abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Zajímavý projekt

    Vývojáři Ubuntu představili projekt Myna, tj. iniciativu zaměřenou na přidání funkce převodu řeči na text do prostředí desktopu Ubuntu. Dle plánu již v Ubuntu 26.10.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Zajímavý software

    Společnost Epic Games představila nový open source systém pro správu verzí Lore navržený pro "bezprecedentní škálovatelnost dat i týmů a optimalizovaný pro projekty, včetně her a zábavy, které kombinují kód s velkými binárními soubory, aby uspokojil potřeby vývojářů i umělců". Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) provedl v říjnu 2024 místní šetření u společnosti Seznam.cz. Úřad prověřoval důvodné podezření na možné protisoutěžní jednání, konkrétně zneužití dominantního postavení. Krajský soud v Brně v květnu 2025 konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné. Nejvyšší správní soud (NSS) včera rozhodl, že šetření bylo provedeno v souladu se zákonem. Krajský soud bude muset případ posoudit znovu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Byl představen skládací telefon Commodore Callback 8020. Ani hloupý, ani chytrý. Pro fanoušky Commodore a digitálního minimalismu. Bez webového prohlížeče a sociálních sítí. S předinstalovaným WhatsAppem. S operačním systémem Sailfish OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

    V OpenBSD byla objevena 27 let stará chyba v ppp pomocí níž lze vzdáleně obejít autentifikaci. Chyba byla nahlášena 12.6. a 14.6. byla opravena. Bližší info v článku A 27-Year-Old Authentication Bypass in OpenBSD's PPP Stack.

    Max | Komentářů: 6
    včera 05:22 | Zajímavý článek

    Odpověď Evropské komise (pdf) k evropské občanské iniciativě Stop Destroying Videogames, jež je součástí hnutí Stop Killing Games: "Komise se domnívá, že v této fázi nemůže navrhnout právní povinnost zachovat hratelnost videoher poté, co přestaly být poskytovány komerčně. Důvodem jsou i stávající práva duševního vlastnictví. Podle autorského práva EU mají nositelé práv výlučná práva ke svým výtvorům. Kromě autorských práv mohou být

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.6. 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 152.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 152 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.6. 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.7 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    16.6. 11:44 | Komunita

    Hříčka xsnow, která na ploše spustí sněžení, je protestware. Pokud jste v Rusku (LANG=ru), zobrazuje ukrajinské vlajky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    16.6. 11:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala beta verzi Ubuntu Touch 24.04-2.0. Nová verze již počítá s výřezy pro fotoaparát (notch) a zaoblenými rohy displeje. Webový prohlížeče Morph přešel z Chromia 87 na Chromium 134. Do shellu Lomiri byl přidán editor snímků obrazovky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1928 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    8.10.2007 07:42 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Místo aby systém naběhl hned po zapnutí (jako na PDA), tak budeme mít chaos dvou nezávislých systémů? Super.

    Vývojáře asi nezajímá, že uživatelé nechtějí nějaké bůtování, oni chtějí ihned pracovat. Vývojáři Apple to naštěstí pochopili, u jejich notebooků stačí otevřít víko a pracovat a zavřít víko a systém už si nějak poradí. Proč tomu u PC musí být jinak?
    8.10.2007 08:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Jsem moc rád, že PC nejsou tak oholené a uzavřené systémy, které by uživateli ztěžovaly instalaci nebo používání čehokoliv jiného, než co vybral výrobce hardwaru.

    Tahle možnost téměř okamžitého používání připojení k Internetu (včetně wifi) mi připadá bezvadná. Uživatel, který o funkci nebude mít zájem, tím nebude nijak poškozen. Prostě to bude ignorovat a systém nabootuje do běžného OS.
    Milhouse avatar 8.10.2007 08:15 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux

    Jo, a neřeší to Apple náhodou uspáním do RAM? To je pak hned, ale stále žere, stále žere...

    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    zoul avatar 8.10.2007 09:24 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Ale maličko :) Třeba Mac Mini má ve spánku odběr kolem tří wattů (zdroj).
    8.10.2007 09:42 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    To je teda dost mizerna implementace, dnesni bezne notebooky pri suspendu zerou cca. 0.5 W.
    zoul avatar 8.10.2007 10:03 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Podle jiného zdroje je to < 2,3 W. Spíš než mizerná implementace je to podle mě normální rozhodnutí při návrhu. U notebooku je kvůli akumulátoru kritický každý watt, zatímco u desktopu je rozdíl mezi 0,5 W a 2,3 W zanedbatelný a nemá cenu kvůli němu navyšovat cenu nebo snižovat výkon nebo tak něco výběrem úspornějších součástek. Máte nějaký zdroj, ve kterém dojdou k tomu půlwattu? (Nezpochybňuju, jen mě to zajímá.)
    8.10.2007 12:41 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Není to spíš tím, že jedna hodnota udává odběr samotného počítače (tedy u notebooku to, co saje z baterky) a druhá odběr počítače včetně napájecího trafa? Jenom hádám.
    zoul avatar 10.10.2007 09:52 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Vida, asi jo. To trafo fakt může prožrat tolik? (Elektrice nerozumím.)
    10.10.2007 11:16 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Může a taky sežere. Je to dané účinností trafa. U spotřební elektroniky jsou běžné hodnoty pro standby režim kolem 10W, z toho spotřeba samotného obvodu, který hlídá stisknutí tlačítek a DO, je celkem zanedbatelná. U PC to bude obdobné. Pokud tedy u notebooku bereme 0.5W jako spotřebu samotné elektroniky na desce, tak skutečná spotřeba na vstupu 230V zdroje bude klidně o řád vyšší, protože část se toho promění na teplo ve zdroji mimo notebook a část na měničích a stabilizátorechv notebooku samotném.
    13.10.2007 13:19 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Tak to tedy nevím - účinnost transformátoru je přes 90% u malých. U velkých blízká 100%.
    15.10.2007 20:46 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Ale to je účinnost při zatížení. O účinnosti na prázdno nemá smysl hovořit, spíše se jedná o ztráty naprázdno a u transformátorů ve spotřební elektronice jsou skutečně vysoké. Pokud tyto ztráty odečteme od příkonu nebo výkonu při zatížení a podělíme dtto dostaneme číslo se stejnou fyzikální jednotkou jako účinnost, tedy bezrozměrné, a někdy se také jako jakási účinnost uvádí. Třeba taková ta hloupá halogenová lampička na stůl s transformátorem v podstavci si ve "vypnutém" stavu vezme bezmála tolik jako při zapnutém. Tam už má cenu spíš mluvit o neúčinnosti :-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    zoul avatar 18.10.2007 17:25 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Třeba taková ta hloupá halogenová lampička na stůl s transformátorem v podstavci si ve "vypnutém" stavu vezme bezmála tolik jako při zapnutém.
    Dneska jsem tu svou shodou okolností musel otevřít a zjistil jsem, že kolébkový přepínač odpojuje ten okruh s 220 V. Takže asi ne všechny hloupé halogenové lampičky s transformátorem v podstavci budou tak zlé?
    10.10.2007 00:35 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Máte nějaký zdroj, ve kterém dojdou k tomu půlwattu? (Nezpochybňuju, jen mě to zajímá.)
    Experimentalne overeno na Thinkpadu T60, pokles reportovane kapacity baterie po dlouhem (cca. 24 hodin) suspendu bez pripojeni k siti. ThinkWiki
    8.10.2007 10:23 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    mne zere 0.7-0.8 W, mam 2 RAM moduly :(

    ale nie je to take zle
    8.10.2007 10:24 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    sorry, to nie je okamzita spotreba ale spotreba na hodinu
    8.10.2007 10:55 Dunsun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Hmm nekdo tu plete zakladni fyzikalni veliciny.

    Spotreba se vetsinou udava v [w*s] resp. [kw*h] tzn. vykonana prace. Kdezto vykon resp. prikon jest definovan jako prace za cas tzn. [J/s] = [W]

    To vse vychazi z trivialniho stredoskolskeho vztahu P = W/t = prace / cas
    8.10.2007 11:45 error414-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    stredne cviceny foxterier tu opravu pochopi. Nechapu proc si musis masirovat ego.
    michich avatar 8.10.2007 12:07 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Ta oprava mě právě naprosto zmátla. Teď vůbec nevím, kolik mu to vlastně žere.
    8.10.2007 11:57 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    sorry, ale fyziku a elektrotechniku mi iste osoby na vecne veky iste osoby znechutili a vobec mi zily netrha, ze sa nevyjadrujem tak aby sa to tebe pacilo
    8.10.2007 17:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    nojo, někomu holt nevadí, že plácá nesmysly, a místo toho, jestli čtenáři jeho výrokům rozumí, hodnotí pouze zda se jim líbí, a ani to ho nevzrušuje, hlavněže plácá :-)
    8.10.2007 17:46 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    no jasne. chod si vypocitat nejake sluckove prudy a potom si na tom vyhon.

