abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Open-source ergonomický trackball Ploopy

    Byly zveřejněny schémata, firmware a instrukce pro sestavení trackballu Ploopy. Ten používá Arduino, senzor PMW3360 a 1,75palcovou kouli. Zdrojové soubory jsou šířeny pod open-hardware licencí CERN a GNU GPLv3. Tvar je inspirovaný klasickým trackballem Microsoft Trackball Explorer, jehož výroba byla ukončena kolem roku 2005 bez náhrady; projekt Ploopy se k tomu ale z právních důvodů nehlásí. Již vyrobené díly je možno objednat za 200 kanadských dolarů. Další podrobnosti v příspěvcích uživatele crop_octagon na Redditu.

    15.10.2019 20:33 | Fluttershy, yay! | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 15.10.2019 20:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Používáte někdo trackball? A případně k čemu? Mně to přijde, že pro běžnou práci není moc vhodný, na řešení problémů s karpálama také ne. Tzn., maximálně použití na něco specializovaného, nebo nevím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2019 21:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Ano. Jako polohovací zařízení.

    Prošly mi rukama skoro všechny významné spotřební a některé průmyslové trackbally, které byly na trhu za posledních ~20 let (Kensington, Logitech, Microsoft… Elecom, Perixx, CH Products, CST).

    Trochu háček je v tom, že existují přinejmenším tři různé typy tvarů trackballů (symetrické, asymetrické ovládané prsty, asymetrické ovládané palcem), různé rozměry (koule od ~1cm do velké biliárové), aspoň tři různé typy ložisek, navíc hlavně levnější implementace různě drhnou, většina modelů je staršího data (např. pořád se prodává Kensington Expert s 400dpi optickým senzorem z roku 2003).

    Co používám já, jsou CST L-Trac (často v levé ruce), Elecom EX-G Pro a se zaťatými zuby Elecom HUGE. Je to super v tom, že trackball je vždy na stejném místě: nemusím ho po hmatu hledat, při kliknutí nemůže jen tak ujet senzor a můžu letmým pohybem posunout senzor, aniž by hrozilo třeba ukliknutí se. Takže třeba přepínám okna pomocí „focus follows cursor“ bez mačkání libovolného tlačítka, jenom ťuknutím do koule.

    Má to i další výhody, jako možnost perfektního otočení o úhel (ve hrách, grafických aplikacích), vysoká přesnost (design, editace zvuku, střih, výběr barev atd.) při dobrém nastavení akcelerační křivky, možnost použití v omezeném prostoru bez rovného povrchu (vozidla, lodě, letadla), použitelnost i pro lidi s třesoucíma se rukama či bez použitelných rukou (např. nohama),…

    Tahle modernizovaná de facto kopie MTE bude pravděpodobně výborná (alternativa k Elecom DEFT Pro), možná i nově finalizovaný GameBall.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.10.2019 21:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Kolega právě trackball zkoušel kvůli snížení problémů s karpálama a narazil zase na problém v tom, že mu to šíleně vytěžuje palec (či jinou část ruky) natolik, že ve finále to pro něj ze zdravotního hlediska bylo horší jak myš (= hýbání celou rukou).
    Jinak to, co popisuješ, že je s trackballem super, tak tebou popsané problémy s myší nemám (nemám překliky, myš najdu po slepu bez problémů, kurzor mi neujíždí atd.).
    Nechci dělat nějaký hate na trackball, jen mně zajímaly důvody pro jeho použití, protože já osobně jsem se setkal jen s negativy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 15.10.2019 21:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Ať zkusí Trackpoint. Ale chce to kvalitní, ten z Thinkpadů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.10.2019 21:44 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Ten je zbytečně "tvrdej" (klade zbytečně velkej odpor), kvůli tomu aby s ním člověk omylem nepohnul při psaní na klávesnici..
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2019 21:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    A naopak. Trackpoint je principiálně vadný, protože je založený na aplikaci proměnlivé síly v některém směru – jedním prstem.

    Tlačení jedním prstem je asi tak to poslední, co bych doporučil komukoliv s problémy s rukama. Osobní zkušenost.

    Navíc ta gumička na konci tvrdne v řádu měsíců.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 16.10.2019 18:31 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    [...] Trackpoint [...] Navíc ta gumička na konci tvrdne v řádu měsíců.
    asi mas nejakou cinskou kopii za 0.1$, ja mam na 3 Thinkpadech originalni a i na T42 po 10letech je "gumicka" mekka...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.10.2019 18:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Moje je taky měkká, ale nic toi nemění na tom, že se to nedá používat. To i ten debilní touchpad je mnohem lepší. Nepohodlné, nepřesné, únavné, frustrující. Opravdu fanousky tohoto nesmyslu nechapu.
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2019 18:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Pokud německá IBM prodávala čínské kopie… asi ne, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 16.10.2019 20:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    nevim ci ti kdo kde prodal, ale jednoduse prohlaseni "gumička na konci tvrdne v řádu měsíců", jednoduse neni obecna pravda ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2019 21:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Obecná pravda to je z podstaty materiálu a jeho chování na Zemi s atmosférou atd. Liší se, jak rychle si toho uživatelé všimnou a začne jim to vadit.

    Samozřejmě je taky rozdíl mezi různými typy čepiček. „Classic dome“ (kočičí jazyk) pravda asi nevadí až tak tvrdnutí, jako že se zanese biologickým materiálem. Naopak „soft dome“ tenhle problém má… „soft rim“ nepoužívám.

    Kdybych byl býval používal Unicomp EnduraPro, ztvrdlá „classic dome“ by mi nejspíš nevadila, ale ta stará implementace trackpointu je problematická ať kvůli nedokonalému snímání, nebo kvůli (ne)citlivosti, což je ostatně podstatné téma v době více/velkých/jemných obrazovek. Novější implementace jsou ovšem vzhledem k omezené výšce kompromisem zase v těch ostatních ohledech – navíc opět nestíhají s vývojem obrazovek.

    Ale to je zbytečná diskuze, protože to nic nemění na principiální nevhodnosti návrhu příslušného zařízení – jako padly různé alternativy v smartphonech (příkladem budiž „blackberry thumb“).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 16.10.2019 10:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Dlouhodobá práce s trackpointem jednak opět namáhá jeden prst, navíc se začně nehet odlepovat od polštářku a začne pod nehtem vznikat padlinka. A to je moje zkušenost, protože mám Thinkpad a jednou jsem s trackpointem docela intenzivně hodinu dělal a ke konci už to moc nešlo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 16.10.2019 12:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Asi máš divný prst. Trackpoint používám přes deset let každý den, klasickou myš nepoužívám a žádný negativní vliv na prst nepozoruji. Ani několikahodinové hraní Starcraftu mi nečiní potíže.

    Zvýšená zátěž na jeden prst to je, to bezesporu. Stejně jako jakékoliv jiné zařízení zatěžuje nějakou jednu část těla. Výhoda trackpointu je, že ta zátěž je docela malá a lze ji snížit zvýšením citlivosti trackpointu nebo použitím větší čepičky (je tam pak větší páka a k posunu kurzoru je potřeba méně tlaku z prstu).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2019 13:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    To není žádný divný prst, to je realita různých svalů a mobility různých částí ruky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.10.2019 15:55 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Trackpoint je udelany tak, aby vyhovoval normalni ruce, pokud jeho pouzivani nekomu prinasi problemy, jeho ruka je pravdepodobne vzdalena od normalu, na ktery byl trackpoint navrhnut, a oznacit ji neobvykou ci divnou popisuje duvod problemu.
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2019 16:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    [citation needed]
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.10.2019 16:37 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Na youtube je video, kde Ted Selker popisuje vyvoj trackpointu, jake meli problemy atd. Myslim, ze to je todle: https://www.youtube.com/watch?v=Wpw7Bml_XvI

    Rika tam i do jakych casopisu posilali clanky, coz by se melo dat dohledat.
    Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 18:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Tam říká leda „not published“ atp. To je lepší přímo pročesat Selkerův web. Ale je lepší moc si od toho neslibovat, protože tohle testování (!) probíhalo v popsaném inženýrském duchu: „nechali jsme uživatele kroužit a když je bolela ruka, upravili jsme některý parametr“

    Ono kroužení je mimochodem součást problému, protože je to relevantní ke kreslení a dělání boxíků, budiž, jenže další podstatná část moderních UI je založená na Fittsově zákoně – včetně nekonečné velikosti rohů. Pohyb pro jejich dosažení už ale začíná být s trackpointem poněkud problém, fyziologický problém. Na to stačí jen o málo více než nahlédnout do anatomického atlasu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.10.2019 21:51 JackBrno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Mozna by chtelo uvadet na jakem zarizeni to kdo pouziva. Ja to kdysi zkousel na nejakem 5xx T modelu v prodejne Lenovo a asi to meli blbe nastavene ale at jsem s tim pohnul kamkoliv prvni jsem citil velky odpor a pak to ujelo o dost velky kus, presnosti starsiho XPS touchpadu se to nemohlo rovnat. Co si pamatuju bylo to hodne natesnane mezi klavesama, kdyby tam byla vetsi 'cepicka' asi by se tim snizila uz tak omezena manevrovatelnost.
    k3dAR avatar 16.10.2019 18:30 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Dlouhodobá práce s trackpointem jednak opět namáhá jeden prst, navíc se začně nehet odlepovat od polštářku a začne pod nehtem vznikat padlinka. A to je moje zkušenost, protože mám Thinkpad a jednou jsem s trackpointem docela intenzivně hodinu dělal a ke konci už to moc nešlo.
    Zdar Max
    jak bylo receno, mas divnej prst, ma zkusenost je ze ~5let pouzivam kazdej den TrackPoint na primarnim stroji/Thinkpadu jako primarni/jedine polohovaci zarizeni a s prstem zadnej problem nemam :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.10.2019 21:57 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Mozna mas cinskou anatomii prstu.
    18.10.2019 00:44 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Očekával bych tady teda míň arogance.
    Je to jako kdybys řekl "Já s karpálama problém nemám, seš divnej, a nemáš si co stěžovat."
    18.10.2019 00:45 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    K tomu úpadku tady: Nezměnilo se tu osazenstvo. Změnili se lidi.
    k3dAR avatar 20.10.2019 01:20 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    pletes si aroganci s reakci na predlozeny (jakoze) fakt "podlozenej" intenzivnim pouzivani 1h ;-)
    pokud nekdo napise, "ja mam s tim problem" tak to beru, ale kdyz nekdo pise ze pri praci s trackpointem se odlepuje nehet, tak sorry ale zpochybnit to ze sve praxe snad muzu :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2019 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Kolega právě trackball zkoušel

    Pointa je, že kolega zkoušel jeden konkrétní typ trackballu (možná dva, co jsou běžně dostupné na zdejším, silně omezeném trhu), což prostě není reprezentativní vzorek.

    kvůli snížení problémů s karpálama a narazil zase na problém v tom, že mu to šíleně vytěžuje palec (či jinou část ruky) natolik, že ve finále to pro něj ze zdravotního hlediska bylo horší jak myš (= hýbání celou rukou)

    Kdysi jsem běžně používal palcový trackball a střídal ho s myší do pravé ruky, ale po úrazu byl problém používat jak jedno, tak druhé, takže jsem skončil u Logitech TrackMan Marble v levé ruce, což mě tehdy zachránilo. Od té doby mám polohovací zařízení na obou stranách klávesnice. Rozprostření zátěže je ostatně logicky nejlepší způsob, jak omezit její kumulaci.

    Kromě toho „hýbání celou rukou“ není pro většinu uživatelů žádný problém, naopak je to často lepší (využití silnějších svalových skupin). Ani to nemá souvislost s myší/trackballem, nýbrž jejich rozměry a celkovou polohou těla.

    Jinak to, co popisuješ, že je s trackballem super, tak tebou popsané problémy s myší nemám (nemám překliky, myš najdu po slepu bez problémů, kurzor mi neujíždí atd.).

    Jednak se ten rozdíl zřetelně projeví v nějakým způsobem zhoršených podmínkách, jednak při bližší analýze podobných případů „bezproblémového“ používání myši snad vždycky vyleze šílené nastavení snímání (hlavně citlivosti) nebo podivná poloha ruky… no, mně to je celkem fuk, co a jak používáš.

    Nechci dělat nějaký hate na trackball, jen mně zajímaly důvody pro jeho použití, protože já osobně jsem se setkal jen s negativy.

    Taky protože skoro každý model na trhu (tím spíš zdejším) má nějakou znatelnou vadu. Přitom výběr je znatelně menší než zvlášť u myší.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 16.10.2019 10:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Ok, díky za pěknou sumarizaci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.10.2019 21:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Používám toto Logitech Marble a proti myši, tu používám v práci, je to celkem příjemná změna. Mám ergonomickou podložku pod zápěstí, ruka se opírá až za dlaní a je v zápěstí čistě statická. Pohyb koulí čistě konečky prstů. Horizontální i vertikální skrolování mám ten samý pohyb jen jiným směrem. Mně to takto vyhovuje.
    16.10.2019 08:45 DanBlack | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy

    Taky mám více jak 10 roků Trackman Marble, už druhý a uvažuju že si koupím jeden do zásoby kdyby ho přestali dělat. :-)

    Primárním důvodem byl prostor na stole - trackball je prostě na jednom místě. Na práci je skvělý a RTS na velké mapě super, jen FPS s ním moc nejdou...

