Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
using namespace std; class ClassPrihlasit : public QObject { Q_OBJECT public slots: void cppSlot() { cout << "Called the C++ slot with message:"; } }; int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL"); db.setHostName("88.86.113.81"); db.setDatabaseName("chat"); db.setUserName("chat"); db.setPassword("********"); db.open(); QSqlQuery sql; sql.prepare( "SELECT id FROM uzivatele where email='info@efadesigner.cz' and heslo=sha1('********')" ); sql.exec(); QSqlRecord rec = sql.record(); int pocet = rec.count(); cout << pocet; QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události ClassPrihlasit test; QObject::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&test, SLOT(cppSlot())); window->show(); return app.exec(); }skoro dole volam udalost cppSlot() kliknutim na tlacitko prihlasit ale hlásí mě to chybu (.text.startup+0x5ab):-1: error: undefined reference to `vtable for ClassPrihlasit' pritom tu class mam definovanou nahoře, už netuším co dělám špatně a za jakou koliv radu co povede k řešení budu Rád.
Řešení dotazu:
moc
na příslušný hlavičkový soubor, což se obvykle nedělá, protože je to pracné a snadno se to zapomene.
Mnohem lepší je moc soubory generovat automaticky. qmake to pokud vím dělá samo bez dalšího zásahu, jak to udělat pro obyčejný makefile je popsáno přímo v dokumentaci Qt. Pro CMake je možné použít buď qt4_automoc() na všechny zdrojáky a moc se vygeneruje pro všechny, pro které je to potřeba, nebo lze použít qt4_wrap_cpp() pro vygenerování moc pro konkrétní soubor.
void GrafikaPrihlaseni(){ QWidget *window = new QWidget(); //sirka výska window->resize(200, 110); QLabel *email = new QLabel(QString("Email: "), window ); email->setObjectName( "email" ); email->setGeometry( QRect(20, 10, 83, 21) ); QLineEdit *email_input = new QLineEdit(QString(""), window ); email_input->setObjectName( "textEdit" ); email_input->setGeometry( QRect(60, 10,100, 21) ); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo: "), window ); heslo->setObjectName( "heslo" ); heslo->setGeometry( QRect(20, 40, 83, 21) ); QLineEdit *heslo_input = new QLineEdit(QString(""), window ); heslo_input->setObjectName( "textEdit" ); heslo_input->setGeometry( QRect(60, 40,100, 21) ); heslo_input->setEchoMode(QLineEdit::Password); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"), window); //ODSAZENI OD LEVA , VRCHU, SIRKA VYSKA prihlasit->setGeometry(120, 70, 80, 30); //události prihlaseni prihlasit_click; QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()),&prihlasit_click, SLOT(UserPrihlaseni())); window->show(); }kterou si samozrejme radne pripojim do projektu (je v samostatnem souboru) a prez hlavickove soubory ji pripojim a z main zavolam , grafika se zobrazi, ale kdyz kliknu na tlacitko tak to nic nevykona ani chybu to nezobrazi ale kdyz to dam cele do mainu tak to projde v pohode hellou word jsem rozebral snad uz vsechno co jsem nasel
using namespace std;
. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug()
.
A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.
Také je lepší zdědit si třídu QWidget
a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect()
ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda))
.
A teď k té chybě:
Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click
jen takle bez new
, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window); QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu
prihlasit_click
se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.
V main()
to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec()
.
Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
class WidgetPrihlaseni : QWidget { private: QLineEdit *m_email; QLineEdit *m_heslo; public: WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent) { //sirka výska // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo QGridLayout layout = new QGridLayout(this); QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:")); layout->addWidget(email_label, 1, 1); m_email = new QLineEdit(QString("")); layout->addWidget(m_email, 1, 2); QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:")); layout->addWidget(heslo, 2, 1); m_heslo = new QLineEdit(); m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password); layout->addWidget(m_heslo, 2, 2); QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit")); layout->addWidget(prihlasit, 3, 2); //události connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni())); // this->show(); -- neni treba, vola se to samo // rekurzivne, takze to patri jen jednou do main() } public slots: void login() { // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci, // který se stará o session. qDebug() << "email:" << m_email->text(); qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****"); emit submited(m_email->text(), m_heslo->text()); } signals: void submited(const QString & email, const QString & password); };
QWidget *window= new WidgetPrihlaseni; window->show();a uz me to jelo ok a pokud mohu jest jednu otazku jak pak vypnu to oknu? krom toho ze bych to main.cpp napsal window->close() ale napr z nejake vnejsi funkce zda k tomu jde pristoupit do toho main a tu promenou window proste vypnotu cvy vyvolat a vypnout jinde?
deleteLater()
. Případně si můžeš hrát s hide()
a show()
. Odkud to budeš volat záleží na kontextu a na logice aplikace.
Na modální dialogy je ale lepší použít třídu QDialog a z ní zděděné.
Použití pak může vypadat takto:
LoginDialog ld; if (ld.exec() == QDialog::Accepted) { qDebug() << ld.email() << ld.password(); }Modifikaci kódu z mého minulého příspěvku určitě zvládneš, vlastně jen změníš rodičovskou třídu z QWidget na QDialog a doladíš detaily.
window->close();a bylo vystarano ale to nemohu udelat v najake funkci kdyz je to ve tride uplne nekde jinde a destruktor me na to nefunguje jinak dialog je fakt lepsi :)
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje?
#include "main.moc"ted me to hlasi pro Kontakt List v mainwindow a uz sem skousel davat include "mainwindow.moc" i kontaktlist.moc (podle nazvu cpp) snad vsude kde se dalo na konce souboru postupne a nic nepomohlo, vsude radej pripojte tam ten soubor ale jak ho tam amm pripojit kdyz to stejne na to nereaguje? jeste doplnuji Qt creator je tvurce
Tiskni Sdílej: