abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 16.1 (16.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 16. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Zulip Server z open source komunikační platformy Zulip (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 12.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. v úterý 30. dubna 1996, byl spuštěn Seznam.cz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 11:44 | Komunita

    Byly zpracovány a zveřejněny všechny videozáznamy, které stojí za zveřejnění, z konference FOSDEM 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | IT novinky

    Od úterý 28. dubna musí nově uváděné notebooky v Evropské unii podporovat nabíjení přes USB-C. Jednotná nabíječka byla schválena Evropským parlamentem v říjnu 2022.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 57
    29.4. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti CVE-2026-31431 pojmenované Copy Fail v Linuxu, konkrétně v kryptografii (AF_ALG). Běžný uživatel může získat práva roota (lokální eskalaci práv). Na všech distribucích Linuxu vydaných od roku 2017. Pomocí 732bajtového skriptu. V upstreamu je již opraveno. Zranitelnost byla nalezena pomocí AI Xint Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    29.4. 17:44 | Nová verze

    Textový editor Zed dospěl do verze 1.0. Představení v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 04:44 | Komunita

    Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili (𝕏, Mastodon, Bluesky) nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Anthropic stojící za AI Claude a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 240 tisíc eur ročně. Anthropic oznámil sponzorství v tiskové zprávě Claude for Creative Work.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.4. 03:55 | Nová verze

    VNC server wayvnc pro Wayland kompozitory postavené nad wlroots - ne GNOME, KDE nebo Weston - byl vydán ve verzi 0.10.0. Vydána byla také verze 1.0.0 související knihovny neatvnc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:22 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 44. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1468 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vain avatar 10.4.2008 10:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    To už fakt přehánějí =) Taky nejsem z ooxml na větvi a to jen proto, že mi příjde jako blbost mít dva standardy na totéž, ale dělat kvůli tomu nějaké protestní pochody =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    10.4.2008 10:53 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    To vis, my cesi jsme hlavne odbornici nato brblat a kdyz to nepomuze, pak drzet hubu a krok.
    10.4.2008 10:38 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Jedni dělaj karikatury modly, druhý schvalujou standardy, reakce vždy stejný :-D ...fakt to přeháněj. Ještě jeden standart a udělaj státní převrat.
    ...
    10.4.2008 10:46 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Sry bratia cesi, ale vy furt placete nad OSOu a vypalnym (co je asi z vasho pohladu omnoho zavaznejsia tema ako OOXML) ale do ulic nevyjdete. Mate sa od norov co ucit.
    10.4.2008 10:57 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    +1, nam nevadi smradek, hlavne kdyz je teploucko!
    10.4.2008 10:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    ehm, myslel jsem, že na Slovensku je to totéž v bleděmodrém :-) ... jinak máš samozřejmě pravdu a celkem mě to štve; já aspoň občas podepíšu nějakou tu petici (příp. napíšu stížnost nadřízenému/kontrolnímu orgánu, pokud jde o něco s konkrétní zodpovědností), protože na pochody do Prahy to mám celkem z ruky, a organizovat vlastní, na to teda fakt nemám čas (radši jej věnuju na přizpůsobení se, neb praktický výsledek těchto akcí je žalostný, nevyplatilo by se mi to), ale ten mlčící dav, to je na pořádný profackování :-/
    10.4.2008 11:05 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Petici nebo něco podobnýho podepíšu taky, konkrétně proti OOXML jsem podepsal taky, protože s argumentama souhlasim. Ale ten pochod se mi furt nezdá :) Jak když děti ve filmu "Ať žijí duchové" udělaly protest, protože došly Pribináčky :-D
    ...
    10.4.2008 11:10 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Ha Ha Ha, uz toho "humoru" nech, nebo se vsichni smichy udusime!
    10.4.2008 14:27 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ …a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    10.4.2008 17:22 Gogulux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    +1*
    11.4.2008 10:26 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    reason? smeg knows...
    11.4.2008 12:50 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Obracíte kauzalitu. Děti neudělaly protest, protože došly pribiňáky, ale pribiňáky došly, protože děti chtěly zavařit Jouzovy. Tvrdý y je tam schválně, protože pomsta měla být tvrdá.
    10.4.2008 11:03 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    No jsou věci který se daj řešit trošku jinak než pochodem, mě ten pochod přijde skoro směšný. Na druhou stranu proč ne, a třeba tim i něco dokážou a já jim to přeju. Nechci to nějak kritizovat(i když to asi dělám), jen si myslim že to je trošku přehnaný. Čistě můj názor, nic neznamená :)
    ...
    hwsoft avatar 10.4.2008 11:58 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    V dnesnim svete jde hlavne o medializaci, timhle se zviditelni a jejich dalsi akce budou mit vetsi sanci na uspech.
    10.4.2008 12:02 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    No tom něco bude....OK, asi to nebude uplně od věci...
    ...
    10.4.2008 11:45 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Presne jak rikas....
    10.4.2008 11:30 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše V Norsku je to o korektnosti a respekovani hlasovanie zastupcom Norska
    V Norsku je to o korektnosti a respekovani hlasovanie zastupcom Norska „Píši vám z funkce předsedy norské komise ISO/IEC JTC 1/SC 34. Rád bych vás informoval o neregulérnosti hlasování v souvislosti s norským hlasem týkajícím se ISO/IEC DIS 29500 (Office Open XML) a podávám tímto oficiální stížnost. Bylo vám oznámeno, že Norsko hlasuje pro OOXML. Toto rozhodnutí ale neodráží názor většiny komise, která je z 80 % proti změně hlasu z „Ne“ na „Ano“.“ http://www.root.cz/zpravicky/norsko-protestuje-proti-hlasu-o-openxml/

