abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.5.2024 14:35 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Proc otaznik? Neveris tomu?
    13.5.2024 14:43 Hawkix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Co asi tak ten monitor může dělat s kódem, co by nedokázal SW grafické karty???
    13.5.2024 15:33 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Monitory určené pro programátory?
    Ne, podle propagacni grafiky jsou urcene pro patlaly v JS a CSS.
    13.5.2024 17:18 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Jakože praví překladatelé překládají ze staroaramejštiny, maximálně starořečtiny, a ti z angličtiny a němčiny jsou čučkaři?
    16.5.2024 21:38 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Ale prosim te, i takovy sid s jeho php by tohle vyuzil.
    13.5.2024 19:59 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    WQXGA (2560 x 1600) 24 palcu ... no ... co vic k tomu rict nez, nedostacujici v kazdem parametru ...
    13.5.2024 20:10 Kloktam Savo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    To jsou nejaky vojeby pro linuxaky nebo co. Vzdyt to nema 4k takze pismenka budou majznute GTKackem do zbliti :)
    13.5.2024 20:23 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    jeste hur, je to 24" a ma to celkem podstatne vyssi rozliseni nez fullhd, na ktery cili vetsina default designu pro 24" = bez necelociselnyho skalovani to bude na linuxu zuzo

    jedina nejak vybocujici vlastnost toho displeje (vzazeno k dnesku) je 16:10 pomer
    13.5.2024 20:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    necelociselne skalovani na linuxu bez problemu pouzivam. Na notebookovem displeji 1,5x a na externim 1x.

    Krome toho tohle rozliseni je na 24" displeji optimalni. Full HD nebo 2x skalovane 4K na tom vypada jak slabikar.
    David Heidelberg avatar 14.5.2024 02:22 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Realita je, že je nesmysl dělat 1.5x, pokud můžeš používat 2x nebo default. Prostě pixel je jednotka, půlka pixelu nikdy nefunguje tak dobře.
    14.5.2024 07:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Blbost 2880x1800 škálované 1.5x je vlastně 1920x1200. Je to 14" display s gnome na waylandu a funguje to parádně, obraz krásně ostrý. Záleží spíš na tom jaký displej jak škáluješ.
    14.5.2024 09:04 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    ty idiote a na tos prisel jak?

    jednak to necelociselny skalovani delas prave proto, ze pro tvuj setup (= uhlopricka, rozliseni, vzdalenost od displeje, oci) je 1x ci 2x nahovno, cili nemas volbu, druhak - pismo je vektorovy, je uplne jedno, v jakym rozliseni ho budes renderovat, UI prvky muzou teoreticky tez bejt vektorovy, netusim, jak to ma udelany gnome/kde nebo ty linuxovy srance, pravdepodobne budou mit pro nejcastejsi pomery vsechny potrebny assety predskalovany nebo budou pouzivat assety v tak vysokym rozliseni, ze vyskalovani zpet na ty pidi, co jsou potreba, opet povede k jedinemu = vizualne neuvidis rozdil

    vo cem asi mluvis ty, je ta stupidita, kterou delaly nebo mozna jeste delaji Windows
    David Heidelberg avatar 19.5.2024 08:12 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    ...cili nemas volbu...
    Jasně, že když nemáš jinou možnost tak vezmeš 150% nebo třeba i 175%.
    vizualne neuvidis rozdil
    a teď zpátky do reality, kde tohle platí pro některé aplikace. A zbytek aplikací prostě není tak pěkně navrženo, používají různé toolkity s různou úrovní podporu pro škálování... a není to hezký pohled. Ale to asi všichni co to zkusili už zažili, takže to nemá cenu rozebírat.
    14.5.2024 09:05 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    bez problemu = wayland, takze lol
    14.5.2024 09:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Ziskavas cenu appleovce tydne. Vim, ze se sem chodi applisti chlubit, co vsechno neumi v linuxu rozchodit. Kdyz nezvladnes ani wayland, k ses z nich jednoznacne nejblbejsi :-)
    14.5.2024 09:56 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    ja to zvladnu, ale prosimte vysvetli mi, proc to dela ty graficky glitche? vsude jinde ta nvidia 5 let funguje ok..
    14.5.2024 10:00 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    rychlej google dotaz, zjevne v tom nejsem sam
    14.5.2024 11:20 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Takze nejses appleovce ale obycejnej looser. Jinak bys upgradoval kazdy rok a pul max. Nebo proc jako ztracis cas s 5 let starym suntem?
    14.5.2024 12:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    sere se to samozrejme i s posledni generaci..

    ja vim, ze to byl levnej bait, ale lidi - treba mlada generace picusku bez zkusenosti, ktera vidi "linux", "zadarmo", "nejlepsi" v jedny vete nekde na podobnym serveru, jako je tenhle - potrebuji byt informovani, pravdive = wayland je polofunkcni nedodelek
    14.5.2024 22:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Na appleovci mluvíš divně, tohle ti nežeru, anonymní trole. koroptev nic od nvidie nekupuje a už vůbec žádný autonomní mozek nemá, jen marketingovou příručku od applu.
    14.5.2024 06:03 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Nekolik let je AI schopna generovat text, ktery je k nerozeznani od textu vytvoreneho clovekem, a presto ten jejich popis produktu vypada, jako by ho psala napul shnila okurka.
    14.5.2024 11:54 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monitory určené pro programátory?
    Jak prodat maly monitor za HODNE penez ... jasne chci IPS - coz je kvalita, 4K, USB-C PD s hubem ... to mam ja, je to pak i docking station ;-)) a idelne 43" ... ten mam doma a stary mam v praci 32" ...

    Tohle je hezky monitor ... ten mam doma a 100% spokojenost, teda je to LG - takze vypnout vsechan vylepseni a mody, hezky do RGB a chctit sRGB a at na to ten debil proboha nesaha ;-)) --- treba vylepseni cerne znamena, ze cerna je seda, pry to tak chteji hraci ;-)) to same herni mod a HDR mod - ten taky dojebe cernou a barvy komletne ... ale jinak je top i na fotky, mam kalibracni sondu ;-)) ale neni potreba, sRGB mod to ma OK ... btw tyhle fce ma i TV od LG -- ja ale nemam TV, TV je casto levnejsi a to same, jen ma tunner, mi v Rakousku co neplatime TV ani radio nesmime mit doma tuner ;-)) ... ale jdou v mediamrktu koupit TV bez tuneru .. zase TV vetsinou nemaji USB-C s PD --- ma to 66W - takze jak muj pracovni tak macbook pro M1 to utahne a logicky je v tom i DP pres USB-C - takze to chce USBCv4 thunderbold kabel ;-) ... kratsi je dodan, koupil jsme si delsi ... bezne USB-Cv3 jako DP nefunguje, logicky, jen jako PD - napajeni .. ale kazdy chce logicky oboje ;-)

    https://www.alza.cz/43-lg-uhd-43un700b-d7679850.htm

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.