abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 509 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Mnoho distribucí?

    Na serveru Linux-Watch vyšel článek vyjadřující názor, že na světě je "zatraceně mnoho linuxových distribucí" a že světu Linuxu by prospělo, kdyby se více konsolidoval.

    1.10.2005 10:49 | Daniel Kvasnička ml. | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.10.2005 14:59 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Všeho je moc
    Kromě toho, že je moc distribucí je taky moc grafických toolkitů, moc různých knihoven a moc různých programů, které dělají skoro totéž. Je proto potřeba zvolit z každé kategorie toho jediného a jedině správného zástupce, který se bude dál vyvíjet a používat a kdo by si dovolil nainstalovat nebo nedejbože programovat něco jiného, tomu bude zabaven všechen hardware a odsedí si tři roky ve vězení. Po prosazení tohoto návrhu očekáváme značnou konsolidaci již v polovině následující pětiletky.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.10.2005 19:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všeho je moc
    no, pokud to byla narazka, tak docela do nikam...

    grafickych toolkitu moc neni, programu, co delaji totez v nekterych oblastech ano. O JEDNOM zastupci nikdo nemluvil. Za ten clanek o mnozstvi distribuci se stavim, protoze je to videt v praxi. Zkuste si nainstalovat takove paskvily jako Yoper Linux a jemu podobne. MNOHO vyvojaru by si opravdu melo uvedomit, ze pokud si budou svym pocinanim jen dokazovat, jak jsou dobri v splacani neceho, nikomu tim neprospeji...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    eagle.metawerzum avatar 2.10.2005 23:41 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všeho je moc

    MNOHO vyvojaru by si opravdu melo uvedomit, ze pokud si budou svym pocinanim jen dokazovat, jak jsou dobri v splacani neceho, nikomu tim neprospeji...

    A čemu to vadí? Komu by měli prospívat? Prostě svobodně dělají co je baví. Výrobců aut je taky spousta, různých druhů a kvality a co? Zakážeme jim to? Proč pro Boha? Když se jim chce s tím dělat ať se s tím dělají - vás nikdo nenutí to používat.
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    NbS avatar 1.10.2005 18:13 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše No nevim...
    Na jednu stranu souhlasim ze linuxu by jenom prospelo kdyby vzniklo par "vedoucich" firem kuprikladu (Mandriva,Suse,RedHat apod) se stejnym zakladem jak ve grafickem prostredi tak i nektere programy (k3b a pod.... Uzivatelum by to znacne zjednodusilo prechod a predevsim vyber.

    Pro ostatni, neodsuzuji slackware,debian a podobne... (slackware pouzivam na druhem stroji :) jen by to chtelo nejake ty defaulty (treba viz v majoritnich distribucich KDE - ostatni dle libosti ale uz jenom na doinstalovani) a podobne.
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    1.10.2005 20:13 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nevim...
    Zas tých mainstreamových distribúcií nie je tak veľa - veľká päťka (Ubuntu, Mandriva, Suse, Fedora, Debian) a za ňou v závese ešte dve solídne distribúcie (Gentoo, Slackware). Ostatné sú len klony, odvary, individuálne pokusy a pár úzko špecifických distribúcií, aj keď tu je škoda používať pojem distribúcia.

    A keď to rozbijeme na drobné, tak sú vlastne dva prúdy Debian/Ubuntu a Fedora/Mandriva/Suse. Ostatné je zaradené v kategórii "ostatné", ale to nie je samostatný prúd.

    P.S. Poradie som použil z distrowatch.com.

    P.P.S. No flame please. Samozrejme nikto si nedá dopustiť na svoju distribúciu.
    NbS avatar 1.10.2005 21:26 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nevim...
    Naprosto presne, plne se s vami ztotoznuji... Ostatni jsou pouhe nic nerikajici klony a pokusy. A presne to jsem mel na mysli, kdyby neexistovali, zbylo by vice casu pro ty (jak rikate) dva hlavni proudy a vydelal by jak vyrobce tak predevsim i zakaznik (kuprikladu herni trh by "pritahl docela dost uzivatelu" ale blyska se na lepsi casy nedavno jsem shanel pro znameho hru Postal share the pain 2 a svete div se ona je jak v klonu pro windows tak i pro linux :)

    PS: ja mam (kdyz uz nemam co delat) radeji strategie nebo neco na styl Morrowind ...) 3D person strilecky moc nemusim :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    1.10.2005 22:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nevim...
    A presne to jsem mel na mysli, kdyby neexistovali, zbylo by vice casu pro ty (jak rikate) dva hlavni proudy a vydelal by jak vyrobce tak predevsim i zakaznik
    Nesouhlasím, ale dneska už nemám chuť ani sílu o něčem ještě flamovat, takže se prosím spokojte jenom s tímto prohlášením :-)
    Copak toho není dost?
    2.10.2005 14:56 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nevim...
    Podpora, na charitě se neshodneme, v tomhle souhlasím :-)
    1.10.2005 22:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nevim...
    Zas tých mainstreamových distribúcií nie je tak veľa - veľká päťka (Ubuntu, Mandriva, Suse, Fedora, Debian) a za ňou v závese ešte dve solídne distribúcie (Gentoo, Slackware). Ostatné sú len klony, odvary, individuálne pokusy a pár úzko špecifických distribúcií, aj keď tu je škoda používať pojem distribúcia.
    LOL! Specielně mě dostala ta poslední věta napsaná hned po výčtu "velké pětky" ze které jsou hned tři distra klony něčeho jiného a čtvrtá k tomu nemá až tak moc daleko ;) A ten předobraz tam chybí. Když už, tak by ta velká pětka měla vypadat nějak jako: RedHat, Debian, Slackware, Suse a Gentoo. Ale to už je celkem jedno, klidně by to mohla bejt i velká dvacítka nebo padesátka, když to bude někdo používat a bude mu to vyhovovat, ne?
    2.10.2005 01:54 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Různorodost není vždy výhoda
    Linuxovému světu by prospělo, kdyby vývojáři pochopili, že to co je považováno za největší výhodu, tedy možnost volby a různorodost je právě největší překáška k tomu, aby se Linux mohl reálně prosadit. Je třeba především sjednotit (zvolit jedno) z grafických prostředí. Ať už to bude KDE či Gnome nebo jiná stvůra je důležité, aby bylo na KAŽDÉM počítači ve výchozím stavu a ve STEJNÉ podobě. Dokud si bude každý vývojář či skupina dokazovat, že právě "to jejich" složení a nastavení balíčků "je to pravé" bude Linux používat jen pár VyVolených jedinců - ano pár - je třeba si uvědomit, že uživatele PC se nedělí jen na programátory/vývojáře/nadšence ale ženy v domácnosti/děti/sekretářky a mnoho a mnoho dalších, které nikdo nedonutí aby ztráceli čas zkoumáním, co to právě je za nastaveného správce oken. Vývojaři by se měli v tomhle poučit u konkurence. I když není graf. protředí námi oblíbených okýnek dokonalé, je všude stejné (stejně blbé) a to je jeho přednost - nepřekvapí ani nenadchne - střední proud vítězí nejen u softwaru :)
    2.10.2005 09:26 hx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    spravne, zrusil bych GNOME, a dalsi graficke nadstvaby, protoze KDE je proste nejlepsi :-)

    Ale vazne, ja vidim problem spis v neexistenci nebo nedodrzovani standardu nez v nejake nadbytecnosti ve forme ruznych programu podobnych vlastnosti. Kdyby se vsichni striktne drzeli LSB, apod. a pouzivali univerzalni balickovaci system, tak by to opravdu bylo o mnoho jednodussi.
    NbS avatar 2.10.2005 10:47 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Souhlas, KDE a balickovaci system treba RPM - klasika pro kazdeho.

    Nevim kde jsem to cetl ale dovolim si to citovat : We are the RPM, resistance is futile you will be packed...
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    2.10.2005 12:18 Zerg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Uvaha o pouzivani stejneho vzhledu je zajimava. Mnoho lidi nadava na Debian, ze je jeho graficke prostredi ve vychozim nastaveni "osklive" a tudiz pro desktop nevhodne. Debian je jednou z mala distribuci, ktera neupravuje vzhled spravcu oken/desktopovych prostredi, ktera tim padem vypadaji tak, jak je uvolnili jejich tvurci (ok, nekdy az na obrazek na pozadi).

    Jestlize jsou upravy jinych distributoru (Mandriva, Suse, Ubuntu) "peknejsi" a pouzitelnejsi, proc se je nesnazi zapracovat primo do upstream verzi?
    2.10.2005 12:43 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Jenže takový systém nebudu používat. Nemůžeš zabránit lidem, kteří chtějí něco jiného, aby to používali. Kdyby hypoteticky GNU/Linux skončil, jak popisuješ, tak se jeho současní uživatelé a vývojáři přesunou k systému, který si mohou upravit podle svých potřeb. Až na jméno systému budeme tam, kde jsem byli.
    2.10.2005 14:29 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Přesně tak! Já také ne ;-) V mém příspěvku jsem rozhodně nepsal, že někdo "bude bránit" ve vývoji jiných distribucí. Jde jen o to, aby komunita vzala rozum do hrsti - moc se na to nedá koukat - s takovýmhle pojetím "svobody" to dotáhneme leda tam, že tu "svobodu" budou moci používat jen ti VyVolení.
    Všimněte si, co dělají větší firmy jako Novell (SUSE) či Mandrake - snaží se o to aby pokud možno nová verze minulého KDE byla HODNĚ podobná té nové a rozhodně nemění správce oken z KDE na "superKDE" jen kvůli tomu, že je superKDE momentálně "lepší".
    V komunitě je mnoho dobrých a schopných vývojářů, ale prospělo by jim, kdyby se jich ujalo několik schopných manažerů - zrušili by nynější chaos (stálo by to oběti), ale měli bysme šanci se dostat dál, než kam to dotáhla OS/2 či MacOS. A potom? AŤ si klidně každý dělá "tu svojí" distribuci. Bude mít o mnoho více uživatelů (přechod Linux -> Linux je rozhodně snažší než Okýnka -> Gentoo).
    2.10.2005 14:48 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Však ať to Novell a Mandrake dělají, to je jejich práce...

    Základní zvrácenost tvého návrhu ovšem spočívá v tom, že se stav, kdy si svobody užívají ti, jimž na ní záleží, má zlepšit tím, že svobodu sebereš všem.
    2.10.2005 14:51 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Prosím přečti si první dvě věty příspěvku na který si reagoval.
    2.10.2005 14:57 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Však já je četl. Ale nedávají smysl. Kdo má společné cíle a chce spolupracovat, ten už spolupracuje. Co tedy přesně mají dělat lidé, kteří mají nekompatibilní představy a cíle?
    2.10.2005 15:08 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Chybí tady něco jako organizace a stanovení cíle. Zatímco je zde mnoho vývojářských skupin, chybí zde skupina, která jim řekne "co mají dělat", aby se Linux rozšířil a přiblížil neVyVoleným. Mnoho vývojářů si totiž najivně myslím, že právě vytvořením další distribuce se jim toto povede - výsledek ale vidíme sami každý den.
    Jednoduše: Mnoho lidí by rádo udělalo cokoliv, aby se Linux rozšířil a rádi si nechají poradit, ale kdo jim poradí a nasměruje je (tak aby nešli "proti sobě")? Je potřeba je sjednotit. Nebo by se Vám také líbilo deset druhů DVDéček sto druhů cédéček, které by sice každé mělo své výhody, ale data z jednoho na druhé by člověk nedostal? A od toho jsou tady takové skupiny. Když to pochopily velké margetingové firmy (které nemají zas tak čisté cíle) musí to pochopit i Linuxoví komunita.
    2.10.2005 15:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    To je pořád dokola. Lidi se neshodnou ani na tom, zda se má Linux nějak masově prosazovat mezi BFU (já si to např. nemyslím, a pokud ano, tak to mají dělat jmenované firmy, kterým se platí za podporu, etc., nikoli my), natož jakými prostředky.

    Příklad: Naimplementuješ třeba někde chování stejné, jako je v MS Windows. Někdo ti řekne, že to je úžasné, protože lidi snáz přejdou. Někdo jiný ti řekne, že to předtím fungovalo správně a že když bude GNU/Linux stejný jako MS Windows, tak bude stěží lepší než MS Windows.
    2.10.2005 15:48 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    To je pořád dokola. Lidi se neshodnou ani na tom, zda se má Linux nějak masově prosazovat mezi BFU (já si to např. nemyslím, a pokud ano, tak to mají dělat jmenované firmy, kterým se platí za podporu, etc., nikoli my), natož jakými prostředky.
    Myslím, že dnes se většina lidí o toto snaží. Proč by jinak přibývalo klikacích distribucí?
    Příklad: Naimplementuješ třeba někde chování stejné, jako je v MS Windows. Někdo ti řekne, že to je úžasné, protože lidi snáz přejdou. Někdo jiný ti řekne, že to předtím fungovalo správně a že když bude GNU/Linux stejný jako MS Windows, tak bude stěží lepší než MS Windows.
    A to je právě to co by nebylo správné. Nejde o to jaké chování to bude mít, ale aby každý pořítač s Linuxem s nímž přijde BFU do styku se choval VŠUDE STEJNĚ. Stačilo by tak málo.. jedna položka ve správci přihlášení s JEDNÍM všude stejným názvem, která by spustila např. Gnome se stejným nastavením a stejným chováním jako všude jinde. Někdo možná namítne, proč Gnome, když KDE je lepší? Ale já řikám, že neni až tak důležitá dokonalost jako jedno a totéž chování.
    2.10.2005 16:24 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Tato diskuse ani nemá smysl.

