abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 908 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    24.8.2014 23:46 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Už vidím jak si to patentují. Přitom je to v principu triviální. Polohu - ujetou vzdálenost - dostanou prostou integrací rychlosti. Vzhledem k tomu, že se pohybují ve městě ve struktuře silnic, kde mají zatáčky, křižovatky a jiné struktury, které řidiče nutí měnit rychlost, použijí tyto změny rychlosti (u nichž mají informace jak jsou daleko od počátku) na nalezení odpovídajících struktur a napasování rychlostního a polohového grafu do reality. Myslím, že by zcela stačilo na několika místech, kdy jedu po silnici rovně, ale je tam odbočka, přibrzdit a rychlostně se zachovat tak jako bych odbočoval.
    Josef Kufner avatar 25.8.2014 00:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Jo, princip je jednoduchý. Otázkou je, jak moc je těžké poznat podle rychlosti různé zatáčky, křižovatky, nepředpokládané překážky na silnici, nebo třeba jen hustší provoz. Také záleží, jak podrobný záznam je k dispozici.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bedňa avatar 25.8.2014 23:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    >pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostech
    To nikomu nepríde divné? Teda buď si niekto nahráva tracking aj so súradnicami, ale že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem. Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Luk avatar 25.8.2014 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem
    Tachografy, u náklaďáků už dlouho standardní věc. Dříve s papírovými kotoučky, dnes elektronické.
    Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
    Někdy je ten bod známý, například podle toho, odkud auto vyjíždělo (provozovna firmy apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bedňa avatar 26.8.2014 10:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Aha, náklaďákom nejazdím, tak mi to nedockvaklo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.8.2014 11:35 dee..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    cože extrapolárka? !
    25.8.2014 09:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    No, trivialni to uplne neni. Trochu jsem to napoprve nechapal, rikal jsem si, mam vektor rychlosti (ktery stejne vetsinou sezenu z GPS :-)), a ten proste zintegruji, v cem je problem? Ale oni to evidentne delaji z rychlosti jako skalarni veliciny, pomoci mapy.

    Jinak to co rikas by nefungovalo, protoze by to pak nesedelo s tim, co se deje dal. Navic rekl bych, ze ridici zpomali (treba kvuli semaforu) i na krizovatkach, kde pokracuji rovne.

    Spis kde to muze selhat je nejaka husta sit velmi podobnych silnic, treba uprostred rezidencni zastavby, kde neni ceho se chytit, jelikoz se na vsech jezdi priblizne stejne rychle. Tam to asi polohu neurci uplne presne.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    25.8.2014 23:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Tak v zásadě to je hledání cesty v grafu s ohodnocenými hranami a na různé cesty dělají nějspíš nějakou korelaci nasamplovaných hodnot s předlohou.
    26.8.2014 08:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Ano, ale jsi si jisty, ze je ta uloha v P? V tom bych rekl bude ten hlavni zadrhel.

    Problem totiz je, ze ty muzes diky te spatne korelaci zahodit nejakou cestu, a pozdeji zjistit, ze to ve skutecnosti byla ta spravna. Coz znamena backtracking.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    26.8.2014 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Určitě to bude "těžká" úloha. Ale když to porovnám třeba s routováním FPGA (miliony hran), tak je nějaké hledání v mapě trivialitka.
    25.8.2014 15:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Už vidím jak si to patentují.
    Mám pocit, že tohle dnes už patentovat nejde, protože velmi podobné systémy založené na inerciální navigaci se používají už dávno (primitivní verzi měla už V2 z druhé světové). Princip samotný je ale ještě starší, protože přesně takto se určovala poloha při námořní navigaci - pokud nebylo možné určit polohu podle pomocí astronavigace (např. za mlhy), musela se poloha (a trasa) počítat z rychlosti a směru.
    little.owl avatar 26.8.2014 22:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Presne tak. Pred nekolika lety jsem pracoval na automobilovych navigacich a trajektorie se odhadovala ze ctyr zdroju: GPS, informace o uhlu volantu a rychlosti, MEMS gyroskopu (CVG) a znamych udaju mapy. Pouze na GPS se spolehat nedalo, zejmena kvuli dlouhym tunelum ci udolim.
    A former Red Hat freeloader.
    25.8.2014 00:00 honymir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    V Praze nepoužitelné, to člověk stojí pořád a o změně směru to nic neříká.
    Luk avatar 25.8.2014 01:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Změna rychlosti při popojíždění v zácpě má jiný charakter než při změně směru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.8.2014 08:34 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    A kde ten záznam o rychlostech chtějí vzít?
    25.8.2014 08:37 honymir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA
    25.8.2014 09:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    prostě big brother je netrpělivý, vypadá to, že bude ještě pár let trvat, nežli bude každé auto bonzovat polohu online, tak si hledá obezličky nad stávající výbavou a technologiemi ...
    25.8.2014 09:34 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    To je jednoduché. Zavede se povinnost mít tachograf v osobním autě, u nákladních aut zamozřejmost.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    25.8.2014 09:49 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Zbytečné. Stejný problém řeší už schválený systém eCall.
    25.8.2014 12:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Je to uplne zbytocne, ked vidim, kolko ludi si dobrovolne stiahne, nainstaluje a pouziva aplikaciu na sledovanie ich polohy...
    25.8.2014 12:47 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Naopak, je to důležité - většina populace si stáhne aplikaci, ale není zajímavá. Zajímaví jsou ti, co odmítají a skrývají se. To jsou totiž skrývající se teroristi. ;-)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    25.8.2014 13:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Taki nebudu nikomu poskytovat ani udaje o rychlosti.
    25.8.2014 15:23 Jamicon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Určite nie som terorista, ale i tak nemám potrebu hocikomu dávať k dispozícii svoje osobné údaje.
    25.8.2014 15:57 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    To je v pořádku, většina teroristů sama sebe za teroristu nepovažuje. Považují se za partyzány, nebo bojovníky za svobodu, za pravdu, za vlast, za národ, za jediného správného proroka, za přírodu, za soukromí (váš případ), za lepší budoucnost pro děti, za sociální jistoty, za spravedlnost, za čest, případně pragmaticky čistě jen za peníze. Teroristi jsou vždycky ti druzí.
    Bystroushaak avatar 25.8.2014 16:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Nejsi v tom případě taky terorista?
    mikirc avatar 25.8.2014 19:49 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Toto je portál plný teroristů.
    Byl jednou jeden...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.