abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 21
    včera 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    18.2. 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 908 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.7.2014 07:54 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    ČR má 10,5 milionů obyvatel, takže to vychází, že je u nás ~6.2 vývojáře Debianu. Zajímavý číslo...
    29.7.2014 08:38 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Oni maj ponekud jinej odhad poctu lidi (je videt v te tabulce), pak uz to vychazi docela blizko celemu cislu.
    29.7.2014 08:13 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Tak až nějakej dobrák v Monaku (nebo nedej Bože Vatikánu) začne přispívat do Debianu, tak jsou všechny země screwed :-)
    vim ~/.emacs
    little.owl avatar 29.7.2014 11:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    :-D
    A former Red Hat freeloader.
    30.7.2014 12:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Pokud by se v tom Vatikánu přenesli přes věci jako démoni a 0666, tak proč ne :-). Mimo toho, v Debianu jsou i velmi křestanské aplikace, např. programy na studium a překlady bible.
    Ruža Becelin avatar 30.7.2014 15:37 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Nechapu, proc by jim meli vadit daemoni, ktere si spousta lidi z neznameho duvodu porad plete s demony...
    pavlix avatar 30.7.2014 15:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Nějaký zdroj, že to nejsou jen dva různé přepisy stejného řeckého (později latinského) slova?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 30.7.2014 19:02 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Daemon (nebo dæmon) je starsi a puvodne oznacovalo bytosti s pozitivnimi vlastnostmi, demon oproti tomu je novejsi a je temer vyhradne pouzivan pro oznaceni negativnich bytosti. Zdroj jsem nekde mel, ale nemuzu to najit.

    Faktem je, ze obe slova postupne splynula a temer vyhradne oznacuji negativni formu.

    BTW neco jsem nasel tady.
    pavlix avatar 31.7.2014 09:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Mně teda spíš přijde, že křesťanská mytologie ráda prezentuje pozitivní entity jako negativní za účelem jejich eliminace ve prospěch těch křesťanských. A pak se jednoho dne někdo rozhodl, že když použije původní pravopis, získá slovo opět původní význam.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 29.7.2014 11:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Ti celkem potvrzuje muj pocit, ze Debian je do znacne miry "evropske" distro.

