abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.6. 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.6. 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    9.6. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (27%)
    Celkem 1871 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: jaký soft na primitivni střih videa

    11.5.2012 09:46 hajoucha | skóre: 22
    jaký soft na primitivni střih videa
    Přečteno: 660×
    Ahojda, zpracovávám videa z přednášek a potřeboval bych nějaký co nejjednodušší nástroj na:

    A/ Uříznutí konce a začátku - ideálně zadám kolik uříznout ze začátku a kolik z konce.

    B/ přidání popisku na začátek - např. prvních 10s se bude zobrazovat černé pole s textem: "12.12.2012 Pepa Novák - Teorie antigravitace"

    Nejde mi ani tak o nalezení "nějakého" nástroje, který to umí, ale takového, kde to půjde opravdu, ale opravdu snadno. Nejlépe CLI. K videím mám originální soubory přímo z kamery. Předpokládám, že tohle musí dělat řada lidí, prosím podělte se o zkušenosti :)

    Odpovědi

    Jendа avatar 11.5.2012 12:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    A/ ffmpeg má parametry -ss a -t
    11.5.2012 12:33 Ivo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    openshot, je zvycajne v repozitaroch.
    Jendа avatar 11.5.2012 12:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Je to CLI/skriptovatelné? Protože to už si rovnou může generovat pravidla pro MELT.

    A jo, to je nápad. MELT vezme jakési XML, kde je popsané, co má s videem udělat, a udělá to.
    11.5.2012 13:11 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    a kdenlive dokonce umí i ten skript generovat - tak že by sis udělal nějaký vzorový a podle něj to mrskal
    11.5.2012 13:02 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Avidemux.
    11.5.2012 13:21 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    A) mencoder -oac copy -ovc copy -ss ... -endpos...
    11.5.2012 13:41 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    supr, díky za tipy. Zatím instaluju avidemux a snažím se o openshot. Mencoder i ffmpeg tipy se taky budou hodit.

    Zatím to tedy vypadá, že ustřihnout začátek a konec není problém. Zbývá pořešit ten "úvodník" a to asi bez grafiky nepůjde (?).
    Jendа avatar 11.5.2012 14:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Půjde, zmíněným mlt skriptem. Nebo si text můžeš vygenerovat jako obrázek, udělat z něj _nějak_ video a pak se to pokusit ffmpegem spojit s tím, co máš z kamery.

    Btw. co to je za přednášky a kde budou? ;-)
    11.5.2012 16:04 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    My jsme úvod a začátek k přednáškám dělali v Inkscape. Ale jako přechod jsme ještě dávali stmívačku.
    Jendа avatar 11.5.2012 16:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Ale k lepení a přechodům už potřebuješ MELT, ne? Na to ffmpeg nestačí.
    11.5.2012 16:38 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Ano, reagoval jsem spíše na tu část jak vyrobit tu úvodní obrazovku. Dělali jsme to přes GUI. I kdyby těch videí bylo z nějaké akce 20, tak to taková hrůza není a navíc se dají zařadit do fronty, tedy všechny připravit a pak nechat vyrobit.
    11.5.2012 19:50 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    jo, já to budu dělat ručně, není toho tolik, aby byla potřeba nějaká větší automatizace, kromě toho, každou přednášku je potřeba zastřihnout jinak a přidat jiný "úvodník". Mě šlo spíš o to najít něco, co bude dostatečně primitivní, abych nemusel strávit mnoho času studováním nějakého programu se spoustou vychytávek, když mi jde jenom o takovouhle jednoduchoučkou úpravu.
    14.5.2012 16:54 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    takže jsem vyzkoušel openshot, ale ten neumí jenom kopírovat již vytvořený stream, umí ho jenom znovu překódovat. To je zásadní problém u velkých souborů - prostě tenhle program to nezvládne. Zato má ale docela fajn "title editor" tj. dá se snadno přidat obrázek. Nakonec se mi tedy jeví jako nejlepší varianta v openshot vyrobit video titulku na začátek a to uložit. Následně toto video "titulku" slepit s videem přednášky nějakým příkazem. Jde mi tedy o to najít ten příkaz. Ideálně avconv. Máte někdo tip? (osekání můžu udělat tím avconv zřejmě taky - volby hledám)
    Jendа avatar 14.5.2012 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Předpokládám, že video z kamery stejně budeš překódovávat - tak proč to rovnou neudělat tím openshotem?
    14.5.2012 18:29 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    jo, to by byla logická volba. Openshot má ale docela problém pracovat se třemi 4GB soubory v nichž je originál záznamu z kamery. Takže bych raději něco, co se dá pustit na silnější mašině vzdáleně. Nebo např. na té vzdálené mašině vyrobil zkomprimovaný (enkódovaný) soubor a k tomu pak jenom přilepil titulek. Openshot ale neumí zkopírovat dané video, vždycky kóduje celek, jak jsem psal výše.
    Jendа avatar 15.5.2012 01:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    Nerad bych se opakoval, ale přesně tohle jsem dělal s Kdenlive + MLT.
    15.5.2012 07:57 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    ok, dosud jsem dával přednost řešením bez KDE, ale když se tato nyní téměř vyčerpala, zkusím i ten kdenlive (nainstaluji to na jiné pc v práci, abych si příliš neznepřehlednil systém).
    15.5.2012 10:23 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaký soft na primitivni střih videa
    http://virtualdub.sourceforge.net/ dobre se pouziva (lip jak avidemux).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.