abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 16.1 (16.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 16. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Zulip Server z open source komunikační platformy Zulip (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 12.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. v úterý 30. dubna 1996, byl spuštěn Seznam.cz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:44 | Komunita

    Byly zpracovány a zveřejněny všechny videozáznamy, které stojí za zveřejnění, z konference FOSDEM 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | IT novinky

    Od úterý 28. dubna musí nově uváděné notebooky v Evropské unii podporovat nabíjení přes USB-C. Jednotná nabíječka byla schválena Evropským parlamentem v říjnu 2022.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    29.4. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti CVE-2026-31431 pojmenované Copy Fail v Linuxu, konkrétně v kryptografii (AF_ALG). Běžný uživatel může získat práva roota (lokální eskalaci práv). Na všech distribucích Linuxu vydaných od roku 2017. Pomocí 732bajtového skriptu. V upstreamu je již opraveno. Zranitelnost byla nalezena pomocí AI Xint Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    29.4. 17:44 | Nová verze

    Textový editor Zed dospěl do verze 1.0. Představení v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 04:44 | Komunita

    Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili (𝕏, Mastodon, Bluesky) nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Anthropic stojící za AI Claude a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 240 tisíc eur ročně. Anthropic oznámil sponzorství v tiskové zprávě Claude for Creative Work.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.4. 03:55 | Nová verze

    VNC server wayvnc pro Wayland kompozitory postavené nad wlroots - ne GNOME, KDE nebo Weston - byl vydán ve verzi 0.10.0. Vydána byla také verze 1.0.0 související knihovny neatvnc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:22 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 44. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1468 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.5.2008 20:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Koukám, že marketingové oddělení Microsoftu zase odvedlo kvalitní práci… :-(
    8.5.2008 20:33 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Podle komentaru se na Novem Zelande prodava za stejnou cenu (za tu nizsi). Uvidime jestli a jaky rozdil bude u nas (treba i neoficialne).
    8.5.2008 21:25 aR | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Do kelu, proč nevydají stejnej model jednou s a druhej bez Windows. Alespoň by bylo jasně vidět, že "linux je dražší než windows". Jen mimochodem, kolik že stojí OEM licence pro Windows a kolik že je rozdíl v cenách těch notebooků? :( .. je mi z těch špinavejch dohod k blití.
    8.5.2008 21:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    IMHO by Microsoft dával Windows raději zadarmo, než aby si nechal ujít tuto šanci.
    8.5.2008 21:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    A možná i levněji…
    8.5.2008 21:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Co je na té dohodě špinavého? Firma asus dokázala vyjednat lepší podmínky pro své zákazníky, dobře pro ni.
    8.5.2008 21:50 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Pokud je to damping od Microsoftu, tak to není zrovna největší čistota. Všichni víme, jak se naši výrobci tváří na čínské zboží, které dotované není. Jinak je možné, že je skutečně linux na notebooku dražší. Ono když se tomu musí věnovat tým lidí, který řeší kompatibilitu a jiné problémy...
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    8.5.2008 22:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Je to úplně čistá metoda. (Z mého pohledu) Business je business.
    8.5.2008 21:35 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Tak to je chybná úvaha, protože OEM Windows, který si koupíš v krámku, si můžeš nainstalovat na libovolný počítač, zatímco Windows, které dostaneš s Eee jsou už pevně svázaná s tím strojem. Je teda rozumné, aby by byl součet cen eee a oem windows vyšší než cena eee s windows, protože v druhém případě prostě dostáváš méně.
    THIS IS SPARTA!
    8.5.2008 21:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Tak to je chybná úvaha, protože OEM Windows, který si koupíš v krámku, si můžeš nainstalovat na libovolný počítač

    To je sice běžná praxe, ale formálně vzato si samotné OEM Windows jako koncový zákazník koupit vůbec nesmíte. OEM Windows jsou určeny pro prodejce počítačů a je určeny k tomu, aby je ten prodejce nainstaloval na tento jeden počítač, na nějž bude licence vázána stejně jako v případě toho ASUS Eee. To zapadá do kampaně MS, že Windows jsou ssoučástí počítače stejně jako třeba grafická karta (už ale nemluví o tom, že tu si do jiného počítače dát smíte) a že by se "nahá PC", (tj. PC bez Windows) neměla vůbec prodávat.

