abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | IT novinky

    Oficiální český státní eshop s elektronickými dálničními známkami nově najdete na edalnice.gov.cz. Doména gov.cz jasně potvrzuje, že jste na oficiálním státním webu [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 14:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 interaktivního shellu fish (friendly interactive shell, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:00 | Nová verze

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem se nově stal čínský LineShine v Národním superpočítačovém centru v Šen-čenu (NSCS) s výkonem 2,198 exaFLOPS. Z prvního místa sesadil americký superpočítač El Capitan s výkonem 1,809 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 215 místo. Karolina, GPU partition klesla na 249. místo a Karolina, CPU partition na 475. místo.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    23.6. 21:00 | IT novinky

    Zemřel průkopník videoherní hudby Bobby Prince (Wikipedie). Složil hudbu pro hry Wolfenstein 3D, Doom, Doom II, Duke Nukem II a Duke Nukem 3D.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    23.6. 15:55 | IT novinky

    Počítačová hra Operace Flashpoint (Arma: Cold War Assault) od společnosti Bohemia Interactive slaví 25 let. Při této příležitosti bylo publikováno bezplatné hratelné Arma: Cold War Assault Remastered Demo a na GitHubu byly zveřejněny zdrojové kódy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.6. 12:22 | IT novinky

    Na trh v České republice přichází HP EliteBoard G1a. Jde o plnohodnotný AI počítač integrovaný přímo do těla klávesnice, tedy zařízení, které na první pohled vypadá jako minimalistická klávesnice, ale ve skutečnosti nahrazuje klasickou počítačovou jednotku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    23.6. 10:55 | Nová verze

    V lednu bylo oznámeno, že desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. O víkendu byla vydána první preview verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 23:44 | Nová verze

    Minulý týden byl oficiálně vydán Android 17. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.6. 20:00 | IT novinky

    Dnes jde do prodeje zařízení Steam Machine. Steam Machine 512 GB za 1 039 EUR a Steam Machine 2 TB za 1 359 EUR. Do čtvrtka 25. června do 19:00 se lze zapsat na seznamy. Ty budou jednorázově náhodně slosovány, čímž bude určeno pořadí rezervací a čekacích listin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    22.6. 14:44 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.51.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek v oznámení o vydání a také na YouTube a PeerTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1978 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky

    "Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky." Takto komentoval vztah mezi těmito dvěma distribucemi Joey Hess na konferenci DebConf. Obává se, aby se z Debianu nestala jen skupina nezávislých balíčkovačů softwaru, která nebude schopna vše integrovat do funkční distribuce.

    26.5.2006 08:04 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.5.2006 08:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Jizliva poznamka:

    S posledni vetou souhlasim.

    Uz 3 dny se tady babram s instalaci jednoho debiana a neco tak strasneho jsme nevidel. Den jsem zkoumal proc se mi nepripojuje NFS pri bootu.

    Muze za to debilni binarka ifup, ktera sice rozhrani nahodi pres DHCP, ale neceka a hned pokracuje dal. Takze NFS selze, obcas selze i pripoijeni NIS domeny a pak az nekdy jako DHCP prideli adresu.

