abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    NetBeans IDE 6.5 Beta

    Světlo světa spatřila betaverze NetBeans IDE 6.5. Mezi hlavními změnami je dlouho očekávaná schopnost kompilace / deploye při uložení Java souboru, lepší import a synchronizace s Eclipse, vestavěná podpora pro Hibernate, RESTful WS postavené na Springu, Grails & Groovy a další. Stále se však objevují hlasy kritizující rychlost celé platformy. Více na TheServerSide.COM.

    14.8.2008 09:12 | Daniel Kvasnička ml. | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.8.2008 10:36 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    nemam problem s rychlosti .... laptop, FS Celsius H250, C2D 7700, 4Gb Ram, 7200ot. disk ani na starsi Sun WS Ultra 20m2, 3Gb Ram, Opteron64 (2core). Porovnani s Eclipse na techto strojich je Netbeans pro me (samozrejme subjektivne ...) o dost rychlejsi. Pokud nekdo ovsem za rychlost aplikace nepovazuje jeji start :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.8.2008 11:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Tak start u NetBeans povazuju za o hodne rychlejsi nez u Eclipse. Ale jinak je to peklo.

    Vcera jsem NetBeans (6.5M1) pouzival cely den. Kazdou chvili se cele IDE zaseklo a nezbyvalo nez cekat, nez se zase probudi. I jine ukony trvaly uplne neskutecne slouho oproti Eclipse -- hledani resource pres Ctrl+Shift+R (tak je to v E, v NB jsem si to premapoval) a i hledani nad celym projektem podle obsahu souboru -- to se absolutne neda srovnat. Radsi ani nechci videt, jak by NB hledal nad projektem, ktery mame v praci... to bych si mohl zajit na obed...

    Eclipse na stejnem stroji s pluginy, ktere funkcnosti prevysuji full verzi NB 6.5 Beta, je neporovnatelne rychlejsi (nehlede na to, ze je vizualne lepe integrovane do systemu). Tot moje zkusenosti. (Navic podpora SVN je opravdu jeste v plenkach oproti Subclipse a Subversive a ta editace PHP je taky jeste spis takove "preview" ;-) )

    Ale dopredu se vyvoj hybe, to se musi nechat.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.8.2008 12:56 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    jen konstatuji jak je to u me :) subversion plugin nepouzivam, takze nemohu hodnotit. NB pouzivam pouze na Javu a nic jineho, takze ostatni take nehodnotim (PHP, Ruby, C/C++ ...) Jedine co me drzi pri myslence na Eclipse je QT Integration plugin. Bohuzel jsem jeste nemel casu to vyzkouset (Budu muset sestavti eclipse pro solaris x86 pro S10).
    14.8.2008 14:53 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Já používám 6.5M1 od jeho prvního uvedení (build 200807070101). Používám ho každý den celou pracovní dobu (Vývoj J2EE aplikací) a šlape mi to jako hodinky (na Linuxu). Popisované zadrhávání jsem taky zažil, ale na 6.1 beta. Start aplikace je pomalý, ale pouštím ho jen ráno ;-). S rychlostí GUI problém taktéž nemám. SVN plugin používám také od samých počátků a problém se mi objevil zatím jen jednou, kdy NB nenastartovaly, dokud jsem nesmazal všechny .svn adresáře v projektu. Tuším, ale že to bylo ještě na 6.1.

