abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    MZe spustilo nový informační portál pro

    MZe spustilo nový informační portál pro uživatele půdy. Portál podporuje pouze prohlížeč MSIE. Pokud by vás zajímalo proč, ptejte se přímo Ministerstva zemědělství: info@mze.cz.

    3.4.2005 13:17 | Antonín Slejška | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.4.2005 13:57 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Protoze
    webmaster je idiot, ktery o nicem jinem nez Windows asi neslysel.
    Před zahájením práce Minimální konfigurace: Windows 98 Second Edition (Druhá Edice)/WNT4 SP6/W2000 SP3/Win XP SP1, MSIE 6.0, rozlišení 1024x768, rychlost připojení 48 kb/s.
    Pri nastaveni FF tak, aby se identifikoval jako MSIE 6, ty stranky temer normalne funguji (na polozky v nabidce jde kliknout, i kdyz se to jako odkazy netvari. O tom, ze se tam pouzivaji framy, radeji taktne pomlcim.
    3.4.2005 14:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protoze
    Souhlasím. Funguje to ve všech prohlížečích, které tu mám (Moz., FF, Opera, Konqueror). Jen se musí poslat to, co chtějí vidět. Kdyby to aspoň skutečně nefungovalo v ničem jiném než IE, tak by to sice bylo na zabití, ale ta trapná kontrola při vstupu by měla opodstatnění. Takhle je to však projev těžké slabomyslnosti.
    Brabi avatar 3.4.2005 16:45 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protoze
    Bohužel se mýlíte a funguje to opravdu jen v IE. Na stránku se sice dostanete, ale k přístupu do systému potřebujete mít nainstalované ty ActiveX věcičky nebo co to je ze sekce "Ke stažení".
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    3.4.2005 14:16 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše smejdi
    lol tak to je husty :) ale v opere to chodi normalne (s identifikaci opera) jdu psat mail
    3.4.2005 16:03 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smejdi
    Kam? Napiš sem, kam píšeš, přidám se. Na stránce jsem rychlým pohledem mail na admina nenašel.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    3.4.2005 16:18 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smejdi
    Ja teda nevim, email je uveden primo v textu te zpravicky. Neco mi uniklo? :-)
    3.4.2005 16:24 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smejdi
    Z takového mailu odpověď nečekám, navíc je to porušení subordinace...;-) A taky jsem si zobrazil jenom komentáře, takže jsem si toho nevšiml. Ale na samotné stránce ten mail stejně není, ne?
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    3.4.2005 16:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smejdi
    Mail je přímo ve zprávičce. ;-)
    3.4.2005 16:22 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše kseft
    skoda, ze nemam cas a mam moc prace. jinak bych se s nimi dohodl za 15-20kKc a 7-10 dni prace na optimalizaci a standartizaci celeho webu (i intranetu) misto toho, abych tu brecel. dalsi prace by uz dana firma nedelala, ale moje. k tomu pridat dobrou studii a je to.

    skoda, ze mam jiny a zajimavejsi ksefty.

    tak doufam, ze nejakej chytrejsi mozek to misto breceni nad standarty, ublizovanymi linuxaky a jinymi duvody napadne a posle nabidku provozovateli stranek.

    bye gf
    3.4.2005 16:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Tedy nevím, ale kdyby se za mnou někdo přišel dohadovat o standartizaci mých stránek, tak ať si s sebou vemze rovnou i padák, protože by letěl rychlostí vskutku závratnou.

    Ale nic ve zlém, jenom tak blbě kecám.
    Copak toho není dost?
    3.4.2005 16:30 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Kolovrátkem: jde o ministerstvo, tedy o úřad. Jde o princip. Nechci se téhož dočkat na MŠMT nebo MZ. Stačí?
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    3.4.2005 16:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Šlo mi o obvyklou substituci t a d, stačí? U člověka, který si chce za tvorbu webu nechat platit to považuju za nehoráznost.
    Copak toho není dost?
    4.4.2005 09:36 sněžný muž
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Ano, je to hrubka a nehoráznost... Vám zase chybí čárka za slovem platit pro ukončení vsunuté věty... ;)
    3.4.2005 20:26 Fiji
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    To jste ještě neviděl web MŠMT, ne? Kdyby to aspoň bylo HTML místo Wordů...
    3.4.2005 16:34 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    sorry, ale statni urad musi byt pristupny pro vsechny.

