3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Wayland+X samozřejmě efektivnější není, ale Wayland samotný by by-design měl být.aha, a o čem jiném než Wayland+X se tu bavíme, když zprávička je o X pod Waylandem, a thread začal o tom, že by to chtělo doimplementovat ještě jednu vlastnost X?
aha, a o čem jiném než Wayland+X se tu bavíme, když zprávička je o X pod Waylandem, a thread začal o tom, že by to chtělo doimplementovat ještě jednu vlastnost X?Stačí pozorně sledovat vlákno...
krom toho, ňák jsem asi totálně vypad z obrazu, jak pracuje hardware a co dneska dělá grafická karta, ale hlava mi nebere, jak může bejt lepší, aby si aplikace sama něco kreslila na CPU, a k zobrazení dodala hotovej obraz, namísto toho, aby akorát Xserveru řekla, co chce nakreslit, a on to při troše štěstí dokázal s pomocí svých driverů realizovat akcelerovaně na GPU místo na CPUSkutečně je X protocol, potažmo Xlib API natolik bohaté, aby mohlo nahradit např. Qt painting systém? A bude to při celé asynchronitě X i stejně tak rychlé? Silně pochybuju o obojím. To, o čem mluvíš, už bylo dávno vyřešeno, viz DRI: Direct Rendering Infrastructure (DRI) is an interface and a free software implementation used in the X Window System to securely allow user applications to access the video hardware without requiring data to be passed through the X server. Proč by měl vykreslovat X server? Akorát by stál v cestě mezi aplikací a grafickou kartou, přičemž by ale nenabízel nic navíc. Koneckonců X je taky jenom userspace proces. Renderování je v článku popsáno v odstavci nazvaném (překvapivě) rendering.
Hlavně aby to nedopadlo jako audio džungle :)Což by nebylo tak špatné – PulseAudio mi umožňuje pouštět zvuk přes síť už pěkných pár let
Přijde mi to ale lepší přístup, než dávat nereálné sliby, po kterých jsou pak lidé zklamaní.U software, jehož tehdy hlavní prezentovanou výhodou byla síťová transparentnost mi to přijde dost zvláštní :).
Wayland - xserverem to začne - a přes davida to bude pokračovat dál :)
Tiskni
Sdílej: