Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Infrastrukturu pro chatovací aplikaci Telegram provozuje člověk s vazbami na ruské zpravodajské služby. Upozorňují na to investigativní novináři z redakce iStories. „Vedneev dodává služby ruskému státu včetně jeho jaderného institutu nebo zpravodajské službě FSB,“ říká v podcastu Antivirus novinář Jan Cibulka. Uživatelům, kteří si chtějí své informace chránit, doporučuje Telegram vůbec nepoužívat, a raději zvolit jednu z alternativ, WhatsApp nebo Signal.
The Trump Organization spustila ve Spojených státech mobilní síť Trump Mobile s neomezeným tarifem The 47 Plan za 47,45 dolarů měsíčně a představila vlastní značku telefonů The T1 Phone s Androidem za 499 dolarů.
Vývojáři KiCadu se na svém blogu rozepsali o problémech KiCadu v desktopových prostředích nad Waylandem. KiCad běží, ale s významnými omezeními a problémy, které podstatně zhoršují uživatelský komfort a vývojáři je nedokážou vyřešit na úrovni KiCadu. Pro profesionální používání doporučují desktopová prostředí nad X11.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
Počítač nemá žádný problém přizpůsobit rychlost vozidla stavu vozovky, počasí atd., aby vozidlo zabrzdilo dřív než někoho zabije.Tobě nikdy před vozidlo nezahnul chodec jen tak znenadání, nevyběhl zpoza zaparkované dodávky atd.?
Pracuje sa na plne autonómnych autách, kde sa bude umelá inteligencia rozhodovať, či zabije troch chodcov, alebo teba ako cestujúceho, keď budeš vo vozidle sám.Ne, nepracuje. Označení „autonomní“ je lež, kterou se výrobci snaží zbavit odpovědnosti za důsledky. „Autonomie“ totiž něco znamená.
Slovník cizích slov autonomie: funkční samostatnost, nezávislost, samospráva, svébytnost autonomní: nezávislý, spontánní, samovolný, související s autonomií, samosprávnýAutonomní je šofér – který tě může odmítnout svézt, odvézt někam jinam atd. Ale tyhle prý-autonomní systémy zdaleka nejsou autonomní: řídí se předprogramovanými heuristikami, ať už explicitními, nebo extrahovanými z trénovacích dat dodaných výrobcem – pak je to opět výrobce, kdo vybral data a zvolil datový model. Připomeňte se, až si auto ve volném čase stáhne např. knihovničku rozličných filosofických textů a vybere si vlastní filosofii – nebo s ní přijde na zelené louce – a začne se podle toho chovat.
Takže pro pomalejší ještě jednou: „autonomní“ vozidla neexistují, pokud se za vozidlo nepovažuje kůň (či jiné zvíře) – existovat nebudou přinejmenším do implementace AGI.Neexistujú, ale budú.
Existují vozidla fungující bez dozoru, a to na základě připravených heuristik/dat.To je vlastne autonómia. AI alias neurální síte sa učí rovnako ako človek. Robil som prezentáciu aj s ukážkou kódu aby ľudia videli, že to funguje rovnako. Ukážeš AI dáta, ukážeš jej s z tých dát výsledky a ona sa naučí predpovedať výsledky aj na dáta ktoré nikdy nevidela.
Pro sdílení vozového parku není potřeba ani jedno.A ako si to vozítko nájde samo najbližšieho pasažiera a ako tam dorazí samo?
To není „vlastně autonomie“, pokud nevěříš v tvrdě deterministický svět.Existují vozidla fungující bez dozoru, a to na základě připravených heuristik/dat.To je vlastne autonómia.
AI alias neurální síte sa učí rovnako ako človek. Robil som prezentáciu aj s ukážkou kódu aby ľudia videli, že to funguje rovnako. Ukážeš AI dáta, ukážeš jej s z tých dát výsledky a ona sa naučí predpovedať výsledky aj na dáta ktoré nikdy nevidela.Kdo rozhoduje, kterými (a jak předzpracovanými) daty tu síť nakrmíš? Ty. A když se je nenaučí způsobem, který ti vyhovuje, tak ji ty zahodíš a zkusíš to znova. (Uh, takže když se dítě učí „stejně“, ale nenaučí se to vyhovujícím způsobem, zabiješ ho a pořídíš si nové?)
A ako si to vozítko nájde samo najbližšieho pasažiera a ako tam dorazí samo?Ke sdílení vozového parku to není potřeba.
Autopilot v Tesle, tak ani tahle hračka netvrdí, že můžeš přestat dávat pozor při řízení. A pokud se jedná o nějakou kritickou situaci, řidič musí převzít řízení.Uh, no, ano… Namátkou:
In October 2016, Tesla CEO Elon Musk made a bold promise: One of the company’s vehicle’s would drive itself from Los Angeles to New York by the end of 2017 in what he dubbed a demonstration of “full autonomy.” The trip, which received international attention, was announced in conjunction with Tesla disclosing all of its vehicles were being equipped with “full self-driving hardware” that would “be substantially safer than a human driver.” The company had previously spent a year testing the new hardware. But the trip never happened and now – more than three years later – Tesla’s vehicles with its Autopilot driver-assist system still require driver monitoring. The system has also been criticized for allowing for driver misuse and its role questioned in at least three fatal crashes.Tesla, GM and others hyped up emerging technologies in autos. Now they have to deliver (CNBC)
Tiskni
Sdílej: