abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:33 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 16.1 (16.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 16. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 23:11 | Nová verze

    Zulip Server z open source komunikační platformy Zulip (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 12.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. v úterý 30. dubna 1996, byl spuštěn Seznam.cz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:44 | Komunita

    Byly zpracovány a zveřejněny všechny videozáznamy, které stojí za zveřejnění, z konference FOSDEM 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | IT novinky

    Od úterý 28. dubna musí nově uváděné notebooky v Evropské unii podporovat nabíjení přes USB-C. Jednotná nabíječka byla schválena Evropským parlamentem v říjnu 2022.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 52
    včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti CVE-2026-31431 pojmenované Copy Fail v Linuxu, konkrétně v kryptografii (AF_ALG). Běžný uživatel může získat práva roota (lokální eskalaci práv). Na všech distribucích Linuxu vydaných od roku 2017. Pomocí 732bajtového skriptu. V upstreamu je již opraveno. Zranitelnost byla nalezena pomocí AI Xint Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Nová verze

    Textový editor Zed dospěl do verze 1.0. Představení v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Komunita

    Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili (𝕏, Mastodon, Bluesky) nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Anthropic stojící za AI Claude a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 240 tisíc eur ročně. Anthropic oznámil sponzorství v tiskové zprávě Claude for Creative Work.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:55 | Nová verze

    VNC server wayvnc pro Wayland kompozitory postavené nad wlroots - ne GNOME, KDE nebo Weston - byl vydán ve verzi 0.10.0. Vydána byla také verze 1.0.0 související knihovny neatvnc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:22 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 44. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 1467 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    11.7.2008 08:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    S těmi prohozenými odkazy dobrý vtip :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 09:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Whoops, dik za upozorneni ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 09:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Mozna jsem jen byl malo informovany, ale docela me ty zpravy prekvapily. Myslel jsem, ze Sunu se docela dari a celkem jsem mu fandil (a fandim) za jeho open source "pionyrstvi"... ale 50 % dolu, to je fakt celkem sila. By me zajimalo jaky bude dopad na open source aktivity, pokud Schwartze opravdu vymeni...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.7.2008 11:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Stejně to bylo nejveselejší kolem let 2000-2001. ;-) Snad pro všechny firmy. :-D
    11.7.2008 12:44 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    to je ta koupe MySQL a dalsi, z meho pohledu nahodne a zmatene kroky. Zvnejsku (a z kratke zkusenosti predevsim zevnitr) to vypada, ze si Sun proste rekne "je, tohle by bylo fajn mit" a koupi to nebo to zacne programovat. Nezridka nasledne zjisti, ze by to bylo prilis nakladne nebo v nastavene podobne nerealizovatelne a od vyvoje se ustoupi... Sun je bohuzel rizen prakticky "ad hoc" (aspon z pohledu zamestnancu mimo managerske urovne) a i diky tomu, diky poklesu na burze a diky tomu, ze nakupem MySQL se Sun dostal hluboko do minusu (coz vse vzajemne souvisi) se v techto dnech propousti kolem 3 500 zamestnancu po celem svete...
    finc avatar 11.7.2008 13:46 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Nemyslim si, ze by koupe MySQL byl zmateny krok. Krok je to spravny, akorat je potreba pocitat s dlouhodobym planem. OpenSolaris, Java, Glassfish, MySQL jsou natolik kvalitni "open" produkty, ze je otazkou casu, kdy se tato investice vrati.

    Za pokles akcii stejne mohou investori, kteri dane problematice rozumi asi tak, jako ja ekonomii. Proste, nikomu se nechce cekat.

    S temi pokusy o nove veci souhlasim. Na druhou stranu, ktera z vetsich firem netrpi megalomanstvim ve smyslu: "Tohle jeste nemame, tak si to udelame nebo koupime".
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    Luk avatar 11.7.2008 14:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Nemyslim si, ze by koupe MySQL byl zmateny krok. Krok je to spravny, akorat je potreba pocitat s dlouhodobym planem. OpenSolaris, Java, Glassfish, MySQL jsou natolik kvalitni "open" produkty, ze je otazkou casu, kdy se tato investice vrati.
    Problémem není nákup MySQL, ale nákup za danou cenu. Je velmi otazné, za jak dlouho se ta vynaložená miliarda vrátí (včetně časové hodnoty peněz).
    S temi pokusy o nove veci souhlasim. Na druhou stranu, ktera z vetsich firem netrpi megalomanstvim ve smyslu: "Tohle jeste nemame, tak si to udelame nebo koupime".
    Tohle dokáže i hodně velkou firmu poslat do hrobu nebo jí přinejmenším nadělat pořádné problémy. Zvlášť když se poněkud změní situace. Například GM dnes plánuje zbavit se automobilek, které se poměrně nedávno s velkou slávou nakupovaly. Stejně tak Ford, který už dokonce dvě značky prodal, a řada dalších.

    Podobně si myslím, že uvažovaných 100+ mld. Kč dá za pražské letiště jen skutečný blázen. Aby to mělo smysl, muselo by letiště každoročně vydělávat nejméně 10 mld. Kč (EAT), což je podle mého názoru čirá utopie. Žádný masivní rozvoj letecké dopravy totiž už nelze očekávat (růst ceny ropy + zavedení povolenek na emise CO2 + uvažované zavedení spotřební daně na paliva pro leteckou dopravu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 14:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    +1
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 11.7.2008 16:32 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Glassfish
    Ani nevíš, co bych já osobně dal za to, kdyby se místo Tomcatu začal používat GlassFish. Ten aplikáč mám moc rád. Je zhruba desetitisíckrát lepší než ten Tomcat. Ale vyžaduje to poměrně dost znalostí, aby lidem začal sloužit tak, jak je třeba. Bohužel — investovat čas do školení, dokumentace a testování nikdo nechce. A přitom má skvělé vychytávky a nástroje, které nemá ani WebLogic či WebSphere (o JBoss ani nemá cenu mluvit — ten nemá ani deployer).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.7.2008 08:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Ani nevíš, co bych já osobně dal za to, kdyby se místo Tomcatu začal používat GlassFish.
    Dokud neprijde modularni v3, ktera bude schopna krome role AS zaujmout i roli obycejneho odlehceneho kontejneru, tak na tohle muzes zapomenout ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 14.7.2008 09:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    No jo. A tady se rozcházíme :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.7.2008 11:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    A procpak? Ches snad tvrdit, ze samostatne kontejnery nemaji smysl nebo budoucnost? Ne kazdy potrebuje na vsechno EJB ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luk avatar 11.7.2008 10:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Už jsem si delší dobu říkal, že to Sun s těmi akvizicemi trochu přehání (hlavně to MySQL za miliardu dolarů) a že z toho investoři zjevně nemají radost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 10:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Ja jsem to bral tak, ze je to sice silena castka, ale ze Schwartz vi co dela a ma dlouhodobe plany. Jenze se asi potvrzuje to, co bylo videt i u kauzy MS vs. Yahoo, totiz ze investory zajima kratkodoby zisk a trpelivost jim chybi :/ ...ale asi to trochu chapu, dnesni svet je turbulentni a lidi chteji mit rychle sve penizky zpatky, jinak se o ne boji :-)

    Taky bych rekl, ze tu ukazuje strach z open source. IMHO to ma na pokles ceny take vliv -- konzervativni investori do IT tomu proste neveri.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.