abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí

    Organizace Software Freedom Conservancy ve spolupráci s Nadací pro svobodný software (FSF) publikovala v loňském roce principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí. Nejdůležitější je, aby z vymáhání profitovala celá komunita. Cílem komunity je dodržování licencí. Jejím cílem není vysoudit peníze. Soudní spor je navíc poslední možností. Tento týden se Software Freedom Conservancy v příspěvku na blogu k principům vrátila. Naznačuje problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Členové týmu Netfilter zmíněné principy podporují (pdf). Patrick McHardy své jednání týmu nevysvětlil, principy nepodepsal a proto muselo být jeho členství v týmu pozastaveno.

    22.7.2016 18:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.7.2016 08:29 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    A operujú tá organizácia alebo nadácia aj mimo lokálneho regiónu USA?
    23.7.2016 09:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Když jsem jim psal, že QNAP zveřejňuje GPL zdrojáky s ročním zpožděním a ještě nefunkční, tak s tím za cca 5 let udělali hovno a komunikace na nule. Organizace teď má jiné důležité úkoly - poté, co Sandlerová dovedla Gnome Foundation málem ke krachu, tam přesunula své diskriminační vyhazování peněz na kokotiny právě k SFC.
    23.7.2016 09:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Keď firma Kiss zneužívala mplayer vo svojich prehrávačov bez súhlasu autora, tak s tým nikto nič neurobil. Árpi nemal na právnika, a nik z právnej podpory okolo open source sa nezastal mimoameričana. Zaujímalo ma či sa za tie roky rokúce globalizácie niečo zmenilo. Najsmutnejšie na tom je to, že takéto právnické osoby pohybujúce sa okolo open source sa prezentujú ako globálne. V čom spočíva tá globalizácia, to je ovšem otázka.
    23.7.2016 09:53 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Globalizace přece spočívá v tom, že pokud nepřijmeš jejich svaté "principy", tak jsi globální vyvrhel a vyloučí tě. Dotyčnému se vůbec nedivím, že svá práva vymáhá sám - FSC je v tomhle směru prakticky nefunkční.
    23.7.2016 21:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Vymahanie je velmi uspesne - preto vsetci vyrobcovia zariadeni s Androidom licenciu GPL porusuju a nic sa nedeje... Velmi podobne je to aj pri roznych routeroch a pod. - ak aj vyrobca nejake zdrojaky zverejni, tak su tam v jadre binarne bloby.
    Bedňa avatar 26.7.2016 14:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Kde nieje žalobcu, tam nieje ani sudcu. No najprv si pozri stránky výrobcu, či tam predsa odkazy na zdrojáky niesu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.7.2016 07:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Ani v případě, že tam nejsou, není to pořád ještě automaticky porušením GPL. Teprve pokud by někdo, kdo si koupil takové zařízení (tj. dostal binární formu), požádal o zdrojáky a výrobce mu je neposkytl, pak by se jednalo o porušení GPL.
    27.7.2016 08:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    A to ještě výrobci můžou hrát hru na českého prezidenta - nebo v GPL je napsaáno, jak rychle dodavatel ty zdrojáky musí poskytnout?
    Quando omni flunkus moritati
    Bedňa avatar 27.7.2016 19:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Nie som právnik, ale zákony obsahujú termíni ako "primeraná lehota", alebo "najskôr ako je to možné". Tak keď bude niekto hrať mŕtveho chrobáka aj po oznámení, že to pôjde na súd, porušuje GPL a z veľkou pravdepodobnosťou to vyhráš. Už prebehlo niekoľko súdnych sporov aj v krajinách kde slobodné licencie niesu ustanovené priamo v zákone, ale prakticky všade naookolo platí autorské právo a podobne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.7.2016 22:01 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Pokiaľ nemáš uvedené zmysluplné sankcie za nedodržanie zákona, tak je ten zákon v konečnom dôsledku nevymáhateľný. Prázdne termíny ako "primeraná lehota" a "najskôr, ako je možné" nemajú jednoznačný výklad a preto sa o ne nedá oprieť.
    PS odkedy si za "autorské práva"?
    Bedňa avatar 27.7.2016 22:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Samozrejme že sa dá o zákony oprieť a súd môže nariadiť lehotu. Apropo kedy a kde som bol proti autorským právam? Alebo si to už po stý krát ako obyčajne mýliš so softvérovími patentami, kedy som kvôli tebe písal na patentový úrad a dal som to do databázi znalostí?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.7.2016 13:00 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    SW patenty a duševné vlastníctvo je jedno a to isté.

    Ak by súd nariadil lehotu, tak bez jej definovania sa jedná stále o vágny pojem ktorý stále nezaručí vymáhateľnosť.
    Bedňa avatar 29.7.2016 00:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Peťo zas a dokola? Najprv ma napadneš že neuznávam autorské práva a keď ti po stý krát zopakujem, že sme to už riešili, otočíš to na patenty. Mňa osobne to nebaví, pokiaľ medzi zarábaním na svojej tvorbe a výpalným za oblé rohy, tak už nabudúce radšej nebudem odpovedať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.7.2016 07:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Dobre, opýtam sa ešte raz. Tá orgazminácia o ktorej je táto správička operuje aj mimo USA, alebo si písal tú otázku na americký patentový úrad, alebo je právo ohľadne sw patentov v európskej únii iné ako v USA? Ak dokážeš bez klamania ldpovedať kladne aspoň na jednu časť otázky, tak máš pravdu. V opačnom prípade ju zas nemáš.

