abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 142 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Dotaz: casting pointerů v cečku

    4.12.2021 16:51 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    casting pointerů v cečku
    Přečteno: 540×
    ještě bych potřeboval jednu radu. na casting pointerů v Cčku. Potřebujeme pracovat s 4 rozmerným polem. rekněme A[x][y][z][n]. velikosti (kromě n) jsou vysoké stovky, cele pole je 1-2 GB, takže to nejde jako lokální proměnná v main. ale nedaří se mi vymyslet jak zkonvertuji pointr ziskaný alokací z malloc
    void * = malloc (potrebna velikost);
    na 4 dimenzionální pole.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Gréta avatar 4.12.2021 19:05 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    buťto uděláš mockrát posobě malloc nebo strašně dlouhatatatatatatánskou jednorozměrnou nudli a k elementům pole se budeš dostávat ukazatelovovou aritmetikou :D ;D

    hele pro 3d :O ;D prostě jako ještě jeden rozměr přidáš a bude to jakoby uplně to samý :D :D ;D ;D

    5.12.2021 10:26 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    buťto uděláš mockrát posobě malloc nebo strašně dlouhatatatatatatánskou jednorozměrnou nudli a k elementům pole se budeš dostávat ukazatelovovou aritmetikou :D ;D

    Osobně bych asi radši použil tu dlouhou nudli. Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    5.12.2021 17:08 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Asi to skončí na dlouhé nudli. Není to ani tak pro mne jako pro kamaráda, který před (mnoha) lety programoval ve FORTRANu a s pointry není kamarád, ale vědecké výpočty přes C pole moc efektivní nebudou, takže se to bude muset naučit.
    Řešení 3× (Bhezret, Вheгzet, Вherzet)
    4.12.2021 19:13 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <string.h>
    
    #define ARRAY_TYPE int
    
    // return ARRAY_TYPE[s1][s2][s3][s4]
    ARRAY_TYPE ****alloc4array(size_t s1,size_t s2,size_t s3,size_t s4)
    {
    	ARRAY_TYPE ****data;
    	size_t a,b,c;
    	
    	data=(ARRAY_TYPE ****) malloc(s1*sizeof(ARRAY_TYPE***));
    	for(a=0;a<s1;a++)
    	{
    		data[a]=(ARRAY_TYPE ***) malloc(s2*sizeof(ARRAY_TYPE **));
    		if(data[a] == NULL)
    			exit(1);
    		for(b=0;b<s2;b++)
    		{
    			data[a][b]=(ARRAY_TYPE **) malloc(s3*sizeof(ARRAY_TYPE *));
    			if(data[a] == NULL)
    				exit(1);
    			for(c=0;c<s3;c++)
    			{
    				data[a][b][c]=(ARRAY_TYPE *) malloc(s4*sizeof(ARRAY_TYPE));
    				if(data[a] == NULL)
    					exit(1);
    				bzero(data[a][b][c], s4*sizeof(ARRAY_TYPE));
    			}
    		}
    		
    	}
    	
    	return data;
    }
    
    int main(int argc, char **argv)
    {
    	ARRAY_TYPE ****data;
    	
    	data=alloc4array(100,100,100,100);
    	
    	printf("[0,0,0,0]: %d\n", data[0][0][0][0]);
    	
    	// plus uvolnit pole
    	
    	return 0;
    }
    
    Ak nemáš veľkú RAM, tak dobre je pri takých testov vypnúť swap. V prípade, že program spotrebuje všetku RAM, tak OS proces zabije a nezačne pomaly swapovať.
    debian.plus@protonmail.com
    4.12.2021 19:42 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Toto je zle riešenie, nepoužívať.