    Je neco takoveho pro Fedoru?
    A former Red Hat freeloader.
    29.7.2014 11:31 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To potvrzuje můj pocit, že je bílá rasa nadřazená a jedině bílí jsou ochotni a schopni obohacovat své okolí náročnou intelektuální činností.
    29.7.2014 11:40 hure
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Takže ty jsi černoch?
    Jendа avatar 29.7.2014 15:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Takhle implikace nefunguje.
    29.7.2014 16:56 hure
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    S tebou musí být zábava...
    coder avatar 29.7.2014 15:41 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    29.7.2014 17:16 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Vzhledem k jeho inteligenci bych spíš řekl, že je černou dírou, protože ani ten nejčernější nigga v africe by nebyl tak černej (podle jeho teorie), aby to vysvětlilo ty jeho blitky...
    30.7.2014 21:03 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Víš, kolik je ve Finsku černochů a asiatů?
    Hans1024 avatar 29.7.2014 11:37 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    No, zrejme nejsou dost evropsti, vzhledem k tomu ze jsou podelani z americkych zakonu tolik, ze nezaradi do repozitaru patentovane kodeky, nebo libdvdcss.
    Veni, vidi, copi
    little.owl avatar 29.7.2014 11:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    A neresilo se to castecne, dokud to bylo nutne - treba exportni omezeni, pres non-US repositare? Cela rada patentu v teto oblasti ma pokryti i mimo USA, a bohuzel to riziko je znacne. Velke distribuce jako Fedora/Debian/etc. se stanou snadneji obeti patentovych zmrdu, takze je chapu.
    A former Red Hat freeloader.
    Hans1024 avatar 29.7.2014 12:07 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Jo je treba repozitar deb-multimedia, ktery myslim provozuje francouzsky vyvojar debianu. Ale moc si nedokazu predstavit, co zmuze patentovy troll proti komunitnimu projektu, jako je Debian. Zakazou Debian v USA? Budou ho cenzurovat? Pozaviraji americke mirrory? Tak to holt budou muset sosat ze zahranicnich serveru :-D
    Veni, vidi, copi
    29.7.2014 12:27 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    29.7.2014 12:11 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    U Redhatu by vyhráli asiati!
    pavlix avatar 29.7.2014 14:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Kde bereš čísla?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 14:48 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    http://fedoraproject.org/wiki/Koji Vliv ze zdroje stejného jména, instaluje pevně thajštinu, proto vliv považuji za důležitější než čísla. Co naplat, že pobočka Redhatu je v Bríně.
    pavlix avatar 29.7.2014 15:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Zdroj nevidím a tvé větě nerozumím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 15:52 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To bys musel mít nejdříve Fedoru s plnohodnotným desktopem.
    pavlix avatar 29.7.2014 15:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Momentálně nemám ani jedno. Testovací instalace rawhide vydržela fungovat asi týden, takže nejbližší co mám je testovací instalace centosu 7 a to ještě nemám po ruce. Proto jsem myslel, že by bylo záhodno abyses odkázal na nějaké relevantní zdroje, které podporují tvrzení, že je většina vývojářů v Asii.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 21:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    já mu sice taky nerozumím, nicméně v této souvislosti si vzpomínám, že jsem se onehdá s kýmsi (a byl v tom zapojen i ó velký Bill, Nothingham) dohadoval na téma, jestli v minimal install fakt musí být podpora pro vkládání nějakých indických klikyháků (když na druhou stranu Xovské aplikace nesmí záviset na jakémkoliv fontu, přestože si zákazníci přáli, aby se jim při spuštění jakéhosi GUI konfigurátka ze serveru, kde není instalován celý desktop, nezobrazovaly místo znaků prázdné čtverečky ...)
    29.7.2014 12:59 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Rusko 8, na počet obyvatel zdá se mi chudý, a potom po těch sankcích z usa a evropy..
    30.7.2014 15:43 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    plno chytrech rusu nezije v rusku, takze mozna jich na debianu pracuje vic, ale pocitaj se ve statistice k zemim, kam emigrovali...
    2.8.2014 10:19 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Posledni dobou mam z Debianu divny pocit... treba :

    https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=756479

    "odstranim dulezitou featuru, odmitnu ji vratit zpatky a na vyzvu reaguji jako... "
    pavlix avatar 3.8.2014 22:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Alexander Wirt se vcelku jasně vyslovil, že se o ten balík nechce nadále starat, a nabízí ho k převzetí potenciálnímu novému maintainerovi. To mi připadá jako velice férový přístup. Oproti tomu přístup těch dvou, z nichž jeden radši opustí po 18 letech Debian než aby přiložil ruku k dílu a druhý se projevuje pouze nadávkami. To opravdu ze všeho nejvíce ukazuje na kvality těch dvou konkrétních lidí.

    P.S.: Takhle se odkazy nedělají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2014 23:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Alexander Wirt se vcelku jasně vyslovil, že se o ten balík nechce nadále starat, a nabízí ho k převzetí potenciálnímu novému maintainerovi. To mi připadá jako velice férový přístup.
    mno, jasné vyjádření dokurvením funkcionality mi zrovna moc férové nepřijde ...

    bez ohledu na to, co si kdo může myslet o "těch dvou", nevidím tam žádné technické zdůvodnění, proč to dokurvil - "důkaz (anonymní) autoritou" rozhodně také nepovažuju za férový přístup

    obdobně od tebe není férové tvrdit "jeden radši opustí po 18 letech Debian než aby přiložil ruku k dílu", když z toho odkazu nic takového neplyne, Jan Huijsmans to pouze jmenuje jako jednu z možností, a co se týče "druhý se projevuje pouze nadávkami", tak to už je úplné faux pas, Jörg Rauscher nepoužil jediného neslušného slůvka

    ale hlavně že ty jsi jako obvykle jediný spravedlivý :-)
    pavlix avatar 4.8.2014 00:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Férový přístup vidím v tom, že dotyčným otevřeně nabízí možnost situaci napravit a co víc, nadále udržovat software v pro ně uspokojivém stavu. Jako správce balíků si jeho situaci umím vcelku představit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.8.2014 01:08 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Férový přístup vidím v tom, že dotyčným otevřeně nabízí možnost situaci napravit
    To je báječné. Takže nejdřív to dokurvím a pak "férově" nabízím možnost situaci napravit tím, že se na správu balíčku vyseru, ať si to opraví někdo jiný. Jo!!! *facepalm*
    pavlix avatar 4.8.2014 21:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Není to kdoví jak báječné, ale fér to podle mě je, narozdíl od kopání do maintainera, který se chová rozumně, nesnaží se blokovat předání balíku k novému maintainerovi, který by byl schopný se o něj smysluplně starat a posoudit nejen tento problém, ale i případné další.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2014 09:28 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    nejde o to, ze to uz nechce spravovat, ale ze to pred tim rozhodnutim dokurvil...
    pavlix avatar 5.8.2014 13:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To si nemyslím. Špatná či sporná rozhodnutí maintainerů jsou běžnou součástí vývoje distribuce a nikdo kvůli nim takto nevyšiluje. Běžně maintainer buď na změně trvá nebo ji vrátí. V tomto případě si maintainer uvědomil, že ho ten balík už nezajímá ani dost na to, aby vysvětloval jedné či druhé straně, proč změnu vrací nebo ponechává.

    Když vidím jaké reakce ten člověk dostává, když se balík rozhodl opustit, naprosto chápu, že ho ani nenapadne se za některou variantu postavit a hájit ji před jednou nebo druhou stranou.

    Navíc se nejedná o žádnou katastrofu. V první řadě je balík volný pro nového maintainera, který si ho může kdykoli převzít. Navíc si troufám říct, že se dá od uživatelů testing větve Debianu očekávat, že si v případě problémů dokážou podržet v systému verzi, která jim funguje, než se podaří problém vyřešit třeba i s novým maintainerem. Vyvozovat ze stavu testing balíku, o jehož údržbu zjevně nemá nikdo zájem, cokoli o celém projektu je IMHO dost přitažené za vlasy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2014 17:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    V tomto případě si maintainer uvědomil, že ho ten balík už nezajímá ani dost na to, aby vysvětloval jedné či druhé straně, proč změnu vrací nebo ponechává.
    Zato ho ten balík zajímal dost na to, aby ho dokurvil... Prosímtě, už toho nech.
    pavlix avatar 5.8.2014 18:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Chápu, kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale hlavně může věnovat podstatnou část svého času nadáváním na ty, kteří něco dělají ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 5.8.2014 22:57 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    NRPE s --enable-command-args pouzivame a souhlasim s komentarem v ticketu, ze tady vlastnost je standardne vypnuta, coz je z hlediska bezpecnosti OK, takze pokud NRPE prekompiloval bez --enable-command-args, prinese to spravcum extra praci tim, ze si budou muset kompilovat a udrzovat vlastni verzi.

    Navic je divne, ze se pro to rozhodl, kdyz napr. Fedora/EPEL tuhle vlastnost podporuje...

    pavlix avatar 5.8.2014 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    S tím souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2014 15:57 Ondrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    nechapu, jak se mi to mohlo stat, ale ja fakt na tu debilitu kliknul, precetl jsem to a jeste navic jsem prolit ty komentare.

    Shrnuti:

    - asi jsem se uz zblaznil

    - svet jde do kopru

    - pavlix nema asi nic poradnyho na praci

    - panu Hagarovi by meli odebrat admin prava
    pavlix avatar 3.8.2014 22:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Možná by bylo fajn, kdybyses nám představil a do toho shrnutí zakomponoval i sebe.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.