    tudiz k tomu, abych mohl komunikovat, tak nemusim platit asi 3000Kc(ci kolik) za licenci microsoftu. microsoft neni statni firma a neni nikde napsano v zakonech, ze kdyz chci komunikovat elektronicky, tak ze si musim koupit produkt od microsoftu.

    protiargumenty ?

    gf
    3.4.2005 16:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    3.4.2005 16:32 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    nekdy mam pocit, ze linuxaci nad necim porad breci, jak to je pod MS a je to spatne.

    a udelal nekdo neco pro to, aby to bezelo i pod linuxem ?

    to je porad: nebezi to pod linuxem, firma je spatna, to je spatne. spatny microsoft. spatny msie.

    a co my linuxaci ? jsme o neco lepsi, kdyz s tim nic neudelame ? vzdyt to vypada jako sekta ukrivdenych lidi. se nedivim, ze se nam budou porad lidi smat.

    tak a jeste to rozeslat na dalsi 3 linuxove eziny. mozna to nekdo da do kupy. to je vetsi pravdepodobnost, ze nebude jen nekdo brecet, jak je to spatne a jak jsme ukrivdovany.

    napadlo nekoho, ze treba linux nekdo nepouziva pri vyvoji ? samozrejme, ze by to take mohli testnout, ale kdyz nekdo v tomto pomuze, tak to jde lepe a samozrejme se za to i __plati__ nebo minimalne vstoupite do povedomi a dalsi kseft muze byt vas. i kdyz fuj penize, linuxaci to delaji zdarma a maji svoji viru.

    kdo tady nabizi optimalizace stranek v republice - pro standarty a prohlizece ? ukazte mi nekoho. mozna iinfo. kdo dalsi ???

    i kdyz to sem radeji nepiste, protoze to je nepplacena komerce a tu abclinuxu podporuje pouze za penize, ktere linuxove firmy nemaji.

    sorry, zase jsem nekoho urazil a budete me vsichni nenavidet. ale co kdyz to je pravda. minimalne z poloviny.

    bye gf
    3.4.2005 16:37 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Co udelat? Nic, spis nedelat - nesmyslnou kontrolu prohlizece.

    Uz tady nekolik lidi psalo, ze ty stranky jinak funguji. Webmaster je ignorant, ktery si asi neumi nainstalovat do Windows Firefox nebo o nem nikdy neslysel, tak holt radsi prida kontrolu a uzivatele non-IE prohlizecu posle preventivne do haje. Nebezi to bez zmeny user agent ani pod FF pro Windows, problem vubec neni v operacnim systemu, ale v palici webmastra.
    3.4.2005 16:38 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Sice s tebou souhlasím, ale tady jde o jednu věc: ta překážka je tam (na první pohled) schválně. Ono to asi pojede zcela normálně, ale ta primitivní kontrola na začátku je fakt akorát na naštvání. Jde jenom o tohle.

    Pokud tam ve FAQ vyloží, že to musí jet v MSIE, protože XY, bude to aspoň nějaký argument. Ale operovat tam Windows 98 SE je trapné.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    3.4.2005 16:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Není to pravda, ani z poloviny. Státní organizace má povinnost něco takového zajistit. Přístup kdy začne řvát: ,,Tak si to předělejte, když se vám to nelíbí``, je naprosto nepřijatelný. Peněz už na to od nás všech berou dost.
    Copak toho není dost?
    3.4.2005 17:23 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    co? o cem to blabolis? nikdo tady nenadava na Microsoft, nadavame tady na toho, kdo je zodpovedny za stranky, ktere jsou pristupne pouze pro nektere, prestoze jsou placene z dani nas vsech. proc bysme s tim xakru MY meli neco delat? takovehle "argumenty" me maximalne vytacceji! nekdo se chova neslusne a diskriminacne, jiny na to poukaze, a dostane se mu odpovedi "a co vy jste udelali proto, aby se oni nechovali neslusne?"... to je snad xakru problem tech neslusnych, ne? uz jen cekam, kdy si zaplatim firmu, ta mi proda nefunkcni zmetek a ty se me zeptas co jsem udelal pro to aby to fungovalo - treba jsem prece mohl zaplatit a pak si to udelat po vecerech sam, ze? a kdyz se mi to nelibi, tak jsem asi ukrivdeny ublizeny stezovatel, co? do pr...! abych neklel... s takovymhle pristupem skoncime tak, ze budem zadarmo delat vsechno za ty, kteri jsou za to placeni, a vsichni lemplove sveta budou jen brat prachy za nic a blahorecit ti.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    3.4.2005 17:38 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    prestante zit z toho, ze linux je tak uzasny a skvely. ono to tak ruzove zase neni, i kdyz u vas na vyledene stanici treba ano.