    @Вherzet Neoznačuj to ako riešenie.
    debian.plus@protonmail.com
    5.12.2021 10:28 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Toto je zle riešenie, nepoužívať.
    Bylo by fajn napsat, kde je chyba. Ale našel jsem to.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    Gréta avatar 5.12.2021 18:29 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    diff

    22c22
    <             if(data[a] == NULL)
    ---
    >            if(data[a][b] == NULL)
    27c27
    <                if(data[a] == NULL)
    ---
    >                if(data[a][b][c] == NULL)
    
    
    6.12.2021 19:23 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    diff

    22c22
    <             if(data[a] == NULL)
    ---
    >            if(data[a][b] == NULL)
    27c27
    <                if(data[a] == NULL)
    ---
    >                if(data[a][b][c] == NULL)
    
    
    Měl jsem stejný nápad. Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    Řešení 2× (lertimir (tazatel), Вherzet)
    4.12.2021 19:16 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Tak ešte raz a správne.
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <string.h>
    
    #define ARRAY_TYPE int
    
    // return ARRAY_TYPE[s1][s2][s3][s4]
    ARRAY_TYPE ****alloc4array(size_t s1,size_t s2,size_t s3,size_t s4)
    {
    	ARRAY_TYPE ****data;
    	size_t a,b,c;
    	
    	data=(ARRAY_TYPE ****) malloc(s1*sizeof(ARRAY_TYPE***));
    	for(a=0;a<s1;a++)
    	{
    		data[a]=(ARRAY_TYPE ***) malloc(s2*sizeof(ARRAY_TYPE **));
    		if(data[a] == NULL)
    			exit(1);
    		for(b=0;b<s2;b++)
    		{
    			data[a][b]=(ARRAY_TYPE **) malloc(s3*sizeof(ARRAY_TYPE *));
    			if(data[a][b] == NULL)
    				exit(1);
    			for(c=0;c<s3;c++)
    			{
    				data[a][b][c]=(ARRAY_TYPE *) malloc(s4*sizeof(ARRAY_TYPE));
    				if(data[a][b][c] == NULL)
    					exit(1);
    				bzero(data[a][b][c], s4*sizeof(ARRAY_TYPE));
    			}
    		}
    		
    	}
    	
    	return data;
    }
    
    int main(int argc, char **argv)
    {
    	ARRAY_TYPE ****data;
    	
    	data=alloc4array(100,100,100,100);
    	
    	printf("[0,0,0,0]: %d\n", data[0][0][0][0]);
    	
    	// plus uvolnit pole
    	
    	return 0;
    }
    
    Ak nemáš veľkú RAM, tak dobre je pri takých testov vypnúť swap. V prípade, že program spotrebuje všetku RAM, tak OS proces zabije a nezačne pomaly swapovať.
    debian.plus@protonmail.com
    5.12.2021 17:18 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Ináč, použi toto riešenie a nie to, kde máš jeden malloc() s alokovaným naraz veľkého kusu pamäte. Robil som pri inom benchmark a vyšlo mi, že takto rozkúskovanej alokovanie je rýchlejšie pri spracovaní. Zrejme menej OS prepína stránky pamäte, nakoľko pri kusovom alokovaní sú dáta zaokrúhľované na veľkosť page size OS.
    debian.plus@protonmail.com
    Řešení 1× (Gréta)
    5.12.2021 09:40 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Nenačítáte si tam data přímo ze souboru? Pokud ano (tj. v poli je totéž co v souboru), zvažte použití mmap(3), se kterým se budou data ze souboru číst až při přístupu. Jem ožné to nastavit tak, že se data do souboru propisují, paměť je jen pro čtení, nebo je možné paměť zapisovat beze změny souboru.

    Preferuji přístup s dlouhou jednorozměrnou nudlí, protože se nemusí mnhohokrát volat malloc a namísto 4 přístupů do paměti postačí jeden.

