Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 00:38

Který prohlížeč webu nejraději používáte?

Mozilla Firefox
50% (1183)
Konqueror
4% (91)
Opera
23% (552)
Chrome(ium)
16% (383)
Epiphany
1% (33)
jiný
5% (126)

Celkem 2368 hlasů
Vytvořeno: 20.12.2009 23:35

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

David Watzke avatar 20.12.2009 23:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Před lety na Windows to byl Firefox, pak na Linuxu dlouho Konqueror a teď Chromium.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Ondroid avatar 22.12.2009 09:04 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
+1 Stejný pořadí :-)
vlk avatar 20.12.2009 23:47 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
myslim ze tato anketa je uplne zbytocna, co tak niekde zobrazit statistiky (nielen) prehliadacov z abicka a nechat podtym aj diskusiu aby sa dalo flaamovat? :-)
You don't exist, Go away !
21.12.2009 06:43 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
otázka zní "nejraději používáte", nikoli s čím nejčastěji lezete na ábíčko ... btw, kdybych měl nabídku omezit na prohlížeče s Geckem, tak já například sice častěji používám Firefox, ale raději SeaMonkey - jinak ovšem Konqueror rulezz ;-)
22.12.2009 17:53 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
pls, prozradte proc konqueror? Ja jsem KDE 4 positiv, ale konqueror jsem vymenil za aroru, ktera automaticky obnovuje panely z minula, ma adblock, soukrome prohlizeni a je rychla.
Nicky726 avatar 22.12.2009 21:29 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Konqueror má adblock i flashblock, panely z minula obnovit umí, po pádu se zeptá, jindy toho lze docílit z menu. Konqueror má výhodu integrace s KDE (hesla, filedialogy, oblíbená místa,...), Arora má výhodu webkitu (zobrazí mi víc stránek).
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
22.12.2009 23:49 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Kde nastavim obnovovani panelu? Sorry, fakt to nevidim.
23.12.2009 10:38 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
to si asi nerozumíte, kolega nejspíš mluví o explicitním uložení relace (Soubor => Relace), ty asi o automatickém otvírání naposledy otevřených tabů - to druhé dělá Konqueror při obnovování celé KDE session, tzn. večer bez explicitního uzavírání aplikací vypnu počítač, ráno ho zapnu, a po přihlášení mám otevřeno totéž, co večer ... což mně osobně vyhovuje, nepotřebuju prohlížeč během dne zavírat, když v něm mám otevřeno ještě něco, co hodlám znovu použít, tzn. chci, aby se mi to po jeho opětovném spuštění zobrazilo znovu, to ho prostě nechám spuštěný pořád

adblock a flashblock je jasný, ještě doplním, že i Konqueror umí použít webkit kpart, co se rychlosti týče, není to pod průměrem KDE(*), a co je to "soukromé prohlížení", to fakt netuším ...

(*) bohužel, víme, jak to s KDE4 je, i když uznávám, že Core i5, 4 GiB RAM a grafika podporovaná novým nVidiáckým ovladačem oproti starší konfiguraci s A64/2GiB/GF2 udělají svoje :-)
Nicky726 avatar 23.12.2009 12:22 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ať koukám, jak koukám, tak volbu v nastavení nevidím. Pokud ale zavřu konqueror a opět ho spustím, tak po kliknutí na Přejít -> Uzavřené položky -> 0 mi to obnoví poslední sezení.

Jak je to s automatickým obnovením řekl už kolega nade mnou. Na explicitní uložení relace jsem úplně zapomněl.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
24.12.2009 12:02 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Diky vam obema. Zkusim si to na tyden, treba si zvyknu.

BTW: "soukrome prohlizeni" = "privacy mode" (zname z FF), jinak taky "porno mod". Pouzivam ho na ziskavani torrentu.
Nicky726 avatar 24.12.2009 15:29 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Aby ostatní uživatelé PC nevěděli, co si sháníš za torrenty?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Saljack avatar 25.12.2009 10:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Určitě je to porno :-D ale tady musí napsat, že stahuje torrenty :-D
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
25.12.2009 15:59 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Je to jinak, stahuje porno z torrentu :-D
26.12.2009 11:23 omg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
> po pádu se zeptá

LOL a to je VYHODA! ja radsi neco bez toho padu.
Jendа avatar 20.12.2009 23:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Račte si to přečíst z hlaviček, které vám posílám :-).
20.12.2009 23:52 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Safari :-)
Five words: "WHY ARE WE DOING THIS?!?!?!?!?" | vpsFree.cz
Cubic avatar 20.12.2009 23:57 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
asi byla chyba nepridat ho do ankety, skoda (pak by tam ale lidi mohli chtit i ie a to uz by asi znacna cast mistni osazenstva neprenesla pres srdce :)
21.12.2009 00:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
I když bych si ho sám nevybral, nechápu, proč tam není…
21.12.2009 00:15 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Protože Safari nemá verzi pro Linux?
-- Georgo
Milan Lajtoš avatar 21.12.2009 01:15 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Otázka znela "Který prohlížeč webu nejraději používáte?", nespomína sa tam "linuxový prehliadač webu".

Ale myslím, že možnosť "iný" je vyhovujúca pre Safari.
“Every great achievement was once considered impossible.”
21.12.2009 01:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Měl jsem na mysli MSIE. A i když nemá verzi pro Linux, stejně si myslím, že by neměl v nabídce chybět.
23.12.2009 18:09 Pavol | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Aj odhliadnuc od toho, ze neexistuju verzie pre Linux, sa zda byt volba prehliadacov do ankety uplne v poriadku: Je tam polozka "jiny" a za nu hlasovalo iba 5% opytanych. Mat tam dalsich 5-10 prehliadacov (IE, Safari, Flock, Arora, Mozilla, atd), ktore by si tych 5% rozdelili (dajme tomu kazdy 0.5-1%), by asi bolo dost zbytocne :-)
22.12.2009 20:43 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
V otázce ankety se přece mluví o prohlížeči webu, takže IE tam nemá co dělat. To není prohlížeč webu, ale instalátor virů :-D
21.12.2009 00:55 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno, jelikož zákazník používá na prohlížení webu Chrome a v ničem jiném ho nezajímá, jak web vypadá, tak jsem si včera ten Chrom už taky musel pořídit. A řeknu vám, on je to opravdu mega rozdíl oproti Firefoxu. Až mě to překvapilo. Kdybych nebyl navyklý na pohodlnou Operu (BMW s třílitrovým V8 a masážními sedačkami), tak milerád přesednu do Chrome (Ferrari bez klimatizace) i jako svého hlavního prohlížeče. Firefox mám na webdesign (sežere menší šílenosti než Opera) a kvůli Fleši, který mám v Opeře vypnutý.

Říkám to nerad ale hoši v Apple (Googlu? KDE? Teď už těžko říct) odvedli skvělou práci!
22.12.2009 11:31 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Chromium jsem si nainstaloval jen tak na vyzkoušení ze zvědavosti, a pic kozu do vazu, o tři týdny později je to můj hlavní prohlížeč. To bych fakt nikdy nečekal.

Dokonce i většina mých oblíbených firefoxích rozšíření už má i verzi pro Chrome/Chromium. Firefox pouštím, jen když potřebuju Firebug - na Chromiu je zatím jen Firebug Lite, a ještě zatím velmi nestabilní.

Jinak je Chromium IMO přesně to, co měl být Firefox podle těch svých kdysi proklamovaných idejí - možnost udělat si prohlížeč na míru pomocí rozšíření, ale v defaultu jen nejzákladnější funcionalita, ovšem perfektně dotažená do konce v prohlížeči, který je zatraceně rychlý.

Navíc oceňuju i oddělené procesy pro jednotlivé taby a pluginy - když někde něco zatuhne, prostě to odstřelím. U Firefoxe zatuhne celej prohlížeč. Čeckal bych, že tuhle vychytávku Chromium zaplatí větší spotřebou paměti, ale moje zkušenost je, že i tak zabere Chromium se spoustou otevřených tabů míň než Fireofx. Zajímalo by mě, jak to kluci a holky v Google udělali.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
22.12.2009 20:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Čeckal bych, že tuhle vychytávku Chromium zaplatí větší spotřebou paměti, ale moje zkušenost je, že i tak zabere Chromium se spoustou otevřených tabů míň než Fireofx.
Tomu vůbec nevěřím, většina lidí má úplně opačnou zkušenost: http://dotnetperls.com/chrome-memory http://www.flickr.com/photos/denisgobo/3322981762/ http://www.lockergnome.com/blade/2009/06/22/memory-usage-firefox-chrome-safari-opera-the-winner-is/ http://lifehacker.com/5286869/lifehacker-speed-tests-safari-4-chrome-2-and-more
24.12.2009 10:54 petris_ | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Koukal jsem na par tech testu a rekl bych, ze vyssi spotreba chrome bude zpusobena tim, ze windows neumi sdilet text programu. Unixy toto sdili, tak tam bude spotreba nizsi.
23.12.2009 00:08 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Pamět je mi ukradená (i když...v poslední době zjišťuju, že na web developement jsou i 4 giga málo), dost by mi ale oproti Opeře chybělo Dragonfly. Jsem s tím vyvojářským rozšířením mimořádně spokojen. Je skvěle zaintegrované a funguje fantasticky (obzvlášť si pochvaluju možnost "za běhu stránky" editovat zdroják a styl). To je přesně funkce, která mi v Opeře chyběla (a naopak Opera Unite mi připadá jako naprostá zbytečnost).

Odhodlal jsem se nainstalovat do Chrome 64-bit Fleš a kupodivu se chová zatím docela rozumně a příliš nepadá. Firefox asi opravdu půjde z disku :-)
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 06:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Momentálně Chromium. Je docela rychlé, má minimalistické GUI, slušně vykresluje. Zdrhl jsem k němu od Firefoxu (obvykle vývojové verze), protože ten sice vykresluje skvěle (ač IMHO o něco pomaleji), ale je póóómááálýýý, občas se zasekne a hlavně vývojáři v něm s každou novou verzí něco zmrví.

Mám zálusk na lehčí věci, nedávno jsem chvíli používal Aroru a Midori, ale vždycky to má nějaký háček, nějaký drobný bug, který otravuje a otravuje.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Amarok avatar 21.12.2009 09:24 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Muj hlavni duvod odchodu od FF je zasekavani pri zadani adresy, nevim vubec, cim to je. I kdyz se history maze treba po 14 dnech, tak se to zasekava, a to jak doma, tak v praci ve woknech. Cili to dela opravdu sam FF. Obcas spustim Chromium, obcas Aroru, obcas Midori, tak nejak podle nalady, vsechno je sviznejsi nez FF.
GNUniverse - May the source be with you...
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 09:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Mně na FF štve "Connection (was) reset" a lagy připínání karet.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
21.12.2009 12:42 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Amarok avatar 21.12.2009 20:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Dik, zkusil jsem to, rozdil poznam az po delsim pouzivani, protoze se to nezasekava vzdy. Je ale zvlastni, ze se VACUUM neprovadi nejak pravidelne, napr. v PostgreSQL se doporucuje dokonce 1x denne, pokud se denne obsah databaze meni a presahne urcitou velikost.
GNUniverse - May the source be with you...
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 09:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Třeba s Midori se nepřihlásím do internetového bankovnictví (ČSOB), v Aroře byly nějaké komplikace s přidáváním komentářů sem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Amarok avatar 21.12.2009 09:46 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tohle ted pisu z Arory. Mam pocit, ze jsem ten problem taky kdysi zaznamenal, ale jde to uz v pohode. Jinak flashblock Arory mi u aktualni verze nejde, cele to spadne, kdyz kliknu na Load Flash, tak s tim jen cekam na dalsi verzi, kdyztak jim to pak napisu do buglistu. U vsech tehle novych prohlizecu to chce opravdu nevzdavat a po case zkusit znova, docela se na tom pracuje. Libi se mi, ze rendering maji vetsinou spolecne pres WebKit, cili pro webdesignery by ten stoupajici pocet prohlizecu nemel byt problem.
GNUniverse - May the source be with you...
Amarok avatar 21.12.2009 09:47 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?

Tohle ted pisu z Arory, ale z wysiwyg editoru, v normalnim to nejde odeslat. Jinak flashblock Arory mi u aktualni verze nejde, cele to spadne, kdyz kliknu na Load Flash, tak s tim jen cekam na dalsi verzi, kdyztak jim to pak napisu do buglistu. U vsech tehle novych prohlizecu to chce opravdu nevzdavat a po case zkusit znova, docela se na tom pracuje. Libi se mi, ze rendering maji vetsinou spolecne pres WebKit, cili pro webdesignery by ten stoupajici pocet prohlizecu nemel byt problem.

GNUniverse - May the source be with you...
Amarok avatar 21.12.2009 09:49 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?

Tak to je teda dobry, ten spam nebyl umysl. Ono to v Arore opravdu nejde ani ve wysiwyg ani v normalnim :-( Sice se to odesle (jak je videt), ale napise to "Chyba pri cteni dat".

Tohle ted pisu z Midori.

GNUniverse - May the source be with you...
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 09:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ten komentář se přidá, ale napíše to teda tu chybu. Když vlezeš na tu stránku, komentáře tam budou a nebudou označeny jako nepřečtené.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
21.12.2009 10:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tohle dělá i Palm Pre. Zajímalo by mě, jak se to chová na iPhonu. Asi něco shnilého ve WebKitu...
rADOn avatar 22.12.2009 14:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tuhle chybu dela i odesilani z tabu akregatoru. Pritom je to AFAIK jen kpart okno konqueoru a konqueror samotny chodi... v abc je neco shnileho :-)
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Jan Drábek avatar 21.12.2009 15:28 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jsem na tom úplně stejně ;-)

S Chromiem mám jen drobný problém - na notebooku dělá řádově 1000 wakeupů za sekundu!
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Pavel Půlpán avatar 21.12.2009 09:10 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konqueror a Aroru, když je nutný, tak Firefox.
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
21.12.2009 10:06 Konki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Do nedávna to byl Firefox, nyní již delší dobu GNU Icecat.
Nicky726 avatar 21.12.2009 11:03 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konqueror, protože je integrovaný s KDE. Arora je fajn, ale ta integrace jí chybí. A když jsem na noťasu s E17 tak Midori. A taky sleduju, jak si vede Rekonq, přecijen, Konqueror občas něco nedá a webkit je v tomhle lepší.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
otasomil avatar 21.12.2009 11:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hlasoval jsem Firefox ac i pomerne casto pouzivam Seamonkey.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
stybla avatar 21.12.2009 11:05 stybla | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jiny - Seamonkey, i kdyz z toho uz take delaji FF. Krom engine v tom nevidim nic dobreho (klidne si me ukamenujte).
Ale imho je to vlastne uplne fuk. Vsechny prohlizece na jedno brdo. Hlavne, ze to ma postovniho klienta, irc klienta, uklizi to, vari to ... ale na hlavni funkci, coz je zobrazovani webovych stranek, uz se zase tolik nedba. </noflame>
21.12.2009 12:13 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Používáš seamonkey a stěžuješ si že tam je poštovní klient a IRC?:)
stybla avatar 21.12.2009 12:54 stybla | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ehm, nechapu pointu dotazu.
Drom avatar 21.12.2009 12:32 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Me vyhovuje Epipahny, to je 'jenom' prohlizec WWW, ne blbosti okolo.
Grunt avatar 21.12.2009 15:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Se přidávám. Má vůbec nějaký jiný prohlížeč funkci Skrýt lišty nástrojů? To považuji za geniální.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
21.12.2009 17:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Že by třeba ten nenáviděný Firefox? :-)
Grunt avatar 21.12.2009 17:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ale houby. Jsem snad úplně slepý. Kde to je, prosím?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
21.12.2009 17:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
View / Toolbars, View / Status Bar. Jediné, co zůstane, je hlavní menu. A když použijete fullscreen mode, zmizí i to.
Grunt avatar 21.12.2009 17:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Já nevím jak komu, ale mě to zmizne úplně a jediný způsob jak ji tam dostat je znovu ji v tom menu zaškrtnout. To určitě není ono.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 21.12.2009 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Omlouvám se. Až teď jsem si uvědomil, že to z názvu té funkce nemusí být až tak jasné a ne každý používá Epiphany. Ono by se to nemělo jmenovat Skrýt lišty nástrojů, ale Automatické skrývání lišty nástrojů. Stačí napsat adresu, zmizne to a když člověk chce napsat adresu, tak se to zase objeví. Něco takového co má FF ve full-screen módu akorát toto funguje i v módu okna. Škoda jen že nemizne i ten status-bar(jako u Chromia nebo ve full-screen módu) a taby se nenacpou do titulku jako v Chromiu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 21.12.2009 17:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ještě na lištu navigace jsem úplně zapomněl. Ta je tam také úplně k ničemu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
thingie avatar 21.12.2009 17:34 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
když člověk chce napsat adresu, tak se to zase objeví

To je dobré čtení myšlenek.
Růžové lži.
Grunt avatar 21.12.2009 17:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
CTRL+T nebo CTRL+L. Já ani jinak adresy nepíšu (jen na Windowsech ALT+D). Možná to funguje i jinak. Netuším.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 17:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
F6
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Grunt avatar 21.12.2009 17:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To zas nefunguje v Epiphany(a asi i jiných prohlížečích). CTRL+L je takové univerzální. Teda až na ty Widle.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
MaFy avatar 21.12.2009 23:07 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
ALT+D jde snad vsude ne?
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Grunt avatar 21.12.2009 23:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
V Epiphany ne.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 21.12.2009 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No a kdyby Firefox v módu okna fungoval tak jako ve full-screen módu, tak by to bylo úplně nejlepší.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
21.12.2009 17:17 pacholik | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
emm... jak FF tak Opera... teda jestli sem tu fci spávně pobral
printf 'čapí' | tee /dev/stdin
21.12.2009 23:22 petris_ | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To maji vsechny KDE aplikace. I na skryvani menu.
stybla avatar 21.12.2009 16:53 stybla | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Pokusim se prekonat lenost a vyzkouset :)
21.12.2009 11:25 Cecek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejradeji Aroru, nejcasteji Firefox.
MaFy avatar 21.12.2009 11:45 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chrome bych za nic nevymenil...
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
yac avatar 21.12.2009 12:38 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Firefox používám nerad, ale vimperator jede pouze v něm a rozumné alternativy zatím chybí.
srck! Linux smrdí. Méně.
Heron avatar 21.12.2009 12:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Pro mě je již nepoužitelný z technologického důvodu. Tak jak se zvyšují počty jader CPU a jednotlivá jádra jsou stále stejně pomalá a webové stránky bohužel stále náročnější, tak FF používající jeden výpočetní thread stále více a více kulhá.

Např se seká video na youtube při update RSS kanálů v nějakém pluginu (FoxNews). Takových situací je stále více a opravdu se mi nechce čekat na odezvu jednoho tabu jen proto, že v nějakém jiném tabu probíhá automatický reload stránky (nagios).

FF jde bohužel cestou marketingu a líbivých vlastností a na vylepšování technologie prostě kašlou.
yac avatar 21.12.2009 14:54 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Souhlasím, ale technologicky kvalitní prohlížeč, který nemohu ovládat tak, jak bych chtěl, je pro mě nepoužitený.
srck! Linux smrdí. Méně.
21.12.2009 16:23 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Firefox používám nerad
Dokázal prorazit monopol pohradjící standardy a hlavně díky němu si dnes můžeme užívat web v prohlížeči dle svého gusta na široké škále zařízení.
není pravda, namísto psaní podle standardů se prostě jenom začalo přiohýbat i pro Firefox, který sám na standardy zvysoka sere
21.12.2009 17:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Grunt avatar 21.12.2009 17:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Kavalerie dorazila.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 21.12.2009 17:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Then the horsemen ride out,
everything grows cold

http://www.darklyrics.com/lyrics/gammaray/powerplant.html#5

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
21.12.2009 19:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Proč lžeš?
nelžu, ale to dementi jako ty těžko pochopí ... přesto to zkusím:
1. "WONTFIX for HTML5-compliance reasons.
což je jinými slovy to, že na standard XHTML 1.0 serou
Opera 10 renders the same as Firefox."
a kde já mluvím o Opeře 10?

v devítce to funguje, že to do desítky rozbili, o čemž jsem se dozvěděl až z reakce na bug, svědčí buď o absolutním diletantství vývojářů v Opera Software, anebo to jen potvrzuje mou tezi výše o tom, že teď se svět namísto zkriplenosti IE přizpůsobuje zkriplenosti FF
2. When can I use...
a co já s tím? - ta stránka pojednává o "Compatibility tables for features in HTML5, CSS3, SVG and other upcoming web technologies" ... jestli neumíš číst ty kupko hnoje, tak ten testcase k bugu je v XHTML 1.0, a nemá nic společného ani s HTML5, ani s CSS3, ani se SVG, a už vůbec to není "upcoming web technology", neboť poslední revize XHTML 1.0 je z 1. srpna 2002, a první finální verze vyšla 26. ledna 2000, takže ta sračka jménem FireFox nezvládá nyní již skoro 10 let starý standard, a budou se přitom vymlouvat na něco, co s tím technicky pranic nesouvisí, a co je zatím ve fázi těžkých změn a ještě nedávno nikdo ani netušil, že tu něco takového bude ...

ach ano, já zapomněl, já ti šláp na bebíčko, FF je přeci dokonalý :-D
thingie avatar 21.12.2009 19:24 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ty té specifikaci ale taky dvakrát nedáváš. Přečti si třeba tohle, jmenovitě asi C.3.
Růžové lži.
22.12.2009 00:08 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ty té specifikaci ale taky dvakrát nedáváš. Přečti si třeba tohle, jmenovitě asi C.3.
C. HTML Compatibility Guidelines

This appendix is informative.

This appendix summarizes design guidelines for authors who wish their XHTML documents to render on existing HTML user agents.

hm, takže co z toho vyplývá pro čisté XHTML?
thingie avatar 22.12.2009 00:25 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To je jak u blbejch. Ty to označuješ jako text/html, což ti ta specifikace sice dovoluje, ale doporučuje ti při tom držet se tohohle dodatku. Protože když použiješ MIME text/html, tak to prostě nemůže parsovat jako XML, ale musí brát ohled na to HTML, a jestli se v tom případě Firefox hodlá držet HTML5 specifikace, je to jedině rozumné. Kdybys to označil MIME typem application/xhtml, jak bys podle té specifikace měl, tak by to prošlo tak jak chceš. To si ostatně můžeš odsimulovat když ten tvůj vzor z toho bugu uložíš na disk, jednou jako něco.html, podruhé jako něco.xhtml, což Firefox interpretuje podobně jako kdyby to bylo z HTTP s text/html a application/xhtml+xml.

Kratší verze: nemáš pravdu. Firefox to dělá dobře.
Růžové lži.
22.12.2009 10:16 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To je jak u blbejch.
nemůžu za to, kdo se tady zapojil :-p
Ty to označuješ jako text/html,
to není pravda, já o tom nikde netvrdím, že to je text/html (jestli si to tak Firefox vyhodnotí, to je jeho problém), tudíž máš blbě předpoklad, tudíž cokoliv z toho vyvozuješ stojí na vodě
21.12.2009 19:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tvůj příspěvek vyzněl, jako by byl Firefox samotné zlo na světě, výrok "Firefox na standardy z vysoka sere" rozhodně neodpovídá skutečnosti a tvrdit to na základě jednoho bugu je dost odvážné, když podle srovnávacích tabulek nějaké technologie podporuje lépe, nějaké hůře stejně jako kterýkoliv jiný prohlížeč. Nevím o tom, že by ostatní prohlížeče podporovaly i starší standardy na 100,00 %. Asi se webdeigneři shodnou na tom, že na jedné straně řeky je IE a na druhé prakticky vše ostatní přičemž společný jmenovatel těch ostatních v podpoře technologií a standardů je mnohem rozsáhlejší než u IE. Nikde jsem nepsal, že Firefox má být dokonalý a mrzí mě, že mi tu otloukáš o hlavu svoje výmysly a nesmysly. Stejně i to šlapání na bebíčko. Proč reaguješ tak křečovitě jak potrefenej? Stydíš se aspoň trochu? A ostatní taky? Nevím, proč jste tak blbí a kvákáte pitomosti. Já tu jasně píšu, že jsem si vědom, že Firefox nepodporuje všechno a že v různých oblastech vynikají různé produkty.
thingie avatar 21.12.2009 19:29 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ty taky drž hubu, laskavě.

Sváťa Pulec (Švestka, Divadlo Járy Cimrmana)
Růžové lži.
21.12.2009 21:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Někdo tu sprostě lže a bezdůvodně mně napadá a já na to mám jen tak koukat?
22.12.2009 11:41 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Nenapadlo tě, že se třeba jen plete? Nebo dokonce, že se pleteš ty? Vždycky vyrukuješ hned s těžkou kanonádou, a pak se divíš že se do tebe každej naveze - můžeš si za to sám.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Grunt avatar 22.12.2009 12:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?

Citát týdne


„Někdo tu sprostě lže a bezdůvodně mně napadá a já na to mám jen tak koukat?“
Petr Tomeš

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
22.12.2009 12:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Dobře ty! Plus milión! :-D
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
yac avatar 23.12.2009 19:42 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Výtečná tečka za zbytečnou válkou :)
srck! Linux smrdí. Méně.
Grunt avatar 23.12.2009 19:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Příloha:
Děkuji. Jenom ten obrázek se mi nějak smrsknul. Mohl by to prosím některý z laskavých administrátorů upravit do původní podoby?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 11:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
22.12.2009 00:13 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Já tu jasně píšu, že jsem si vědom, že Firefox nepodporuje všechno a že v různých oblastech vynikají různé produkty.
hm, a kde to v tom předchozím příspěvku najdu?
22.12.2009 20:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
A proč to musím psát do každého příspěvku jako pro postižené? Raději mi napiš, kde jsem tvrdil opak, aby pak dávala smysl tvoje reakce. Protože když jsem nikde nic takového nenapsal, tak je od tebe nenajvýš sprosté mi podsouvat nesmysly. Ještě jednou opravuju zdejší tisíceré dezinterpretace idiotů, že každý produkt je dobrý v něčem a že i přesto je podle mojeho názoru tvoje kritika Firefoxu přehnaná vzhledem k jiným prohlížečům, které se chovají stejně, a vzhledem k tomu, že je na tom v podpoře standardů prakticky stejně jako jiné prohlížeče s výjimkou IE - v něčem trochu lépe, v něčem trochu hůře.
23.12.2009 11:34 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
ponechme stranou nesmyslné dohady o tom, kdo co komu podsouvá, jenom bych si dovolil poznamenat, že Firefox rozhodně prohlížeč jako každý jiný není, stojí za ním těžký marketing a nezanedbatelný podíl na trhu - zatímco problém v Konqueroru nikoho nezajímá, problému ve Firefoxu se dnes prakticky každý přizpůsobí (i já jsem byl donucen inkriminovanou stránku přepsat na syntaxi <script ...></script>)
26.12.2009 16:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Když i ta Opera má řádově více uživatelů než nějaký Konqueror, co?
21.12.2009 23:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
1. "WONTFIX for HTML5-compliance reasons.
což je jinými slovy to, že na standard XHTML 1.0 serou
Je zřejmě třeba říct to konečně na plnou hubu: "XHTML" poslané jako text/html není XHTML.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
22.12.2009 00:22 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Je zřejmě třeba říct to konečně na plnou hubu: "XHTML" poslané jako text/html není XHTML.
$ wget -S https://bug531043.bugzilla.mozilla.org/attachment.cgi?id=414488
--2009-12-22 00:23:21--  https://bug531043.bugzilla.mozilla.org/attachment.cgi?id=414488
Překládám bug531043.bugzilla.mozilla.org… 63.245.209.86
Navazuje se spojení s bug531043.bugzilla.mozilla.org|63.245.209.86|:443… spojeno.
HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď…
  HTTP/1.1 200 OK
  Date: Mon, 21 Dec 2009 23:23:21 GMT
  Server: Apache/2.2.3 (Red Hat)
  Content-disposition: inline; filename="scriptshorttagbug.html"
  Content-length: 655
  X-Backend-Server: mrapp51
  Keep-Alive: timeout=300, max=1000
  Connection: Keep-Alive
  Content-Type: application/xhtml+xml; name="scriptshorttagbug.html"
Délka: 655 [application/xhtml+xml]
Ukládám do: „attachment.cgi?id=414488“

100%[==================================================================>] 655         --.-K/s   za 0s

2009-12-22 00:23:21 (109 MB/s) – „attachment.cgi?id=414488“ uloženo [655/655]
thingie avatar 22.12.2009 00:28 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Příloha:
Pampadadadam.
Růžové lži.
22.12.2009 10:23 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
MUHEHE, super, takže co v Opeře 9 fungovalo, v 10 přestane, co ve Firefoxu nevímkolik (přinejmenším asi všechny 2.x verze) nefungovalo, v aktuální verzi začne, i když to odmítli opravovat, no to je mazec :-D
thingie avatar 22.12.2009 14:28 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Příloha:
No nepochybně.
Růžové lži.
23.12.2009 11:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Příloha:
hm, zajímavé ... v tom případě ale NOTABUG, a ne WONTFIX, ne? :-)

... jinak viz příloha :-p
thingie avatar 23.12.2009 11:43 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Firefox soubor jmenující se něco.html interpretuje stejně jako přes HTTP s MIME typem text/html. Ne že by se ten typ nedal poznat líp, ale označovat *tohle* jako „na standardy zvysoka sere“, to aby člověk skoro souhlasil s Tomešem, byť mu to bylo sebevíc odporný.
Růžové lži.
23.12.2009 16:05 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Firefox soubor jmenující se něco.html interpretuje stejně jako přes HTTP s MIME typem text/html.
hm, to je asi jako kdyby si nějaký grafický prohlížeč usmyslel, že když dostane soubor s příponou .tif, a nebude komprimovaný LZW, ale třeba RLE, tak ho prostě nezobrazí, zatímco RLE v .pcx nebo JPEG v .jpg umí, a přestože TIFF umožňuje nejen LZW ale i RLE i JPEG a další, stačí si z hlaviček přečíst, v čem soubor je ...
Ne že by se ten typ nedal poznat líp, ale označovat *tohle* jako „na standardy zvysoka sere“, to aby člověk skoro souhlasil s Tomešem, byť mu to bylo sebevíc odporný.
přečetl sis zdůvodnění uzavření bugu? - zdá se, že jsem problém identifikoval nedokonale, děje se jen za určitých okolností, a ne že by to FF neuměl vůbec, nicméně toho člověka, co to zavřel, nějaká analýza, co je špatně, a co by se mělo opravit, nezajímá, prostě jinými slovy řekl, že na XHTML kašlou, a ještě to staví tak, že W3C validátor se chová chybně, což není pravda, parsuje to správně jako XML, protože dostane XML dokument, nikoliv HTML
23.12.2009 16:11 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
přečetl sis zdůvodnění uzavření bugu?
p.s. a samozřejmě tak nesoudím jen na základě tohoto jednoho bugu, nýbrž i dalších (například mé oblíbené rozdílné zpracování procentuálních rozměrů u sémanticky stejných elementů)
thingie avatar 23.12.2009 19:49 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Udělej mi prosímtě tu radost a konečně mi ukaž aspoň jeden případ, kdy by Firefox tu ukázku nesprávně parsoval za předpokladu, že ji parsuje jako XML (application/xhtml+xml). Zatím si to neudělal, moje pokusy to chování reprodukovat, a že sem jim věnoval snad půlhodinu už, všechny selhaly.

Odpověď je možná maličko nepochopením (protože ten bug je napsaný vcelku bídně, nikde tam není zdůrazněno, že takové chování nastává právě s XML MIME typem (zřejmě proto, že ani nenastává)), ale v podstatě je úplně správně. Jako text/html se Firefox chová v podstatě správně (rozhodně se nechová nesprávně), jako application/xhtml+xml se taky chová správně, a nepovedl se mi reprodukovat jediný případ, kdy ne.

Předpokládám, žes prostě stvořil tu ukázku, nazval ji .html, Firefox to pochopil jako text/html [1], ty sis řekl aha, vyplnil ten bug, přidal ukázku, ještě jí přihodil MIME typ sice správný, ale jiný než se použil předtím, a teď tu žvaníš o tom jak Firefox sere na standardy. Achjo.

[1] To je sice chování diskutabilní, možná i špatné, ale na úplně jiný bug, spíše žádost o vylepšení.
Růžové lži.
23.12.2009 20:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Udělej mi prosímtě tu radost a konečně mi ukaž aspoň jeden případ, kdy by Firefox tu ukázku nesprávně parsoval za předpokladu, že ji parsuje jako XML (application/xhtml+xml).
neukážu, protože nevím kdy se to jak rozhodne parsovat - nejsem vývojář FF, nevidím do jeho vnitřností

a v tom bugu nejde o nějaké předpoklady, ale o to, že není schopen parsovat validní kód - jestli je příčina jiná, než jsem si myslel, hm, ok, tak jsem se spletl, ale to nic nemění na tom, že problém existuje
Odpověď je možná maličko nepochopením (protože ten bug je napsaný vcelku bídně, nikde tam není zdůrazněno, že takové chování nastává právě s XML MIME typem (zřejmě proto, že ani nenastává)),
eh? - je tam příloha, která je zcela zjevně XML, to mám ještě vložit její kopii do textu?
Předpokládám, žes prostě stvořil tu ukázku, nazval ji .html, Firefox to pochopil jako text/html [1], ty sis řekl aha, vyplnil ten bug, přidal ukázku, ještě jí přihodil MIME typ sice správný, ale jiný než se použil předtím,
viz výše - A JAK MÁM DOPRDELE VĚDĚT, CO SE FIREFOX ROZHODNE POUŽÍT?!
a teď tu žvaníš o tom jak Firefox sere na standardy.
ano, sere, za určitých okolností nezpracuje naprosto validní kód a vývojáři s tím nehodlají nic dělat
[1] To je sice chování diskutabilní, možná i špatné, ale na úplně jiný bug, spíše žádost o vylepšení.
v tom případě by bylo korektním řešením identifikovat příčinu problému, přiřadit správnou komponentu, změnit příslušně předmět, a problém fixnout
thingie avatar 23.12.2009 20:29 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
On je schopen parsovat ten kód. Parsuje ho tak jak má, podle toho, zda je označen za text/html nebo application/xhtml+xml. Žádnou výjimku z tohoto pravidla jsme dosud neobjevili.

Co je zcela zjevné a bezpečně rozhodnutelné je, který parser se Firefox rozhodl použít, což ti ukáže ve vlastnostech stránky. Zbytek se lze dočíst třeba tady https://developer.mozilla.org/en/How_Mozilla_determines_MIME_Types. V každém případě se u HTTP použije to, co bylo specifikováno v HTTP hlavičce. To je docela rozumně spolehlivé pravidlo. Při trošce štěstí dokonce i dost jednoduché a neprůstřelné pro tvoji snahu vyrobit důkaz o ignorování standardů ze strany Firefoxu.

Viz výše. Můžeš to vědět docela dobře.

Zpracuje kód podle poměrně rozumných pravidel v souladu s doporučením uvedeným v XHTML specifikaci a s ohledem na dopřednou kompatibilitu s HTML5.

Korektní řešení je, že si přečteš dokumentaci a specifikace kterými se oháníš :-P
Růžové lži.
24.12.2009 12:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Zbytek se lze dočíst třeba tady https://developer.mozilla.org/en/How_Mozilla_determines_MIME_Types.
ňák jim to nefunguje ...

File URIs => ExternalHelperAppService

"a hardcoded list of extensions is checked (containing currently 13 entries, nsExternalHelperAppService.cpp line 463"

... a realita? - srovnej FireFox a SeaMonkey na výše postnutém screenshotu
Zpracuje kód podle poměrně rozumných pravidel v souladu s doporučením uvedeným v XHTML specifikaci a s ohledem na dopřednou kompatibilitu s HTML5.
můžeš laskavě elaborovat, jak toto míníš?

- navrhovaná hlavička HTML5 se dosti zásadně liší od hlavičky XHTML 1.0, takže není problém poznat, že je dokument v XHTML 1.0, a jako takový by měl být zpracován, co s tím má kurva HTML5, které ještě ani není definované, společného?
Korektní řešení je, že si přečteš dokumentaci a specifikace kterými se oháníš :-P
ó děkuji, já jsem si je přečetl několikrát, a nikde tam nevidím nic o tom, že by se XHTML 1.0 dokument neměl parsovat jako XHTML 1.0 dokument - jestli ty jo, tak cituj a dej odkaz

(a podotýkám, že pokud by byl problém v tom, že standard praví jinak, pak je to NOTABUG a nikoliv WONTFIX)
thingie avatar 24.12.2009 15:51 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
XHTML 1.0 dokument by se neměl parsovat jako XML, je-li HTTP hlavičkou servírován s Content-type text/html. Tady je zase třeba znát specifikaci HTTP, která prohlížeči nechává prostor pro odhadování typu podle obsahu právě jen tehdy, kdy ten není definován. Pokud tedy pošleš XHTML přes HTTP s Content-type text/html, nemá se ten XHTML dokument parsovat jako XHTML. Což je i v souladu se specifikací XHTML, což dokazuje ten dodatek, který jsem odkazoval, protože ten se přesně tím případem zabývá, a nepoužívání krátkých prázdných verzí script je jedna ze základních věcí ke kterým nabádá.

Poznávání typu přes schéma file: u Firefoxu funguje tak jak má, Seamonkey to taky může mít jinak, možná nemá, to je teď fakt nad rámec toho, co by se mi chtělo zrovna řešit, a taky tě to neopravněje tvrdit něco o sraní na standardy.
Růžové lži.
28.12.2009 15:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
XHTML 1.0 dokument by se neměl parsovat jako XML, je-li HTTP hlavičkou servírován s Content-type text/html.
to už tu jednou bylo ... proč neustále vnucuješ předpoklad text/html?
Poznávání typu přes schéma file: u Firefoxu funguje tak jak má, Seamonkey to taky může mít jinak, možná nemá, to je teď fakt nad rámec toho, co by se mi chtělo zrovna řešit,
hm, to je úžasný ... ten dokument je nadepsanej "How Mozilla determines MIME Types", nikoliv "How Firefox...", takže něco je zjevně špatně, ale ty si z toho vybereš k argumentaci jen co se ti hodí, a na zbytek nemáš chuť, hm :-)
a taky tě to neopravněje tvrdit něco o sraní na standardy.
je jistý rozdíl mezi "fungovat podle dokumentace" a "fungovat jak má" ... takže:

je ten testcase korektní XHTML 1.0? - ano

zobrazí Firefox ten testcase správně? - ne

vědí o tom vývojáři (je nahlášen bug)? - ano

hodlají ten bug spravit? - ne

=> Firefox sere na standardy
28.12.2009 17:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
proč neustále vnucuješ předpoklad text/html?

To není předpoklad, tak to ve vámi uváděných příkladech bylo.

ten dokument je nadepsanej "How Mozilla determines MIME Types", nikoliv "How Firefox...", takže něco je zjevně špatně

Proč by v tom měl být rozdíl? Tohle se netýká uživatelského rozhraní, takže nevidím důvod, proč by se v tomto ohledu měl lišit Firefox od Seamonkey.

zobrazí Firefox ten testcase správně? - ne

Kdybyste mu ho prezentoval jako XHTML a on ho tak zobrazil, měl byste pravdu. Ale tak tomu nebylo.

28.12.2009 19:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
proč neustále vnucuješ předpoklad text/html?
To není předpoklad, tak to ve vámi uváděných příkladech bylo.
eh? - já jsem Firefoxu nikde netvrdil, že ten dokument je text/html, máte nějaký doklad o opaku?
ten dokument je nadepsanej "How Mozilla determines MIME Types", nikoliv "How Firefox...", takže něco je zjevně špatně
Proč by v tom měl být rozdíl? Tohle se netýká uživatelského rozhraní, takže nevidím důvod, proč by se v tomto ohledu měl lišit Firefox od Seamonkey.
no to já nevím, proč by tam měl být rozdíl, ale zjevně tam je ... a kolegovi, zdá se, vůbec nevadí, že se realita rozchází s dokumentací (byť jen v jednom případě ze dvou, kterých by se to mělo týkat)
zobrazí Firefox ten testcase správně? - ne
Kdybyste mu ho prezentoval jako XHTML a on ho tak zobrazil, měl byste pravdu. Ale tak tomu nebylo.
já ho jako XHTML prezentuju, je tam XML hlavička a DTD XHTML 1.0 ...
28.12.2009 19:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jak už jsem několikrát vysvětloval, psát informaci o datovém typu dovnitř souboru je principiální nesmysl. Zbytek nemá smysl znovu a znovu opakovat, několik různých lidí už se vám tu pokusilo vysvětlit, že jste ten dokument prezentoval jako HTML, ale vzhledem k tomu, že odmítáte vnímat, je veškerá snaha marná.
28.12.2009 20:10 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jak už jsem několikrát vysvětloval, psát informaci o datovém typu dovnitř souboru je principiální nesmysl.
to je sice možné, ale lepší řešení není, jestliže metadata neexistují (nelze přenést) ... pročež je tento principiální nesmysl standardizován, zkuste to reklamovat u autorů toho textu, já jej pouze respektuju, což Firefox zjevně nedělá
Zbytek nemá smysl znovu a znovu opakovat, několik různých lidí už se vám tu pokusilo vysvětlit, že jste ten dokument prezentoval jako HTML, ale vzhledem k tomu, že odmítáte vnímat, je veškerá snaha marná.
zatím mi bylo pouze vysvětleno, že Firefox se jej rozhodl vnímat jako HTML, ale ještě nikdo mi nedokázal, že bych tak ten soubor prezentoval já - to není odmítání vnímat, to je prostě argumentační nouze na vaší straně, tím, že budete donekonečna opakovat nesmysl, mě nepřesvědčíte, sorry, Goebbels nefunguje na všechny, zkuste přihodit nějaké zdůvodnění ... ukažte mi nějaký dokument W3C, který říká, že soubor začínající XML hlavičkou má být chápán jako prosté HTML, a já dám pokoj
28.12.2009 21:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
pročež je tento principiální nesmysl standardizován

Jenže tohle funguje pouze za předpokladu, že už odněkud (z metadat) víme, že jde o XML dokument. A to se zde nestalo.

ale ještě nikdo mi nedokázal, že bych tak ten soubor prezentoval já

Ukázal, to jen vy jste se to rozhodl ignorovat.

ukažte mi nějaký dokument W3C, který říká, že soubor začínající XML hlavičkou má být chápán jako prosté HTML

Dokument W3C vám říká, jakým způsobem říct správně prohlížeči, že mu posíláte XHTML dokument. Když to podle něj uděláte, je všechno v nejlepším pořádku. O tom, jak má prohlížeč rozeznávat XHTML a HTML u lokálního souboru, neříká W3C ani slovo. Firefox - a zdaleka ne jen on - to dělá určitým způsobem. Že to holt není zrovna ten, který byste si představoval (heuristická analýza obsahu), to ještě neznamená, že je to chyba, a už vůbec to neznamená, že Firefox, cituji, "sere na standardy". Pokud chcete tvrdit že ano, pak nám ukažte ten standard, který říká, že prohlížeč je povinen zjišťovat typ dokumentu na základě heuristické analýzy jeho obsahu. Já žádný takový standard neznám.

28.12.2009 23:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
pročež je tento principiální nesmysl standardizován
Jenže tohle funguje pouze za předpokladu, že už odněkud (z metadat) víme, že jde o XML dokument. A to se zde nestalo.
ale já to milerád zopakuju:
kavol@jarmilka ~ $ file scriptshorttagbug.html
scriptshorttagbug.html: XML  document text
hm, takže triviální utilitka file je chytřejší než stokrát větší Firefox :-p

nevím, jestli to má z křišťálové koule, protože z metadat mimo soubor to určitě nemá, nicméně je zřejmé, že předpoklad "víme že jde o XML dokument" může být splněn, takže "zde nestalo" platí nejspíš pouze pokud zde = ve Firefoxu - což je problém Firefoxu, ne můj, já jsem ten zdroják napsal tak, že z něj lze poznat o co jde, jak nám tato malá šikovná utilitka dokazuje (čímž zároveň popírá následující tvrzení, které se mi snažíte vnutit neustálým opakováním)
ale ještě nikdo mi nedokázal, že bych tak ten soubor prezentoval já
Ukázal, to jen vy jste se to rozhodl ignorovat.
a že byste se obtěžoval říci kde? - jenže to by prvně muselo být nač odkázat, na nějaký argument, a ne jen na neustále opakované nepravdivé tvrzení, že ...
ukažte mi nějaký dokument W3C, který říká, že soubor začínající XML hlavičkou má být chápán jako prosté HTML
Dokument W3C vám říká, jakým způsobem říct správně prohlížeči, že mu posíláte XHTML dokument. Když to podle něj uděláte, je všechno v nejlepším pořádku.
ano, to jsem podle W3C udělal, a podle W3C validátoru je všechno v nejlepším pořádku, u Konqueroru je vše v pořádku, dokonce i verze SeaMonkey, kterou jsem zkoušel pro vyrobení screenshotu odkazovaného výše, to nějak zvládne, akorát Firefox to jaksi podle toho W3C nedává ...

a vůbec, neměl byste do bugtrackerů zmíněného software zahlásit, že to dělají úplně špatně, že to musí dělat stejně jako Firefox?
O tom, jak má prohlížeč rozeznávat XHTML a HTML u lokálního souboru, neříká W3C ani slovo.
blá blá blá, ani odkazy na standard nepomáhají - ale zkusím vaší taktiku, tak to prostě zopakuju znova: ŘÍKÁ! (a tady)
Firefox - a zdaleka ne jen on - to dělá určitým způsobem. Že to holt není zrovna ten, který byste si představoval (heuristická analýza obsahu), to ještě neznamená, že je to chyba,
ať si to dělá jak chce, důležitý je výsledek - a ten je v tomto případě špatně, v rozporu se standardem

dobře, přistupme tedy na chvilku na to, že by bylo korektní si o tom souboru myslet, že je to HTML - ale v tom případě hlavička nesplňuje požadavky žádné verze HTML, bum, chyba, HTML to není, končíme se zpracováním, jak je možné dále zpracovávat něco, co neznáme, nějak to dokurvit, a tvrdit, že je to správnější výsledek, než totéž nepovažovat za HTML?
a už vůbec to neznamená, že Firefox, cituji, "sere na standardy".
ale ano, sere, zpracovává jako HTML něco, co HTML není, a co o sobě jasně hlásá, že to HTML není
Pokud chcete tvrdit že ano, pak nám ukažte ten standard, který říká, že prohlížeč je povinen zjišťovat typ dokumentu na základě heuristické analýzy jeho obsahu. Já žádný takový standard neznám.
až po vás, až po vás - ještě jste mi neukázal ten standard, podle kterého má prohlížeč dokument s XML hlavičkou chápat jako HTML

(nehledě na to, že váš požadavek je nesmyslný - standardy tu nejsou od toho, aby určovaly implementační detaily na této úrovni, prohlížeč to může klidně určovat pomocí té křišťálové koule, standard říká pouze jak by měla příslušná data vypadat)
29.12.2009 01:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
hm, takže triviální utilitka file je chytřejší než stokrát větší Firefox :-p

"Triviální utilitka" je speciální nástroj pro heuristickou analýzu obsahu, po němž se nic jiného nechce. Naopak, vůbec by se mi nelíbilo, pokud by se něčím takovým zdržoval Firefox.

ano, to jsem podle W3C udělal

Ne, neudělal. Když to uděláte - tj. pošlete odpovídající Content-Type v hlavičce odpovědi, Firefox zobrazí dokument správně.

blá blá blá, ani odkazy na standard nepomáhají - ale zkusím vaší taktiku, tak to prostě zopakuju znova: ŘÍKÁ! (a tady)

Tak ještě jednou: tento dokument říká pouze to, jak v případě, že už odněkud víte, že se jedná o XML, poznat, zda jde o XHTML, a pokud ano, jaké verze. Tento velmi podstatný předpoklad ve vašem případě nebyl splněn.

zpracovává jako HTML něco, co HTML není

Pokud jste mu o tom řekl, že je to HTML (ať už v hlavičce HTTP odpovědi nebo příponou souboru), pak je to zcela v pořádku. Když příkazem mount zkusíte přimountovat XFS s parametrem -t ext3, také vám vynadá, že je vadný superblock, místo toho, aby si prostě řekl, že tomu nerozumíte, a přimountoval to jako XFS.

ještě jste mi neukázal ten standard, podle kterého má prohlížeč dokument s XML hlavičkou chápat jako HTML

Proč bych to měl dělat? Já přeci netvrdil, že takový existuje. Zato vy se pořád snažíte (ať už explicitně nebo implicitně) tvrdit, že podle nějakého standardu je prohlížeč povinen zjišťovat typ souboru tak, že se podívá do jeho obsahu a aplikuje nějakou heuristiku.

standardy tu nejsou od toho, aby určovaly implementační detaily na této úrovni, prohlížeč to může klidně určovat pomocí té křišťálové koule, standard říká pouze jak by měla příslušná data vypadat

Přesně tak. Standard říká, jak má vypadat XHTML, ale neříká nic o tom, podle čeho má prohlížeč u lokálního souboru (tedy při absenci hlavičky HTTP odpovědi) rozhodnout, zda daný soubor parsovat jako HTML nebo XHTML.

Drom avatar 28.12.2009 22:02 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jak se teda ma spravne identifikovat typ (format) souboru, kdyz ne podle hlavicky, kterou obsahuje?
28.12.2009 22:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To byste nejdřív musel definovat, co je to "správně". Jinak možnosti už tu padly - hlavička HTTP odpovědi, u lokálního souboru buď rozšířené atributy nebo přípona. Hlavička uvnitř souboru vypadá na první pohled hezky, člověk tomu (aspoň u textově orientovaných dat) snadno porozumí, ale pro program to znamená, že nejdřív musí učinit nějaký předpoklad, aby mohl tu hlavičku parsovat. Navíc si uvědomte, že není problém vyrobit soubor, který korektně odpovídá několika různým datovým formátům.
Drom avatar 29.12.2009 21:14 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
HTTP odpoved? Jak server posilajici HTTP odpoved pozna, jaky je to typ souboru?

Rozsirene atributy? Jak web server pozna, co je to za typ souboru napr. pri odeslani ve formulari?

Ikona? Ta rika presne co? Nic. Tohle je vazne blbej napad.

Nic lepsiho, nez hlavicka (v) souboru neni. Soubor v sobe, na zacatku, nese informaci o tom, v jakem formatu jsou v nem data. tohle netrumfne (v soucasny) dobe nic.

Vy se tu chcete spolehat na informaci ziskanou pomoci pripony, nebo nastavenyho atributu... tedy na zdroj od treti strany. Misto, aby doslo k identifikaci souboru, vy chcete, aby vam nekdo rekl, co je to zac.
29.12.2009 21:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
HTTP server to může mít uložené v rozšířených atributech, může to mít uložené v databázi, může na to použít nějakou heuristiku (třeba příponu souboru). Při odeslání ve formuláři posílá typ souboru klient, který by to měl vědět nejlépe.

To, že v současné době je nejlepší postup odhadnout obsah souboru ze začátku souboru není nic dobrého, naopak je to jeden z největších nedodělků v IT.
Misto, aby doslo k identifikaci souboru, vy chcete, aby vam nekdo rekl, co je to zac.
Jenže nikdo jiný než autor neví lépe, co je soubor zač. Jak podle analýzy obsahu rozpoznáte třeba XML dokument od čistého textu? Zkusíte to rozparsovat, a když to jde, tak je to XML, když ne, je to čistý text? A co když to mělo jít, mělo to být XML, ale je v něm chyba? Nebo co když to je čistý text a náhodou jde rozparsovat jako XML? Jak u čistého textu poznáte kódování? Jak podle začátku souboru odlišíte ZIP, JAR, WAR, EAR, DOCX, ODT?
29.12.2009 21:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jak server posilajici HTTP odpoved pozna, jaky je to typ souboru?

To se dočtete k dokumentaci k tomu HTTP démonovi. Případně si u dynamicky generovaného dokumentu tu položku do hlavičky určíte sám.

Nic lepsiho, nez hlavicka (v) souboru neni. Soubor v sobe, na zacatku, nese informaci o tom, v jakem formatu jsou v nem data. tohle netrumfne (v soucasny) dobe nic.

Naopak, není nic horšího. Každý typ souboru má tu "hlavičku" jinde (některé i na konci), v jiném formátu a jak už jsem upozornil, není problém vytvořit příklad souboru, který lze zcela korektně interpretovat jako několik různých datových formátů.

Aby ta hlavička uvnitř souboru měla šanci rozumně fungovat, musela by být jednotná a musely by ji respektovat všechny datové formáty. Jenže to už by pak vlastně byla metadata.

Misto, aby doslo k identifikaci souboru, vy chcete, aby vam nekdo rekl, co je to zac.

Přesně tak, identifikovat ho stejně spolehlivě nemohu, navíc je to i v té většině případů, kdy to jde, neefektivní a nepraktické. Takže bude lepší, když mi to řekne ten, kdo mi ta data poskytl - kdo by to měl vědět lépe?

Drom avatar 30.12.2009 00:32 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ja, kdyz si prectu ten soubor. To je jedine spolehlive. Me porad neni jasny, kde se ta prvotni informace o typu/formatu souboru vezme. Tak, ze to nejakej program, z kteryho to leze, bude tvrdit? Vite, co leze treba z MS Frontpage? :)

To, ze na svete je mozny cokoliv, je jina vec :(. Nicmene, k cemu teda chcete pouzivat ty "gigahertze" a "gigaramy" a "gigagrafiky" nez ke zpracovani dat? Smula, nekdo dava hlavicku na konec souboru a nekdo jinam, tak holt se technika bude muset vic snazit a bude vic prace pro programatory. Budou mit radost. Na zacatku. :)

To, ze optimalnejsi je pak udrzovat nacteny informace o souborech treba v cache, je jasny.
30.12.2009 10:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ja, kdyz si prectu ten soubor.
Tak mi určete typ tohoto souboru:
<?xml version="1.0" ?>
<root />
Me porad neni jasny, kde se ta prvotni informace o typu/formatu souboru vezme.
Určí ji uživatel, ten, který daný soubor vytvořil. Třeba já když píšu textový dokument ve formátu ODT, určím, že je to textový dokument ve formátu ODT. Nějaký program si o tom klidně může myslet, že je to bitmapový obrázek nebo zvukový soubor, může to klidně i jako obrázek zobrazit nebo jako zvuk přehrát, pořád to ale bude textový dokument ve formátu ODT.

Proč vám tolik vadí ukládat do metadat vedle souboru zrovna typ? Proč vám stejně nevadí datum vytvoření nebo název souboru? To přece také může být schované uvnitř daného formátu, a každý program si to tam najde…
Drom avatar 31.12.2009 00:11 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Me to nebavi, ja jenom dodam, ze spolehat se na informaci treti strany i v situaci, kdy si ji muzu overit je nebezpecny.

Jo a nikde jsem nenapsal, ze mi neco vadi, me jenom zajima Vase idealni predstava, protoze co jsem pochopil, mi prijde nemozny a nebezpecny. Vy nepouzivate zadny "antispam"? Nekontrolujete instalacni skript, pokud nekde stahnete nejakou binarku?

Napriklad to datum mi neprijde zrovna spolehlivej udaj. Take si dovedu pedstavit, ze pri prenosu informace pomoci nejakeho standard dodrzujiciho nastroje, dojde ke zmene informace. To mi silne pripomina (a dovadi me k) zmatky ve Windows o tom, jaky soubor je jakeho typu, co s nim, nejlepe, kdyz formaty maji stejnou priponu.

Zkuste nejak definovat jake charakteristiky by mel mit, dle Vas, idealni stav.
Drom avatar 31.12.2009 00:12 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
...pomoci nejakeho "standard dodrzujiciho" nastroje...

^ melo byt...
4.1.2010 08:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Vy pořád nechápete, že o typu souboru rozhoduje jeho autor, a vy si to nijak ověřit nemůžete. Vy si můžete (někdy) ověřit maximálně to, zda daný soubor odpovídá danému formátu – a pokud neodpovídá, můžete prohlásit, že je ten soubor poškozen. Když nějaký moderní autor napíše povídku začínající „menší než otazník iks em el“, může ji snadno uložit jako čistě textový soubor, a pak to bude čistě textový soubor – přestože vám to třeba bude připadat jako XML. Takže vy si můžete ověřit, zda soubor splňuje pravidla formátu, za který je vydáván, můžete k němu přistupovat jako k jinému formátu, ale nemůžete jeho formát určit, to může udělat jenom autor.
Drom avatar 4.1.2010 20:29 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Kde o tom autor rozhoduje (a uvadi to), kdyz zadna takova informace mimo soubor se nepredava a, jak rikate, ze samotneho souboru nelze 100% urcit, jaky ma format?
4.1.2010 20:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Já jsem nikde nepsal, že to autor někde uvádí – bohužel zatím málokterý program umí s tímhle údajem pracovat. Ale často se tato informace promítá alespoň do přípony souboru.
Drom avatar 4.1.2010 21:04 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jakym tedy presne zpusobem o formatu souboru rozhoduje? Neptam se na aplikaci, ale jakym zpusobem autor urci, ze ten soubor je v takovem a takovem formatu, kdyz samotny zpusob organizace obsahu soboru pro Vas neni dostatecne smerodatny?
5.1.2010 08:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Rozhoduje o tom tak, že o tom rozhodne. Prostě si řekne „tenhle textový dokument teď uložím ve formátu OpenDocument Text“. Pak záleží na způsobu, jakým ten dokument vytváří, zda třeba jeho textový procesor vytvoří dokument správně.

Vaši představu, že typ souboru je dán vnitřní organizací souboru, lze snadno vyvrátit – např. existuje mnoho skupin formátů, které mají vnitřní organizaci stejnou (třeba ZIP, JAR, ODT…). Také byste se špatně srovnával s poškozenými soubory – třeba z poškozeného ZIP souboru by se vám najednou stal nový formát (který byste se vašimi heuristikami marně pokoušel určit).
5.1.2010 09:42 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Rozhoduje o tom tak, že o tom rozhodne. Prostě si řekne „tenhle textový dokument teď uložím ve formátu OpenDocument Text“.
no, výborně, to jsem chtěl slyšet :-) - takže já jsem se rozhodl, že ten testcase uložím jako XHTML 1.0, proč tady někdo neustále mele něco o tom, že je to prosté HTML?
5.1.2010 10:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Vy jste se rozhodl – ale dal jste to nějak Firefoxu vědět? Pokud ano, a Firefox to ignoroval, pak je chyba v tom. Pokud ne, protože není jak to Firefoxu sdělit, je chyba (resp. nedodělek) v tom. Ale ani jedno není případ, že by Firefox něco špatně vykresloval. To by byla jen v případě, že by Firefox správně akceptoval, že jde o XHTML, ale pak to vykresloval jako HTML.

No a doplňovat podporu pro získávání typu souboru z rozšířených atributů do Firefoxu zřejmě nikdo nebude, protože Firefox je už v současné době na stejné cestě, jakou kdysi nastoupil MSIE – je to hodně používaný prohlížeč, takže si bude implementovat co a jak uzná za vhodné, weby se budou přizpůsobovat jemu a ne naopak a na standardy bude kašlat, protože vývojáři tak používaného prohlížeče přece vědí daleko lépe, co si lid žádá, než nějaká standardizační komise.
Drom avatar 8.1.2010 22:43 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
...mají vnitřní organizaci stejnou (třeba ZIP, JAR, ODT…)...

No ale dyt JAR a ODT _jsou_ zipy a v nich dalsi soubory... ne?
9.1.2010 10:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To ale popisujete způsob vzniku těch souborů, ne jejich účel. JAR soubor vám bude dobrý jedině k tomu, že jej spustíte jako program v Javě – otevírat ho OpenOfficem nebo unzipem vám většinou bude k ničemu. S vaším přístupem se nakonec můžeme dostat k tomu, že každý soubor je vlastně hromada bajtů – a sice je to pravda, ale pro to, jakým způsobem se souborem nakládat, je tahle informace většinou k ničemu.
Drom avatar 9.1.2010 14:15 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No ja kdybych byl algoritmus zjistujici typ souboru, tak nejdriv zjistim, ze to neni nejakej odt, ale zip a v nem nejaky dalsi soubory, ktery budu dale analyzovat. A ty soubory maji hlavicku a podle toho bych mel poznat, o co jde.

Ja si nemuzu pomoct, ale verit napriklad serveru, ze soubor je ten a ten a lokalne si to po stazeni neoverit, je imho bezpecnostni dira.
9.1.2010 14:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Pořád to stavíte na hlavu. Server může vědět, co je to za typ souboru. Vy to můžete maximálně hádat. S bezpečností to nijak nesouvisí – když bude v nějakém spustitelném souboru vir, nezáleží na tom, zda ho spustíte proto, že vám server řekl, že je to spustitelné, nebo zda to zjistíte nějakou svou detekcí. Pokud myslíte na případ, že vám server řekne, že je to obrázek, a vy to pak spustíte a bude to vir, je to vaše chyba – server vám jasně řekl, že je to obrázek, ale vy jste to ignoroval a choval se k tomu jako k programu (na základě nějaké heuristiky). Mimochodem, spousta útoků je založena právě na tom, že se typ souboru neustále (a opakovaně) hádá – takže jednou se uhodne, že je to obrázek, povolí se to uživateli uložit na disk, a pak znovu jiná aplikace uhodne, že je to vlastně program, a spustí to. Kdyby informace o typu byla svázána se souborem, chováte se k tomu buď pořád jako k obrázku (a ten vás nemůže ohrozit, pokud neumí spustit kód), nebo se k tomu celou dobu chováte jako k programu (a pak si to samozřejmě musíte před použitím ověřit).
Drom avatar 9.1.2010 17:55 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tohle vlakno nema cenu, musel bych se opakovat, treba jak server zjisti typ (format) souboru (kdyz to neni mozne) a proc to samy nemuze udelat muj pocitac?

Pokud vylucujete zjistovani typu souboru zcela, pak jste odkazan na to, co na pocatku zacal tvrdit nekdo, koho neznam a chcete po me abych veril, ze mi nelze.
Drom avatar 9.1.2010 18:01 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jeste jsem mel teda doplnit, ze si predevsim nemyslim, ze predavani informace o typu souboru mimo nej samotny je realne uskutecnitelne tak, aby to bylo bezpecne. Hezky by to mohlo byt, ale spise by to byl pruser :)
9.1.2010 18:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To je zajímavé, že předávání informací běžně funguje pro typ souboru, jeho název a datum poslední úpravy, uložení funguje pro název a datum poslední úpravy, často také pro určení vlastníka a přístupových práv. Nechápu, proč by zrovna uložení typu souboru měl být takový problém.
Drom avatar 9.1.2010 18:24 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
a] datum zmeny/vytvoreni neni imho tak dulezity jako typ

b] prava se predavaji prostrednictvim http nebo prokopirovanim pres FAT napriklad jak?

Je to problem proto, ze me nenapada zadna bezpecna metoda, ktera by jednak predala informace vzdy a v poradku a zaroven zabranila tomu, aby nekdo informace falsoval, nemluve o tom, ze by zabezpecila, aby ruzne programy implementujici praci s jednim konkretnim formatem presne dodrzovali "predpis" a lezlo z nich, za stejnych vstupnich podminek, to same.
9.1.2010 19:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
V současné době se typ souboru skoro pokaždé zahodí a pak se pracně hádá znova. Když se ho podaří alespoň občas přenést zapamatovat nebo přenést, může to být jedině lepší – ke zhoršení nemůže dojít v žádném případě. Mluvit o falšování typu je nesmysl – zfalšováním typu docílíte maximálně toho, že daný soubor nepůjde zpracovat (bude mít poškozený formát), a toho samého můžete docílit i prostým poškozením souboru.
9.1.2010 18:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ano, typ souboru určí ten, kdo jej vytvořil, to píšu od začátku. Může pro daný typ vytvořit soubor špatně (nebude mít odpovídající formát), ale určuje to on. Stejně jako když vy napíšete nějakou větu, vy určujete, co jste tím myslel. Můžete ji napsat špatně a ostatní ji nepochopí, ale těžko můžete tvrdit, že někdo jiný ví líp než vy, co jste tou větou myslel.

Nevím, proč pořád chcete někomu věřit nebo nevěřit ohledně formátu souboru. Když vám bude o něčem tvrdit, že je to obrázek ve formátu JPG, prostě ho zkusíte jako obrázek JPG zobrazit – buď se obrázek zobrazí, nebo je to formát JPG ale vám se nezobrazí, protože máte špatný prohlížeč, nebo to měl být formát JPG, ale autor (nebo jeho program) udělal něco špatně a je to poškozený soubor JPG.

Nemusíte se opakovat, stačí, když si přečtete, co píšu od začátku. Formát souboru určí autor. Pokud pak hned informaci o typu souboru zahodí a nechá příjemce hádat, co by to asi mohlo být zač, je to sice zajímavá hra, ale s racionálním chováním to nemá nic společného.
Drom avatar 9.1.2010 18:21 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Může pro daný typ vytvořit soubor špatně (nebude mít odpovídající formát), ale určuje to on.
Takze Vam vadi (resp. neverite v) urcovani typu souboru jeho analyzou, ale nevadi Vam, ze Vam kamarad posle nejakej takybastl o kterym jeho takyprogram tvrdi, ze ma nejakej format a pritom po otevreni na me vyskoci hromada nesmyslu, protoze muj spravce souboru se nestara, co to je za soubor, ale veri predane informaci a asociuje ho s predpokladanym programem. To mi pripomina Windows a jejich neschopnost rozlisovat soubory, resp. spolehani se na priponu.

Stejně jako když vy napíšete nějakou větu, vy určujete, co jste tím myslel. Můžete ji napsat špatně a ostatní ji nepochopí, ale těžko můžete tvrdit, že někdo jiný ví líp než vy, co jste tou větou myslel.
Veta je "format" a obsah vety je "informace". Pokud pisu slova nahodne, tak nedavaji smysl cloveku, ktery je cte a nevi, jak je radit. Ale ta informace tam porad je, staci na zacatku poznamenat, JAK se ma ta veta cist (hlavicka souboru).

Když vám bude o něčem tvrdit, že je to obrázek ve formátu JPG, prostě ho zkusíte jako obrázek JPG zobrazit
Ale moje pracovni prostredi, resp. spravce souboru, dokaze poznat (ano, s jistou toleranci), ze to neni obrazek JPG, pokud jim opravdu neni. Jak se bude branit Vas server, az na nej bude uzivatel cpat nepovoleny typy souboru a tvrdit, ze to jsou obrazky? Bude ten blud sirit dal.

Pokud pak hned informaci o typu souboru zahodí a nechá příjemce hádat, co by to asi mohlo být zač, je to sice zajímavá hra, ale s racionálním chováním to nemá nic společného.
A kdo hada? Ja nemam v USB kristalovou kouli, ale muj OS obsahuje nastroje pro analyzu souboru. Prijde mi racionalnejsi pokusit se urcit, co je to za soubor, nez verit informaci u ktere neznam ani jeji puvod.
9.1.2010 19:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Takze Vam vadi (resp. neverite v) urcovani typu souboru jeho analyzou, ale nevadi Vam, ze Vam kamarad posle nejakej takybastl o kterym jeho takyprogram tvrdi, ze ma nejakej format a pritom po otevreni na me vyskoci hromada nesmyslu, protoze muj spravce souboru se nestara, co to je za soubor, ale veri predane informaci a asociuje ho s predpokladanym programem. To mi pripomina Windows a jejich neschopnost rozlisovat soubory, resp. spolehani se na priponu.
Kamarád mi pošle soubor, o kterém tvrdí, že je to ODT, a můj program na prohlížení ODT se jej pokusí otevřít. Buď se mu to podaří (soubor má správný formát), nebo se mu to nepodaří – pak je chyba buď v programu, nebo v souboru. Takže můžu zkusit ještě jiný program. Nevím, co vám na tom pořád připadá divného. Mně to připadá naprosto normální, mnohem lepší, než když se program pokouší uhodnout, co je to zač, uhodne to špatně a já ho pak musím pracně přesvědčovat o tom, o jaký formát se jedná (přičemž já to opět zjistím pohledem do křišťálové koule nebo dotazem na autora).

Veta je "format" a obsah vety je "informace". Pokud pisu slova nahodne, tak nedavaji smysl cloveku, ktery je cte a nevi, jak je radit. Ale ta informace tam porad je, staci na zacatku poznamenat, JAK se ma ta veta cist (hlavicka souboru).
OK. Tak mi přeložte do češtiny tuhle větu (informace o tom, jak ji číst, je na začátku): skdh sdišč sruhs s kuhd wkjehiýwč sdkjhs ieuz sk dj.
Ale moje pracovni prostredi, resp. spravce souboru, dokaze poznat (ano, s jistou toleranci), ze to neni obrazek JPG, pokud jim opravdu neni. Jak se bude branit Vas server, az na nej bude uzivatel cpat nepovoleny typy souboru a tvrdit, ze to jsou obrazky? Bude ten blud sirit dal.
Jaký blud? Autor ten obrázek prohlásil za obrázek ve formátu JPG, tak to tak server má šířit dál. Chování, kdy program je chytřejší než uživatel, přenechte programům Microsoftu.
A kdo hada? Ja nemam v USB kristalovou kouli, ale muj OS obsahuje nastroje pro analyzu souboru. Prijde mi racionalnejsi pokusit se urcit, co je to za soubor, nez verit informaci u ktere neznam ani jeji puvod.
Napíšu to po sté, a doufám, že naposledy: soubor sám o sobě nemá žádný typ. Typ určuje autor. Takže nejde o tom, zda této informaci budete věřit nebo nebudete, autor tu informaci vytváří.

Navíc ten váš program neurčuje typ souboru, ale zase jenom se pokouší určit tu informaci, kterou tam uložil autor – když vytvořím Java Class soubor a přepíšu první 4 znaky na „%PDF“, bude si vaše utilita myslet, že jde o PDF soubor. Ale pokud jej předhodíte upravené Javě, která si nekontroluje hlavičku, normálně to spustí jako třídu. Takže vaše utilita stejně věří informaci, o které neznáte její původ, jenže tahle informace je navíc nejednoznačná a obtížně se zjišťuje.
26.12.2009 16:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To je teda nějakej problém souhlasit či nesouhlasit podle množiny osob než podle argumentů a vlastních zkušeností.
Amarok avatar 22.12.2009 10:02 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?

Vy jste vsichni nejak mimo. V tom prikladu, ktery pres wget stahujes, vubec ani Content-Type definice neni, tudiz je ten priklad nesmyslny.

A Ladicek je taky vedle, jelikoz veta ma znit spravne: XHTML poslané jako text/html není XML. XHTML to ale je.

GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 10:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No, dopouštíš se stejného zjednodušení jako já, protože XHTML je aplikace XML :-)

Sending XHTML as text/html Considered Harmful, a tím bych to uzavřel.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Amarok avatar 22.12.2009 11:08 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jasne, jenze to povez expertum u Micro$oftu. Dokud to neopravi, tak to tak musim definovat, protoze nechci vyradit 40% uzivatelu. Ale taky jsem pro konec diskuze :) Daleko zavaznejsi je podle me, kdyz napr. kod neni ani zdaleka validni (coz je snad 90% webu). Doctype xhtml + content-type text/html projde v pohode validatorem.
GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 11:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To sice projde, ale prohlížeč ho bude parsovat jako HTML. Protože jste mu koneckonců řekl, že je to HTML. Problémy s MSIE lze snadno ošetřit tím, že MSIE budete posílat text/html (tady to nenapáchá žádnou škodu, protože MSIE to bude jako HTML parsovat tak jako tak) a ostatním správný typ.
Drom avatar 22.12.2009 16:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No to reseni neni, to je pekna otrava.
22.12.2009 18:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To je řešení. Prostě rozbitému prohlížeči pošleš rozbitou informaci. Já to tak taky dělám.
Drom avatar 22.12.2009 22:11 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ok, ale ja reseni nasledku nepovazuju za reseni. Reseni je reseni priciny (oprava). Navic to neni v mnoha pripadech jedina obezlicka, aby vse fungovalo, jak ma. A kdo se s tim ma porad patlat?
22.12.2009 23:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Rant: řešením je přestat používat (resp. hrát si na používání) technologii, která není v majoritním prohlížeči podporována a která už se nevyvíjí :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
23.12.2009 00:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Fajn, tak pokud chcete být zásadový, posílejte správný typ všem a uživatelům, kteří si budou stěžovat, že jsou stránky rozbité, trpělivě vysvětlujte, že rozbité nejsou stránky ale jejich prohlížeč.
23.12.2009 15:19 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Dokud to neopravi, tak to tak musim definovat, protoze nechci vyradit 40% uzivatelu
Ale nemusíš... Otázkou je, jestli to stojí za to.
22.12.2009 10:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
V tom prikladu, ktery pres wget stahujes, vubec ani Content-Type definice neni, tudiz je ten priklad nesmyslny.
eh? - ještě jednou cituju část výstupu wgetu:
  Content-Type: application/xhtml+xml; name="scriptshorttagbug.html"
Délka: 655 [application/xhtml+xml]
Amarok avatar 22.12.2009 11:03 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Myslel jsem tim ve zdrojaku content-type neni. V hlavicce uz pak je.
GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 11:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
A proč by měl být uvnitř? Ukládat informaci o typu (nebo třeba kódování) souboru do jeho obsahu je už z principu pochybené (musel bych ten typ stejně nejdřív uhodnout nebo zjistit odjinud, abych se k té informaci dostal).
Amarok avatar 22.12.2009 11:12 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tak vymyslete lepsi zpusob. Vsude se to tak dela a nejsou s tim problemy. Naopak BOM u UTF byva nekdy problem, proto je daleko lepsi definovat radek, ve kterem bude kodovani napsano. Zakladni ASCII je sdileno snad vsemi beznymi druhy kodovani, takze opet to neni problem.
GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 11:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Opravdu ne? Nepoužívají třeba na Windows coby de facto standard UTF-16?
22.12.2009 11:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tedy spíš UCS-2, kterému říkají UTF-16, ale to na podstatě nic nemění.
Amarok avatar 22.12.2009 11:25 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Bavime se snad o textovych souborech. Jestli pouzivaji Wokna interne utf-16, tak je to sice pekna vec, ale nehraje tady roli.
GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 12:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Už jsem potkal i textové soubory v UTF-16.
Amarok avatar 22.12.2009 13:38 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To ja jeste ne :) Ale to prijde. Jsem sam zvedavy, jak se to bude jasne rozpoznavat. I kdyz vlastne me to zajimat nemusi, arabsky stejne neumim :D
GNUniverse - May the source be with you...
23.12.2009 00:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tak jako teď: informace o formátu a případně kódování patří do metadat (ať už je těmi metadaty cokoli), ne dovnitř souboru samotného. Klíč od (zamčené) skříně také neukládáte do té skříně.
Amarok avatar 23.12.2009 10:30 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Textovy soubor zadne metadata "mimo obsah souboru" nema. Kazdy ted zrejme mluvime o necem jinem. Primo do souboru se info o kodovani vklada snad vsude, od XML pres PYthon az po ODT.
GNUniverse - May the source be with you...
Amarok avatar 23.12.2009 11:56 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
ODT je vlastne taky XML, mi doslo. Tak treba jeste RTF, jako priklad.
GNUniverse - May the source be with you...
22.12.2009 11:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Jsou to metadata zrovna tak jak datum změny obsahu souboru a rozumné systémy (tar, HTTP, cp) je umí přenášet. Konkrétně na úrovni VFS se používá rozšířený atribut user.mime_type.
23.12.2009 11:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Myslel jsem tim ve zdrojaku content-type neni. V hlavicce uz pak je.
no a proč by tam měl být probůh? - jak správně píše Michal Kubeček, to je otázkou metadat, Content-Type je hlavička HTTP protokolu, nikoliv hlavička definovaná samotným (X)HTML, v rámci textu souboru je už jenom hlavička XML a následně DOCTYPE (plně v souladu se standardem)

file nemá problém poznat, že je to XML:
kavol@jarmilka ~ $ file scriptshorttagbug.html
scriptshorttagbug.html: XML  document text
W3C validátor s tím nemá problém, Konqueror s tím nemá problém, jenom blbej Firefox to místo jako XML zpracovává jako ... no vlastně ani moc nezpracovává, po dojití k tomu problematickýmu tagu mu na tom umře parser a je vymalováno :-/
theo avatar 23.12.2009 14:56 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No to sem zvedavy jak potom nejaky prohlizec pozna v jakem je to kodovani (pokud nema autodetekci kodovani), kdyz si takovou stranku ulozim na disk a budu si ji pak chtit prohlidnout :)
Sine ira et studio
23.12.2009 15:47 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No to sem zvedavy jak potom nejaky prohlizec pozna v jakem je to kodovani (pokud nema autodetekci kodovani), kdyz si takovou stranku ulozim na disk a budu si ji pak chtit prohlidnout :)
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Amarok avatar 24.12.2009 10:20 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Tak, a tohle ted jeste vysvetlit Michalu Kubeckovi :))
GNUniverse - May the source be with you...
thingie avatar 24.12.2009 12:36 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Já teda nevim, ale poznávat něco podle hlavičky, jejíž kódování je uloženo právě v ní, a to právě přesně tím kódováním, to mi přijde lehce komické. Je vám jasné, že tahle hlavička může ve výsledku být naprosto libovolná posloupnost bytů? :-) (Nemluvě o duchem chudších OS, které by před ní ještě byly schopné nacpat třeba BOM.)
Růžové lži.
Amarok avatar 24.12.2009 12:47 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Libovolna posloupnost bytu to byt nemuze, pro takove pripady, ktere myslis, existuje pojem "format souboru". V nejakem notepadu neotevru napr. spravne RTF dokument, coz je naprosto normalni, a nemuzu prece rict, ze je spatnym zpusobem navrhnut obsahu souboru.
GNUniverse - May the source be with you...
thingie avatar 24.12.2009 15:54 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
A ten pojem říká co? Kódování a typ souboru není v Unixu součást metadat souboru.
Růžové lži.
24.12.2009 12:49 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
hloupé to je, komické možná taky, ale dokud někdo nedefinuje a nevnutí všem, že každý textový soubor si má vláčet s sebou metadata mimo vlastní soubor, tak to holt vždycky bude na nějaké implicitní domluvě mezi OS a danou aplikací, aby ta si aspoň tu hlavičku dokázala přečíst ... což v dnešní době není zas tak těžké, vzhledem k tomu, že pro běžně používaná kódování je ASCII podmnožinou (koneckonců, v principu nevidím valný rozdíl mezi tímto a třeba mým příkladem s různou kompresí v rámci jednoho formátu souboru s obrázky)
27.12.2009 13:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Inteligentní prohlížeč na inteligentním systému to pozná z metainformací souboru (uložených typicky jako rozšířené atributy souboru).
23.12.2009 12:00 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Záleží na verzi Ládíčku, záleží na verzi.
thingie avatar 21.12.2009 17:54 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
No, to je spíš tvoje chyba. Když to má XHTML MIME typ, tak to firefox zobrazí tak jak chceš, když HTML, tak to ani nemůžeš chtít.
Růžové lži.
Jendа avatar 21.12.2009 17:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ten web je geniální! Už sis dal ten princip patentovat?
22.12.2009 11:44 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Díky vašemu příspěvku jsem se namáhal se na ten web taky podívat, a fakt že jo, řekl bych že je zatraceně nápaditej.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
22.12.2009 15:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Souhlas! Taky sem čuměl.
Baník pyčo!
stybla avatar 21.12.2009 18:46 stybla | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
jeste jsi zapomnel na to, ze FF se (v posledni dobe?) dozaduje vyjimky pro kazdou URL na danem HTTPS webu, ktery nemuze byt overen. nebo, ze je proste zapomene (?). nevim, jak si jinak vysvetlit, kdyz jsem tazan co 5-N minut, zda-li skutecne chci prohlizet HTTPS obsah, jehoz certifikat nemohl byt overen ... a jemuz uz jsem alespon 1000x pridal vyjimku. Chcete importovat certifikat CA, aby FF zvladl overeni? CHYBA! FF jiz tento certifikat ma, takze - proc ho vlastne chcete pridavat znova? A i pres to neni schopny overit... no wtf.
Skvela stranka!
22.12.2009 21:36 Mr.Slider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
To byl také důvod, proč jsem se cca před rokem začal poohlížet po něčem jiném než Firefox a skončil u Opery a nemůžu si ji vynachválit. Ségra si teď pořizovala notebook, tak jsem jí tam dal nové Ubuntu a hned jsem jí vyměnil Firefox za Operu.
Tomáš Bžatek avatar 21.12.2009 14:51 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Galeon, ikdyz je uz nejakou dobu po smrti, porad si nedokazu predstavit pouzivat neco jineho. Dost se tomu blizi Midori, ale jeste je potreba, aby dozral. Epiphany je prilis jednoduchy a nevyhovuje, Firefox je moloch se spolehlivosti konvergujici k nule, Chromium je celkem dobry, ale ma problemy s fontama a nerespektovani nastaveni fontconfigu.
Koupim litajiciho tucnaka
22.12.2009 14:50 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ja taky, ja taky... Tesi me, ze nejsem sam :-)
Drom avatar 22.12.2009 16:35 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Coz jen dokazuje, ze vlastne nic novyho FF ani ostatni vynalezy pro prohlizeni WWW neprinasi. Myslim panove, ze Vase prohlizeni je i s nekolik let nevyvijenym Galeonem porad stejne pohodlne. Tak za cim se ty lidi zenou?
WIFT avatar 21.12.2009 17:26 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
SeaMonkey, i když už to není, co bývalo, když je nová řada 2.0 nekompatibilní s MultiZillou a nová MZ je v nedohlednu ;-).
Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
gtz avatar 21.12.2009 21:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
FF + Chrome. Chrome je bezesporu rychlejší, na FF mně sere, že někdy se prostě odmítne ukončit a stále visí v paměti. ( stalo se mi to nedávno na OpenSuse 11.1, kdy měl FF cca 0.5G zabrané ramky a normálně se nedal ukončit. musel jsem ho pak natvrdo zabít ).

V práci také FF, i když na některé obskurní aplikace je nutné pužít Widlácký browser.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
21.12.2009 22:51 kotz | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na osobní prohlížení Operu - mám tam všechny záložky a jsem na ni zvyklej, na poštu a google aplikace Firefox - kvůli Google Gears. Když mám dělat něco do školy nebo do práce tak si to otevřu v Chromiu. Nemám rád moc tabů v jednom okně a takhle se docela rychle orientuju kde co mám :)
Pokud potřebuju ještě čtvrtý prohlížeč tak epiphany - ale to spíš z nouze.
Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
tsLnox avatar 22.12.2009 09:51 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ve windowsu si můžu dopřát svůj oblíbený Firefox, protože funguje - v Linuxu jsem si zvykl na Operu (jen pluginy mi chybí), protože mi Firefox s víc jak pár záložkama s flash reklamama totálně zamrzá, a bohužel to vypadá, že flash není jediný zrádce...
Amest I bovvered, forsooth?
theo avatar 22.12.2009 14:25 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejradeji pouzivam konzolu a nastroj nc pro ziskani obsahu stranky, ktery si pak prohlizim ve zdrojovem kodu...

To jsou mi ale ankety... :/
Sine ira et studio
mikirc avatar 22.12.2009 14:51 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
links rulez :D, teda hlavne firefox, sem tam chrome(to jen na widlach) a bohuzel na skolnich PC pouze IE, protoze webovy prohlizec tam nikdo nenaistaloval
Byl jednou jeden...
22.12.2009 17:34 ycuzo | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Autor ankety zrejme nepozná Seamonkey,alebo zabudol... ako uz tradicne v anketach o browseroch sa tento perfektny prehliadac ignoruje :( Takze Seamonkey,zatial som za cele dlhe roky lepsi nenasiel :))
Fluttershy, yay! avatar 23.12.2009 12:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Militantní menšina...

Seamonkey AFAIK není prohlížeč, nýbrž balík aplikací zahrnující i webový prohlížeč, který toho ale má nemálo (prý stále více) společného s Firefoxem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
stybla avatar 23.12.2009 14:59 stybla | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Bohuzel, ne "pry" ale ma resp. je to FF vcetne aplikaci (IRC, mail, composer, etc) resp. si pujcili FF (engine), nakladli do nej Mozilla-suite a dali nalepku Seamonkey. :( A cim vic tim to tady ctu (ten nikdy nekoncici flame), tim vice roste moje odhodlani zahodit SM a FF.
24.12.2009 13:45 ycuzo | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Ked to beries tak ano,ale v tom pripade sa to iste vztahuje aj na Operu,ta obsahuje taktiez IRC,postoveho klienta atd... Co sa tyka mna zatial pouzivam verzie Seamonkey 1.1.x a zrejme ste dlho pri nej ostanem... Mozilla Suite som pouzival uz od nejakej verzie 0.9 alebo tak nejako...
23.12.2009 10:20 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rád žádný. Pořád čekám, že třeba někdo konečně nějaký použitelný napíše.
23.12.2009 22:16 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
konqueror , arora ... firefox na quakelive , a chrome pod widlemi
USE="-gnome -kde";turris
Limoto avatar 24.12.2009 21:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
QuakeLive ti po změně useragenta půjde i v Aroře, zkoušel jsem... a v Konqueroru beztak taky...
hankey avatar 25.12.2009 10:51 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
safari
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
26.12.2009 00:30 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem právě přešel na Aroru - i když má drobné nedostatky, to hlavní už splnuje - funguje, je rychlá a má flashblock funkci.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Amarok avatar 26.12.2009 17:17 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Pred chvilkou jsem odpovedel v jine diskuzi tady na abc a vubec mi nedoslo, ze mam zrovna pustenou Aroru - a kupodivu to proslo, uz zadna chybova hlaska, jak jsem psal nekde nahore. Ze by to nekdo na abc opravil? (Pochybuju, ze chyba byla v Arore)
GNUniverse - May the source be with you...
26.12.2009 08:22 MAd MAx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
links -g je rychly a po tych rokoch to cloveku ani nepride ze by mal web vypadat inak. Pre ostatne normalne stranky (asi 2%) - Seamonkey.
26.12.2009 11:48 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nestava se vam nekdy v Opere ze prestane reagovat? napriklad: kliknu na odkaz, ktery se dlouho nacita, tak to chcu zastavit [stop] tlacitkem ale opera nereaguje..?
26.12.2009 18:36 MAd MAx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
v robote pod widlami
26.12.2009 23:14 lisey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh? oco jde ...co je to prohlížeč a jak poznám který používám pls?
Fluttershy, yay! avatar 26.12.2009 23:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Který prohlížeč webu nejraději používáte?
Prohlížeč je program, v němž jsi napsal(a) svůj příspěvek. Který používáš se nejsnáze dozvíš, když se podíváš do titulku okna.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.