abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (0%)
     (40%)
     (20%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (40%)
    Celkem 5 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 13:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.3.2010 10:06 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Jo, já tý statistice taky trošku přispěl :)
    ...
    3.3.2010 13:27 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ja tak isto, odkedy ma Chrome "Reopen closed tab".
    3.3.2010 13:40 anonymous coward
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    [flame] Wow, to mám nejradši, když přijde nějaký Chrome hiipie a ptá se, jestli má Opera / Firefox funkci xy. Naposledy speed dial a vrácení zavřených tabů. Jakoby Chrome objevil Ameriku... [/flame] ;-)
    3.3.2010 14:04 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ja teda neviem, ale moj prispevok poukazoval na missing feature u Chrome a len u Chrome, ktora bola medzicasom doplnena.
    3.3.2010 13:52 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Eeee a to firefox jako nema???
    3.3.2010 14:02 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Nepochopil si to: tu ficuru samozrejme FF ma, a Chrome ju predtym nemal, co bola klucova ficura, kvoli ktorej som Chrome nepouzival, napriek jeho ostatnym vyhodam. Teraz tuto klucovu ficuru ma, a kvoli jeho ostatnym vyhodam zvitazil u mna nad FF. Pod ostatnymi vyhodami myslim citelne vyssiu rychlost pri mierne nizsej spotrebe pamate, user interface menej plytvajuci miestom. Samozrejme, FF ma mnohe zaujimave ficury, ktore Chrome nema, ale patrne nie su pre mna dolezitejsie ako ine ficury, v ktorych je Chrome lepsi.
    3.3.2010 14:07 Miroslav Puda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Pisatel mel asi na mysli, ze na Chrome nechtel prejit, dokud nemel tuto funkci.
    3.3.2010 18:45 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ano, presne to som myslel, a hambim sa, ze som to nedokazal napisat takto jednoducho. Dakujem.
    Dent avatar 3.3.2010 10:11 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ať chcípne...
    3.3.2010 10:50 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    radšej nech sa Mozilla snaží, konkurencia neuškodí
    3.3.2010 11:57 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Fanúšik Opery? (lebo asi len oni sú takto agresívny)
    Dent avatar 3.3.2010 12:24 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ne, Operu opravdu nepoužívám. Teď zrovna Chrome a proti Firefoxu je to naprostý ráj. Jeden blbej skript mi neshodí celý prohlížeč, nemusím používat neskutečně pomalé GUI, nemusím čekat 20 vteřin na start prohlížeče, nemusím koukat na vyblité písmo... prostě ráj :)
    3.3.2010 12:16 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    +1, iceweasel rox
    michich avatar 3.3.2010 14:27 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Aha, když Firefox chcípne, iceweasel se bude zajisté velice úspěšně vyvíjet dál. Opravdu chytré :-(
    3.3.2010 14:45 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    To byl pouze a jen humor. Cekal jsem, jestli se nekdo takto ozve. A vy jste vitez! Gratuluji! :-)
    4.3.2010 00:21 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Humor vypadá jinak. Doporučuji porovnat tvůj výplod se skutečným humorem.
    4.3.2010 13:25 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    A co je ten Vas skutecny humor? Mate nejaky priklad? Neni to trosku individualni zalezitost? :-)
    4.3.2010 14:04 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Individualni to je, ale je treba mit na pameti, ze rict naprostou kravinu je humorne jen nekdy.
    3.3.2010 11:06 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    používáte někdo chrome nebo chromium na něčem, co má méně než 1 GB RAM? je to nějak znatelně rychlejší oproti gecko-based browserům?
    gtz avatar 3.3.2010 11:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Zkoušel jsem to na starém AMD AthlonXP 2100+ s 738 MB RAM (512+256). FF byl ihned out , je to celkem pomalý moloch. V takovém konfigu snad Opera a Chrome. Opera i Chrome byly rychlejší , možná tak o 10%, ale u některých stránek byl zase FF lepší a to díky noscript.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    3.3.2010 12:27 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Není to třeba tím, že firefox nepoužívá vlákna? Alespoň to tady někdo tvrdil a považoval to za velkou výhodu.
    Saljack avatar 3.3.2010 12:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    To že nepoužívá vlákna (pro jednotlivé stránky) je pravda, ale žádnou výhodu to nemá spíš naopak.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    3.3.2010 12:42 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Skúsil, vyhodil. Bolo to nepoužiteľné. Trhal sa pri skrolovaní a všetky ostatné programy takmer prestali reagovať. top hlásil, že dva chromé procesy žerú asi tri štvrtiny procesora a porovnateľné množstvo pamäte.
    3.3.2010 14:15 Miroslav Puda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    512 MB - rozdil je celkem znatelny. GUI se nezahlcuje nacitanim stranek.
    3.3.2010 14:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Na jednom PC s 512 MB RAM jsem Chromium používal (než jsem paměť rozšířil). Oproti Firefoxu byl na tom postarším stroji nesrovnatelně rychlejší. Paměťově v pohodě, pokud člověk neotevřel přehnaně moc tabů (jsem zvyklý ze strojů s více pamětí mít otevřeno třeba i 20 tabů), pak to začalo swapovat a výkon šel do háje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jezekus avatar 3.3.2010 23:41 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    20 tabů označovat jako hodně :-D
    S Chrome/Chromiem mam dobrou zkušenost jen když se drží člověk při zemi. Řekl bych právě do těch 20 tabů. Pak to celý tuhne a vytěžuje to jako blázen (ať Chromium 64bit na linuxu nebo Chrome 32bit - oficialne snad ani 64bit neni - na widlich tam to padá jak hrušky při více tabech)
    Běžně se pohybuji na ntb podle statistik kolem 26 tabů a na desktopu kolem 45 tabů.
    3.3.2010 14:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Za to můžu já, viz blog :-D
    Nicméně Chrome má taky svoje mouchy... :/
    otula avatar 3.3.2010 16:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Nicméně Chrome má taky svoje mouchy... :/
    Jo, to má. Po prvotním nadšení už jsem ho úplně přestal používat. Typicky tady na ábíčku. Stačí jedna trošku delší diskuze a čekal jsem i mnoho vteřin, než bude možné kliknout na "první nepřečtený komentář". Nemluvě o tom, když jsem si dovolil takto otevřít více diskuzí. A nezáleželo, zda jsem použil hotový build, nebo si ho kompiloval sám. V Opeře no problem.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.3.2010 08:36 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Já nemám na ábíčku s chrome problém...
    otula avatar 4.3.2010 09:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    On je ten problém všude, ale tady ho nejvíc pociťuji, protože typicky kliknu na diskuzi a hned poté chci přejít na nepřečtený komentář. A v Chromiu je to možné až poté, co se načte kompletně celá stránka, což někdy může trvat hodně dlouho. Doma to mám v extrémních případech za 2 sekundy, v práci za půl minuty, což dělá Chromium naprosto nepoužitelným. Naprosti tomu v Opeře a dalších prohlížečích jsou odkazy dostupné okamžitě poté, co se zobrazí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.