abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1365 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    microcz avatar 6.8.2009 09:31 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    asi jsem pekny zpatecnik a brucoun, ale moc me to netesi, nejsem zrovna velkym vyznavacem webovych aplikaci. Chapu ze prohlizet podnikovou databazi pres gui aplikaci na kazdem jednom PC je pekna pitomost z hlediska kompatibility, upgradovani atd, ale cpat vsechno do webu a slepovat javascriptem mi neprijde spravna cesta, holt asi patrim do stareho zeleza :o).

    6.8.2009 12:21 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Přesně tak.

    Webové stránky nebyly, nejsou a v této podobě ani nikdy nebudou vhodné pro zprostředkování (složitějších) aplikací. Nepomůže tomu žádný "web deset tisíc nula" nebo dokonce 3D kejkle. Naopak, tento balast nepřímo zhoršuje práci s dokumenty, neboť pokud stránka nebliká, nesvítí, nehýbe se a nemá na sobě nápis Beta, tak prostě není dost moderní a třináctileté holky se na ni nebudou koukat, což je z obchodního hlediska špatné, protože právě na nich určitě stojí světový byznys.

    Ze současné podoby webu se musí každému slušnému člověku chtít zvracet. Je to kvůli směsi HTTP a nejrůznějších odrůd HTML (které prostě nejsou vhodné pro vývoj většiny aplikací) s nějakými hnusnými skripty nebo multimediálními formáty (které snad mají suplovat nedostatky výše zmiňovaného).

    A nesouhlasím s tím, že by "klasické" grafické aplikace byly méně kompatibilní než ty webové. Zajistit, aby webová apliakce byla kompatibilní mezi všemi platformami (prohlížeč, jeho platforma, další technologie), je hrůza a navíc se to většinou řeší oříznutím funkcí (!). Ne že by těch funkcí bylo i při stoprocentní kompatibilitě nějak moc. Výběr tlačítek, políček atd. je velmi chudý a jejich možnosti jsou malé.

    6.8.2009 12:49 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Nehledě na takovou drobnost, jako je uživatelský komfort.

    Když si uživatel chce v poštovním klientu v podobě klasické grafické aplikace přidat odesílatele do nějakého adresáře, párkrát někde klikne nebo zmáčkne pár kláves a je to. Pokud používá nějaké prostředí, které sjednocuje víc aplikací, tak k tomu kontaktu může přistupovat z různých aplikací.

    Ve webové aplikaci je to nemyslitelné. Integrace je nemožná, pokud nejsou všechny apliakce od jednoho dodavatele (a s propojenými úložišti dat). A i tak to moc nejde. Sice se nějaká srandaparta snaží vytvořit něco, čemu říká mikroformáty, ale to je debilní už od návrhu. A beztak to řeší jen zlomek problematiky.

    6.8.2009 12:54 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Častý příklad použití mikroformátu je právě to přidání kontaktu -- ale z webové aplikace do nějaké lokální (hahaha, to demonstruje možnosti použití webových apliklací). Webový vývojář nadefinuje nějaká data jako kontakt a zbytek závisí na prohlížeči. Snad ani nemusím říkat, jak moc hrozí nějaká katastrofa (kdyby se nějakým omylem přírody mikroformáty u uživatelů ujaly; zatím to vypadá na záležitost od vývojářů pro vývojáře).

    stativ avatar 6.8.2009 09:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    A k čemu? Stačilo by oživit VRML.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.8.2009 10:03 Xaint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

     souhlas. ve vrml jsem delal diplomku a je to prijemna vecicka. na to co tenkrat zvladal hw, toho umel pomerne dost...

    mirec avatar 6.8.2009 15:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    +1 VRML je tu už dávno a nijako neprerazilo. Ak má byť 3D na webe tak prečo nepokračovať vo VRML?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    belisarivs avatar 6.8.2009 11:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Muzete mi osvetlit jednu vec kterou nechapu?

    O OpenGL se stara sdruzeni Khronos, ktere vydava nove verze a tak. Jak to, ze kdyz to je zjevne svobodne a licencemi nezatizene rozhrani tak mesa je jenom implementaci s OpenGL kompatibilni, cili se snazi aby to bylo s OpenGL kompatibilni ale nebylo to pritom OpenGL.

    Rikam to asi kostrbate a mozna uplne placam nesmysly, ale proste nechapu jak tohle jde dohromady. Cim je OpenGL zatizene, ze je kolem toho takovy problem?

    IRC is just multiplayer notepad.
    6.8.2009 12:16 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Mesa se ma k OpenGL asi jako Linux k Unixu

    6.8.2009 13:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Dost špatné přirovnání, jelikož UNIX je proprietární ochranná známka a linux tedy oficiálně není UNIX. Kdyžtak už POSIX, to by pak sedělo ;-)

    Mesa se má k OpenGL asi tak jako Apache server k HTTP, Jabber klient k XMPP, Postfix k SMTP, atp. Prostě je to implementace dané specifikace.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.8.2009 13:49 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Celkem dobre prirovnani, jelikoz OpenGL je proprietarni ochranna znamka a Mesa tedy oficialne neni OpenGL.

    6.8.2009 13:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Psal jsem že Mesa je opensource implementace OpenGL specifikace a to rozhodně platí, mají to i přímo na svých stránkách ;-)

    To že je OpenGL registrovaná ochranná známka je samozřejmě pravda, ale to na tomto faktu nic nemění. S UNIXem je to situace jiná, jelikož tam se jedná o certifikaci udělovanou za $$$.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.8.2009 14:33 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Mesa neni licencovana implementace OpenGL, stejne jako Linux neni licencovanej Unix.

    Jinak mesa samozrejme opengl implementuje, proto byla napsana.

    Co je na tom tak sloziteho k pochopeni?

    6.8.2009 15:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Co je tak těžkého k pochopení na tom, že zatímco UNIX je proprietární ochranná známka a certifikace je udělována za těžké peníze, OpenGL je licenčně nesrovnatelně otevřenější a pro opensource projekty je licence udělována zdarma.

    Viz OpenGL Licensing and Logos:
    Trademark License. for new licensees who want to use the OpenGL trademark and logo and claim conformance. This license is available free of charge if you are developing open source implementations on open source platforms.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.8.2009 16:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Na druhou stranu je fakt, že na stránkách Mesa 3D License & Copyright se uvádí tento text:
    Mesa is a 3-D graphics library with an API which is very similar to that of OpenGL.* To the extent that Mesa utilizes the OpenGL command syntax or state machine, it is being used with authorization from Silicon Graphics, Inc.(SGI). However, the author does not possess an OpenGL license from SGI, and makes no claim that Mesa is in any way a compatible replacement for OpenGL or associated with SGI. Those who want a licensed implementation of OpenGL should contact a licensed vendor.

    Please do not refer to the library as MesaGL (for legal reasons). It's just Mesa or The Mesa 3-D graphics library.

    * OpenGL is a trademark of Silicon Graphics Incorporated.
    Takže z nějakého podivného důvodu asi opravdu autoři Mesa 3D nestojí o to být licencovanou implementací OpenGL, i když by to neměl být problém (pro opensource projekty zdarma). Nebo je ten text neaktuální (vypadá dosti archaicky).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    belisarivs avatar 6.8.2009 16:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Ha. To je presne to co jsem mel na mysli. tak uz to nemusim hledat.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.8.2009 00:49 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Proc to tak je netusim. Zvlast kdyz mesa nejakejma testama od sgi prosla. Navic proc licencuje opengl sgi a ne khronos group.

    Hlavne je to ale imho celkem jedno...

     

    ( Mnohem vic me zaujala tvoje paticka, aneb, jak vis, ze nejlepsi sex je zadarmo? Vedes si statistiky? Je cena skutecne hlavnim kriteriem tveho sexualniho prozitku? Ale to uz je opravdu OT..to jen tak na zamyslenou ;-)

    belisarivs avatar 7.8.2009 08:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Rozdil mezi sexem zadarmo a za penize je ten, ze sex zadarmo je daleko drazsi.

    IRC is just multiplayer notepad.
    stativ avatar 7.8.2009 10:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Tuším, že vím, v čem je problém. Když se kouknete na datum tak tam je 1999-2007. SGI opravdu OpenGL licencovala (a myslím, že za to chtěla velké prachy). Teprve nedávno SGI licenci změnilo na tu dnešní volnou. Jinak řečeno text je silně outdated.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.8.2009 10:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Něco takového jsem si myslel, ten text mi i zněl jako by byl napsán velmi velmi dávno ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.8.2009 13:08 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    OpenGL je specifikace! Mesa je opensource implementace této specifikace. Toť vše, jak prosté milý Watsone...

    Jako důkaz třeba přímo věta ze stránek Mesa3D.org: "Mesa is an open-source implementation of the OpenGL specification"
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.8.2009 13:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu
    Nebo ještě jinak - copak se snad stejným způsobem divíte, proč Apache "je jen implementace HTTP, ale není to HTTP"? To je to samé, prostě nesmysl :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    belisarivs avatar 6.8.2009 16:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebGL - za 3D grafiku na webu

    Nene. Ja to chapal tak, ze mesa je implementace neceho, co neni OpenGL, ale je to s tim kompatibilni. Jeste pohledam, kde jsem na tu kravinu narazil a pastnu to sem.

    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.