Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Na TorrentFreak včera vyšel článek popisující "pokles" příjmů zábavního průmyslu kvůli "pirátství".
Tiskni Sdílej:
25% za ctyri roky taky asi neTo sice ne, ale kdyby zrovna neměly US of A v roce 2009 -- neobvykle -- deflaci, tak klidně mohla být polovina toho růstu dána inflací.
Uz si pripadam jako na abcpiratu.Na tom nevidím nic špatného.
No to prrr, který piráti kradou? Ti, co chtěj transparentní řízení státu?
Jste ve všem takhle v obraze?
A opakované prodlužování doby platnosti autorského práva je co?
apt-get install název_software
" a nemusím chodit ani do tržnice. Nabídka softwaru je bohatá, zatím jsem tam našel prakticky vše co potřebuju :)
Stahnout si zadarmo autorsky chraneny obsah je proste hnus. Tecka.Někdo tomu říká "hnus", někdo zase "uplatňování občanských práv"... (§30 AZ)
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok.A takoví jako MPAA nebo UMG na ně nárok mají? U Megauploadu a podobných služeb je alespoň jasně, za co ty peníze mají. Kdežto vztah mezi autory a nahrávacími, vydavatelskými a antipirátskými společnostmi je přinejlepším nejasný.
OSA v roce 2009 v průměru z každé inkasované 1 Kč použil 16 haléřů na úhradu svých nákladů a 84 haléřů bylo určeno pro autory.
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok. Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.Mezi dvěmi citovanými větami není (IMHO) žádná souvislost. Ohledně věty druhé bych souhlasil s tím, že zábavní průmysl nelegálním šířením autorských děl přichází o určitý zisk. A k těm souvislostem: o jaké peníze přijde zábavní průmysl, pokud si stáhnu japonský či korejský film, který se k nám nikdy oficiální cestou nedostane? O jaké peníze přijde zábavní průmysl, když si stáhnu TV seriál, na který bych nikdy v odporně dabované a reklamami prošpikované podobě v naší TV nekoukal? A o jaké peníze zábavní průmysl přijde, když na základě seriálu v originálním znění tento seriál někomu doporučím, a on ho potom zhlédne v TV? A nevím, jak ostatní, ale osobně chodím (zcela výjimečně) do kina jen proto, že si chceme zajít do kina – v tom případě se snažíme vybrat z toho, co zrovna dávají. A je mi úplně jedno, jestli jsem ten film již viděl (pokud za to stojí), nebo neviděl. Spíš je problém s tím, že se domluvíme, že půjdeme do kina, jenže dávají jen hromadu sraček, takže tam nakonec nejdeme vůbec (ačkoliv jsme nic z promítaného ještě neviděli). ========= A jinak, i kdybys měl plnou pravdu, proč se nepřizpůsobí zábavní průmysl? Proč se tohleto "pirátství" tak dlouho tolerovalo, ale když přišla snaha přes MegaBox prodávat legálně, tak je z toho mela? A proč si třeba nestěžují autoři knih, že existují knihovny, kde lidé zaplatí směšný poplatek a jejich knížky si prakticky zdarma půjčují? Dokonce si myslím, že spousta autorů je za to vděčná, protože má díky tomu jistý určitý objem prodeje. Knihy se vždy půjčovaly i mezi lidmi, a přesto dokážou dobří autoři zbohatnout. Osobně si myslím, že kromě systému distribuce je největší problém zábavního průmyslu to, že vydává hromadu odpadu. Neposlouchatelná hudba, filmy, které by bez speciálních efektů byly úplně o ničem - to je to, co se špatně prodává kvůli tomu, že to lidi zjistí dříve, než za to zaplatí.
Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.No, to by davalo smysl pouze v pripade, kdyby zabavni prumysl chtel provozovat podobnou sluzbu. Kdyz takovou neprovozuje, tezko soudit, zda uzivatele MU by ty penize nevynalozili za neco uplne jineho.
Co je tak těžkého na tom pochopti, že bez vlivu pirátství by se jim dařilo mnohem lépe?A kdyby přestali krmit vyžírky z MPAA, dařilo by se jim ještě líp, viz #28.
Nicméně pokud zábavní průmysl tvrdí, jak moc mu kvůli pirátství klesá zisk a jak kvůli pirátům musí propouštět, jaktože mu ve skutečnosti zisk i počet lidí v tom průmyslu zaměstnaných roste?Klesají mu zisky ze skutečné tvorby a zisk mu jde z vyhraných soudních sporů? Propouští umělce a zaměstnává právníky? No dobrá, asi ne...