abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (18%)
     (5%)
     (5%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
     (33%)
    Celkem 40 hlasů
     Komentářů: 6, poslední dnes 09:19
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.6.2011 15:18 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    A čo si Ondřej Filip z CZ.NIC myslí? Bol to správny krok?
    20.6.2011 19:18 Ondrej Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Dobry den! Ja jsem byl v tomto procesu vzdy hodne skepticky. Zatimco Fasttrack (ccTLD dotIDN) jsem podporoval, mam obavu, ze tento krok prinese v prvni chvili spise chaos. Par silnych firem si zaregistuje sva jmena, ale nejsem si jisty, jestli to uzivatele nejak presvedci k jejich pouzivani. Lide reaguji na zmeny pomalu, spise budou v klidu dale psat .com nakonec.

    Mestske domeny (nebo obecne geograficke) na tom mohou byt o neco lepe. Uvidime, kolik patriatismu dokazi v lidech vzbudit. Ale u techto projektu se asi take nikdo nebude divat na prijmovou stranku.

    O neco lepsi to muze byt s etnickymi TLD, zde mame priklad celkem uspesne .cat, ktera ma desetitisice registraci. Celkem verim .kurd nebo .eus. Obdobne mohou dobre dopadnout nektere komunitni, pokud si take udrzi kontrolu nad obsahem. Velkou sanci ma dle me treba .gay.

    Ale toto vsechno byly domeny, u kterych komercni stranka nemusi byt tou nejdulezitejsi. U specializovanych domen, jako .music, .sport, .real, .skate a podobne si skutecne nejsem jisty. Jiste nektere preziji, ale mnohe potka stejny osud jako .travel, tedy bankrot.

    No a nejvetsim vitezem teto bitvy budou dle me vyhledavace. Lide prestanou psat URL rucne, protoze si budou cim dal tim mene jisti spravnou domenou.

    20.6.2011 15:31 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Zajímavé. Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    Není mi jasné, k čemu taková doména bude - bude ji mít jen jeden subjekt, tedy jde čistě jen a pouze o značku (aneb vypadá to cool, a hlavně ať nám .apple nevyfoukne někdo přes ovoce). A vůbec, jak se pozná, kdo má nárok vlastnit jedno krátké slovo unikátně na celém světě - u státu to moc jinak nejde, ale firem je mnohem více? (Podle počtu nul?)
    20.6.2011 15:40 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    > Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    Ne.

    Aneb již dříve jsme měli gTLD a sTLD.
    20.6.2011 16:23 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Ale stld je něco trochu jiného, né? Prosím příklad domény, vlastněné nějakou firmou. Myslíte třeba, že Apple by měl mít nárok vlastnit doménu .apple ?
    20.6.2011 22:14 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Jasně, že jsou sTLD něco jiného, ale jsou rozhodně blíže newTLD než ccTLD.

    Třeba zrovna správce .aero je asociace leteckého průmyslu (za čímž se schovávají v podstatě normální komerční firmy): http://www.iana.org/domains/root/db/aero.html
    20.6.2011 16:33 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Něco jiného, pokud by stld mělo přednost před tímhle...

    (S nadsázkou - kdyby stld nebyly, Apple by si určitě rád zabral .apple a .jobs, Microsoft zase .microsoft, .windows a .aero - kdyby to bylo možné, nejspíš ne. Čímž by si přivlastnili názvy hned několika odvětví) :)

    21.6.2011 15:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Zajímavé. Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    No a co? Pokud jde obyčejné lidi, jsou ty korporace mnohem prospěšnější než mnohé státy.
    Quando omni flunkus moritati
    21.6.2011 09:08 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru

    Bude i .linux? Ta by se mi líbila.

    Tedy, ve skutečnosti tyhle nové TLD považuji za kravinu a za způsob, jak chce ICANN nadělat prachy. Nejsou oni mimochodem neziskovka?

    21.6.2011 11:30 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    V oboru se pár let nepohybuji, takže odpusťte laické dotazy...

    Že by to zrovna ICANN dělal kvůli prachům, tomu moc nevěřím. Bude to pro ně spíš opruz / ouřad. Technicky jsem hodně zvědav, co to bude znamenat pro kořenové servery - doteď servírovaly kořenovou zónu obsahující 22 kratičkých domén, teď ta zóna může dost nabobtnat. Možná to technicky není až takový problém... chtělo by to nějakou analýzu zátěže, kde jsou úzká hrdla apod. Zvětší se index zóny (btree/hash?), ale pokud neporoste moc, tak se s trochou štěstí nadále vejde do L2 cache moderních CPU, a počet DNS dotazů za vteřinu tahle novinka zřejmě přímo nezvýší, takže zátěž ve smyslu paketů / interruptů za vteřinu patrně nevzroste. Každopádně mi přijde, že takovéhle drbání do systému kořenových DNS serverů má mít VELMI šikanózní cenovku, z čistě technicky preventivních důvodů. Pokud by si to mohl dovolit plebs, kořenové servery mohou snadno zkolabovat. DNS je hierarchické z velmi dobrých technických důvodů.

    Kdo to konkrétně prolobboval, o tom by snad mohl něco utrousit nějaký insider - mě by to taky zajímalo. Líbila se mi poznámka O.Filipa, že na tom nakonec vydělají hledače (Google). Mimochodem to jak Firefox dohledává další možnosti při chybně zadaném URL, to dělá sám nějakou interní heuristikou, nebo se ptá Googlu? Každopádně moc nevěřím, že by samotný Google zlomil ICANN k tomuto kroku (nebo třeba dva-tři velké hledače společnými silami). A "obvyklí podezřelí" ve všelijakém tom rozšiřování DNS, kterými jsou komerční registrátoři, ti jsou taky tentokrát ze hry, ne? Ledaže by ICANN zadal praktickou realizaci někomu konkrétnímu (ehm Verisign) nebo že by to opět nějak "distribuovali"?

    Mimochodem, mám-li komentovat text zprávičky, ono se bude jednat pořád ještě o "generické" domény? To snad ne? Mě přijdou poměrně soukromé a proprietární :-)

    A ještě jeden kuňk: včera se o tom mluvilo snad ve všech rádiích (ČRO/BBC/MDR), tak jsem se chtěl poinformovat, co je to za žvást, a třeba na Lupě ještě dneska není ani čárka... přemejšlím, jestli zaspala Lupa, nebo jestli jsem zaspal já o pár měsíců :-) Aspoň že na Ábíčku vykvetla zprávička, že si má člověk kde poflejmovat...
    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.