    a koli tomu su velmi silne protesty

    HALF THE POPULATION of Norway turned out as 60 software experts marched in a street demonstration in downtown Oslo on Wednesday protesting Norway's ISO committee vote favouring fast-track adoption of the Microsoft Office Open XML (OOXML) document formats proposal as an international standard. http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/04/09/odf-supporters-march-against
    10.4.2008 12:20 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Norsku je to o korektnosti a respekovani hlasovanie zastupcom No
    na ohodnocení technické stránky věci si netroufám, ale tohle mi srozumitelné je. Srovnám-li to s tím, co všechno prochází u nás.. A porovnám-li obrázky z protestů - norské a naše :-(
    10.4.2008 12:46 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Predem souhlas, ze my Cesi (myslim to spis obecne, jsou i vyjimky, ale moc nejsou videt) jsem strasny lenosi. Nechame se "okradat" v obchodech, na trzistich zbozim pochybnych kvalit a neumime se prat za svoje prava. Porad jenom brblame, ze to neni spravny, ale poradne (v mezich zakona) zatlacit pro zmenu neumime, nebo spis nechceme. Ono je pohodlnejsi si zanadavat.

    Jinak pochod sam o sobe je celkem na nic. Spis to chce lidem ukazovat, v cem je problem, ale ne stylem "OOXML obsahuje pro stejnou funkcionalitu pokazde jinou XML znacku" - tohle lidi nepochopi. Chce to ukazovat na prikladech z jejich zivota "Koupite si kucharku (knihu). A chcete varit polevku - podle navodu musite pridat sul od vyrobce A. Pak chcete udelat knedliky, ale podle kucharky musite pridat sul od vyrobce B. Obe soli jsou stejne, ale takhle je to napsane v kucharce, takze musite doma skladovat dve stejne soli od ruznych vyrobcu." a podobne. Pak by si lidi uvedomili, ze to je spatne.
    10.4.2008 12:58 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    +1
    ...
    10.4.2008 12:59 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    pokial tym ludom vari niekto iny, tak im to moze byt ukradnute. Tak isto, to ze implementator musi implementovat dve rozne znacky ich nezaujima, oni s tym do styku nepridu.
    10.4.2008 14:42 jas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Ale toho, čo to uvaril to stojí viac a výsledná cena sa na šeku(pravdepodobne) niekoľkonásobne(priemerná reštaurácia :) ) prejaví, čo zákazníkovi už vadiť bude, nemyslíš?
    10.4.2008 15:31 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    nebude, on to jedlo ukradne :-)
    10.4.2008 15:42 jas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Ak pominieme fakt, že tým bude riskovať svoju kuchársku licenciu, este stale bude priprava jedla trvat dlhsie, kedze vzdy pred pouzitim soli bude musiet hladat v pamati/knihe, ktoru sol ma pouzit a najst tu potrebnu. :)
    10.4.2008 16:20 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    lol myslis ze MS Office by bol lacnejsi keby bol OOXML perfektny standard? A OOo je stejne zadarmo, takze obidve pouzivatelske skupiny to zas az tak nemusi zaujimat (z tohoto hladiska).
    10.4.2008 18:32 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Koukám že brblají jako Rakušáci proti temelínu. Časem si také zvyknou když zjistí, že je jim to houbeles platné :-D
    10.4.2008 22:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    Predem souhlas, ze my Cesi (myslim to spis obecne, jsou i vyjimky, ale moc nejsou videt) jsem strasny lenosi. Nechame se "okradat" v obchodech, na trzistich zbozim pochybnych kvalit a neumime se prat za svoje prava. Porad jenom brblame, ze to neni spravny, ale poradne (v mezich zakona) zatlacit pro zmenu neumime, nebo spis nechceme. Ono je pohodlnejsi si zanadavat.
    hehe, teď jsi mě pobavil - totiž dneska mi vynadal jeden Rus a jeden Slovák, když jsem se (já Čech) pokoušel trošku prát za "naše práva" (ač cíl, který jsem sledoval, je dle mého názoru i v jejich prospěch) :-D
    11.4.2008 14:39 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    jen houšť :-)
    10.4.2008 20:18 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protestní pochod proti OOXML v Norsku
    jihoafrický ministr veřejných služeb a administrace
    Nepoužívá náhodou Ubuntu? :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.