Portál AbcLinuxu, 30. října 2025 01:12
Tiskni
Sdílej:
Koukni se sem: http://functions.wolfram.com/Constants/Pi/06/ShowAll.html
Na pocitani je vhodny treba tenhle vzorec: http://functions.wolfram.com/Constants/Pi/06/01/01/0003/
Vtip je v tom, ze iterujes k, dokud "pi pro k-1" / "pi pro k" presahuje zadanou deltu (presnost jake chces docilit).
Jeste dodatek - nastrel predstavy paralelizace - mas X masin, tak prvni pocita pro "k % X = 0", druha "k % X = 1" etc.
Respektive by se spočítat teoreticky dalo, akorát by to trvalo nekonečně dlouho.
Jako transcendentni cislo se da vypocitat/zmerit vzdy pouze na urcitou presnost.
Sranda. Ja zas poznám matematika, ktorý si myslel, že Planckova konštanta je transcendentné číslo 
I tak sa ti pocitac sekne na 216. mieste ...
No a pro Céčkaře, to první, co jsem vygooglil, je tůto (jsem domestikovaný Plzeňák).
Stovky vláken jsou pro sraby, kdybys byl co k čemu, rozchodíš hadoopový cluster na pár tisících strojích, jako to mají v Yahoo, a pustíš tam tohlehadoop me prisel hodne pomaly, az jsem se divil, jak to v tam yahoo jsou schopni provozovat. pravda, muj nejvetsi cluster mel 20 nodu, takze to se s nima neda srovnat... ale ta rezie na presuny dat mezi map-reduce, pripadne ukladani na HDFS v replikovanem rezimu byla opravdu sila...
ale ta rezie na presuny dat mezi map-reduce, pripadne ukladani na HDFS v replikovanem rezimu byla opravdu sila...
nejake cisla? (MB/s,GB/s)
Každopádně tady nejde v první řadě ani tak o výkon jako spíš o škálování a vypořádání se s výpadky hardwaru. To ti ale určitě neříkám nic nového
Vývoj je dost rychlý, řeší se lepší plánovače a já nevím co všechnovyvoj jde rychle kupredu a pribyvaji zajimave vlastnosti. ale myslim, ze je tam par designovych problemu. napr. snaha cpat skoro vsechno na disk a to i mezivypocty.
hodně záleží na správné konfiguracito jo. slusne to nakonfigurovat je docela dobra magie. navic jsem zjistil, ze vetsina oficialnich doporuceni na mojem clusteru proste nefunguje, tak jsem jednotlive konfiguracni hodnoty hledal metodou pokus-omyl.
Blog Cloudery je vysoce zajímavé čtenínechytam se... muzes mi dat link?
Zkus se podívat na GMP, používá to například System Stability Tester.
Obávám se, že autorovi jde spíš o hraní si s počítáním na grafice, protože pár milionů desetinejch míst se dá vypočítat během pár minut i na CPU...
PERL je krásný:
$|=3,141592;sub _
{print@_}sub o{_++$O[0
];_ 0for 1..$#O}sub O{$;=int
$=/10,'0/^ ^';if($;<9)
{_$_ for @O;;@O=()
;0}push @O,$;;0
,;push@ O,'.'if
$^==1; 0;if($;
==10){ print ,o,@O=(
)}}$~= 1000000 ;$-=10*
(q/@O= digits of pi =10/,1)
*int($~ /3)+1;$
_=2for@ ,[0..$-]
,;for$^ (1..$~){
$:=$-;$O =0;until
($:<0){$/= 2*$:+1;$/=
10if$/==1;$==10*$,[$:]+$O;$,
[$:]=$=%$/;$O=int($=/$/
)*$:--,10}O}o
a co tak vypocitat 22/7 
To je pí jak noha...
$ ./divide 22 7 3.142857...
No a? :) my sme v skole pouzivali konstantu 3.14
takto (22/7) som si to lahko zapamatal... ake presne boli potom tie vypocty? 
Pro běžnou technickou praxi samozřejmě stačí. Možná v NASA to počítají přesněji, než na +-5 platných číslic.
Pocitanie PI = pocitanie molekul vody v moriach celeho sveta...
tych molekul bude podla mna viac ako 3.14..
Nebo budou použity takové jednotky, že to tak jako tak vyjde 
#!/usr/bin/bc -lq n=read() scale=n 4*a(1) quit
Akorát ještě výsledek oříznout o jedno desetinné místo - poslední zprava je blbě:
scale=3 4*a(1) 3.140 scale=4 4*a(1) 3.1412 scale=5 4*a(1) 3.14156 scale=6 4*a(1) 3.141592 scale=7 4*a(1) 3.1415924
A je to relativne nenarocny - potrebujes sice monitor navic, ale zase se obejdes bez pokrocilych shaderu nerkuli CUDA.
Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
?
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.