    Ukázka:
    #include <math.h>
    #include <stdbool.h>
    #include <stdint.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    struct hypercube_entry
    {
    	uint32_t value;
    };
    
    struct hypercube
    {
    	size_t z_len, y_len, x_len, w_len;
    	struct hypercube_entry entries[];
    };
    
    struct hypercube *
    hypercube_alloc(size_t z_len,
                    size_t y_len,
                    size_t x_len,
                    size_t w_len);
    
    inline static struct hypercube_entry *
    hypercube_entry(struct hypercube *hypercube,
                    size_t z_len,
                    size_t y_len,
                    size_t x_len,
                    size_t w_len);
    
    size_t
    hypercube_sizeof(size_t z_len,
                     size_t y_len,
                     size_t x_len,
                     size_t w_len);
    
    struct hypercube *
    hypercube_alloc(size_t z_len,
                    size_t y_len,
                    size_t x_len,
                    size_t w_len)
    {
    	struct hypercube *hypercube_mem;
    	size_t hypercube_sz;
    
    	hypercube_sz = hypercube_sizeof(z_len, y_len, x_len, w_len);
    	hypercube_mem = malloc(hypercube_sz);
    	if (hypercube_mem == NULL) {
    		fprintf(stderr,
                    "Cannot allocate %lu bytes for hypercube. Aborting.\n",
    		        hypercube_sz);
    	}
    	hypercube_mem->z_len = z_len;
    	hypercube_mem->y_len = y_len;
    	hypercube_mem->x_len = x_len;
    	hypercube_mem->w_len = w_len;
    }
    
    size_t
    hypercube_sizeof(size_t z_len,
                     size_t y_len,
                     size_t x_len,
                     size_t w_len)
    {
    	return sizeof(struct hypercube)
    	       + sizeof(struct hypercube_entry) * z_len * y_len * x_len * w_len;
    }
    
    inline static struct hypercube_entry *
    hypercube_entry(struct hypercube *hypercube,
                    size_t z,
                    size_t y,
                    size_t x,
                    size_t w)
    {
    	struct hypercube_entry *entry = hypercube->entries;
    	entry += z * hypercube->y_len * hypercube->x_len * hypercube->w_len;
    	entry += y * hypercube->x_len * hypercube->w_len;
    	entry += x * hypercube->w_len;
    	entry += w;
    	return entry;
    }
    
    int
    main(void)
    {
    	size_t z_len = 100;
    	size_t y_len = 99;
    	size_t x_len = 98;
    	size_t w_len = 97;
    	struct hypercube *hypercube;
    
    	hypercube = hypercube_alloc(z_len, w_len, y_len, x_len);
    	printf("Allocated %lu bytes\n.",
    	       hypercube_sizeof(z_len, w_len, y_len, x_len));
    
    	/* Draw 4-dimensional super-ellipsoid.
    	 * Quite inefficient algorithm. */
    	for (int x = 0; x < hypercube->x_len; x++)
    	for (int y = 0; y < hypercube->y_len; y++)
    	for (int z = 0; z < hypercube->z_len; z++)
    	for (int w = 0; w < hypercube->w_len; w++) {
    		bool is_inside = .5f >= (
    			powf(((float) x - 50.f) * .02, 4.f)
    			+ powf(((float) y - 50.f) * .02, 4.f)
    			+ powf(((float) z - 50.f) * .02, 4.f)
    			+ powf(((float) w - 50.f) * .02, 4.f));
    		hypercube_entry(hypercube, z, y, x, w)->value
    			= is_inside ? 1 : 0;
    	}
    
    	/* Draw slices of it. */
    	for (int w = 10; w < hypercube->w_len - 10; w += 10) {
    		printf("w = %i\n", w);
    		for (int y = 1; y < hypercube->y_len; y += 2) {
    			for (int x = 1; x < hypercube->x_len; x++) {
    				int z = 0;
    				for (;
    				     z < hypercube->z_len
    					 && !hypercube_entry(hypercube, z, y, x, w)->value;
    				     z++);
    				if (z < 80) {
    					if (hypercube_entry(hypercube, z, y - 1, x - 1, w)
    					    ->value) {
    						putchar('*');
    					} else {
    						putchar('#');
    					}
    				} else {
    					putchar('_');
    				}
    			}
    			putchar('\n');
    		}
    		putchar('\n');
    	}
    }
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    5.12.2021 14:49 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Nenačítám. Fakticky to je 3D model el pole, to co by se načítalo max jsou okrajové podmínky pro to pole a pak se iteruje do stabilního stavu.
    5.12.2021 17:01 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Prepis určitých bajtov v súbore nevyžaduje náhodou práva roota?
    debian.plus@protonmail.com
    7.12.2021 17:24 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    Proč by měl? Pokud má uživatel k souboru oprávnění pro zápis, může si ho otevřít (a nammapovat i bez MAP_PRIVATE) s možností zápisu a zapisovat do něj jak chce.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Řešení 1× (Gréta)
    5.12.2021 10:13 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    Odpovědi typu rádoby-pole à la Java už tady zazněly, takže přidávám jednu s kompaktním 4-rozměrným polem.