    Toliko pro změnu moje zkušenost s NB.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.8.2008 18:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    No na J2EE jsem ho radsi jeste ani nezkousel pouzivat, kdyz jsem videl, jake problemy ma s nacitanim kontextove napovedy a nazvu fci/trid pro PHP ;-) At zije Eclipse a WTP ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.8.2008 23:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    WTP? Už je to vůbec schopné editovat průměrné JSPčko bez hlášení milionů chyb způsobených neschopností parsovat HTML + JSP dohromady? Nemluvě o redeployi aplikace přes pohled Servers, který bylo potřeba dělat tak natřikrát, než si toho Eclipse všiml? Ach, kde jsou ty doby, kdy jsem ještě JSP používal… :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 07:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Už je to vůbec schopné editovat průměrné JSPčko bez hlášení milionů chyb způsobených neschopností parsovat HTML + JSP dohromady?
    S tim problemy nemam. Mozna je to zpusobeno tim, ze vubec nepouzivam tu puvodni syntaxi JSP a vsechny moje JSPcka jsou validni XML.
    Nemluvě o redeployi aplikace přes pohled Servers, který bylo potřeba dělat tak natřikrát, než si toho Eclipse všiml?
    ?... nevim o cem mluvite :-) Ulozim JSP, vterina dve, je to tam :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 09:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Jo, hot redeploy fungoval. Ale když došlo ke strukturální změně a bylo potřeba redeploynout celou aplikaci, tak to nějak blblo. Ale to už je tak půl roku zpátky, kdy jsem se na to naposled koukal.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.8.2008 14:33 Petr Adámek | Znojmo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Já NetBeans použávám na Java EE už pěkně dlouho a jsem velmi spokojen. Hodnotit kvalitu a rychlost celého nástroje podle modulu, který je úplně nový a nepříliš odladěný, mi nepřijde jako příliš spravedlivé.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 22:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Na J2EE jsem ho samozrejme taky zkousel. Pripadlo mi proste neohrabane, oproti Eclipse. (neohrabanym nemyslim ted nutne pomale v kazdem ohledu, proste asi moc jine pro cloveka, ktery si na Eclipse opravdu hodne zvykl...)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.8.2008 22:05 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    povedal by som ze proste ste Eclipse pozitivny :-) clovek co hodnoti IDE podla toho ako rychlo vyhladava v suboroch, sorry ale pre mna smiesne :-)
    15.8.2008 00:34 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Jenže ono ta rychlost celkem zdržuje.

    Mám eclipse a používám pydev (python) a aptana (js) a můžu říct, že už jsem měl 100 chutí začít používat nějaký lepší poznámkový blok.

    Zdrojáky mají tak okolo 1000 až 2000 řádků na soubor. Já musím čekat například když chci něco smazat. Zmáčku backspace a nevidím jak se to maže, musím ho pustit abych viděl kde jsem. To samé například při Ctrl+šipka nahoru/dolů (tak 2 řádky/s). Jako líbí se mi ty nástroje, ale je to fakt příšerně pomalé. O css editoru bych se radši ani nebavil:)

    Teď s novou verzí aptana se to hodně zlepšilo, ale pořád to není ono.

    mám 1.6GHz procesor a 1GB ram, což by snad na vývoj mělo stačit:)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 07:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Souhlas, Aptana je fakt lina. Jenze lepsi CSS & JS editor pro Eclipse neni :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 07:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Sorry, ale tohle je bezny ukon, u ktereho je pro me nemyslitelne, aby trval tak smesne dlouho jako u NetBeans.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 09:09 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Bezny? hm... neviem ako vy pre mna je vyhladavanie v suboroch bezne ak dostanem do ruk cudzi kod a musim robit udrzbu a na zaciatku je to same find, find, find ... Ale beriem ze mozno mate projekt kde musite v kuse hladat nejake veci a potom by ta pomalost bola pre vas klucova. Moj pohlad na vec a vacsie projekty je : - ako dobre dokaze pracovat s projektom ktory nebol vytvoreny v IDE - tj. sami si vytvorite buildovacie skripty (ci uz ant alebo maven) pretoze to co vychrli zo seba IDE je dobre na one man show. - praca s VCS - refactoring - kvalitny editor - GUI editor

    a obecne ohladom rychlosti - niekedy mi to pride ze zopar jedincov by potrebovalo k IDE rovno Deep Thought :-). Keby ich nezdrzoval editor,...,....,atd tak naozaj by z nich siel kod rychlostou 1000 riadkov za sekundu, take fantasticke veci by napisali ale nemozu, nemaju dostatocne rychle IDE :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 09:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ja jsem mluvil hlavne o tom, co Eclipse dela pri Ctrl+Shift+R/T. To je absolutni zaklad u velkeho projektu... Nebudu jak sasek litat v package exploreru nebo navigatoru a hledat kde to je, kdyz muzu napsat par prvnich pismenek a stisknout enter. NetBeans ma tuhle vec zoufale pomalou a to proste rapidne snizuje produktivitu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 09:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Mimochodem, už umí Eclipse CamelCase zkratky? Tzn. když hledám třídu MyBloodyHorribleClass, stačí napsat MBHC, u často používaných tříd to člověku za chvilku přejde do krve a je to obrovské urychlení.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 10:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Umi, ale zjistil jsem to az diky vasemu komentari :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 11:37 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Paráda, když jsem to zkoušel naposled, splakal jsem nad výdělkem :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.8.2008 09:29 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    este jedna doplnujuca otazka, co je pre vas velky projekt? nech je jasne ci sa bavime v rovnakych dimenziach
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 10:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Uz od stovek trid si zivot bez takove veci nedokazu prestavit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 11:35 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    A to ste mal s Netbeans problem pri stovkach tried? Sorry ale kazdopadne si myslim ze bud je problem s tym ako ho pouzivate alebo chcete vidiet len cierno/bielo (milujem Eclipse Netbeans su shit a naopak pripadne) - mozem vas uistit ze som pouzival netbeans 5.5 a potom vyvojove verzie 6 na projektoch ktore mali niekolko tisic tried, mozna desatice (nikdy som to nezistoval, bolo to automaticky generovane pre SNMP)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 23:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Zkousel jsem si to ted na Java SE projektu s neco malo pres 300 trid a ten rozdil byl jasne postrehnutelny. Nebyla to zadna katastrofa, ale kdyz je takovych "malickosti" vice (namatkou vytvareni a mazani Java projektu -- co mu na tom trva tak dlouho?), tak to k celkovemu pojmu o sviznosti vubec neprispiva...

    NetBeans rozhodne nezavrhuji. Nepovazuju ho za spatne IDE, jen ho kritizuju tam, kde si osobne myslim, ze ma rezervy...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 14.8.2008 23:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Hmm, nějaké IDE (konkrétně Eclipse) používám asi dva, možná tři měsíce a jeho jediný přínos vidím v tom, že se tam dá hezky spouštět JBoss a Apache Ant. Samotná editace textu nic moc a dalších výhod to moc nemá. Dosud jsem např. nenašel nic, co by způsobilo zalamování řádků, pokud se nevejdou na obrazovku (konkrétně tato vlastnost mě ubíjí nejvíc)...

    Jsem již téměř rozhodnut nahradit to všechno Geditem (nebo Vimem) a GNOME Terminalem.
    freshmouse avatar 14.8.2008 23:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ke kladům Eclipse ještě řadím spolupráci s CVS.
    15.8.2008 09:40 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    No a ja zase radim CVS ke kladum NetBeans.
    freshmouse avatar 15.8.2008 11:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Já myslel obecně spolupráci IDE s CVS.
    14.8.2008 23:39 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Takové věci jako (v Eclipse tuším) Ctrl+Space nebo Alt+Shift+R nebo Ctrl+Shift+T znáš? A to jsou jenom ty nejtriviálnější věci, na které jsem si jako IntelliJ IDEA zelót vzpomněl :-)

    Zalamování řádek ve vývojovém prostředí nemá smysl, nebo snad váš coding style připouští řádky dlouhé 200 znaků? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    freshmouse avatar 14.8.2008 23:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Takové věci jako (v Eclipse tuším) Ctrl+Space nebo Alt+Shift+R nebo Ctrl+Shift+T znáš? A to jsou jenom ty nejtriviálnější věci, na které jsem si jako IntelliJ IDEA zelót vzpomněl :-)
    Nejsou to ty funkce, co ti přeformátují zdroják? Ty jsem použil jednou -- omylem. :-)
    Zalamování řádek ve vývojovém prostředí nemá smysl, nebo snad váš coding style připouští řádky dlouhé 200 znaků? :-)
    Smysl to u mě má.

    Nejedná se jen o *.java; třeba jsem dělal na nějakém *.properties, kde byly hodnotou dlouhé řetězce... Bylo to peklo.

    Ale i v *.java zalamuji (pomocí Enter) jen tam, kde to má logický smysl -- nikdy kvůli tomu, že e mi to nevejde na obrazovku, to má být věcí editoru.
    14.8.2008 23:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Nejsou to ty funkce, co ti přeformátují zdroják? Ty jsem použil jednou -- omylem. :-)
    Ne, to je doplňování identifikátorů, přejmenování a navigace podle tříd. Extrémně užitečné nástroje.
    Nejedná se jen o *.java; třeba jsem dělal na nějakém *.properties, kde byly hodnotou dlouhé řetězce... Bylo to peklo.
    Lomítko. Co víc k tomu říct, kromě toho, že standardní resource bundle (tedy ten, který smí být jen v iso-8859-1) je ohromně nepoužitelný hnus. Jo, a kvalitní IDE mají na editaci bundlů specializované nástroje :-)
    Ale i v *.java zalamuji (pomocí Enter) jen tam, kde to má logický smysl -- nikdy kvůli tomu, že e mi to nevejde na obrazovku, to má být věcí editoru.
    V Javě má odřádkování smysl prakticky po každém středníku, a leckdy ještě prázdný řádek navíc. To prostě není běžný text, nečte se tak a taky se tak nepíše. Ale možná, že v tomhle ohledu mám trošku deformující návyk :-) Mimochodem leckteré jazyky umožňují odřádkováním i ukončit příkaz a středníku se úplně vyhnout (a nemluvím o Pythonu, spíš třeba o Groovy).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    freshmouse avatar 15.8.2008 00:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ne, to je doplňování identifikátorů, přejmenování a navigace podle tříd. Extrémně užitečné nástroje.
    Ctrl+Mezerník jsem přehlédl; tuto funkci samozřejmě používám. Ale nepovažuji ji za nějak výjimečnou.
    Lomítko. Co víc k tomu říct, kromě toho, že standardní resource bundle (tedy ten, který smí být jen v iso-8859-1) je ohromně nepoužitelný hnus. Jo, a kvalitní IDE mají na editaci bundlů specializované nástroje :-)
    Lomítka mě tam zbytečně ruší. Navíc to chci mít opravdu na jedné řádce, jiank by to bylo nepřehledné.

    Eclipse má na *.properties jakýsi nástroj, co převádí ne-ASCII znaky na nějaké sekvence znaků.
    V Javě má odřádkování smysl prakticky po každém středníku, a leckdy ještě prázdný řádek navíc. To prostě není běžný text, nečte se tak a taky se tak nepíše. Ale možná, že v tomhle ohledu mám trošku deformující návyk :-) Mimochodem leckteré jazyky umožňují odřádkováním i ukončit příkaz a středníku se úplně vyhnout (a nemluvím o Pythonu, spíš třeba o Groovy).
    Ano, v 99 % zalamuji po každém středníku.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 07:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ctrl+Mezerník jsem přehlédl; tuto funkci samozřejmě používám. Ale nepovažuji ji za nějak výjimečnou.
    To myslis jako konkretne tuhle zkratku nebo obecne napovedu v kodu? :-) To te bavi neustale civet do JavaDocu nebo si pamatovat veskere metody a properties tvych trid? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 15.8.2008 08:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Myslel jsem napovídání kódu obecně. Mám dojem, že to umí i nějaký modul pro Gedit, takže to asi nebude tak výjimečná funkce...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 08:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    To jsem zvedav. Pochybuju, ze pro Gedit bude plugin, ktery zajisti code assist pro Javu na urovni Eclipse.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 15.8.2008 11:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Já o tom taky pochybuju, ale základní funkčnost by to asi mělo umět...
    16.8.2008 15:25 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ve vimu doplnovani metod trid, polozek struktur atd. je. Alespon pro c++, v jave nedelam.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 07:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ale i v *.java zalamuji (pomocí Enter) jen tam, kde to má logický smysl -- nikdy kvůli tomu, že e mi to nevejde na obrazovku, to má být věcí editoru.
    To prave ze nema :-) To je veci coding style. Kod ma limit na urcitou delku radku a at se otevre kdekoliv, musi vypadat stejne, co se tyka delky radku a mista zalomeni -- at uz to editor umi nebo ne.

    Pouzivej Checkstyle plugin do Eclipse, ten te bude kvuli takovym vecem hezky otravovat ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 15.8.2008 08:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    V práci mám monitor s 22" a nevidím důvod se tam patlat jen s nějakými 80 znaky na řádek. Kdo má menší monitor, kód se mu sám zformátuje dle potřeby. Tohle je zdroják a ne žádný device independent dokument...

    A jak někdo řekl dole, jde např. i o formátování HTML.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 08:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Kdo má menší monitor, kód se mu sám zformátuje dle potřeby.
    Ale jak? Jak zajistis, ze kazdy editor bude umet dobre zalomit zdrojak v Jave tak, aby byl rozumne citelny? Jak uz nekdo zminil, pres 200 znaku radku by kod jit nemel.
    A jak někdo řekl dole, jde např. i o formátování HTML.
    Nevim jak HTML, ale XML umi Eclipse velice dobre zformatovat tak, aby bylo dobre citelne nezavisle na tom, v jak schopnem editoru ho otevres.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 09:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    200 znaků jsem plácnul jako nesmyslně vysoké číslo :-) Osobně používám limit 100 znaků a vím o firmě, kde mají limit 120 (ale to nejsou javisti :-) ), dál už bych fakt nešel.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 09:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ja mam pocit, ze my v praci mame Checkstyle nastaveny na 200.. ale je fakt, ze to je asi moc.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 15.8.2008 11:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ale jak? Jak zajistis, ze kazdy editor bude umet dobre zalomit zdrojak v Jave tak, aby byl rozumne citelny? Jak uz nekdo zminil, pres 200 znaku radku by kod jit nemel.
    A jak zajistím, aby každý editor uměl Unicode? Jak zajistím, aby každý editor správně zvýrazňoval syntaxi? Atd.

    To asi nijak nezajistím, ale předpokládám to na takové úrovni, že jsem si tím dokonce skoro jistý.
    Nevim jak HTML, ale XML umi Eclipse velice dobre zformatovat tak, aby bylo dobre citelne nezavisle na tom, v jak schopnem editoru ho otevres.
    Já si chci XML nebo HTML formátovat sám, na to snad ani není třeba IDE (i když jsou chvíle, kdy je potřeba nechat dokument nechat automaticky zformátovat -- např. pokud člověk dostane XML, které má nějak "zkomprimované" bílé znaky atd.). Jediné, co potřebuji, je automatické odsazování.

    Když ale píšu např.:
    [ul]
      [li]Dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý text[/li]
    [/ul]
    ... tak nevidím důvod, proč by to editor neměl zobrazit zalomené (představte si tam správné závorky).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 23:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ja kdyz pisu markup, snazim se o toto:
    
    [ul]
      [li]
        Dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, 
        dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, 
        dlouhý text
      [/li]
    [/ul]
    
    
    Eclipse treba umi XML a jeho dialekty takto pekne zformatovat. Editor, ktery to proste zalomi, to tak hezky neudela. Videl bych tak, ze by to skoncilo asi nasledovne:
    
    [ul]
      [li]Dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, dlouhý, | zalomeni
    dlouhý, dlouhý text[/li]
    [/ul]
    
    
    ...a to teda opravdu nechci. I kdyby ten druhy radek byl automaticky odsazen na uroven oteviraciho [li], je to pro me mene prehledne nez to prvni. Proste a jednoduse, kdyz si to zformatujes sam na nejakou rozumnou delku radku, mas jistotu, ze to bude vypadat vsude stejne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    17.8.2008 21:59 PaJaSoft
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Jen jestli Vam prilis nevadi, ze oba zapisy ze semantickeho hlediska znamenaji neco jineho a mozna Vam to jednou bude desne vadit, kdyz se budete vztekat nad renderingem...:-r
    Daniel Kvasnička ml. avatar 17.8.2008 23:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Tak to bych rad znal ten semanticky rozdil :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xsubway avatar 15.8.2008 09:04 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše formátování zdrojáků
    80 znaků je (i pro mě) málo, ale jakmile délka řádku přesáhne 120 začíná být kód pro člověka pohodlně. A "device independent" dokument se hodí, pokud nevíš, kdo na ten zdroják sáhne po tobě. Podobně: tab vs space nebo psaní závorek, apod. Nakonec je nejdůležitější mít stejná pravidla pro celý projekt ... jasně: každý si v těch pravidlech najde něco, na co může při každé příležitosti nadávat. Jen na okraj: nejsem zastáncem programovacích jazyků typu Argh! nebo Python, ve kterých skutečně záleží na formátování ;-)
    xsubway avatar 15.8.2008 09:21 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: formátování zdrojáků
    "... pro člověka pohodlně čítelný."
    freshmouse avatar 15.8.2008 11:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: formátování zdrojáků
    Stejně, jako používám tabulátory namísto mezer proto, aby si každý mohl nastavit, jak velké odsazení chce, až na logické formátování (tělo podmínky odsazeno atp.) kód nijak neformátuji. Ať si každý nastaví svůj editor dle potřeb.
    15.8.2008 02:51 Petr D.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta

    Ahoj!

    Mrkni se sem: http://qa.netbeans.org/issues/show_bug.cgi?id=89894

    Aneb: kdyz pouzivas NetBeans a neco pekneho tam chces (pripadne Ti neco vadi), zadej RFE nebo hlasuj pro issue, v tomto pripade jiz existujici a velmi casto zadanou... Od toho je to preci open-source, ne? ;) Pomoct muze kazdy...

    Mimochodem - zalamovani radku je velmi uzitecne pro (X)HTML nebo PHP - vim ze zkusenosti...

