Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 06:11

Měsíc s HTC Desire HD

18. 1. 2011 | Luboš Doležel
Články - Měsíc s HTC Desire HD  

Tato recenze se zaměřuje na telefon HTC Desire HD, který je teď vlajkovou lodí chytrých zařízení značky HTC s Androidem.

Obsah

V této recenzi vám nebudu představovat nové vlastnosti Androidu 2.2, kterým je tento telefon vybaven. Spíše se pokusím poukázat na praktické přednosti a nevýhody tohoto výrobku. Nejprve se podíváme na hardwarové specifikace, abychom všichni věděli, oč se jedná. Podotknu, že Desire HD je už třetí telefon s Androidem, o kterém píšu, a druhý telefonem s Androidem, který vlastním.

Po fyzické stránce

link

První věci, které člověka při pohledu na takový telefon jsou: Není to moc těžké? Není to moc velké? Zásadní věcí je na telefonu to, že je velmi tenký, díky čemuž není váha až tak hrozná. To zároveň odpovídá i na druhou otázku, protože z mé zkušenosti není u telefonu až takový problém váha, jako spíš tloušťka. Neměl jsem problém s tím, že by se mi telefon nevešel do kapsy, a na rozdíl od HTC Kaiser, který jsem měl nějaký ten rok nazpátek, je opravdu tenký, takže nedělá bouli na kapse.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

Displej

link

Druhá věc je, jak dobře člověk dosáhne palcem na celý displej, pokud používá jen jednu ruku. Na rozměr displeje je třeba si zvykat a fakt je ten, že palcem 100 % displeje ani s mužskou rukou nepokryji (i když to není až takový problém). Rám kolem displeje je velmi tenký, takže si nedovedu moc představit, že by bylo možné telefon s takhle velkým displejem vyřešit lépe. Samotný displej je krásný a je asi hlavním důvodem, proč si tento výrobek člověk vybere. Pokud se podíváte na rozlišení (úchvatných 480×800), řeknete si, že 800 pixelů na šířku bylo ještě "nedávno" běžným rozlišením u našich desktopů. Toto oceníte při prohlížení webů v režimu na šířku. Většina stránek totiž s 800 pixely stále počítá, takže je pravděpodobné, že stejně jako já rychle pohrdnete mobilní verzí vašich oblíbených stránek.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

Kryty

link

Na rozdíl od jiných modelů není celá zadní stěna telefonu odnimatelná. Jsou tu ale dva malé kryty: jeden na boku u tlačítek pro ovládání hlasitosti a druhý, větší (podobně jako u iPhone) vespod. Pod tím prvním se skrývá baterie, pod tím druhým karta microSDHC a SIM karta (nebojte se, nemusí se stříhat :-)). První věc, které jsem si všiml, jsou kontakty na těchto krytech. Zpočátku jsem měl za to, že jde o detekci, zda je kryt na svém místě, ale to je jen případ kontaktů u baterie. To druhé je anténa, což věští problémy.

Na to, že je to anténa, jsem přišel tak, že jsem se při geocachování divil, jaktože nemám signál mobilní sítě v místech, kde jsem ho dřív určitě míval, a pak ho najednou zase mám. Ano, tento telefon trpí problémem, na který poukázal i nový iPhone. Jak jsou telefony tenčí a tenčí, tak už není anténu kam schovat. U Desire HD to znamená, že pokud budete mít ruku pod telefonem ve spodní části, můžete přijít o signál – rozdíl přiložené ruky udělá až 20 dBm, což je hodně. U WiFi je ale problém ještě o dost závažnější, kdy rozdíl mezi nevhodně a "správně" přiloženou rukou dělá skok mezi "plným" ukazatelem signálu a indikací, že signál je jen tak tak. Takže když jsem dál než hned vedle AP, je riziko ztráty signálu dosti reálné. Zase jim ale musím nechat, že pokud telefon držíte "správně", tak je citlivost antény o trochu vyšší než u HTC Hero.

Samotný spodní kryt trpí ještě jedním neduhem: minimálně u mého kousku nejde úplně zastrčit, mezi kovovým vnějškem telefonu a plastovým krytem je tedy mezera, do které se mi vejde nehet. Při snaze kryt domáčknout jen zavrže a vrátí se zpátky.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

Tlačítka

link

Běžná ovládací tlačítka jako "zpět" už nejsou v mechanické podobě, ale jen v podobě rozšířeného dotykového displeje. To znamená, že ve většině aplikací můžete prstem skrolovat až do prostoru těchto tlačítek. Tlačítek ale ubylo, nenajdete tedy žádné tlačítko pro přijetí nebo odmítnutí hovoru. To se řeší už jen androidím gestem posunutí dolů (přijmout) nebo nahoru (odmítnout).