    kdyz mi nikdo nenabidne neco lepsiho, tak zakaznik vezme co ? to, co je. timto jsem poukazal na to, ze tu poradne nekdo neco na linuxu nedela.

    co udela vetsina linuxaku ? krici na webech o tom, ze je to spatne. neni to pravda ? je.

    ze skoncime ? spise linuxaci konci i bez tohoto pristupu.

    nezlobte se na me, ale kdyz prijde banda nadsencu do firmy nebo bude nekde kricet na webu, tak se to prilis nezmeni. to je mrhani sily.

    pokud bude linux jenom hrackou, modlou a ne necim, co bude zaroven vydelkem a konickem, tak se nedivte, ze na tom budeme, tak jak jsme.

    asi jsem vam vytocil. ale pokud se mylim, tak mi reknete, jak by to melo fungovat. lide si radeji vezmou zmetek, ktery z vetsiny dela to, co ma, nez neco co umi 1/4, i kdyby to umelo kvalitne a podle standartu.

    navrhnete obchodni model, s kterym to bude fungovat na linuxu a podle linuxove filosofie. bude to urcite tezsi nez psat zacatky sprostych slov. takhle odpoved me zajima.

    napovim vam, ze kricenim a zpravickami na webu se toho prilis nezmeni. to same psat si neco po vecerech zadarmo, pokud to nechcete casem prodat take ne.

    pavel kysilka
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.4.2005 18:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Až mi ministerstvo zemědělství zaplatí licenci na Windows, tak budu mlčet.
    3.4.2005 18:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Ten člověk ti říkal, že vůbec nejde o Linux. Odkazovaný web není přístupný ani z FF ve Windows.

    Nehledě na to, že ty tu vedeš neurčité řeči o tom, jak nikdo Linux nebere vážně a jak všichni jen křičí, místo aby něco dělali. To s tím však nijak nesouvisí. Taktéž tvoje řeči o obchodních modelech, bandách nadšenců apod. nijak nesouvisí s diskutovaným tématem.

    Tady jde o to, že někdo poukázal na web instituce státní správy, který je přístupný pouze z prohlížeče na systému, za který se musí soukromé firmě platit. Nesplňuje základní požadavek na weby státní správy - přístupnost bez rozdílu použité technologie.

    Když na takovou věc někdo upozorní, je to naprosto v pořádku. Pokud tobě přijde psaní zpráviček na web zbytečné, tak je nečti ;-). Voláš tu po tom, aby se lidi vzchopili a šli tomu ministerstvu nabídnout, že jim to za nějaký peníz opraví. To je fajn. Ale není to podstata problému.

    Protože pokud ty nebo kdokoliv jiný dostanete zaplaceno za optimalizaci a standardizaci toho webu, bude to už druhá platba, která na vývoj toho samého webu půjde z daňových kapes. A to je špatně. Ten web by měl opravit ten, kdo ho zmrvil. A pokud to neumí, tak by měl vrátit peníze a pak by mohl na scénu přijít někdo jiný, kdo to udělá pořádně.

    Btw, standarta je prápor, standard je něco jiného.
    3.4.2005 18:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Samozřejmě, je povinností ministerstva zjistit si jaké náležitosti má web splňovat a podle toho dát někomu zakázku. Lidí, kteří jsou schopni udělat web splňující obecné podmínky přístupnosti a web standardní, těch je dost. Pokud ten web podmínky nesplňuje, tak je chyba buďto na straně dodavatele (protože nesplnil podmínky ve smlouvě) nebo chyba na straně ministerstva (protože takové podmínky nedojednalo).

    Ať už je to tak či onak, je to sice dobrá příležitost získat kšeft, ale nic to nemění na tom, že ministerstvo vyhodilo peníze z okna (protože uzavřelo blbou smlouvu či nedohlédlo na její splnění).
    Copak toho není dost?
    3.4.2005 18:10 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    neziju z toho "jak je linux uzasny a skvely", nikde nic takoveho netvrdim - proc mi to pripisujete? nemam nejmensi namitky, kdyz soukroma firma da prednost Microsoftu. Ale ministerstvo je urad, proste musi dodrzovat standardy a byt pristupne pro vsechny, kteri je take dodrzuji, neni mozne privilegovat jen uzivatele produktu jedne firmy.

    zrejme doslo k nedorozumeni, protoze vase argumenty povazuji za naprosto irelevantni - klidne souhlasim prakticky se vsim, co jste napsal (krome toho, kdy mi pripisujete nazory, ktere jsem nikdy nevyslovil - to se mi nelibi), ale v tomto pripade je to bohuzel uplne mimo tema. klidne uznam, ze jestli se linux posadi obchodne, to je predevsim problem linuxaku a jejich snazeni - nikdy jsem to nepopiral. ale tady v tomto pripade jde o neco uplne jineho - tady neni problem v tom, ze by linuxove prohlizece diky svym chybam nebyly schopny zobrazit stranky ministerstva a ja jsem vyzadoval nejake specialni ohledy na linux, tady jde prece o to, ze stranky nedodrzuji standardy a proto jsou pristupne jen pro MSIE - a to je diskriminace a ministerstvo si to proste nesmi dovolit - na tom trvam.

    predstavte si, jak by se vam libilo, kdybyste potreboval jit neco nutneho vyridit na ministerstvo, a na vratnici by vam rekli, ze tam nesmite, ze tam smeji jen prazaci? vy byste mozna taky trosku sproste nadaval, kdyby se vas nejaky moudry kolemjdouci zeptal "co jste vy pro to udelal abyste na to ministerstvo smel... proc jste se treba neprestehoval do prahy?"
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    3.4.2005 18:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Já myslel, že na ministerstva pouštějí jenom Pražáky... ale jestli to tak není, tak by aspoň Pražáci měli mít dovoleno předbíhat ve frontě, ne?
    3.4.2005 18:22 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    prave jsem se vratil z ministerstva. nepusti tam nikoho, kdo na sobe nema modre monterky s patchem na zadku.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    3.4.2005 18:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Právě jsem se vrátil z Hradu...
    3.4.2005 19:49 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    zdravim,

    musim priznat, ze jsem se dopustil chyby, tim ze jsem se snazil bavit s lidmi o tom, jak by se daly veci resit, jak by se dal delat obchod na linuxu, snazit se najit nejake kontruktivni reseni ohledne tohoto.

    tohle je o nicem.

    bye gf
    3.4.2005 20:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Proč zase tenhle pitomý ublížený výraz typu: ,,béé, oni mi nerozumí``?

    Tady se obecně očekává, že věci budou fungovat podle jistých pravidel a v tomto případě nefungují. Je fajn, že dokážete ministerstvu nabídnout nápravu a vytřískat z toho kšeft. Super. Ale až třeba jednou město postaví podchod vysoký metr a půl, kterým projdou jenom trpaslíci, tak mi tenhle přístup bude k ničemu, protože stavební firmu nevedu. Co mi zbyde? Jít si stěžovat.

    Je skvělé, že je to zrovna váš obor, ale právě to co nabízíte to řešení není. To už je otázka MZe jak si to dá dopořádku a komu za to zaplatí.
    Copak toho není dost?
    3.4.2005 20:42 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    hazel jste perly svinim, ze?

    ach jo...
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    3.4.2005 20:15 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kseft
    Kdyz vas tak pozoruju, mam pocit, ze jste uplne mimo.