    Tohle^^^, mimochodem, v dotazu chybí — jestli jsou jednotlivé dimenze stále stejně velké a pole lze tudíž alokovat naráz jedním malloc()em nebo jestli se velikost různých (pod)polí může lišit a všechno se pak musí alokovat přes další úrovně polí pointerů, jako v Javě.

    #include <inttypes.h>
    #include <stdint.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    struct A { int blah; };
    static const size_t X = 11,
                        Y = 13,
                        Z = 7,
                        N = 5;
    
    int main() {
      struct A (*const array)[Y][Z][N] =
          malloc(sizeof(struct A[X][Y][Z][N]));
    
      int counter = X * Y * Z * N / 2;
      for (size_t x = 0; x < X; ++x)
        for (size_t y = 0; y < Y; ++y)
          for (size_t z = 0; z < Z; ++z)
            for (size_t n = 0; n < N; ++n)
              array[x][y][z][n].blah = counter--;
    
      int64_t sum = 0;
      for (size_t x = 0; x < X; ++x)
        for (size_t y = 0; y < Y; ++y)
          for (size_t z = 0; z < Z; ++z)
            for (size_t n = 0; n < N; ++n)
              sum += array[x][y][z][n].blah;
    
      free(array);
      printf("%" PRId64 "\n", sum);
    }
    

    Trik je v tom, že v typu pointeru na pole array chybí první rozměr X — ten jako jediný není třeba definovat v typu, protože pointerová ařiťmetika potřebuje znát jenom ty následující rozměry. Tedy 4-rozměrné pole můžeme s klidem nechat „zkazit“ na pointer na první (tedy, nulté) 3-rozměrné (pod)pole.

    Že to vypíše nulu, to je asi jasné, leč mnohem důležitější vždycky je, co na to říká valgrind.

    5.12.2021 10:29 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    Ještě pro úplnost: To „slibované“ smrduté kazení pole na pointer se v mém příkladu vůbec neděje. Vezmu void* z malloc() a přiřadím ho rovnou do pointeru na nulté 3-rozměrné pod-pole.

    Ale kdybych kolem toho chtěl strašně moc kecat, mohlo by to vypadat třeba takhle:

    struct A (*const alloc)[X][Y][Z][N] =
          malloc(sizeof(struct A[X][Y][Z][N]));
    struct A (*const array)[Y][Z][N] = *alloc;  /* Tady! */
    /* ... */
    free(alloc);
    
    5.12.2021 10:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    Jo a kdo si to chce fakt zahustit, ten si může nastavit třeba:

    static const size_t X = 201,
                        Y = 201,
                        Z = 201,
                        N = 201;
    
    To^^^ pak trvá (na mém stroji) celé 1,5 (se)kundy, což už je nějaké trvání! Velikost toho pole bude 6528963204 B, takže asi 6,08 GiB.
    5.12.2021 13:34 l c mao
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku
    (se)kundy
    hahahahahaha nechceš být standup komik s tímhle materiálem?
    5.12.2021 17:22 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: casting pointerů v cečku

    Chtěl bych kandidovat na prezidenta, až na to budu mít věk. Zatím mám fyzicky 37 a mentálně cca 15, takže 2023 nestíhám. 2028 snad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.