Zbylá tlačítka – tedy vypínání a změna hlasitosti – jsou vyřešena mechanicky a jako výhoda je často uváděno, že jsou tlačítka natolik zapuštěná, že je nestisknete omylem. Problém je, že je někdy nestisknete "ani omylem", což se týká hlavně tlačítka zapínacího. Obvyklé gesto pro odemčení – dvakrát stisknout MENU – nefunguje (protože tlačítko MENU je v prostoru displeje), je tedy opravdu třeba používat tlačítko zapínací. Jenže to je pro můj ukazováček docela daleko a navíc je těžké na stisknutí, je hodně drobné. Toto je asi ta největší otrava. Komicky pak už působí jen to, že ve snaze stisknout zapínací tlačítko pak ještě nechtěně stisknu tlačítko pro hlasitost, čímž si změním hlasitost vyzvánění nebo dokonce změním zvukový profil. Důvody pro dokonalé zapuštění tlačítek tedy asi byly dobré, ale nikdo to před uvedením na trh zjevně důkladně neodzkoušel. Problém s náhodným stiskem jsem u HTC Hero téměř nepozoroval, ale HTC se ve snaze tento neexistující problém vyřešit podařlo jej spolehlivě vytvořit.

Fotoaparát

link

Fotoaparát už je dosti dobrý a telefon nabízí nahrávání videa v rozlišení 720p. Troufnu si říct, že fotoaparát už dokáže nahradit kdejaký mizerný kompakt. Vždy jsem považoval blesk v podobě "přisvětlovacích diod" za naprostou nefunkční zoufalost, ale je pravdou, že tyto diody svítí opravdu hodně. Nejčastěji je ale používám jako baterku pro noční svícení a věřte, že toto je skutečná "killer feature", kam se na to hrabe svícení displejem.

Kvalitu fotoaparátu jde asi nejlépe posoudit podle fotografií, takže tady jsou. Poslední fotografie byla focena ve tmě s bleskem.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

FM rádio

link

FM rádio je funkce, kterou jsem u telefonu vždy postrádal a konečně ji mám. Dokud nebudou neomezené datové tarify, tak je to potřeba. Jako asi u všech telefonů, i zde slouží připojená sluchátka jako anténa, ale přehrávat rádio je možné i nahlas. Rádio podporuje RDS i stereofonní zvuk (ačkoliv ten u FM rádií skoro vždy zní dosti monofonně, toť moje celoživotní zkušenost). Aplikace HTC pro rádio je dobrá a dělá to, co člověk očekává, umí i naladit všechny stanice a uložit je. Důležitá je tedy snad jen citlivost přijímače. S mými sluchátky :-) citlivost odpovídá běžnému stolnímu rádiu, na autorádio to bohužel nemá. V Praze 6 tedy nemám s příjmem stanic jako Evropa 2, BBC nebo Radiožurnál žádný problém, na Praze 9 jsem už pozoroval lehce horší výsledky.

HTC Desire HD

Výkon a paměť

link

V tomto telefon naprosto exceluje a gigahertzový procesor opravdu moc nežere. Na telefonu se bez nutnosti konverze dívám na klasické SD ripy (MPEG-4 Part 2/MP3/AVI) v RockPlayeru a nezaznamenávám naprosto žádné cukání. Občas jsem zaslechl něco o tom, že někdo přehrál 720p video, takže jsem to také vyzkoušel. Klasický HD 720p rip (H.264/AC3/MKV) to v softwarovém režimu přehrávání výkonnostně nezvládalo. Telefon umí přehrávat H.264 i hardwarové, ale jsou zde přísná omezení na vlastnosti takového H.264. Zkusil jsem tedy překonvertovat HD rip do podoby, kterou telefon zvládne hardwarově. To se sice podařilo, ale obraz se stále občas cukal a navíc jsem neměl dojem, že bych si co se obrazu týče nějak přilepšil. Ještě dodám, že uživatelské rozhraní se nikdy necuká, ani nezasekává, což už asi vzhledem k předchozím informacím moc nepřekvapí.

768 MB RAM je naprosto úžasná věc. Už se tedy nestává, že by mi byl ukončen proces webového prohlížeče při přepnutí do jiné aplikace. 768 MB prostě jen tak nevyčerpáte. Nástroje pro uvolnění paměti se stávají prakticky zbytečnými. Nutno poznamenat, že webový prohlížeč je uměle omezen na maximálně 4 otevřená okna. Ještě jsem vyzkoušel Firefox pro Android a je to stejně pomalá lemra jako Firefox pro běžný Linux. Startuje dlouho, vykresluje viditelně (tedy viditelně pomalu) a žere neskutečně procesor. Po několika minutách testování mu přehled žroutů baterie přiřkl tolik spotřebovaného času CPU jako výchozímu webkitovému prohlížeči za den občasného používání.

Na tomto telefonu jsem poznal, že EDGE a obzvlášť 3G sítě jsou dost rychlé, ale největší brzdou je telefon. U Desire HD tato brzda odpadá.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

Quake 3 Arena

link

Kwaak3 je port hry Quake 3 Arena na Android a nedalo mi, abych hru nevyzkoušel. Z výkonnostního hlediska telefon tuto hru zvládá na jedničku, i se zapnutým zvukem mám FPS v rozmezí 30-55 FPS (během dělání screenshotů vždy klesne). Bohužel mám tuto hru nainstalovanou jen tak na ukázku, protože hra je neovladatelná. Nainstaloval jsem si verzi s on-screen softwarovým joystickem, ale zatím nikdo, komu jsem hru půjčil, nepřišel na to, jak by se to dalo rozumně ovládat, protože to moc nefunguje.

HTC Desire HD HTC Desire HD

Google Maps

link

Google Maps fungují v hardwarově akcelerovaném režimu. Ten má celou řadu výhod: mapové podklady jsou z velké části vektorová grafika, můžete mapu používat v 3D režimu a je možné ji mít automaticky natáčenou podle kompasu. Hlavně ta vektorová grafika mě potěšila, při používání je to na plynulosti a kráse dost znát.

HTC Desire HD HTC Desire HD HTC Desire HD

Baterie

link

Všechny věci, na které jsem si v tomto článku stěžoval, jsou drobnosti oproti problému jménem baterie. 1230 mAh je pro tento telefon žalostně málo a ani efektivní CPU tomu moc nepomůže. U současných telefonů (a u tohoto obzvláště) je hlavním žroutem baterie displej a ten je typicky zodpovědný za minimálně 60 % celodenní spotřeby energie při mém používání. Telefon vám sice den až dva dny vydrží, ale to nemluvím o aktivním využívání, které bych v případě tohoto telefonu považoval za kýžené. Tak například tři minuty přehrávání filmu spotřebují 1 % baterie, trochu to zlepší ruční nastavení minimálního jasu displeje. Trochu mi v Androidu chybí možnost upravit prostřední hodnotu automatického jasu, protože automatický jas bývá zbytečně silný. Suma sumárum bych řekl, že baterie s dvojnásobnou kapacitou by asi byla odpovídající. Na eBayi sice takové jistě najdete, ale tyto baterie nikdy nemají uváděnou kapacitu, takže pozor na to.

HTC Desire HD

Další drobnosti

Závěr

link

Co se tak koukám na text, který jsem vyplodil, říkám si, že jsem k telefonu byl docela dost kritický. On ale vůbec není špatný :-) Ba naopak, je to výborný telefon, který bych doporučil všem milovníkům high-end telefonů, všem milovníkům filmů a řadě dalších lidí včetně těch, které trápí pomalost dnešních chytrých telefonů. Jen prostě cítím, že Desire HD je tak blízko k mému vysněnému ideálu, ale stále je tu několik hloupých překážek. Pokud stejně jako já nemáte čas dívat se na své oblíbené seriály, ale víte, že trávíte hodně času v MHD, volba je to jasná. Pokud svůj telefon využíváte k brouzdání po webu a něco tomu stále chybí, Desire HD je ideální. Ale jestliže hlavně telefonujete a chcete dlouhou výdrž, hledejte někde jinde.

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

18.1.2011 00:21 AiR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekna recenze.

tuhle vetu jsem nepochopil:

Na tomto telefonu jsem poznal, že EDGE a obzvlášť 3G sítě jsou dost rychlé, ale největší brzdou je telefon. U Desire HD tato brzda odpadá.
18.1.2011 00:27 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Na ostatnich telefonech asi bylo EDGE a 3G pomale, protoze to brzdil telefon, ale na Desire HD jsou obe rychle, protoze je nic nebrzdi.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.1.2011 00:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Přesně tak. Většina lidí, co si stěžuje na pomalost 3G, podle mě netuší, kde je to tenké hrdlo.
18.1.2011 11:50 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Mam notebook s dvojjadrovym procesorom, 4GB RAM pamate, cez USB 2.0 pripojeny modem k 3G sieti. Dost cestujem po Ceskej Republike, Prahu mam prejdenu celu. Nemyslim si,ze by moj notebook bol uzke hrdlo :-) Tie siet proste pomale su.

....................................................................................................................

Na slovensku je to ale podobne, s vynimkou Bratislavy, kde mi v TMobile funguje perfektne HSDPA a je to naozaj poznat. A na inych miestach zase tam,kde chytite OFDM je to mozno este lepsie. Problem iba je,ze to spojenie dost casto vypadava a automaticky sa prepina z OFDM na GPRS a spat. Ale ked to zacnete mat stabilne, tak je to pohadka. Hlavne na vychode slovenska, ktore bolo vzdy dost blbo pokryte ma OFDM signal(aj ked casto nestabilny) dost velka cast miest. Neviem preco, ale slovensko mi pride co sa tyka mobilneho pokrytia a moznosti omnoho lepsie ako ceska republika.
18.1.2011 00:25 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky ho mam a zatim si stezuji jenom na dve veci: Jinak skvely mobil, perfektni display, dostatecne velky pro web, multimedia i hry a presto je mobil stale dost kompaktni na prenaseni.

Vykon je naprosto dostatecny, jenom to sem tam cukne, kdyz se probere nektera z HTC Sense aplikaci, ktere nejsou moc optimalizovane na vykon (bohuzel).

