abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 12:33 | Pozvánky

Příští týden bude na MFF UK zahájena série přednášek o architektuře a implementaci operačních systémů. Mezi přednášejícími budou odborníci z firem Kernkonzept, Oracle, Red Hat, SUSE či SYSGO. Pokud si chcete rozšířit obzory (virtualizace, ptrace, ZFS, kdump, ...), vyberte si z harmonogramu téma, které vás zajímá a přijďte. Přednášky se konají každý čtvrtek od 15:40 v učebně S4 na Malostranském náměstí 25 v Praze. Přednášky jsou přístupné veřejnosti (registrace není nutná), studenti UK a ČVUT si je mohou zapsat jako standardní předmět.

Vojtěch Horký | Komentářů: 5
včera 05:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 18.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 18.04 LTS s kódovým názvem Bionic Beaver. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:00 | Zajímavý software

Git History umí u souborů v git repozitářích zajímavým způsobem zobrazit jejich historii a následně jednotlivé změny, viz animovaný gif. Použít jej lze lokálně nebo aktuálně na soubory umístěné na GitHubu. Máte-li ve webovém prohlížeči zobrazen soubor umístěný na GitHubu, nahraďte v URL doménu github.com doménou github.githistory.xyz a nové URL odešlete. Využít lze také rozšíření Chrome i Firefoxu. V plánu je vedle GitHubu také podpora GitLabu a Bitbucketu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 webové a na frameworku Electron postavené desktopové verze svobodného decentralizovaného skupinového komunikátoru Riot (Wikipedie) využívajícího protokolu Matrix (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
14.2. 14:22 | Nová verze

Společnost Collabora oznámila vydání verze 4.0 online kancelářského balíku Collabora Online a také Collabora Online Development Edition (CODE) pro domácí uživatele. Kancelářský balík vychází z LibreOffice Online (cgit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.2. 12:11 | Nová verze

Byla vydána verze 241 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS). Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.2. 11:44 | IT novinky

Evropský parlament, Komise a Rada (trialog) se dohodli na návrhu reformy autorského práva včetně kontroverzních článků 11 a 13. Více v příspěvku na blogu europoslankyně Julie Redy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
14.2. 07:00 | Komunita

Čtenářům a čtenářkám AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (FSF, I love Free Software Day, #ilovefs).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.2. 06:00 | Zajímavý článek

Jiří Eischmann se v příspěvku Lepší zvuk přes Bluetooth na Linuxu (en) na svém blogu věnuje možnostem přenosu audia mezi linuxovým desktopem a bezdrátovými sluchátky. Zatímco „po drátě“ jde zvuk v nekomprimované podobě, Bluetooth má omezenou propustnost, a proto se musí použít nějaký kompresní kodek. Které kodeky může Linux nabídnout?

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
13.2. 15:22 | Bezpečnostní upozornění

Správce balíčků snapd on Canonicalu obsahuje zranitelnost CVE-2019-7304 nazvanou Dirty Sock, kterou může útočník zneužít k eskalaci práv na úroveň administrátora. Ke zranitelnosti je k dispozici PoC (Proof of concept). Je zneužitelná pouze lokálně, pokud má útočník do systému přístup a týká se všech linuxových distribucí s nainstalovaným snapd (zejména distribuce Ubuntu, kde je snapd nainstalován automaticky). Snapd od verze 2.37.1 už je opraven [CSIRT.CZ].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Máte v desktopovém prostředí zapnutou zvukovou znělku po přihlášení se do systému?
 (7%)
 (1%)
 (90%)
 (1%)
Celkem 325 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 14.2. 07:59
Rozcestník

Vložit další komentář
9.12.2006 08:27 dghemo | skóre: 3 | blog: DummiesDump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
no jo a na Slovensku je to dokonca 32.8, co uz je slaba tretinka...
9.12.2006 10:20 Andy | skóre: 17 | NMnMet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
tak kdy uz konecne nektery banky pochopej, ze uz to neni prohlizec jen pro par lidi.
Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
9.12.2006 11:29 ed | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
z mojich skusenosti: aj ked ma firefox podiel skoro 1/3, aj tak musime stranky "optimalizovat" pre IE. A predpokladam, ze tomu tak bude aj ked bude mat IE menej, nez 40 %.
9.12.2006 16:20 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
ty si optimalizuj co chces, ale ze banka odmita tretinu zakazniku?
9.12.2006 16:35 Kozuch | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Zajimava paticka, kolego ;)))
Marek Bernát avatar 9.12.2006 18:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Zaujímavejšia je opačná implikácia. Len o niečo menej reálna :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Václav 9.12.2006 18:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Tak to už bych těch nobelovek měl tucty :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
elviin avatar 11.12.2006 07:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Jestli ona to neni jen smutna realita, coz je taky realita. KB nepodporuje FF, jeji vlastnik francouzska Societe generale FF podporuje uz delsi dobu a pritom cisla pro FF jsou ve Francii nepriznivejsi k nasim cislum. Proste to je o lidech a jejich prehledu, schopnostech. Tim nechci rict, ze v KB jsou neschopni lide bez prehledu, ale bohuzel neni opacny dukaz:)
11.12.2006 09:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Já doufám, že by konečně mohlo dojít k nějaké nápravě. Prý jim to nejede ani na Vistách a to už snad bude dostatečná páka, aby s tím něco udělali.
9.12.2006 12:18 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Nase monarchie vede :-)
9.12.2006 12:27 Kozuch | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Diky za dobrou zpravu. Katastroficke predpovedi o smrti FF se zatim jak vidno nenaplnuji... ;)
freshmouse avatar 9.12.2006 12:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Finsko, Slovinsko okolo 40%. To už je síla. Co udělá MacGyver teď?

A jinak mi přijde, že Firefox je záležitostí hlavně střední Evropy (Němci, Poláci, SLováci, Maďaři, Chorvati po 33%, Češi, Rakušané nad 25%). Balkán navazuje (Rumuni, Bulhaři, Řekové okolo 24--25%).

Západ a jih totálně zklamaly. Francie, Irsko, Švýcarsko slabě nad 20%, Britové, Belgičané, Holanďané v průměru okolo 15%. Itálie, Portugalsko po 16% a nakonec ostudy Španělé se 14% (o desetinu % méně než Ukrajina).

Sever mrzí, jen Finové mají našlápnuto: Norsko, Dánsko okolo 16%, Švédové 23%. Zajímavý je stav Estonska, Lotyšska a Litvy: 32, 26 a 17% (v tomto pořadí).

Ale třeba většina Španělů sice nepoužívá Firefox, ale Operu. :-D

A Češi by se měli víc snažit. Už jdu skandovat na náměstí.
9.12.2006 13:07 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Je to hodne dany tim, kde a o kolik vyhral MS. Treba francouze s ICQ mezi normalnima lidma nenajdete a i kdyz ho bude mit, bude mit i MSN. Zato v cehach neni normalniho cloveka s MSN a ICQ maj vsichni.

Nevim cim to je, ale frankofoni a romansky narody maj proste vyrazne nizsi podil FF.
Vykook avatar 9.12.2006 14:15 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Mozna to bude jidelnickem ;-)
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
freshmouse avatar 9.12.2006 21:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Víš, proč si Britové neříkají "Dobrou chuť."? Protože stejně není k čemu. (Pozn.: toto tvrdí hlavně Francouzi. :-))
Drom avatar 11.12.2006 20:23 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
...v cehach neni normalniho cloveka s MSN...

Ja to vedel, ze nejsem normalni :)
Delej si co chces, ale hlavne me s tim neotravuj. Ja na SW patenty neverim!
9.12.2006 13:36 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Super. A smysl tohoto příspěvku? Tlumočíš to lidem, kteří neznají mapu Evropy a neumí si přeložit názvy státu, co na tom obrázku jsou?
9.12.2006 16:10 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Super. A zmysel tohoto príspevku? Tlmočíš len ľudom, že nevieš napísať nejaký hodnotný príspevok a tak len "prudíš"?
Přemek Vyhnal avatar 9.12.2006 16:18 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
..to same o tobe a ted i o me..
NO RAPTORS!
Marek Bernát avatar 9.12.2006 20:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Tento príspevok už mal hodnotu, bol sebareflexívny :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
9.12.2006 23:00 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Ano, prudím, protože si myslím, že když není příspěvek nikterak hodnotný, nemá cenu jej ani psát. Ale pokud vám se takový balast líbí a nevadí vám se jím prokousávat ve snaze najít alespoň náznak zajímavé informace, je to vaše věc...
Marek Bernát avatar 9.12.2006 23:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Ako už napísal niekto iný, tvoj príspevok nemá o nič väčšiu hodnotu a teda podľa tvojich vlastných slov nemá ani zmysel ho písať. Napriek tomu si ho napísal. Nechápem, ako môžeš tvrdiť jedno a robiť druhé. Alebo hodnotu majú len tvoje príspevky a príspevky ostatných nie? Akokoľvek sa na to pozriem, nevidím za tým rozumný argument.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
freshmouse avatar 9.12.2006 23:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Ano, můj JEDEN příspěvek, kde jsem si zlehka analyzoval situaci Firefoxu po regionech Evropy, byl skutečný odpad, zatímco jeho analýza mého příspěvku, které vyvolala tolik offtopic reakcí, byla skutečným přínosem. Gratulujeme. Pan Karas má v puse docela dost hovínek.
10.12.2006 00:35 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
To je samozřejmě pravda. Celé tohle vlákno je o ničem a je to z velké části má vina, že jsem se nedokázal ovládnout.

Nepovažuji za hodnotné jen své příspěvky. Sice je už na první pohled vidět, co si myslím o prvním příspěvku, na který jsem reagoval, nicméně otázka v čem teda tkví jeho hodnota tam jasně padla. A to, že místo nějaké smysluplné odpovědi se mi od mistra freshmouse dostalo pouze pár pokusů o urážku, už myslím o něčem svědčí.
freshmouse avatar 10.12.2006 00:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Ano, můj JEDEN příspěvek, kde jsem si zlehka analyzoval situaci Firefoxu po regionech Evropy, ...
masožravá palma avatar 10.12.2006 16:47 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
  1. freshmouseův příspěvek hodnotu má, přinejmenším pro ty, které zprávička zaujala, ale nechce se jim klikat na link v ní. Je to dle mého názoru stručné a pomějně zajímavé shrnutí.
  2. jediná smysluplná informace byla to, že když kliknu na link uvidím nějakou mapu s popisky, které nejsou česky
  3. zbytek tvého příspěvku i tento příspěvek má již podle mě již velmi blízko k přímé urážce
  4. freshmouseovy reakce mi pripadaly přiměřené, zdvořilé a vtipné
No, tak jsem se vyjádřila :-). mmchd. Viš kdo je to "Lahvoun"?
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
11.12.2006 10:10 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Mně přijde logické, že když mě zprávička zaujme, tak na ni kliknu a přečtu si to sám. Zrovna v tomhle případě tím získám to, že se dostanu k ještě stručnějšímu zdroji informací. A zajímavé mi na tom shrnutí (oproti článku) přijde snad jen to, jakým způsobem jsou zaokrouhlena některá čísla.

Lahvoun? To asi nebude někdo, kdo pije moc lahváčů, že? :)
masožravá palma avatar 11.12.2006 16:22 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Já, když mě zprávička zaujme, většinou klikám na diskuzi pod ní, abych zjistila, jestli mě to opravdu zajímá. Na freshmouseově shrnutí mi připadalo zajímavé i to, že fakta nejen tlumočí, ale přidává i svoje hodnocení.

Lahvoun se jmenuje také Michal Karas a ve středních čechách je měřítkem prestižnosti církevních akcí s rautem a novináři. Je téměř na všech fotkách z takových akcí, co se kdy objevily v novinách.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
freshmouse avatar 9.12.2006 19:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Takže.

Vypni počítač, trochu se umyj a MAZEJ DO NEJBLIŽŠÍHO RESTAURAČNÍHO ZAŘÍZENÍ! Evidentně jsi od rána nic nejedl; jídlo ti udělá dobře...
9.12.2006 23:37 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu v Evropě se zvýšil na 23.2%
Jooo... WOZER SEEEE!!!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.