abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1100 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník

    Dotaz: Python - Hod kostkou

    9.10.2014 16:33 Viki
    Python - Hod kostkou
    Přečteno: 2198×
    Ráda bych se zeptala, jak mám napsat podmínku, když mi python "hodí" číslo 6, tak aby házel znovu a další číslo se tomu připsalo a přičetlo? Pořád mi to totiž háže nové kolo, čímž jsem o kola dopředu...

    Aby to vypadalo takhle:

    V 1 kole padlo: 1

    Jsem na pozici 2

    V 2 kole padlo: 1

    Jsem na pozici 3

    V 3 kole padlo: 6 4

    Jsem na pozici 13

    V 4 kole padlo: 1

    Jsem na pozici 14

    V 5 kole padlo: 6 6 1

    Jsem na pozici 27

    V 6 kole padlo: 3

    Jsem na pozici 30

    Děkuji za radu.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.10.2014 17:01 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Je to jednoduchý cyklus, ktorý sa ukončí, keď číslo nebude 6. :)
    9.10.2014 17:07 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Takže o budou dva cykly vnořené - v jednom budou kola, a v druhém hody v daném kole.
    9.10.2014 17:10 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Aha, totiž s programováním začínám a pořád mi to tak nějak nejde :)
    9.10.2014 23:45 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Oddělil bych házení kostkou od vlastního tisku, protože po ukončení házení mohu vždy z výsledného součtu snadno zjistit, co na kostce padlo.

    Na házení bych použil jednoduchou rekurzi:
    import random
    
    def throw(total = 0):
        num = random.randint(1, 6)
        if num != 6:
            return total + num
        else:
            return throw(total + 6)
    
    A poté by následoval tisk hodnot:
    rounds = 0
    pos = 1
    while True:
        rounds += 1
        throw_result = throw()
        print 'V %d kole padlo: ' % rounds,
        if throw_result < 6:
            print throw_result
        else:
            print '%s %d' % (' '.join('6' * (throw_result / 6)), throw_result % 6)
        pos += throw_result
        print 'Jsem na pozici %d' % pos
    
    Pozor, nekonečný cyklus, podmínka pro jeho ukončení nebyla v zadání ;-)
    10.10.2014 17:13 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Jé, tak tohle je na mě trošku moc složité :D Ukončení udělám později, teď se zrovna morduju s tím sčítáním :)
    Tarmaq avatar 10.10.2014 17:20 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    a nechces ukazat kod?
    Don't panic!
    10.10.2014 17:42 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    No vidíš, to bych mohla :D Jelikož jsem začátečník, tak to mám takhle na hodně rozepsané... tohle je ten začátek, než jsem začala řešit to sčítání, které mi stejně nejde :(

    from random import*

    def hod():

    return randint(1,6)

    --

    def hra(n,vypis):

    vypis = True or False

    pozice = 1

    kolo = 1

    while pozice <= n:

    hod_kostky = hod()

    print "V", kolo, "kole padlo:", hod_kostky

    print "Jsem na pozici", pozice + hod_kostky

    kolo += 1

    if hod_kostky == 1: pozice += 1

    elif hod_kostky == 2: pozice += 2

    elif hod_kostky == 3: pozice += 3

    elif hod_kostky == 4: pozice += 4

    elif hod_kostky == 5: pozice += 5

    elif hod_kostky == 6: pozice += 6 print "Hra dokoncena v", kolo -1,"kole."

    hra(20,True)

    (Pardon nejde mi to vložit jinak)
    10.10.2014 17:44 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Oprava poslední dva řádky kódu.

    elif hod_kostky == 6: pozice += 6

    print "Hra dokoncena v", kolo -1,"kole."

    10.10.2014 17:50 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    vypis = True or False mělo znamenat co? Protože to znamená vypis = True

    Hod kostky se dá zjednodušit místo hromady těch ifů dát prostě

    hod_kostky += hod
    10.10.2014 17:57 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    No v zadání tam je, že vypis je buď True nebo False... ale jak tak na to koukám, tak to tam vlastně ani není nějak potřeba... Taky pravda, ale mám raději, když to tam mám rozepsané, teda aspoň pro začátek :)
    Tarmaq avatar 11.10.2014 19:46 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    ano, do te funkce muze vypis prijit True i False. Ale tim ze napises vypis = True or False rovnou menis hodnotu parametru, protoze i kdyz prijde False, udelas z toho True.
    Don't panic!
    rADOn avatar 13.10.2014 14:34 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Strč to do <pre> tagu.

    A obraty jako kolo -1 naznačují, že je něco špatně. Buď začni počítat od nuly, nebo dej inkrementaci až na konec.

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    13.6.2019 13:37 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Expected an indented block
    Jan Drábek avatar 14.10.2014 09:28 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Rekurzivní varianta házení je nešikovná protože zbytčně kupí stack framy z volání každé funkce. Implementace přes while cyklus je lepší.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Josef Kufner avatar 14.10.2014 09:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Python ještě nemá optimalizaci ocáskové rekurze?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jan Drábek avatar 14.10.2014 11:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Ne a asi mít nikdy nebude: http://stackoverflow.com/questions/13591970/does-python-optimize-tail-recursion
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    13.6.2019 13:35 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Invalid syntax Je to invalida invalid
    Bystroushaak avatar 12.10.2014 18:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Zase někdo, kdo potřebuje aby za něj ostatní řešili domácí úlohu?
    12.10.2014 19:42 Viki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Je to domácí úloha, ale rozhodně nechci, aby mi tu někdo napsal řešení. Prostě potřebuji poradit. A když mi to tu někdo napsal, tak to stejně nechápu a používat nebudu, protože netuším, co co znamená. To že někdo potřebuje poradit, když je úplný začátečník a programuje 3 týdny, tak tu, prosím, nedělej předčastný závěry. Děkuji.