Je to moje prvni always-online krabicka, takze jsem z toho mobilu trochu ujety i proto :-)

Jinak krome vypinani displaye pri prilozeni k uchu to ma taky ztlumovani zvoneni v pripade pohybu (pokud ma clovek mobil na stole takze zacne kvakat poradne, a kdyz ho vezmu do ruky, tak hned ztlumi na minimum).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
18.1.2011 06:21 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

"palcem 100 % displeje nepokryji, ale osoby mužského pohlaví nebudou s displejem jistě mít problém"

--Luboš Doležel

WTF?

18.1.2011 09:10 Tom K | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Ano. I takto je to možno chápat.
echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.1.2011 09:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Co je na tom k nepochopení? 100 % nepokryju, ale není to ještě tragédie a stejně tak to nebude tragédie pro ostatní muže.
18.1.2011 19:33 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Co je na tom k nepochopeni? Ze z textu jasne vyplyva, ze autorem je zena.
vain avatar 18.1.2011 20:22 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
To tedy nevyplývá. Čeština je krásný jazyk, ale musí se umět.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
18.1.2011 22:59 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
S tim plne souhlasim.
20.1.2011 12:35 palo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
ako pisal kolega vyssie.. z vety jednoznacne vyplyva ze autor je zena
vain avatar 23.1.2011 13:18 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
No prostě nevyplývá, buď se naučte česky, nebo chápat psaný text.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
19.1.2011 13:40 Anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
mas to mackat penisem!
18.1.2011 09:40 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na HTC Desire Z mne trochu zlobí, že občas nelze zvednout příchozí hovor. Jak v režimu s uzamčenou obrazovkou tak při odemčené obrazovce nereaguje na gesto pro zvednutí ani stisk zeleného tlačítka na obrazovce. Hledal jsem nějakou aplikaci, která by zvedala hovor stisknutím trackpadu, ale nic jsem zatím nenašel.
David Watzke avatar 18.1.2011 11:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Tak tohle se mi nestalo. Nemám ale staženou aktualizaci, možná je bug v ní.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.1.2011 11:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Počkat... Stisk zeleného tlačítka? Objeví se taková věc, kterou je třeba stáhnout dolů jako při odemykání. Nebo nahoru, pokud chceš hovor položit.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.1.2011 11:16 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
To je v případě zamčené obrazovky a ať se snažím sebe lépe, tak to prostě nestahnu dolu. Odmítnout odtáhnutím nahoru to jde bez problému.
David Watzke avatar 18.1.2011 11:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Aha... fakt divný. A máš to teda aktualizovaný nebo ne?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.1.2011 11:50 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
V prosinci si to nějakou mini aktualizaci stáhlo.
18.1.2011 18:37 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
A nedrzis nahodou ten telefon tak ze mas dotek ruky a okraje displaye? Bacha, reaguje je to na cele plose toho i mimo samotnou zobrazovaci plochu. Pak to totiz docela casto ignoruje nektere gesta. Jeden z duvodu proc si ted planuji koupit nejaky obal, ktery mi ty okraje zakryje.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
18.1.2011 10:27 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechýba niečo vo vete První věci, které člověka při pohledu na takový telefon jsou:?
18.1.2011 10:50 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K těm FM rádiím. Pokud ladíte Evropu2 a podobné "kanály", kde mají všechen zvuk maximálně zkomprimovaný tak, aby co nejvíc řval do obličeje,pak se stereofonního zážitku těžko dočkáte. Zkuste ČRo Vltava nebo Beat, když vysílají živé nahrávky. Pak pochopíte.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.1.2011 11:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Jenže pokud si spustím streamy rádií (včetně slovenské Evropy 2) z DVB-S, tak tam už se stereem problém není. A to některá rádia používají DVB-S jako distribuční cestu.
19.1.2011 20:31 ebik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Vzdyt se tu nemluvi o "distribucni ceste", ale prave o nastaveni toho "kodovani" do FM signalu. Ten ma nejake meze, a od toho se odviji jak nahlas to bude hrat pri stejnem nastaveni hlasitosti prijimace. Bezna radia ohuli hlasitost na tolik, ze na dobrem prijimaci jiz poznate, ze to je na ukor kvality. To jsem jenom prerikal co znamna "zkomprimovat" zvuk v analogovem vysilani. S kompresi, jak ji zname z pocitacu, to nema nic spolecneho.
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.1.2011 20:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Ohulení zvuku nemá vliv na "stereofonnost". To se spíš ve vysílání nějak šidí to joint stereo, resp. rozdílový kanál.
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.1.2011 20:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Navíc, to si opravdu myslíte, že ze studia jde signál v pořádku a pak až u vysílače je pro některé stanice zapnuté něco, co ten zvuk ohulí?
20.1.2011 07:21 ebik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Nejsem odbornik, ale ano. Myslim si, ze technicke nastaveni vysilace bude v ramci nejake smlouvy mezi provozovatelem (radiokomunikace) a radiem. Normalni radia chteji aby to i na tech nehorsich prijimacich hralo nahlas. Ostatne hodne posluchacu posloucha radio pri nejake (casto hlucne) manualni praci. V tomto ohledu CRo Vltava neni normalni radio - Smetanu si k soustruhu nepustite.
20.1.2011 23:33 Aldagautr | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
tohle si ladi jeste v radiu, ne u vysilace "fm broadcast compressor"
o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
Grunt avatar 21.1.2011 12:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
ze na dobrem prijimaci jiz poznate, ze to je na ukor kvality.
To není pravda.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
22.1.2011 14:40 Aldagautr | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
to neni, pozna se to i na spatnym
o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
gtz avatar 18.1.2011 11:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezká recenze. Aspoň po čase co se dá číst.

Zeptám se :

Synchronizace s Linuxem Funguje? a pokud ano tak přes co?

Kancelářské dokumenty - jdou editovat přímo v romce telefonu?

Synchronizace s google/msn - exchange - funguje?

pro štouraly jen doplním,že google i msn mají activesync exchynge pro své webovské účty a tím se ptám zda to jede i na Androidu

Je možný chod telefonu i bez aktivního 3G/GPRS/EDGE - prostě když není tarif nebo když je člověk tam kde tyto služby nejsou (vím jdou vypnout).

Díky
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
18.1.2011 11:52 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Synchronizace - pouze neprimo pres google

Dokumenty - je tady nejaky quickoffice, nezkousel jsem jak moc dobre to umi dokumenty, v marketu je na to hafo aplikaci

Google/MSN - ma to podporu pro exchange, ja pouzivam jenom IMAP, takze netusim jak moc dobre to maji implementovane, nevim jestli ta podpora zahrnuje i aplikace mimo emailu

Sluzby - ano, v HTC Sense jsou widgety na plochu (plus milion podobnych v marketu), telefon preferuje wifi pred mobilnim pripojenim, samozrejme ze telefon funguje bez problemu i bez sim karty (jenom hodinam pak trochu hrabe)
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
gtz avatar 18.1.2011 12:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Dokumenty - je tady nejaky quickoffice

Co jsem to zkoušel naposledy pouze uměl VIEW nikoliv i edit. V marketu jsem se díval a moc aplikací,které by byly schopné lokálně editovat .doc/.xls není. Naposledy jsem zkoušel na tabletu ThinkFreeOffice a ten fungoval, ale v romce telefonu nikoliv (byla to portace romky 2.2 pro HTC TouchPro) nevím přesně co je v romce tak proto se ptám.

Existuje nějaká aplikace, která synce telefon přes Kmail/Evolution?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
18.1.2011 12:17 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Existuje nějaká aplikace, která synce telefon přes Kmail/Evolution?
Ne. Pod Linuxem je jedinou rozumnou cestou synchronizace s Google (Gmail, Google contacts, Google Calendar).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
18.1.2011 13:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Na Android je snad odjakživa Documents To Go, což jsou řekl bych nejkvalitnější mobilní office na všech platformách.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
gtz avatar 18.1.2011 14:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
A jako ta verze umí i edit?? co já vím tak FREE jsou pouze právě jen prohlížeče. Nebo je to nějak jinak?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Pavel Stárek avatar 24.1.2011 13:43 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
No je to tak, že free verze jsou jen read only a placené umí editovat a vytvářet. A to jak Documents To Go tak ThinkFree Office.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
18.1.2011 12:08 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Synchronizace s Linuxem: ne, zatím jsem žádnou fungující nenašel. Existuje projekt Kolab pro Android, ale zatím není použitelný.

Kancelářské dokumenty: ano, vestavěný QuickOffice to zvládá, případně na Marketu jsou placené pokročilejší aplikace.

Synchronizace s Googlem: ano, ta funguje výborně, taky ten systém vyvíjí Google :-) Nepoužívá to ActiveSync.

Synchronizace s Exchange: ano, i když to má mouchy.

Bez datového tarifu: ano, datové připojení lze vypnout ve vypínacím menu a telefon s tím nemá problém, akorát přestanou fungovat ty služby, které na připojení závisí (synchronizace, mapy, Market). To lze řešit připojováním pomocí WiFi nebo Bluetooth. Offline aplikace samozřejmě fungují dál.
gtz avatar 18.1.2011 12:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Díky. Zvládne QO i nějaký větší dokument v .doc? Já jsem zkoušel ThinkFreeOffice a vždy se to nějak pokazilo
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
18.1.2011 14:23 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Nevím, takové dokumenty nemám. Ale u velkých prezentací mi to občas odmítlo načíst kvůli málo paměti (mám HTC Legend, na Desire HD tenhle problém už asi nebude).
gtz avatar 18.1.2011 17:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Potřeboval jsem upravit jednu nabídku pro zákazníka - cca 6MB, něco kolem 115 stran. Používal jsem tehdy na HTC TouchPro android v 2.2 s modifikací Cyanogen. Vestavěné office ten .doc prostě nenačetly, zkoušel jsem kolegův tablet Archos, kde byly nainstalované ThinkFreeOffice. Tam se to aspoň otevřelo, ale něco s tím dělat tak to nebylo skoro možné. No tehdy jsem nevydržel a rebootnul telefon nazad do WinMo 6.5.3 (NRG Rom). Vestavěný office protestoval, že cosi kdesi, že to bude moc velké atd., ale nakonec to otevřel pro editaci. Upravil jsem blbou stránku s obsahem a s identifikací firmy a mailem přes wifi jsem to poslal zákazníkovi.