    Takovej bordel ve skriptech neni snad nikde, zlatej slack, ale tam bohuzel neni tolik softu a uz vubec neni pro sparca.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.5.2006 08:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Neznám konkrétní situaci, ale podle popisu mi to připadá spíše jako chyba v konfiguraci... viz /etc/network/interfaces.
    26.5.2006 09:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Nic proti, ale to bude spise PEBKAC. Proc pouzivate ifup? A pokud uz potrebujete obejit startup skripty, ktere se ridi nastavenim v /etc/network/interfaces, pak proste nepouzijte dhclient. Neznam vas konkretni pripad, ale nikdy jsem s NFS v kombinaci s DHCP pod Debianem problem nemel.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 09:34 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Ale abych se vyjadril k clanku. Souhlasim s tim a obavam se, ze Ubuntu Debian pohrbi. Jestli to bude nakonec spatne se uvidi. Pokud by se ale vyvoj soustredil pod strechu Ubuntu, znamenalo by to jiny release cyklus a IMHO ten debianovsky je zejmena pro konzervativni serverove nasazeni lepsi.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 11:37 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    obavam se, ze Ubuntu Debian pohrbi
    doufám, že k tomu nikdy nedojde. Nevím proč, ale debian mi oproti ubuntu přijde víc rozvinutý. Nemá třeba tak přátelstké základní nastavení, ale nedá tolik práce si ho přizpůsobit svým představám. Jeho vývojový cyklus není zas tak špatnej a radši ať trvá vydání o trochu déle, než ať z něj dělají nějakou rychlokvašku.
    26.5.2006 13:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Debian nabizi samozrejme vice balicku, tudiz je univerzalnejsi.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 14:31 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Více co do počtu možná, ale mnoho základních věcí pro desktop aby člověk hledal po všech čertech.
    Dalibor Smolík avatar 28.5.2006 14:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Více co do počtu možná, ale mnoho základních věcí pro desktop aby člověk hledal po všech čertech.
    Zajímalo by mne, co Debianu chybí, pokud jde o základní věci, a co v jiných distribucích je. Nemyslím to pejorativně - pouze vyzvídám :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    msk avatar 29.5.2006 10:37 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Napriklad software vstahujuci sa k tvorbe hudby. V debiane je sice vyborny sekvencer rosegarden4, ale je skompilovany bez podpory dssi ( co je nieco ako vsti pod fakous ), takze z neho clovek nevyludi ani "beep" a je tam takmer k nicomu. S autorom baliku som si mailoval pred pol rokom, odpisal mi, ze sa na dssi balicku pracuje. Zatial kde nic, tu nic. Ale aby som len nekydal, tak v *buntu dssi tiez nie je. A tak si musim dssi kompilovat sam a vsetok software v debiane, co ho dokaze vyuzit, musim prekompilovavat s --with-dssi=. To je strasna pruda... Dalej politika debianu neumoznuje distribuovat niektore balicky, ktore by inak distribuovat sli, takze prave preto je *buntu na desktop vyhodnejsie. ( nie ze by tie baliky nesli do debianu vytvorit, ale udrzovat dalsie repository je praca navyse ).
    26.5.2006 10:27 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Může se klidně objevit podobný článek o tom, jak Ubuntu Debianu pomáhá. Vždyť když si projdete dokumentaci určenou balíčkářům, jsou tam i návody (včetně motivace), jak dělat balíčky i pro Debian. Myslím, že je i druhá strana mince.

    To využívání Debianu tu bylo vždycky (Linspire a spol) a tam byla snaha myslím daleko menší.
    26.5.2006 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Mám pocit, že si to zbytečně vztahuješ na Ubuntu. Tady nejde o kritiku Ubuntu, ale o zamyšlení nad tím, co chybí Debianu.
    Pavel Stárek avatar 27.5.2006 09:46 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Podle mne, Debianu především chybí kratší vývojový cyklus při vydávání stable verzí, prostě 3 roky od verze k verzi je hodně dlouhá doba.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    27.5.2006 11:46 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    A windows maji kolik? A nebo jine komercni OS?
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    27.5.2006 12:48 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Ale ono je docela rozdíl napsat nový Windows a udělat nějakejch pár desítek tisíc balíčků. Osobně souhlasim s tim, že 3 roky je prostě moc. Pokud bych chtěl striktně používat stabilní větev, tak se prakticky budu každý tři roky rozkoukávát v novym KDE/Gnome, protože budou za tu dobu k nepoznání jiný.
    Pavel Stárek avatar 27.5.2006 20:56 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    ... a udělat nějakejch pár desítek tisíc balíčků ...
    Které si de facto žijí vlastním životem. Totiž vyvíjejí se tak jak si uživatelé a jejich vývojáři přejí. Tudíž úkolem vývojářů Debianu je tyto balíčky vzít, vyzkoušet jejich vzájemnou kompatibilitu funkčnost atd. a pak je pouze zařadit do distribuce. Popřípadě nalezené chyby poslat ve formě patchů vývojářům jednotlivých balíčků. Nevidím důvodu proč by vývojáři Debianu nemohli tyto balíčky vzít a alespoň jednou za rok fungující balíčky vzít a vyrobit stable verzi Debianu.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    27.5.2006 12:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian je pro Ubuntu jako supermarket s balíčky
    Windows není distribuce. Windows je základní systém, kam si pak každý musí instalovat software (který si s sebou tahá svoje závislosti) manuálně. A ten základ se opravuje a updatuje průběžně záplatami a servicepacky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.