    Navíc, kdybych chtěla, abyste mi vyřešili dú tak to sem pošlu celé zadání a ne jen jednu část, která mi dělá problém.
    Řešení 1× (Jan Drábek)
    12.10.2014 21:02 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Dobře, ale když chceš poradit, tak je potřeba přemýšlet nad tím, co ti lidi napíší, a proč to tak funguje a dospěje k cíli. Delaunay řešení napsal tak ho projdi. Když jdeš divnou cestou, zabloudíš na ní, tak není moc dobré se snažit uflikovat program, aby fungoval.

    Nebo bez vložené funkce by se to dalo asi také takhle. (možná to bude spíše pseudo kód, v pythonu nedělám) (obdobný nekonečný cyklus)
    kolo = 0
    pozice = 1
    while True:
        kolo += 1
        print 'V %d kole padlo: ' % rounds,
        hod = random.randint(1, 6)
        while hod == 6:
           pozice += hod
           print hod, ' ',
           hod = random.randint(1, 6)
          
        pozice += hod
        print hod
    
        print 'Jsem na pozici %d' % pozice
    rADOn avatar 13.10.2014 13:41 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    …tak není moc dobré se snažit uflikovat program, aby fungoval.
    Mnooo, není to sice dobré pro ten program, ale může to být dobré pro programátora. Je tu někdo kdo se naučil prgat opisováním "správného" kódu z učebnic? Kdepak, někdy nejlepší způsob jak se naučit dělat věci správně je zkusit nejdřív všechno ostatní.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    13.10.2014 13:57 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    To je v naprostém rozporu, co si myslím. Když jsem v 80 letech četl Knuthovo "Art of computer programing" tak jsem byl fascinován elegancí a krásou těch konstrukcí. Nejde totiž o to správný kód "opsat", ale o to správný kód pochopit a promyslet. V 60-80 tých letech se algoritmizaci věnovala část nejlepších mozků planety a skutečně má cenu si jejich myšlenkové pochody projít. Pokud ne pak to s kódem dopadá, jako když se cizinec snaží psát knihu. Pravda, je několik geniálních lidí, kteří dokážou psát kvalitně i v cizích jazycích, podobně jako geniálních programátorů, kteří ty konstrukce jsou schopni vymyslet sami, ale je jich velmi velmi málo. Pokud mezi ně patříš, gratuluji.
    rADOn avatar 13.10.2014 14:15 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Jasně ale tady nemáme člověka který řeší komplexitu třídících algoritmů a nároky dynamických datových struktur. Tady máme někoho kdo nevidí kam připsat cyklus. To ses taky neučil podle Knutha, ale bastlením podle Wirtha nebo Pattise.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Jan Drábek avatar 14.10.2014 09:30 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Ano, tohle je velmi dobrý přístup hezky ilustující o co tam vlastně jde...

    Vnější while-cyklus realizuje opakování kol. V každém kole se na začátku hází dokud padá 6 a o to se posunuje hnedka posunuje.

    Nutné také může být si nejdřív "naházet" všechny hody do nějaké proměné (třeba hody) a posouvat se až za tím vnitřním while-cyklem.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    13.6.2019 13:42 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    Missing parentheses in call to 'print'. Did you mean print('V %d kole padlo: ' % rouds, end=" ")?
    Bystroushaak avatar 13.10.2014 02:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - Hod kostkou
    To že někdo potřebuje poradit, když je úplný začátečník a programuje 3 týdny, tak tu, prosím, nedělej předčastný závěry. Děkuji.
    Tohle ani není validní věta. Chtěla jsi nejspíš napsat něco jako:
    Jsem úplný začátečník, v pythonu dělám 3 týdny, tak mám nárok, aby jste za mě řešili domácí úkoly. Děkuji.
    Prostě potřebuji poradit.
    Potřebuješ se doučit naprosté základy. Očividně máš silný bordel ve funkcích, smyčkách, if podmínkách, vyhodnocování binárních operátorů a já nevím v čem ještě.

    To neber jako nadávky, ale jako konstruktivní kritiku - pokud si vyhledáš tyhle termíny a doučíš se je z učebnice, tak ti to dojde. Zkoušet to tímhle stylem "upravuju kód, dokud to nepůjde", to by mohlo být ještě na hodně dlouho. Ostatní tě to asi můžou doučit, ale v podstatě by jen přepisovali učebnici, takže to imho nemá žádnou cenu.

    Mě osobně do začátku vždy pomáhá brát si lehčí úkoly. Prvně si vyzkoušej smyčky, funkce, rekurzi a binární operátory v samostatných souborech, pak je zkus různě zkombinovat a teprve až pochopíš tyhle základní stavební kameny jakéhokoliv programu, tak můžeš začít stavět něco víc.
    Navíc, kdybych chtěla, abyste mi vyřešili dú tak to sem pošlu celé zadání a ne jen jednu část, která mi dělá problém.
    Dostala jsi zde hned několik řešení, z nihž jedno je i docela elegantní. Až se doučíš funkci základních konstrukcí, tak celý problém zmizí.
    Navíc, kdybych chtěla, abyste mi vyřešili dú tak to sem pošlu celé zadání a ne jen jednu část, která mi dělá problém.
    Ale to by bylo proti pravidlům ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.