    Způsob, jak to sjednotit, neexistuje z principu, což zjevně stále nechápeš. Variabilita je předpoklad fungování přírodního výběru, což je způsob, kterým probíhá vývoj sw. Není-li variabilita, vývoj jde do kytek.

    Vše, co můžeš dělat, včetně všeho, co jsi doposud popsal, je vytváření dalších variant. Každá firma, organizace, sdružení, ..., které založíš, bude další varianta. Některé budou úspěšné, získají vliv, nebo se dokonce stanou majoritními, což ale pořád není to tvé sjednocení. Jiné skončí v propadlišti dějin. Nikdo nedokáže říci předem, které budou které.

    Myslíš-li si opak, popiš, jak se sjednocení dosáhne.

    P.S.: Kromě toho si myslím, že tvůj záměr není jen zcela nesmyslný, ale i špatný. Optimum mezi chaosem a monokulturou leží jinde.
    2.10.2005 16:30 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Ehm, ono je tedy LSB zbytečné? Ona vznikla jiná varianta LSB? Když se chce, jde to.
    BTW Tahle diskuse je sice zbytečná, ale nyní začíná být i velmi (ne)vtipná.
    2.10.2005 16:55 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Předpokládám, že dobře víš, co by se stalo, kdyby se LSB pomátlo ještě víc, než je teď, a standardizovalo, že na modrém desktopu musí na posici 46,151 být předepsaná zelená ikona velikosti 48x48 webového prohlížeče FooBrowser verze 1.3.7; a že tedy jen tak provokuješ.
    2.10.2005 17:02 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Myslim to tak, jak jsem napsal. Přečti si druhý odstavec tohoto příspěvku: http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/mnoho-distribuci#24 Doufám, že to co píšete nemyslíte vážně. Leda, že byste byl zaměstnanec MS, neboť tato firma "Vaší variabilitu" v některých směrech uplatňuje...
    2.10.2005 17:10 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Zřejmě myslíš tuto větu:

    aby každý pořítač s Linuxem s nímž přijde BFU do styku se choval VŠUDE STEJNĚ
    2.10.2005 17:18 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    To se to vytrhuje z kontextu :( Přečti si ho znova a nevynechej:
    Stačilo by tak málo.. jedna položka ve správci přihlášení s JEDNÍM všude stejným názvem, která by spustila např. Gnome se stejným nastavením a stejným chováním jako všude jinde.
    Jde o to volbu, možnost mít "to samé" kdekoliv. My dva to neoceníme, ale garantuji Vám, že sekretářka, manažer či uklízečka tuto volbu u každého počítače s Linuxem ocení.
    2.10.2005 13:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    Linuxovému světu by prospělo, kdyby vývojáři pochopili, že to co je považováno za největší výhodu, tedy možnost volby a různorodost je právě největší překáška k tomu, aby se Linux mohl reálně prosadit.
    Už první věta popírá sama sebe.
    2.10.2005 14:30 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Různorodost není vždy výhoda
    V čem prosím přesně?
    2.10.2005 14:00 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše nesúhlasím
    sice jednotnosť má svoje výhody, ale nevýhodou by bolo napríklad, že časť prográmátorov by rezignovala ak by im nejako zrušili ich projekty (teda odmietli by sa pridať k väčšinovým projektom)

    Čo sa týka rozdrobenosti, tak to nie je tak zlé. (asi) 7 distribúcii tvorí vyše 90 % inštalácií, a čo sa týka grafických rozhraní, sú len dve hlavné, kde sa sústreďuje povedzme 90 % práce programátorov.

    Ďalej súčasný výkon MS pri tvorbe Visty nie je veľmi presvedčivý (ako príklad jednotnosti a jednotného vedenia), a naopak linux sa rozvíja rýchlejšie.

    Možnosť "odštiepiť" sa, prevziať zdrojový kód pôvodnej aplikácie a pokračovať iným smerom, je jednou z najsilnejších stránok vývoja GNU (=> nižšie náklady, väčšia pestrosť programov, rýchlejší vývoj)
    Mikos avatar 2.10.2005 14:05 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Brrrr
    Když tu čtu ty různé chytráky, co si myslí že by tu mělo být jen Ubuntu/Suse/Fedora/Debian/Mandriva/Slackware/Gentoo a že vše ostatní jsou jen blbé klony, tak se mi dělá zle. Já bych zas zrušil tyhle různé "chytráky", taky mi přijde že jich je moc ;-)

    Tenhle výběr, kdy si každý může vybrat to co jemu nejvíc vyhovuje, považuju za jeden z největších kladů linuxu. Za kecy, že když někdo dělá na nějaké minoritní distribuci, je to plýtvání časem který by mohl věnovat nějaké z těch majoritních, by si dotyční co to říkají zasloužili dostat pořádně za uši :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.