát.
    12.12.2011 07:39 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Díky za informace - možná to zkusím. Alespoň užiju nějakou zábavu :-D Jen je blbý, že to musím dělat v noci, kdy už nikdo net potřebovat nebude a nikdo nebude prudit :-D
    12.12.2011 11:51 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Tak jsem si tam dal spátky DD-WRT - na OpenWrt jsem nerozběhnul wol, PC jsem přes router v místní lan vzbudil, ovšem z www routeru nebo ssh routeru nic...a to je pro mě důležitá vlastnost takže jsem tam dal DD-WRT v24-sp2 (12/09/11) std - build 17990 a zdá se že vše zase funguje jako s tím starším dd-wrt.
    Petr Maleček avatar 13.12.2011 02:37 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Tak takový problém nemám, vyzkoušel jste to s vypnutým firewallem ? Mám stejný router a poslední dostupné OWRT pro tento TP-Link (RC6).
    LinMuck, WinFuck :-P
    14.12.2011 03:38 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    No vrazil jsem tam spátky OpenWrt a snažím se to rozchodit.

    Viz: Dotaz: OpenWrt a WOL

    No a přišel jsem na to že se to probudí pouze při použití wakeonlan programu, při jiném ne.

    Takže teď třeba vyzkoumat proč.

    28.1.2012 15:22 Fras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Stejný router, stejný problém. Napsal jsem na techn. podporu. Nejsem nějaký expert takže do alternativních fw se neženu. Vy jste to neřešil s tp podporou?
    6.2.2012 21:21 Fras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    Dostal jsem z tech. podpory beta verzi firmware a vše chodí.
    18.2.2012 07:39 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link a FTP server
    No s technickou podporou jsem to řešil. Napsal jsem jim - popsal jsem problém, ale už se mi nikdo neozval :-(

    Koukám na stránky s firmware, ale žádná změna - pořád tam je firmware z května 2011 ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.