    8.5.2008 21:58 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    OEM Windows jsou určeny pro prodejce počítačů a je určeny k tomu, aby je ten prodejce nainstaloval na tento jeden počítač
    Jsou určeny pro "System Builders" a nikde není zakázáno, že nemohu být sám sobě SB. Je to naprosto legální a jsou splněny všechny formální požadavky, pokud sám sobě budu poskytovat ty služby a plnit ty povinnosti, které pro mě vyplývají z licence pro SB. Samozřejmě nainstalovat si to můžu pouze na jeden počítač (a na tom už to musí zůstat).

    Když si koupím windowsí Eee, tak z nich nemůžu odstranit Windows a dát je jinam, kde by se mi hodily víc. Zatímco když si koupím linuxové Eee a OEM Windows, tak to udělat můžu.
    THIS IS SPARTA!
    8.5.2008 21:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Tak tohle je drsný... doufám že zakročí tamní obdoba Úřadu pro Ochranu Hospodářské Soutěže.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    8.5.2008 21:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Cože? Já doufám, že ne! Co Microsoft udělal? Dal slevu Asusu, nebo dokonce dotuje Windows na EeePC? No a? Vždyť to dělají výrobci herních konsolí taky, na tom není nic špatného. Je to prostě rozumný obchodní tah.
    8.5.2008 22:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Dumping je (minimálně u nás) nelegální. A ještě že tomu tak je.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    8.5.2008 22:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Je to politika, křížové financování, žádný byznys. Za byznys to může považovat jen člověk s absolutně anarchistickým uvažováním (ač si o sobě myslí, jaký že není liberál).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.5.2008 23:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Heh. Chceš říct, že pokus o likvidaci konkurence (tím, že nabídnu nižší cenu a vyšší kvalitu, či přidanou hodnotu než konkurence) není business? To že se firmy chovají tržně je jejich zcela přirozené chování, proto je lidi taky zakládají. A pokud představenstvo společnosti usoudí, že by krátkodobý pokles zisku (krátkodobé ztráty) mohli zajistit v budoucnosti mnohem vyšší zisky je normální, že to představenstvo společnosti udělá, Kdyby ta firma byla moje, taky bych chtěl, aby to představenstvo udělalo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2008 23:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Problémem téhle praktiky je, že to ničí menší firmy a usnadňuje vznik firem s dominantním/monopolním postavením na trhu.
    9.5.2008 09:06 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Křížové financování je u nás (a v EU nejspíš taky) nelegální obhodní taktika. Tudíž by měl zakročit antimonopolní úřad. Otázka je, jak to mají vyřešené v Austrálii.
    Nicky726 avatar 9.5.2008 02:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    -1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    8.5.2008 22:06 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Ses zblaznil uplne ne?
    8.5.2008 22:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Řekl bych, že jo..
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2008 22:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Nejsou dumpingové ceny nelegální?
    Sešívaný avatar 8.5.2008 22:32 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    A jak dokážete, že to jsou dumpingové ceny, zvláště u produktu, který má téměř nulové mezní náklady?
    8.5.2008 22:36 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Ja myslim, ze vyvoj Windows XP se uz zaplatil mnohonasobne ne? Takze kdyz to da M$ zadarmo.... tak to prece neni dumping ne?
    8.5.2008 22:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Takže když jim ty Windows ukradnete, tak jim taky nezpůsobíte škodu?
    8.5.2008 22:51 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    jak technicky "ukradnu" windows, to nejde. Samozrejme vim, kam tim mirite... ale to odpoved na mou otazku neni.... proste to dumping cena neni a nemuze byt....