    PS: Európske právo je nad právom jednotlivých členských krajín únie.
    Bedňa avatar 29.7.2016 12:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Nikde nemajú napísané, že operujú len v USA, podľa blogu chodia propagáciu robiť aj po Európe.

    Podľa Wikipédie o softvérových patentoch v EU:
    6. júla 2005 odmietli poslanci Európskeho parlamentu (EP) Smernicu o patentovateľnosti vynálezov realizovaných na počítači veľkou väčšinou (729 členov, 680 hlasov, 648 áno, 14 nie, 18 sa zdržalo)
    Mno šmejdi sú samozrejme všade:
    V rozpore s Európskym patentovým dohovorom ale Európsky patentový úrad softvérové patenty udeľuje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.7.2016 15:56 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Jedna vec je reklama danej organizácie za účelom získania finančných dotácii od dobrovoľníkov, a druhá zas skutočne vykonaná činnosť. Ak vieš o ich nejakej aktivite mimo USA kde sa zaslúžili o výhru OSS, tak sa podeľ o túto vedomosť.
    A ohľadne SW patentov, smola. Jediné čo s tým môžeš urobiť je, v tichosti škrípať zubami. Masové demonštrácie tu nikoho nezaujímajú. Viď Gorila ktorá skončila kvôli športu, alebo Bonaparte ktoré sa zmenilo na predvolebný guláš s balónikmi a hudobnou produkciou.
    30.7.2016 13:22 Okoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    lehota? wtf? v .cz mluvte cesky nebo anglicky, diky
    30.7.2016 13:47 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Ajtak tomu nebudeš chcieť rozumieť. Ale to je len tvoj problém.
    30.7.2016 14:32 Okoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Na imigranty z východu tu není nikdo zvědav. To už jsou lepší ti Syřani.
    30.7.2016 15:16 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Áno, máš pravdu. Na Teba tu nie je nik zvedavý.
    2.8.2016 13:52 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Pasivní znalost slovenštiny je součástí znalosti češtiny, tzn. kdo nerozumí slovensky, neumí česky. Jsou k tomu i ČSN normy na citace slovenského textu v českém atd.
    kyknos avatar 2.8.2016 14:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    co to je za blbost? :)

    ja jsem jeste vyrostl v ceskoslovensku, ale slovensky dost casto nerozumim, zvlast pokud se nejedna uplne o standardni slovenstinu :)

    cteni v cestine i anglictine je pro me tak 10x rychlejsi nez ve slovenstine a nad vyznamem slovenskych slov premyslim rozhodne casteji nez nad temi anglickymi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 2.8.2016 18:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Našťastie podobných blábolov na nete nie je veľa, ale všetky majú spoločný znak, autor nepíše česky, slovensky ani anglicky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.8.2016 17:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Hezký trik, ale ne, první věta z té druhé nevyplývá, to je pouze váš názor.
    Quando omni flunkus moritati
    13.8.2016 22:52 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Neplácejte. Pasivní znalost jazyka = rozumět jazyku, znalost jazyka = umět jazyk. Nevím, co je víc fascinující, jestli to, že se lidi chlubí, že nerozumí slovensky, nebo že se jich ještě někdo zastává.
    14.8.2016 22:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Spousta textu, žádné odůvodnění pro to, proč by znalost cizího jazyka měla být požadovanou součástí znalosti češtiny. To je jako tvrdit, že součástí znalosti angličtiny je rozumět walesštině, irštině a gaelic.
    Quando omni flunkus moritati
    25.8.2016 21:47 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    Je to obecná kulturní norma (ok, možná ne v Aši, ale obecně v ČR) a je na to i ta citační norma. Pořád nechápu, proč se někdo chlubí tím, že nerozumí téměř identickému jazyku :-)

    Angličtina k Vámi zmiňovaným jazykům má blízko spíš jako čeština k němčině, ne ke slovenštině.

    A ještě víc vás nepotěším: podle mnohých jazykovědců čeština a slovenština z lingvistického jazyka dva odlišné jazyky nejsou, neb jsou vzájemně srozumitelné, takže jsou to spíš dialekty. O to podivnější Vaše teze je.
    kyknos avatar 26.8.2016 10:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Principy, na kterých stojí úspěšné vymáhání dodržování GPL licencí
    není témeř identický - je to jen iluze lidí, co jsou na ni zvyklí - češi bez kontaktu se slovenštinou ji moc nerozumí, totéž platí pro polštinu

    já jsem vyrostl v československu a přestože slovenský text přelouskám, zdržuje to, často pořebuji slovník atd... pokud je to náročnější text plný neobvyklých slov, může to být, proti angličtině a češtině, zdržení i řádové a s rizikem fatálního neporozumění

    pokud tvrdíš, že je velština a spol podobná angličtině jako němčina, tak je zjevné, že vůbec nevíš o čem mluvíš - to jsou keltské, nikoliv germánské či románské jazyky, slovní zásoba i gramatika jsou naprosto jiné - to už by spíš sedělo srovnání angličtiny s češtinou
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.