    -ministerstvo je placeno mimo jine i z _nasich_ dani !!
    -protoze je to financovano z dani _vsech_ obcanu, ma ministerstvo povinnost to zpristupnit _vsem_ obcanum. Pokud nevi jak, ma za povinnost si napr. najmout poradce, ktery jim to objasni a vybere schopneho dodavatele - nikoliv nejakeho picmocha, ktereho zna treba nejaky pan namestek...
    -omezovat obcany v pristupu k verejnym strankam, provozovanym statem , podle toho, zda maji na PC software od konkretni _soukrome_ (!!!!) firmy, to je proste skandalni pripad neschopnosti, pripadne jeste neceho horsiho - radeji nerozebirat...

    To co zde prezentujete jsou pouhe blaboly. Nejde tady ani o Linux ani nejake prohlizece. Jde tady o obecny jev. Skandalni jev. Nanestesti medialne nezajimavy, takze o tom vi jen postizeni a par zasvecenych.
    3.4.2005 16:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše ?
    Co to vlastně vůbec je? Z názvu webu a jména provozovatele je mi jasné, že mi to může být naprosto ukradené, ale i tak :-)
    Copak toho není dost?
    3.4.2005 16:31 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Geograficky informacni system pro evidenci vyuziti zemedelske pudy. Je to tam napsano. :-)
    3.4.2005 17:13 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše stranky a aplikace
    koukal jsem se , co nabizi firma dodavajici dany portal.

    jedna se predevsim o vykresy a mapy. a zda bude vubec mozno si prohlednout dane mapy v necem jinem nez v nejakem prohlizec pod OS, vubec to nejak konvertovat a zpracovavat. firma dela nejakou nahradu za pdf.

    na toto by se mohl nejaky odbornik pres GIS a mapy vyjadrit.

    takze ty stranky budou asi minimum toho, co je hlavni soucasti systemu.

    odborne nazory ?

    gf
    tmr avatar 3.4.2005 18:36 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše co takhle to hacknout?
    Neumel by nekdo ten server hacknout?;)
    3.4.2005 21:31 jindru
    Rozbalit Rozbalit vše heh mam IE6 a stejne to nejde
    sice trochu rozhasenej (pouzivam FF) ale ten web nejde.

    sem jim napsal:

    informační portál pro uživatele půdy proc funguje jen s IE ?

    pouzuivam Firefox, ale ani v IE6 nejde pise: pozadovan IE5.5 a vyssi

    to jako si mam preinstalovavat windows ? si delate z lidi legraci

    Jindrich Lenner
    3.4.2005 21:56 sekyt
    Rozbalit Rozbalit vše Dodavatel projektu
    Jen takové upřesnění :

    Hlavním dodavatelem projektu LPIS je společnost SITEWELL s využitím standardních softwarových technologií firem Oracle, Autodesk, Macromedia a Microsoft. On-line rozhraní LPIS na informační systém Agrární platební agentury je vytvářeno ve spolupráci s řešitelem tohoto systému společností SAP ČR.

    „Realizace projektu LPIS byla a je pro společnost SITEWELL velkou výzvou. Jsem rád, že využití standardních moderních technologií Autodesk Mapquide a Oracle Spatial a kvalitní práce našich špičkových programátorů i analytiků přineslo své ovoce již v tak krátké době a nám se tak podařilo přispět k tomu, že čeští zemědělci budou moci již brzy získat dotace z Evropské unie,“ říká ředitel společnosti SITEWELL Ing. Mojmír Macek.

    Asi není co dodat. Ale neodpustil jsem si jim napsat (MZe).

    4.4.2005 00:25 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Ono to asi neni o MSIE
    Podle me je jejich problem neni v prohlizeci ale v tom, ze ty data se vali k uzivateli v autocadu.

    Nicmene nic to nemeni na tom, ze je to parta amateru. Urcite to stalo furu milionu a pritom nemaji ani na pravnika, upozorneni:

    Internetový portál pro zemědělce (iLPIS) je výhradně určen pro uživatele registrované v systému LPIS Ministerstva zemědělství ČR. Neoprávněný přístup, zneužití přístupových práv, případně pokus o neoprávněné proniknutí do systému bude klasifikován jako trestný čin. Ochrana veškerých dat použitých v systému iLPIS podléhá zákonu o autorských právech č. 121/2000 Sb., v platném znění. V případě pokusu o jejich zneužití bude postupováno dle tohoto zákona.

    To je samozrejme blabol. Zbytek textu na strance vzbuzuje obavy, zda firma ma vubec nejaky kontakt se realitou. Nezapomente, ze nepochvalite-li se sami, nikdo jiny to za vas neudela, zvlast kdyz dodavete zmetky.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    29.4.2005 21:39 Petr K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ono to asi neni o MSIE
    "Internetový portál pro zemědělce (iLPIS) je... výhradně určen pro uživatele registrované v systému LPIS --------------------------------------------------------- Ministerstva zemědělství ČR."

    Je přístupný jen na základě žádosti o login: "Nemáte-li heslo pro přístup do systému, požádejte o něj příslušnou zemědělskou agenturu."

    Asi si nikdo ze zemědělců využívajících tento portál nenaříkal na to, že nemá podporu pro jiné prohlížeče MSIE. Problémem je, že tam kde není zájem o alternativní prohlížeč = poptávka, tam nikdo ani neřeší nabídku = podporu jiných prohlížečů než MSIE. Fakt by mě zajímalo, zda-li někdo vůbec požádal MZe o zajištění podpory pro jiné prohlížeče.

    Není problémem to, že Linuxy používáme spíše my počítačoví nadšenci a masa národa jede na Mrkvosoftu? Poďme spíše vymyslet proč mají lidi přejít na Linux? Jak jim pomoci? A je ten linux vůbec pro masy národa? Naučí se ho i chlap s vidlemi ze statku? Proč je Mrkvosoft tak masově kupovaný pořád a pořád a pořád. Není to způsobeno také neschopností ostatních konkurovat MS?
    4.4.2005 08:26 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Odezva
    NO a uz jste tam vsichni napsali, nebo napsalo jen 6 lidi, a zbytek to akorat komentuje. Zde je muj email.

    Prosím o Info proč je váš WEB přístupný pouze z IE, a tudíž pouze z jednoho určitého operačního systému? Bude snad příšte přístup na váš portál podmíněn vlastnictvím auta značky Škoda? Nebo zi budeme muset koupit sekačku od Mountfieldu, a zadavat při přístupu její výrobní číslo?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    4.4.2005 08:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše hmm..
    Zdravim

    tohle samozrejme nemuzu nechat bez odezvy, ackoliv nemam s pudou nic spolecnyho, hned jim napisu at si to koukaj spravit.

    P.S.: Muzete pouzivat take elektronickou podatelnu, citace z jejich webu: Elektronická podatelna MZe ČR je na adrese: Praha1, Těšnov 17, přízemní dveře č. 71, tel. 221812313, 221812390, pondělí až pátek od 9 do 15 hod.

    To je teda elektronicka podatelna jak fik.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.4.2005 09:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm..
    ROFL!!! :-D
    4.4.2005 09:53 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm..
    A jeste seznam povolenych formatu: TXT, HTM, HTML, RTF, DOC, PDF, XLS

    Dobre, vazne dobre...
    4.4.2005 09:53 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Nic tam není
    ... a čím větší nuly, tím větší problémy dělají. Když použijete user agent switcher, tak se vám ukáže ten jejich slavný web v plné své nahotě - a správně.
    4.4.2005 11:57 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nic tam není
    To jsi nepochopil. Já nechci používat user agent switcher. Chci mít stejná práva jako uživatelé MSIE.
    (Firefox 1.0, WXP)
    4.4.2005 14:16 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše GIS
    Studiji postgraduálně geografické informační systémy (GIS) a hodně mě zajímá, jak to ve státní správě chodí s daty a formáty.

    Opět se ukazuje, že to dělá skupina lidí, kteří vlastně neví, o čem mluví. Po GISové stránce se jedná o zajímavý počin, který musí být z ideového hlediska hodnocen více než kladně, který je bohužel absolutně nezvádnutý po technické stránce - resp. dělá to asi co by mělo, ale jenom na určité platformě, přesto že se to pokusilo implementovat technologii ze své podstaty multipaltformní (http).