    S pozdravem,

    Petr Dvorak

    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 08:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    jediný přínos vidím v tom, že se tam dá hezky spouštět JBoss a Apache Ant. Samotná editace textu nic moc a dalších výhod to moc nemá.
    Refaktoring a kontrola kodu nic? :-) To jako budes psat Javu v Geditu a cekat na hlaseni chyb az na kompilaci? A importy si budes psat taky rucne (viz Ctrl+1 nad neimportovanou tridou v Java zdrojaku)?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 09:17 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    asi to pre vas bude sok ale naozaj sa tak pracuje, skuste obcas zostupit zo sveta klik,klik projektov a zistite ze naozaj obcas je dolezite hlavne to aky dobry je editor. Spravu kodu robite rucne cez command line, buildovanie tiez.
    15.8.2008 09:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Jak správně podotkl Martijn Dashorst na mailing listu Wicketu,
    You *really*, *really*, *REALLY* should use an IDE. There is absolutely *no* reason not to use one.
    Jasně, jsou lidi, co ve vimku dělí všechna čísla v souboru deseti, ale to je lehce úchylárna :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.8.2008 09:43 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    ale jasne :-) IDE je skvele ale obcas nie je vseliek - casto totiz vas IDE nuti robit veci len jednym smerom a zdrojaky mat napr v urcenej podobe - ked nemate, tak smola ziadne zazraky nebudu :-) (zrovna napr netbeans a navrh Swing Application Framework - ked nemate resources tam kde chce IDE mate smolu a ziadna GUI editacia nebude) V tom pripade sa vam IDE zredukuje na zvyraznovanie syntaxe, doplnanie kodu, pripadne refactoring. A teraz si predstavte ze napr mate strom ale nemozete menit v nom vsetko, pretoze napr niektora cast kodu je absolutne mimo vas a zrovna mozete zabudunut aj na sen o refactoringu v ramci celeho stromu. Staci ze napr pristupove prava na urcite casti ma vas kolega v nemecku a on zase potrebuje nejaky kod z USA atd.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 10:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    V prvni rade je uchylne definovat GUI v programovacim jazyku. Ty editory GUI pro Swing, co vygeneruji Java kod, to bych nemohl pouzivat. Zlate Qt XML UI, XRC a podobne. Pro Swing taky par takovych veci je.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 11:23 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    ved hej, ked pouzivate eclipse sa ani necudujem :-)
    15.8.2008 11:25 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    a za druhe to s GUI bol len priklad - ci vy nemate skusenost ze vas IDE prinutilo mat projekt v nejakej presnej podobe a ked nebol tak ste mal smolu?
    15.8.2008 11:37 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Ale jo, různé automatické nástroje vyžadují dodržování různých pravidel. Nejde jenom o IDE, ale třeba Maven a určitě se najdou i další. Má to svoje klady, ale háže to člověku klacky pod nohy při věcech, se kterými autor automatu nepočítal (generování kódu skriptem apod.). Vždycky je to holt něco za něco.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    16.8.2008 15:29 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Zkuste si v nejakem IDE otevrit treba jadro linuxu. Je to *really*, *really*, *REALLY* pomale.
    16.8.2008 17:58 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Opravdu? No, to jsou teda céčkovská IDE docela mizerná, ale spíš bych tipoval, že bohapustě kecáte :-) Ale mně to je celkem jedno, a ostatně celá diskuse je o javovském IDE.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.8.2008 10:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    omg... vy snad patrite mezi ty lidi, co si mysli, ze kdyz nepouzivaji IDE, tak jsou drsni programatori... Prave IDE je to, co vam diky automatizaci nudnych veci dovoli soustredit se na to, o co u programovani opravdu jde. Takze ano, ja si klidne budu delat klik, klik, kdyz mi to pomuze ulehcit nejakou rutinni cinnost.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2008 11:21 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Neviem kde ste na to prisiel : iba akurat som vam chcel povedat ze svet nekonci pri tom ze klikate v gui, keby to zalezalo len na mne tak s radostou vyuzijem vzdy IDE. Vy sa pozerate na to z pohladu vsetko mam pod kontrolou, zdrojaky na jednom mieste, vsetko mozem ovplyvnit - skuste sa pozriet na nejaku naozaj velku firmu a projekty a uvidite ze to bohuzial tak naozaj nefunguje vzdy.
    freshmouse avatar 15.8.2008 11:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBeans IDE 6.5 Beta
    Refaktoring jsme jednou (v Eclipse) zkusili, ale stejně jsme si to museli ještě zrefaktorovat sami. :-) Psaní importů je pro mě velmi rychlé a nevadí mi.

    Pro korektnost ale udávám, že jsem se ještě neúčastnil opravdu velkých projektů.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.