abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 547 hlasů
     Komentářů: 24, poslední dnes 17:10
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.9.2016 21:24 luke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    vskutku zajimavy projekt, ten flash...
    GothiqueNoir avatar 13.9.2016 22:11 GothiqueNoir | skóre: 3 | blog: Blog De Noir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    flash je jedna velka chyba :-)
    14.9.2016 09:03 Ziko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Tak ono to množství chyb neodráží kvalitu sw, ale míru pozornosti, která se mu věnuje. Kdyby se věnovalo tolik úsilí na hledání chyb v libovolném opensource projektu, od kernelu třeba po firefox, byla by ta čísla jistě mnohem vyšší a objevené chyby mnohem závažnější. Navíc tak komplexní a technologicky náročný sw by opensource metodikou vůbec nebylo možné vyvinout (o čemž svědčí i absence opensource alternativy).
    14.9.2016 09:24 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Navíc tak komplexní a technologicky náročný sw by opensource metodikou vůbec nebylo možné vyvinout ... Tak tady jste si trošičku, ale opravdu jen trošičku zapřeháněl. Co? ;-)
    14.9.2016 10:37 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Mate nekde statistiky miry pozornosti venovane jednotlivym projektum? Nebo jste si to jen vycucal z prstu?
    14.9.2016 10:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Ano, vyvinut Linux (jadro) je oproti nejakemu sracko-pluginu do browsera jednoduche a technologicky nenarocne :D

    A urcite malokto venuje usilie hladaniu chyb v kerneli, ktory bezi na vacsine zariadeni sveta a navyse je open-source :DDD
    kyknos avatar 14.9.2016 10:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    no flash asi skutečně běží na více zařízeních než linux, ne? a rozhodně je uživatelsky víc vidět

    neschopnost oss v oblasti grafiky je také bohužel realita (jediná vyjímka, která mě napadá, je blender, ale to není zrovna foss árijského původu)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2016 11:10 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    To tezko. Android flash nema, zato linuxovy kernel ano. Stejne jako stovky milionu routeru, televizi, atd.
    kyknos avatar 14.9.2016 11:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    muj android tedy flash ma
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2016 11:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Flash nie je podporovany od Androidu 4.1. Aj ked sa nainstalovat da, tych instalacii bude minimum (je to takmer zbytocne a nie je to trivialne).
    Integral avatar 15.9.2016 11:43 Integral | blog: devnull
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    tak to Ti ze srdce gratuluju.
    14.9.2016 12:35 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    I kdyby byla „míra pozornosti“ nějakou smysluplnou metrikou, vyznělo by to pro Flash Player asi ještě tristněji, než pro Sověty Černobyl. Je totiž naprosto neuvěřitelné, že všechny bezpečnostní chyby jsou ve FP přítomny minimálně od té verze 11.2 - tedy od roku 2012 - svědčí o tom, jak důsledně má Adobe nastavené příslušné kontrolní mechanismy. Docela by mě zajímalo, odkud plynul tok tvých úvah, ze kterého jsi usoudil, že komplexní a technologický náročný software se nedá vyvíjet jako open source. Namátkou Linux kernel, LibreOffice, VirtualBox, Mesa či Java asi nebudou triviálnější než Flash a open source jsou všechny (alespoň z hodně velké míry).
    14.9.2016 17:58 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    A co teprve chyby ve firefoxu (napr), nektery sou uz i vousaty (15+let) ...

    Ostatne, jaky % tehle chyb je vyuzitelnych z "venku" = utocnik neovlada server, na kterej user leze? Rek bych ze minimum. Pricemz pokud mi skleroza slouzi, tak firefox (napr) jeste nikdy souteznimu hacku neodolal ... takze tech der tam je pozehnane taky.

    Zakazme userum pouzivat firefox, je deravej jako reseto.
    14.9.2016 18:21 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Poslete prosim odkaz na nejakou neopravenou _bezpecnostni_ chybu ve Firefoxu. Diky.
    Jendа avatar 15.9.2016 01:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Nějak jsem z diskuze nepochopil, proč by to měl dělat, ale myslím, že stačí, když tak měsíc počkáš a určitě nějakou uvidíš.

    Nebo jinak -- do teď se díry ve FF pravidelně objevovaly (naposledy DSA-3640-1 3.8.2016). Myslíš, že se teď něco změnilo, nebo co?
    15.9.2016 10:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Proc cekat, ze ... http://www.computerworld.com/article/3072441/web-browsers/federal-judge-rejects-mozillas-demand-to-see-bug-in-tor-browser.html

    Pricemz se da s jistotou rict, ze to neni jedna dira, ale hromada der.
    14.9.2016 18:38 j++
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    "Ostatne, jaky % tehle chyb je vyuzitelnych z "venku" = utocnik neovlada server, na kterej user leze?"

    phishing, XSS, ... vám nic neříká?

    Btw: "These updates address critical vulnerabilities that could potentially allow an attacker to take control of the affected system."
    15.9.2016 10:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Jo, takovejch sou ve ff stovky taky ... a? "could potentially allow" ... takze za uplnku pri konjunkci Marsu s Venuse ...

    Ane, pissing ... mi nic nerika, nejsem debil co by klikal na kadej odkaz, kterej mi nekdo podvrhne natoz abych tam zadaval jakykoli udaje a js ma vypnutej, protoze jestli v necem je der jak nasrano, tak prave v nem.
    kyknos avatar 15.9.2016 10:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    to by mě zajímalo, jak se pohybuješ na internetu, jak třeba děláš rešerše, vyhledáváš těžko dostupná data... já běžně za hodinu prohlédávání internetu kliknu na stovky zcela neznámých odkazů a kdybych se v tom měl nějak omezovat, tak snad radši půjdu do klasické papírové knihovny
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.9.2016 12:16 j++
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Reagoval jsem na vasi neznalost vyjadrenou komentarem o (ne)zneuzitelnosti chyb pokud utocnik neovlada server. Jako "critical vulnerabilities" je nazval sam Adobe, takze s tou "konjunkci" to nebude tak horke.

    Btw proc tu porad zminujete Firefox? Obsahuje spoustu chyb, ostatne jako kazdy software netrivialniho rozsahu. Podle https://scan.coverity.com/projects/firefox jde s 0.42 defektu na 1000 radku o velmi kvalitni kod.
    15.9.2016 12:31 j++
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    A co teprve chyby ve firefoxu (napr), nektery sou uz i vousaty (15+let) ...
    [citation needed]
    Jendа avatar 15.9.2016 16:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    Jako že tady vyklopí 0day v ceně ~$30k?
    15.9.2016 20:02 j++
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 29 bezpečnostních chyb v Adobe Flash Playeru
    To od j rozhodne necekam. Staci dve critical security vulnerabilities 15+ let stare v dobe opravy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.