abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 104
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 142 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 16:12
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    31.1.2005 15:54 undz
    Rozbalit Rozbalit vše Novej root ..
    No narozdil od abclinuxu kde redesign znamenal v praxy nic noveho na rozlozeni webu (tj kde jsou zpravicky, clanky atp) tak rootu se to opravdu "povedlo", prijde mi to totalne neprehledne, reklamy je tam strasne moc, clanky z lupy me fakt nezajimaji aby tam byly tak videt ... no proste hruza :-( a nove jejich logo me pripomina jedno logo co jsme meli v navrhu na nase firemni ale to je ciste nahoda protoze to neni rozhodne stejny a to nase logo krome me nikdo jinej asi nevidel :-)
    31.1.2005 16:14 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Jo, je to cely divny, neprehledny a pomaly. Dokonce tak moc, je le lepsi o novem designu roota diskutovat tady, nez na root.cz ;)
    31.1.2005 16:28 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    taky se mi to nelibi...ty clanky z lupy by meli presunout do nejakyho toho "iframe" - abych je mohl zablokovat AdBlockem :)

    ale maji RSS na cteni zpravicky - jedine pozitivum oproti abclinuxu :)
    31.1.2005 16:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    ale maji RSS na cteni zpravicky - jedine pozitivum oproti abclinuxu :)
    To už má Leoš na lokálu zprovozněné.
    31.1.2005 16:53 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    do ~/.firefox/default/blblabla/chrome/userContent.css zkus pripsat tohle:
    /*root.cz*/
    body[id="www-root-cz"] #jobs {visibility: hidden ! important; height: 0px;}
    body[id="www-root-cz"] .colophon {visibility: hidden ! important; height: 0px;}
    body[id="www-root-cz"] .ad {visibility: hidden ! important; height: 0px;}
    body[id="www-root-cz"] .next {visibility: hidden ! important; height: 0px;}
    body[id="www-root-cz"] .rest {visibility: hidden ! important; height: 0px;}
    
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    31.1.2005 17:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    tak jsem to trochu upravil: /*root.cz*/
    body[id="www-root-cz"] #jobs,
    body[id="www-root-cz"] .colophon,
    body[id="www-root-cz"] .ad,
    body[id="www-root-cz"] .next,
    body[id="www-root-cz"] .rest {visibility: hidden ! important; position: absolute; top: 0px; left: 0px; height: 0px; width: 0px;}
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    31.1.2005 17:12 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Jdu si dat davku leku a jeste si zmenim barvy tak aby pozadi bylo zase cerne a budu spokojeny. Jeste ze tohle nemusim u Abicka delat :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    31.1.2005 17:26 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Hmm, ja se obavam, ze tohle zadne CSS nespravi. Napr. aktualni zpravicky uplne dole je fakt napad z kategorie, ktera se neda slusne komentovat. Jinak nejake puvodni barvicky nekdo splacal tady; jeste jsem nezkousel a uprimne receno nemam ani moc chut se na Roota vracet. :-/
    31.1.2005 18:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Ty zpravicky jsou fakt divne. Ale verim, ze kdyz to klukum dokazete slusne podat a rozumne vysvetlit, tak to vylepsi.

    A urcite tam maji spoustu zajimavych novinek, treba jejich slovnik je lepsi nez nas. Zdrava konkurence neni na skodu, ne?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    31.1.2005 18:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Slovník by se tu měl trochu víc využívat, například bych ho linkoval na pojmy do článků (šlo by to automaticky, ale podívejte se na mylinux.cz a články, kde autor použije slovo kde :-)) - když už tu je, tak ho využít do krajnosti, ne? :-)

    Docela se mi líbí myšlenka nálepek. Klíčová slova obecně jsou dobrá věc, přidat je ke článku moc času nezabere a přidá to myslím dost výhod.
    Copak toho není dost?
    1.2.2005 06:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    O implementaci linkovani slovniku jsem se bavil s Michalem Krausem. Ja uvazoval o dvou zpusobech, ktere se mi nelibily, oni maji ten treti ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    31.1.2005 18:46 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Odkaz na slovnik je natolik skryty v neprehlednem layoutu, ze ho asi najde jen malokdo. Zdrava konkurence jiste, ale obavam se, ze Root po tomhle zasahu moc zdrave nevypada.