    Jsme svědky absolutního amatérismu firmy sitewell, která je evidentně napojena na firmu autodesk. Zatím jsem neslyšel, že by tato firma měla co do činění s GISy a proto musím říci: GIS != CAD, i když si mohou být celkem blízcí. Rozdíl v přístupu je ovšem v některých bodech značný. Není to bohužel jediná "profesionální" firma, která za státní peníze buduje geografické informační aplikace, nefunkční pod jiným typem prohlížeče, než je MS IE. Za ostatní bych si dovolil jmenovat např. firmu Help Servis, která tvoří zakázky především pro ÚHÚL (Ústav pro hospodářskou úpravu lesů) a která není schopna odladit svůj JavaScriptový kód tak, aby fungoval i jinde (viz). Jak aplikace firmy sitewell, tak firmy helpservis může být velmi užitečnou a dobrou. Veškerá dobře míněná snaha je ovšem shozena tím, že "programátoři" nejsou schopni dodržet standardy a nepočítají ani s jinými prohlížeči, než je hlavní proud. Firma HelpServis dokonce využívá ke svým aplikacím free software programy, o to je větší ostuda, že nedotáhla svoji "přidanou hodnotu" dokonce. Ostatně není k ničemu tlačena -- pracovníci zmiňovaného ÚHÚLu mají z bezpečnostních důvodů zakázáno instalovat prohlížeč Mozilla-Firefox aj.

    Dále jsme svědky (pokolikáté již?) amatérismu úředníků ministerstva, kteří podporují řešení závislá na konkrétní platformě, která jsou pokud možno drahá, jen jen, aby se utratily všechny přidělené dotace. Pan (snad už konečně bývalý) ministr Palas mi leze krkem již coby poslanec za opoziční Soc. dem. Toto je jenom jedna kapka z mnoha. Kdyby pan ministr dělal boty na poli informačních technologií, lze to ještě pochopit, ale on je dělá především ve svém resortu. Jednou z mno u nejsledovanějších kauz je systematická likvidace českého lesnictví. Zeptejte se pana ministra co dělal, až budete muset doplácet ze svých daní na podnik Lesy ČR, které dlouhodobě patřily k nezvýnosnějším v naší republice a jako jedny z mála v Evropě vykazovaly zisk, na rozdíl od např. rakouských státních lesů.

    Máme jen takovou vládu, jakou si zasloužíme.

    Jáchym Čepický

    P.S. Za technické nepřesnosti se omlouvám. Pokud se některá ze mnou nařčených osob bude cítit uražena a přesvědčí mě o tom, že mám v současnosti špatný názor, rád se jí omluvím.

    P.P.S. Projektů snažících se situaci řešit je řada a sám se na několika podílím. Bohužel několik studentů, poučených profesorů a zaměstanců nemá šanci prosadit se proti ministerstvu a současnému vedení státních podniků. Zatím...
    4.4.2005 22:11 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIS
    super. odborny nazor.

    jeste mi rekni, co je to za format, ve kterem jsou mapy. je to pristupne pod linuxem?

    gf
    10.4.2005 08:42 Antonín Slejška | skóre: 9 | Krásná Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Muj dopis MZe
    Tak jsem se konecne take dostal k tomu napsat MZe:

    Dobry den, coby redaktor a spravce webu Biom.cz jsem uverejnil infomaci o Vasem novem portalu. Kdyz jsem jej chtel otestovat, tak jsem zjistil, ze se na nej vubec nedostanu. Jelikoz jde o obecny problem, ktery se tyka nejenom daneho portalu, ale predevsim pristupu k tvorbe informacnich technologii ve statni sprave a samosprave, tak jsem o tom, ze na Vas portal je mozne se dostat pouze pomoci prohlizece MSIE, napsal zpravicku na web ABCLinuxu. Pod zpravickou se rozvinula bohata diskuse, kterou Vam doporucuji si precist a pozadovat od firmy, ktera Vam portal dodala, jeho zpristupneni i pod jinymi prohlizeci.

    http://www.abclinuxu.cz/news/show/82310

    Preji velmi pekny den, Antonin Slejska

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.