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2008 23:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    proste to dumping cena neni a nemuze byt....
    Prostě jste to řekl a tak to je.
    8.5.2008 23:31 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    A tak zas prostor pro vyvraceni Vam necham ;-)
    9.5.2008 14:29 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    nene, ale v ramci dumpingu by ste od nich este mohli pozadovat, aby vam za to aj zaplatili :-))
    Max avatar 8.5.2008 21:58 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Mno, 50doláčů by mohlo odpovídat tak cca 850,-Kč. Myslím si, že cenový rozdíl mezi 12GB verzí a 20GB verzí je větší jak 900,- Takže dal MS určitě nějakou slevu, ale rozhodně né zadarmo, nebo dokonce s dotací ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Rezza avatar 8.5.2008 22:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Neni na tom nic spatneho, jen je skoda toho, ze Windows nemaji to GUI. U takoveho notasu je jedno co je tam za OS, ale jake je UI.
    8.5.2008 22:03 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Třeba tam později vnutí windows verzi Sugar rozhraní. Teda až to Negroponte naportuje na Windows, což mu bez vývojářů bude asi chvíli trvat. :-)
    8.5.2008 22:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Inymi slovami povedane - Linuxova verzia je plnohodnotne Eee PC. S Windows je to len dalsi notebook.
    Rezza avatar 8.5.2008 23:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Presne tak jsem to myslel - osobne to nejvic EEE na tom je to GUI, jinak je to normalni notasek, jen peknych rozmeru. Ale abych nekecal, i lidi na Windows nejsou blbi a existuje predelane toto GUI i pro Windows.
    9.5.2008 11:30 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    U takoveho notasu je jedno co je tam za OS
    Ne. Linux se dá optimalizovat, Widle jsou pořád Widle.
    Rezza avatar 9.5.2008 15:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Ale normalniho uzivatele opravdu nezajima, jestli tam bezi Windows, Linux... Ho ani nezajima, ze tam nejaky operacni system je! A diky tomu GUI to bylo uplne odstinene od nejakeho OS! Ja si myslim, ze nlitem upravene XP tam pojedou dobre, stejne jako ten Xandros, ale...
    10.5.2008 08:04 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    To neni pravda...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Ondroid avatar 9.5.2008 00:23 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Neví někdo kdy bude Eee 900 dostupný u nás ?
    9.5.2008 14:45 Pegot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Eee PC 900 som videl predávať na Slovensku za 16.990 Sk, ale dodacia lehota je v auguste 2008 (t.j. prijimajú objednávky ale tovar bude až v auguste) - http://www.eee-pc.sk/index.php?page=shop.browse&category_id=27&option=com_virtuemart&Itemid=46
    11.5.2008 09:38 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Microsoft plans to offer PC makers steep discounts on Windows XP Home Edition to encourage them to use that OS instead of Linux on ultra low-cost PCs (ULPCs).

    http://www.computerworlduk.com/technology/hardware/laptops/news/index.cfm?newsid=9006
    THIS IS SPARTA!
    Rezza avatar 11.5.2008 10:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Jo, proste MS da slevu, ted je na rade open source komunita - nemuze dat slevu, ale muze trebas nabidnout reseni pro tyto male a levne kompiky. Zatim i to v tom EEE je takove sesite nemastne, neslane. Nejake Ubuntu Mobile jak vznika apod.
    12.5.2008 12:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Hm, opakování situace z let devadesátých, kdy jim pro změnu nevadily pirátské kopie jejich softu - to znamená, že MS začíná brát linuxové OS jako konkurenci na desktopech. Jsem zvědavý, zda se naplní jejich vlastní slova, že F/OSS nelze ekonomickými prostředky zničit...
    Poe avatar 12.5.2008 16:37 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eee PC 900 s Linuxem dražší než s Windows
    Tak tohle by stalo za zpravicku, nechces to zadat? Nebo mam to udelat?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.