    Ja tomu layoutu naprosto nerozumim. Tu sloupec, tam sloupec, jeden uzsi, jeden sirsi (dokonce i v ramci stejne rubriky (napr. zpravicky), do toho prsknute jako pest na oko tri upoutavky na Lupu. Jeste ke vsemu je ta stranka rozdelena horizontalne i vertikalne, mismas nejruznejsich fontu, obrovskym pismem nadepsane rubriky Clanky (pravda, asi je to nutne, protoze pri tehle graficke uprave nejde vubec poznat, o co se vlastne u jednotlivych casti jedna). Cele je to neprehledne a nelogicky rozdelene, clovek vubec nevi, kde ma co hledat. Hmmm. :-(
    31.1.2005 16:40 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Presne, holt to zprasili. Krome tech divnych barev, rozvrzeni a tak navic rozbili i parser na www.linux.cz takze to tam ted dela psi kusy. Jinak po chvilce prohlizeni me z roota rozbolela hlava i oci, diskuze jsou totalne neprehledne, neda se tam vyznat, stvou me weby ktere predelavaji mnou nastavene citelne pismo na necitelny humus takze o jeden web ktery navstevuji mene. Skoda. Ono sice i abclinuxu je dost svetle vice nez je zdravo coz jsem jiz kritizoval, ale barevne hezky sladene takze to neni nejhorsi. Ale hovnoidni barvy na rootu mi nic nerikaji. Holt nejsem z betonoveho sidliste velkomesta, asi proto to nedovedu ocenit... Je jasne, ze kazda zmena vyvola z principu vzdycky nevoli a ze lide jsou konzervativni az moc. Jenze narozdil od abicka, ktere se meni jen k lepsimu a clovek nakonec zjisti, ze ta zmena je opravdu super, tak s rootem to slo do s*ek.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    31.1.2005 17:03 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    Hmm, tak vidim, ze nejsem sam s tim bolenim oci a hlavy. Po precteni nazoru na novy vzhled si jdu vzit Panadol a cumet na neco zelenyho. Mimochodem, univerzalni nick "anonymni uzivatel" je take "vyborny" napad, neco tak blbeho uz jsem dlouho nevidel. A ta tlacitka z Mesce, uff.

    :-( :-( :-(
    31.1.2005 21:59 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root ..
    novy root.cz a root.cz skoro z principu nekomentuju. co vam skutecne potvrdim jsou barvy, z kterych akorat boli oci.nejste sam. osobne pouzivam vcelku dost jas a kontrast na monitoru a stelovat to pro cteni zminovaneho webu nebudu.
    jinak po svareni a cteni roota pomaha kapesnik namoceny do mlika a dany pres oci. ti kdo svareli, (hlavne elektrika) budou vedet.
    gf
    31.1.2005 16:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Číslo 1
    Tak teď, když rooti soutěž dobrovolně vzdali, co ještě stojí abclinuxu v cestě mezi naprostým ovládnutím českého linuxového internetu? ;-)

    Na druhou stranu, pokud jsem četl novinky co postupně popisovali dost dobře, tak gratuluji, máme vlastní český /.
    Copak toho není dost?
    31.1.2005 16:26 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Číslo 1
    cesky slashdot tu uz byl...netem.cz a bez Zajicka to bohuzel slo rychle do kopru...
    31.1.2005 16:30 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše No a?
    Stejně se z toho stal Johančin blog, a na pořádný počteníčko jsem tam nenarazil ani nepamatuju.

    Teď už mi ty lepší časy rúúta nebude připomínat ani design...
    31.1.2005 16:32 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše zkazili to
    Chtel jsem na roota psat serii clanku o embedded linuxu, ale po tomhle to zkusim propasirovat sem.
    31.1.2005 16:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkazili to
    Nechci na tom parazitovat, ale přiznávám, že o takovou sérii bychom měli zájem :-).
    31.1.2005 16:38 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkazili to
    Ozvu se :)
    31.1.2005 16:44 jm
    Rozbalit Rozbalit vše R.I.P.
    Hmm, dalsi mesec.cz s hovnoidnimi barvami prujmu nam tady fakt schazel. Hnusny, pomaly, tretina obrazovka vyplacana na ten pravy sloupec, na titulni strance jeste ke vsemu ten uchylny sloupec uprostred. Fuj!!! :-(
    31.1.2005 18:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    Nac ty hrube vyrazy?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    31.1.2005 18:33 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    Hrube vyrazy? A jake? Hovnoidni? To je expresivni vyraz popisujici pouzite barvy, nevim, jakym jinym bych ho mel nahradit... Zadny slusnejsi me nenapada, zato tech peprnejsich hned cela rada. :-/
    31.1.2005 18:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    Když se ti nedostává slovní zásoby, tak radši pomlč. Případně si kup omalovánky, budou tam mít ty barvičky určitě hezky vyjmenované. Nemusel bys pak ze sebe dělat hlupáka tím, že zopakuješ sprosté slovo těsně po té, co tě někdo slušně požádá, abys ho nepoužíval.
    31.1.2005 19:16 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    To je fakt vtipne s tema pastelkama. :-P Jestli neci jemnocit snad urazi popis skutecnosti, tak at muj prispevek preskoci. Pripadne to vysoce zavadne slovo zcenzurujte po vzoru USA, kde se v radiu misto sprostych slov v pisnickach ozyva akorat pipani. OMG.
    31.1.2005 19:58 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    no, ja take zbytecnou vulgaritu nemam rad, ale snad nejsme utlocitne stare pany... to slovo, ktere pouzil, mi v tomto kontextu pripada vystiznejsi nez kterekoliv jine.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    1.2.2005 08:26 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    Ještě můžeme zkusit používat slovo exkrementální. To rozhodně není sprosté slovo, ale doborný termín ;-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    1.2.2005 10:52 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    To je antonymum k inkrementalni? :-D

    Jinak se mi Root dnes nacita takovou uzasnou rychlosti, asi jako Lupa pres rokem. Uz mi tam chybi jenom hlaska Probiha nutna udrzba, stavajici Nelze se pripojit k databazi je moc nudna a dela spatnou image. :-P
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 4.2.2005 12:43 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: R.I.P.
    Exkrementalni je super vyrazivo! pokud bys ho (->jm) pouzil, nejen ze by si rekl totez, ale nepovazovali by te tu za hulvata.

    Priklad: ja napriklad pokud mam pocit ze ma neco "vyblite" barvy, prohlasim ze je to prilis fadni. inteligent to pochopi a hlupakum preci nebudu psat prispevky, ne?
    31.1.2005 16:46 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše to: sefove abclinuxu
    musim rict, ze na starem rootu mi pripadal sqely ten design "bile pismo na cernem (sedem) pozadi" - bajecne setrne vuci mym nebohym ocim. ted, kdyz od toho sami upustili... eheh, smim li byt tak drzy - design abclinuxu je naprosto sqely a ja chapu, ze vetsine uzivatelu se libi - nechtel bych jim kazit naladu nejakou zmenou. ale nedala by se nejak zaridit skinovatelnost abclinuxu a vytvorit nejaky alternativni skin setrnejsi vuci ocim (svetlejsi pismo na tmavsim pozadi)? tohle dost picha do oci - hlavne v noci se to tezko cte.

    berte to prosim jen jako takovy malinky dotazek na moznost doplnujiciho/alternativniho skinu a ne jako nejaky navrh na zmenu neceho, co se vetsine lidi libi.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    31.1.2005 16:48 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    tak si proste natvrdo nastav barvy ...
    31.1.2005 18:23 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    no, mohl bych dat moznost ulozit si do profilu odkaz na vlastni CSS, ktere by se nacitalo misto standardniho. Akorat by byl problem, kdyz Robert prida nejakou tridu ci neco zmeni, tak se vam to neprojevi ;-)

    Existuje u CSS moznost nacist dva CSS soubory s tim, ze ten druhy jen predefinuje cast prvniho souboru? To by bylo idealni reseni.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    31.1.2005 18:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    Možná by se dalo použít toto, ale přiznám se, že tomu vůbec nerozumím.
    Copak toho není dost?
    31.1.2005 19:04 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu

    Jo, právě tohle se používá v userContent.css v Mozille - když třeba chceš mít na všech stránkách podtrhané odkazy, tak dáš

    a { text-decoration: underline ! important };

    A když mají některé stránky v <body> svoje jedinečné id, tak se tím dá změnit vzhled té jediné stránky (třeba schovat reklamu, zvětšit písmo, ...) - má to jediný problém, že většina (99,9%) stránek tohle v id nemá, takže to případně chce nějakou extension (nevim přesně kterou - až to zjistím, tak to možná bude na delší příspěvek v blogu), která to tam doplní.

    A kdyby si někdo v profilu takhle nastavil vlastní změny, tak by to taky fungovalo.

    31.1.2005 19:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    Existuje u CSS moznost nacist dva CSS soubory s tim, ze ten druhy jen predefinuje cast prvniho souboru? To by bylo idealni reseni.
    Nejsem sice webdesigner, ale tohle je IMHO vlastnost CSS: Když jsou pravidla podle ostatních kritérií nerozhodně, použije se to pozdější (zde speciálně když jsou ta pravidla stejná, tak se uplatní to pozdější). Ale třeba se pletu.
    31.1.2005 19:16 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    Ano, je to vlastnost CSS. Pořadí je ovšem až poslední kritérium (po important a specificitě).

    Starý dobrý Galeon umožňoval definovat libovolný počet css souborů a udělal z nich někde ve File nebo View podmenu, kde sis snadno vybral, co chceš, aby se na stránku aplikovalo. Jó, to byly časy. Ale dnes už přívětivost uživatelského interface dospěla mnohem dál, takže se namísto toho editují nějaké Chromevěci...
    1.2.2005 08:27 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to: sefove abclinuxu
    "přívětivost uživatelského interface" v souvslosti s ... Ne, nepoužju to sprosté slovo na F a M.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    31.1.2005 16:53 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Novej root?
    Jsem jedinej, komu se nacita stary design roota?
    31.1.2005 17:19 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novej root?
    aha, takze cache a smerovani na jinou IP...
    31.1.2005 17:53 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Škoda, že o tu srandu přicházím
    Škoda, že o tu srandu přicházím, protože jsem kdysi slíbil, po jednom marketingovém pokusu root.cz, že jej už nikdy nenavštívím a tento svůj slib tvrdě dodržuji. Vlastně bylo mé rozhodnutí jediné správné, neboť od té doby jsem šťastným čtenářem abclinuxu.cz... :-)
    31.1.2005 17:57 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda, že o tu srandu přicházím
    Root sice nenavstivis, ale screenshot si prohlednout muzes :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    31.1.2005 17:58 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda, že o tu srandu přicházím
    :-)
    31.1.2005 18:07 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše aby to nebylo moc jednotvárné
    Na rozdíl od hardcore haxxor-pozerů vítám přechod k tmavému písmu na světlém pozadí, hned se mi to o poznání lépe čte, snad jen kontrast mezi písmem a pozadím mohl být trochu větší. Hodnotit layout po jednom letmém nakouknutí je nesmysl, změna vždy způsobím krátkodobé zhoršení přehlednosti. Jestli je to skutečně horší, to se uvidí až za čas.
    31.1.2005 18:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Ano, tmavé písmo na světlém pozadí hodnotím taky jako plus, a jako druhé, že se to konečně přizpůsobuje šířce okna browseru, předtím to byl opruz.

    Jinak je to poněkud zmatené; kromě toho, co napsali ostatní, mi vadí spusta odkazů s kliknutelnou oblastí jedno písmeno velikosti zhurba osm -- designér by si měl vygooglit něco o Fitts law.
    31.1.2005 18:41 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Ty odkazy se opravdu nepovedly. Vadí to hlavně u názorů, trefovat se do trojky v "názory: 9 (2 nové)" mne zrovna dvakrát nebaví...
    31.1.2005 18:43 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Hm… tak do dvojky… :-)
    31.1.2005 18:45 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    proc si myslis, ze prechod k tmavemu pismu na svetlem pozadi vadi "haxxor-pozerum"? za pozera se nepovazuji - klidne ti priznam, ze jsem lama nejlamovatejsi a na pocitace natuply, ale presto mi ty velke svitici bile plochy vadi - boda me to do oci, boli me hlava, kdyz je 02 am a ja sedim u pocitace Xtou hodinu - asi ne kazdy ma tak odolnou konstituci jako ty; je opravdu tak tezke tomu uverit?
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    31.1.2005 18:51 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    No, pak ještě vadí forbesákům, kteří si, aby dobře viděli v temných zákoutích, vyšponovali jas monitoru, co to dá. V noci je vhodné nemít monitor v úplné tmě, chce to slabé rozptýlené světlo, nejlépe za monitorem. Stylové černé weby jsou zase velmi problematické ve dne, kdy se na velkých černých plochách pěkně odrážejí všechny světlejší předměty v místnosti (v horším případě okno).
    31.1.2005 18:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Jo, světlo kolem monitoru je skvělá věc, vřele doporučuji. Černá pro mě není problém ani ve dne, jediné co se odráží jsem já. A já chodím jenom v černém ;-)
    Copak toho není dost?
    31.1.2005 19:34 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    S obličejem natřeným krémem na boty? :-)
    31.1.2005 19:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Já se ve zrcadle přece neodrážím, proč bych se měl odrážet v monitoru? ;-)
    Copak toho není dost?
    31.1.2005 20:21 MSlunečný-sněžný muž | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Bože! Chraň nás!
    I'm trying to find any valuable info on the Internet.However,something is constantly blogging my way
    31.1.2005 18:57 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Byls rychlejší.
    31.1.2005 18:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Nevím, zda je to jen tou konstitucí... Co tak pozoruji, má spousta lidí jas (black point) a kontrast (jas) monitoru nastavený pro slunečný letní den a čumí na něj X hodin v noci v temné místnosti -- a pak se diví, že jim ty velké bílé plochy nedělají dobře na oči.
    31.1.2005 20:03 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    slunecny letni den pro me neexistuje - trvale zatazene zaluzie to jisti. eh, mozna bych opravdu mohl obcas vylezt z temnoty sveho kutlochu - dival jsem se do zrcadla a jsem nejaky bledy...
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    31.1.2005 20:23 MSlunečný-sněžný muž | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Slunečný den je hezký... ale není nutný. Hlavně když není nečas...
    I'm trying to find any valuable info on the Internet.However,something is constantly blogging my way
    31.1.2005 18:52 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné

    Počítač používám k nepočítačové práci, takže o haxxor-pozérství nemůže být ani řeč, a přesto se mi světlé písmo na černém (resp. tmavě šedém) pozadí čte o poznání lépe než opačná kombinace.

    Ad layout. Rozhodně mně nepřijde jako rozumný nápad dávat zprávičky až na druhou stránku, třeba. A našlo by se spoustu jiných věcí jdoucích proti ergonomii.

    Ale co mě nejvíc mrzí, je Krauseho imho arogatní přístup, kdy nebere v potaz názory čtenářů. Čtenáři, říkej si co chceš, my si to uděláme stejně po svém. Jako bývalý čtenář říkám, jen dělejte, dělejte, ale už beze mě.

    BTW Nechystá abíčko alternativní tmavý skin, který by si šlo vybrat v profilu?

    31.1.2005 18:57 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Za sebe můžu říct, že v původním designu jsem musel ve Firefoxu zvětšit písmo o dva stupně, jinak nestála čitelnost za nic, protože se některé (tenčí) části některých písmen "ztrácely". U současného tento problém nemám.
    31.1.2005 19:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Mám nastavenou minimální velikost písma na třináct bodů a nemám problém ani tak, ani ve starém. Nejde v tomhle případě hlavně o použité fonty?
    Copak toho není dost?
    31.1.2005 19:18 digero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    ja mam minimalni velikost 20 :)
    31.1.2005 20:01 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    To bude tak odpovídat, já mám jako minimum nastaveno 10.
    31.1.2005 21:07 nemo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aby to nebylo moc jednotvárné
    Jsem take pro alternativni tmavy skin.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.1.2005 21:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Layout
    Podívejte se na screenshot, to je hrůzostrašné!

    Hmm, ještě než jsem odklepnul Dokonči, tak to opravili. Alespoň je vidět, že na tom pracují.

    1.2.2005 11:00 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše katastrofa
    Zdravim

    Zcela uprimne, strasne, strasne, strasne. Chodil jsem na roota docela rad, ale obavam se ze ted uz asi nebudu. Primarni pro me zustava abicko, ale jako sekundar si dam asi www.linuxem.cz nebo linuxsoft.cz.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    1.2.2005 16:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Já jsem na to přišel
    Oni koupili technologii od zive.cz

    Teď mi to pořád píše connection refused, unable to connect database a pod.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    2.2.2005 14:26 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Root to hell

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.