    "Real life: Great graphics & physics, but the story and gameplay sucks."
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2019 10:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Tím se nedoporučuji obtěžovat (ačkoliv plánuji rozprodat sbírku) a sám se tím neobtěžuji. Je možné sehnat mnohem lepší trackbally — pravda, v českých obchodech jenom Kensington (Expert/Slimblade), ale v globalizované ekonomice i CST a novější modely Elecom (*Pro, HUGE), nehledě např. k předmětu zprávičky.
    RTS na velké mapě super, jen FPS s ním moc nejdou...
    Na to bych rád viděl nějaká empirická data.

    Fundamentální problém trackballu s běžnými RTS je v nutnosti vytvářet boxíky pomocí de facto drag&drop, což znamená dělat různými prsty různé věci, zatímco u myši se o to dělí prsty a celá ruka.

    Naopak v FPS se může projevit principiální výhoda, a sice možnost velmi rychlého, přesného otočení o libovolný úhel v horizontální ose.

    Nakonec ale záleží na zvyku a většina lidí není ochotna zahodit roky (desítky let) zkušeností s myší; málokdo s trackballem začínal a vybudoval si tu koordinaci pohybů od píky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2019 09:57 Michal Vondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Mel bych zajem o M-DPT1MRBK jak ho zakoupit do CR?
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2019 10:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Na eBay jsou japonští prodejci, kteří zasílají za celkem rozumné ceny do Česka; jinak jsou trackbally Elecom na Amazonu. Mám zkušenost, že zaslání z Japonska je asi levnější. Pak jsou tu další faktory jako záruka, reputace Amazonu aj. O jiném kanálu nevím.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2019 11:27 Michal Vondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Na Amazonu.com jsem prave tento nenasel jen na Amazon.jp (jine odb. centrum, nezdalo se mi ze zasila i sem). Pak jsem zkousel pres Rakuten nebo Yahoo.jp ale je vyzadovana min. registrace. Prave bych uprednostnil ten Amazon.com. Jinak jsem z Amazonu ani eBay nic nekupoval, z toho druheho nemam moc dobry pocit.
    Mám zkušenost, že zaslání z Japonska je asi levnější.
    Muzes tohle vic popsat, prodejce, ..?
    xkucf03 avatar 19.10.2019 11:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Jinak jsem z Amazonu ani eBay nic nekupoval, z toho druheho nemam moc dobry pocit.

    Problematické1 je oboje, ale z těch dvou tedy používám eBay – rozhodně není důvod se toho bát víc než Amazonu.

    Před pár lety jsem o tomhle tématu psal: Nakupujeme v zahraničí po Internetu. Systém hodnocení na eBayi funguje slušně a obchodníci se snaží.

    [1] spíš tedy morálně než z pohledu zákazníka

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.10.2019 11:48 Michal Vondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Beru na vedomi;-)
    19.10.2019 11:44 Michal Vondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Tak blbe jsem hledal na Amazonu. Recenze pod tim neni chvalihodna ale ve videu to chlapikovi zda se nedela potize s Manjarem.
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2019 12:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    DEFT Pro na Amazon.co.uk a Amazon.com

    Na eBay je japonských prodejců spousta, ale ten, od kterého jsem oba trackbally bral já, teď příslušné nabídky nemá… nicméně ono je to nejspíš jedno. Zaslání japonskou poštou bylo levné a clít jsem to nemusel.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 15.10.2019 23:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy

    Mám Logitech TrackMan Marble a používám ho jako druhou myš. Jsem pravák, ale mám ho na levé straně. Hodí se:

    • když si chci odpočinout, změnit polohu
    • když píši na papír a zároveň chci procházet nějaké dokumenty na počítači
    • když pájím nebo dělám něco podobného
    • na procházení dlouhých dokumentů (rychlejší a pohodlnější scrollování než kolečkem myši), i když má pravou ruku volnou
    • na scrollování v obou směrech – vertikálně i horizontálně
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 16.10.2019 10:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source ergonomický trackball Ploopy
    Pravda, to scrollování v horizontální poloze a celkově procházení dokumentů bude asi na jiném levelu oproti myši.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.