    boze ludia...
    Zdenek.Z avatar 8.10.2007 20:04 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Sorry, ale když tě někdo upozorní na chybu, tak by ses mohl chovat trochu jinak. První reakce rozumného člověka snad není to, že se může vyjadřovat jak chce a psát nesmysly, protože on tomu nerozumí a tak mu to nemusí vadit.
    8.10.2007 21:47 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    1) uz ked som to pisal, tak som vedel, ze to je ako od sedlaka... ale hadaj co? nesiel som sa nad tym zamyslat ako to najkorektnejsie dokazem vyjadrit, je to len bezvyznamny prispevok

    2) odpovedal som inak a ked sa v tom niekto chce dalej rypat, tak neviem co odomna ocakava (dotycny mozno pochopil, preto to teraz zdlhavo pisem tebe)

    3) cela tato diskusia ma svojou zbytocnostou irituje a nemam zrovna dobru naladu. takze nie kvoli poukazovaniu na moju chybu, ja viem o com hovori -- viem, ze som napisal v podstate blbost (dokonca mam par znamych, ktory by ma na to upozornili tiez -- ja by som im na to vtipne odpovedal a len by sme sa na tom zasmiali), ale som "profesionalne deformovany" v inej oblasti... a nevybehol som na prveho, takze tak
    9.10.2007 10:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    1) uz ked som to pisal, tak som vedel, ze to je ako od sedlaka... ale hadaj co? nesiel som sa nad tym zamyslat ako to najkorektnejsie dokazem vyjadrit, je to len bezvyznamny prispevok
    tedy říkáš jinými slovy totéž, zač mě posíláš počítat smyčkové proudy ... no ty si majster :-)
    2) odpovedal som inak a ked sa v tom niekto chce dalej rypat, tak neviem co odomna ocakava
    že poděkuješ za opravu, omluvíš se, upřesníš to, whatever, a ne že tu budeš ventilovat, jak ti vůbec nezáleží na tom co píšeš a na těch, co to musí číst?
    a nevybehol som na prveho, takze tak
    vůbec ne
    9.10.2007 15:42 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    pokial to je podla teba vybehnutie, tak neviem ako by si nazval to co som napisal tebe (to plati stale, vid bod 2)
    8.10.2007 10:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    ja chcem zavriet a nechat zavrete, nikto si s tym nema co radit. ked chcem vypnut/uspat, tak to spravim kedy ja potrebujem
    8.10.2007 10:38 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Presne todle umí moje PC deska (samozrejme ne po zavreni vika) i muj PC notebook, kde to jde nastavit i treba na to uzavreni vika.
    8.10.2007 11:27 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    To umí snad každá deska a notebook už pěkných pár let.
    8.10.2007 12:09 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Ano, obojí bylo vyrobené už v minulém tisíciletí, proto nechápu, proč autor původního příspěvku tuto funkčnost tak obdivuje na počítačích Apple.
    8.10.2007 11:21 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Místo aby systém naběhl hned po zapnutí (jako na PDA), tak budeme mít chaos dvou nezávislých systémů? Super.
    On ti někdo zakazuje používat suspend to RAM a nutí tě bootovat postupně oba ty systémy?
    Zdenek.Z avatar 8.10.2007 12:26 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Hm, zvláštní. Já mám notebook od IBM. Otevřu víko, pracuju, zavřu víko a systém si s tím taky poradí. Mám nějaké überPC? A pokud vím, tak tohle umí snad všechny, nebo alespoň většina notebooků už pěknou řádku let.
    8.10.2007 12:57 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Uspavani na disk a do ramky umel uz ThinkPad s Pentiem na 120 v dobach davno minulych. Na svoji dobu genialni featura :). Mozna to umely i starsi booky, nicmene prvni book co jsem videl byla 486SX25 od myslim dellu a ta to este neumela.
    the.max avatar 8.10.2007 10:00 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Spis by bylo zajimave, kdyby se skype dal nahradit necim uzitecnejsim, treba ssh klientem:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    8.10.2007 10:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Urcite to nahradit pojde.
    9.10.2007 11:27 morpher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    ssh a jabber klient +mozno nejaky prehravac a vazne uz tam nic nebude chybat :)

    O najcastejsie vyuzivane cinnosti bude postarane...
    Rozhodujeme len o tom, co spravime s casom, ktory nam bol dany...
    Zdenek.Z avatar 9.10.2007 13:22 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Že by se Asus začal angažovat na poli embedded OS? :-)
    Pavel Půlpán avatar 8.10.2007 17:15 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní deska ASUS má vestavěný Linux
    Ma to nastavitelny cas bootovani nebo tam je tech 5 sekund natvrdo? Jesli ne tak za 5 sekund si toho na webu moc nepoctu... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.