Zhruba měsíc po tomto vydal Archos nový fw pro ten kolegův tablet a zkoušel jsem to tehdy znovu a dopadlo to v pohodě, otevřel, jen byly nějaké problémy s formátováním obsahu a nadpisů

I proto jsem se ptal, protože plánuji své HTC bodnout do zad a naroubovat tam zase Androida. Škoda jen, že ty modifikace nejedou i z NAND, pak by to bylo o něčem jiném než to celé tahat z MicroSD.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 18.1.2011 12:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Synchronizace s Exchange: ano, i když to má mouchy.

asi víš o čem mluvím, zadám v nastavení mailového účtu jen m.google.com nebo m.hotmail.com a po zadání jména a hesla se to celé synce včetně push služeb. To jsem myslel
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
18.1.2011 14:22 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Takhle to funguje, v nastavení účtů se vybere typ účtu (Google, Exchange), zadá se jméno a heslo (a u Exchange ještě server) a je to. Ty mouchy u Exchange jsou třeba nemožnost měnit účastníky schůzek.
gtz avatar 18.1.2011 17:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Jasný teda klasika tak jak na WinMo
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
18.1.2011 11:40 Bubak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam podobny mobil. Po trech mesicich sel do supliku a ja se vratil k Nokii 7210. Obcas ho jeste vyndam a pouzivam jako minitablet.
18.1.2011 12:54 pica2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nez budes priste recenzovat dalsi mobil, zajdi si prosimte do kramu s fotakama, vem si ten nejlevnejsi sunt co tam maji a podivej se co z toho lezet. k tem fotkam nemam slov, to nejsou ani fotky, to jsou jen zmeti ruzne barevnych pixelu na ktery kdyz se clovek diva z dalky tak daji dohromady neco co se podoba tomu co tam bylo. a co je sakra u tech lidi na snehu za ten zarive bily obrys jejich? to je svatozar nebo co???
18.1.2011 18:06 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Přesně to jsem si říkal taky :) Lidi mívají ještě horší foťáky v mobilech (čím víc mpix, tím víc Adidas) a pak mi to posílají jako kdoví co, přitom mám často problém vůbec poznat, co je na fotce. Mám experty, co mi takové fotky dají jako podklady pro web, třeba pro pension a vůbec nechápou, proč trvám na přefocení a určitě jsem xxx co z nich chce jen tahat peníze. Kvalita u většiny věcí dávno ustoupila kvantitě a běžné mase to zdá se nevadí :(
19.1.2011 19:02 noone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Toto bol dovod, preco som zvolil Motorolu Milestone XT720.. o triedu lepsi fotak a xenonovy blesk!! Ma sice iba Android 2.1 (a 2.2 oficialne nebude, mozno nejaky hack), ale cisty, bez kadejakych kravin ako Sense a pod..

Pravda, na Nokiu N8 sa nechyta a uprimne povedane, mam pocit, ze stara N82 foti tiez lepsie :-)

Android a fotky je velka bieda.. to naozaj nikto nevie vyrobit slusny Android phone s kvalitnym fotakom?!
19.1.2011 21:39 pica2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
zkus si ho prilepit z boku na nejakou dslr ;)
belisarivs avatar 18.1.2011 13:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
palcem 100 % displeje nepokryji, ale osoby mužského pohlaví nebudou s displejem jistě mít problém.
Celou dobu jsem to tusil. :-D
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 18.1.2011 13:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Sakra. Uz to naadhodili vyse.
IRC is just multiplayer notepad.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.1.2011 14:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
No dobře, opravím to :-)
18.1.2011 14:00 Archman | skóre: 34 | blog: plky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tento telefon ma pouze dve vady:

1. Bezi na nem Android
2. Vyrobilo ho HTC

1. Android je mozna perspektivni system, bohuzel vyvojari vidi tak moc "kupredu" ze misto uzitecnych vlastnosti, ktere ma i hloupy mobil za 2 tisice implementuji nepotrebne 3,14coviny a na GUI, ktere je naprosto otresne kaleji..

2. Vyrobce HTC neni naprosto zadne terno. Od HTC jsem vlastnil 3 telefony - HTC Dream, HTC Touch Diamond 2 a HTC Tattoo.. To co HTC predvadi s podporou je k nakopani. Vychrli (trochu to prezenu) 1000 telefonu rocne, ale pouze na dva vydaji update. Jaky to ma smysl? Konkretne HTC Tattoo se upgradu Androidu nedockalo nikdy. Misto toho po pul roce vydali novy model, ktery ho nahradil...

Takze ne, dekuji... HW to muze mit jaky chce, ale dokud na tom bezi Android a nese to logo HTC, velkym obloukem se tomu vyhnu.

18.1.2011 14:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
To je ovšem velmi subjektivní, já jsem třeba s vlastnostmi i GUI Androidu už dlouhodobě naprosto spokojen. Vyzkoušel jsem si i iPhone a Android považuji i po stránce GUI (po stránce funkčnosti je to naprosto samozřejmé snad všem kromě fanatických iDiotů) jednoznačně za lepší.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.1.2011 14:38 iDiot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
jojo iDioti si koupej jeden teleofn a maj minimalne dva roky soft podporu od iStiva kdezto geekdroidi maj po pul roce nepodporovanej starej system a musej hledat jak to obejit. Navic andorid zdaleka nepodporuje zakladni veci co ma iPhone, ne psat jaky nebudu, protoze tady to nikomu nevadi, vy si to dokazete doprogramovat ze.
18.1.2011 14:52 Archman | skóre: 34 | blog: plky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
S jednou pulkou komentare musim souhlasit.. Ta softwarova podpora u iTelefounu je uzasna! Ani iTelefoun neni dokonaly. Spoustu veci neumi, jenze nikomu to nechybi.. Cilova skupina je nepotrebuje. Potrebovat zacne az ve chvili, kdy Steve vyda novou verzi a spoustal lidi si uvedomi, ze je to vlastne dobra ficurka a proc tam nebyla driv.. :) iPhone ma jednu vyhodu a to je ta, ze to proste funguje. Nemusi se to po case restartovat, hackovat, rootovat, nahravat HardSPL. Jailbreake totiz (alespon pro me) nema tolik vyhod, abych realne uvazoval o tom, ze ho nasadim (jako tomu bylo u WM a Androidu)
18.1.2011 18:53 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Jako uživatel iPhonu musím říct, že to není tak růžové. iPhone 3G sice je podporován 2 roky, ale nejnovější firmwary nepřinesly kromě zpomalení a dvou, nebo tří, prkotin vůbec nic. Vlastnosti, které by ten telefon bez problému zvládnul (zámek otáčení například, AirPrint a některé další) nové firmwary neobsahují. Alespoň opravují chyby, ale pak nechápu, proč jsou 4.x na 3G tak otřesně pomalé.

Samozřejmě přístup HTC, Samsungu nebo třeba Sony je z pohledu uživatele zavrženíhodný. Ale víte co? Alespoň mají funkční budík. (Ten co je v iPhonu musí být mimochodem dost hnusný bastl a už se na něj odmítám spoléhat poté, co jsem po dvou jeho chybách zaspal.)

A i když jsem už v aplikacích pro iPhone nějakou tu tisícovku nechal, tak můj další telefon bude nějaký ten Nexus.
Pavel Stárek avatar 24.1.2011 13:52 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Alespoň mají funkční budík.
No to je sice pravda, akorát nevím, co výrobce telefonů s Androidem vede k tomu, že telefon budí pouze když je zapnutý a ne když je vypnutý. Kurňa tohle umí kde jaký dumbphone v ceně asi 600Kč. To je problém (při dnešních HW možnostech) si z RTC švába vytáhnout nějaký wakeup interrupt a telefon zapnout a nechat zvonit?
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
24.1.2011 17:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Je to problem uz jenom proto ze bezny android telefon startuje nekolik minut. A navic vypinat chytry telefon je blbost. Zbytecne se tim zpomaluje.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Pavel Stárek avatar 24.1.2011 19:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
No, ano, při normálním bootu bootuje docela dlouho, ale například do recovery bootuje docela rychle. Nejsem si teď úplně jist, už je to dávno co jsem měl Nokii N70, ale ta tuším uměla taky budit z vypnutého stavu a taky nebootovala obzvlášť rychle.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
24.1.2011 19:38 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Tak hloupý telefon nepotřebuje startovat celé jádro a hromadu aplikací.

Ale teď jsem si to schválně zkusil a iPhone také neumí budit z vypnutého stavu. Za celé dva roky jsem to nepotřeboval, takže to mě vůbec netrápí. Horší jsou, jak jsem psal, ty stupidní chyby v budíku.
Grunt avatar 24.1.2011 20:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Tak hloupý telefon nepotřebuje startovat celé jádro a hromadu aplikací.
Jaktože ne? A funguje na co? Na vesmírnou energii nebo na principu setrvačnosti? Docela ironicky boot na mém starém Siemensu C65 trvá o něco dýl než na LG P500 s Androidem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.1.2011 20:52 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Dobrá, dobrá. (beru tu vesmírnou energii)

Ovšem je tu obrovský rozdíl ve velikosti. Mně po bootu zbyde ze 128 MiB RAM jen asi 30 volných. Moje stará T610 startovala přes minutu, ale ta měla fw jen několik KiB velký a uživatelskou paměť 2 MiB. Jen logovací démoni na iPhonu mají snad dohromady víc, než ten fw v T610. :-)
Grunt avatar 24.1.2011 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Ovšem je tu obrovský rozdíl ve velikosti. Mně po bootu zbyde ze 128 MiB RAM jen asi 30 volných. Moje stará T610 startovala přes minutu, ale ta měla fw jen několik KiB velký a uživatelskou paměť 2 MiB. Jen logovací démoni na iPhonu mají snad dohromady víc, než ten fw v T610.
Jo, jenže ty dumb-phony mají pomalejší procesor a tak i když je to pár kB, tak je nezinicializují tak rychle (nehledě na to, že úvodní znělky dementních operátorů jsou pořád stejně náročné). S velikostí tahání dat bych si nedělal starosti. ARMí DMAčka to mají většinou během mžiku a i kdyby to měl ručně kopírovat nějaký 1Ghz ARM, tak to bude většinou okem nepostřehnutelný časový zlomek.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.1.2011 14:42 Archman | skóre: 34 | blog: plky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Je to subjektivni. S tim souhlasim. Kdyz se rekne "Android" predstavim si dve barvy - Sediva a zelena.. S Androidem jsem zil od verze 1.0 az do 1.6. Pak jsem ho opustil. Za celou dobu vyvojari nedodrzeli co slibili, soubory pres bluetooth posilat nesly, aplikace instalovat na kartu take ne. Vyresil to root telefonu, coz je celkem usmevne.. Samozrejme nebudu nikomu cpat, na jake platforme jsem zakotvil. Kazdy prece pouziva co mu vyhovuje...
19.1.2011 11:10 henrichg | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Este chvilocku si mal vydrzat na androidovi a ten prenos suborov cez bluetooth by si mal, instalaciu na kartu taktiez. :-)
18.1.2011 14:37 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
  1. GUI mi přišlo přehlednější než to u iPhone, hlavně díky widgetům. A na rozdíl od Windows Mobile to alespoň má GUI pro mobily a ne pro počítač.
  2. To asi záleží na konkrétním modelu. Nikdy jsem si nepořizoval ty super-mega-ultra-high-end verze (hlavně kvůli rozměrům, výdrži baterie, očividné křehkosti a taky kvůli přehnané ceně), mám HTC Trinity (ano, ještě z doby, kdy tyhle telefony skoro nikdo neměl) a HTC Legend a oboje jsou dobře zpracované, velice odolné (např. Trinity bez následků přežila pád ze druhého patra na dlažbu), nemají problémy se signálem :-) a u obou vyšly aktualizace na novější verze (WM 5.0, Android 2.2), a to přesto, že mezitím byl nahrazen HTC Desire a i ten už byl nahrazen.
18.1.2011 15:06 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Co proboha neumi Android vuci mobilum ktere stoji 2 tisice?
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
18.1.2011 15:18 EtDirloth | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
videohovor bez prednej kamery
Bilbo avatar 18.1.2011 15:30 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Hmm ... jak je na tom Android třeba s budíkem? Ve většině starších telefonů fungoval budík i při vypnutém mobilu, v některých i nějaký čas poté, co se mobil vypnul pro nízký stav baterie (do té doby než se baterie úplně vyždímala)
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
18.1.2011 15:35 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD

Je fakt, že na Freerunneru mi Android ten telefon opravdu nezapl. Ale třeba QTmoko to umí, takže HW by to měl umět.

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
18.1.2011 15:38 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Trochu problem v semantice. U chytrych mobilu odpovida vypnuti spis vytazeni baterky, je pravda ze usporny rezim zase moc neodpovida klasickemu vypnuti mobilu, sleep + airplane rezim uz celkem ano.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
19.1.2011 20:49 ebik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Porad se jedna o mobil. Takze tu semantiku maji resit vyvojari a ne uzivatele!

(P.S.: stale zustavam u hloupeho telefonu. Chytre zarizeni by imho melo mit oddelenou baterii od zarizeni, ze ktereho chcete volat v pripade nouze.)
19.1.2011 19:08 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
To záleží na hardware. Pokud ten umí spuštění v daný čas (jako to umí PCčka), pak s tím nemá problém, ale většina mobilního HW to neumí.

Btw. ty levné mobily často místo skutečného vypnutí přejdou do speciálního sleep režimu (asi jako sleep + airplane režim v Androidu), protože při skutečném vypnutí by vypadly hodiny a někde i obsah paměti.
Grunt avatar 18.1.2011 16:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Busybox tam běží, takže vážně nechápu v čem je problém.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 18.1.2011 16:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Jinak co se operačního systému týče, tak mi hodně připomíná EMACS.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 18.1.2011 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Docela pěkná hračka. Jak se na tom píše? Já už nabíjím baterky k Bluetooth klávesnici. Trsat příkazový řádek na té dotykové klávesnici je někdy fakt o nervy (ale v případě nouze to jde).

Jinak uvažoval si i o nějaké komunitní verzi Androida? Já už teda docela seriózně.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.1.2011 16:13 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Na sirku se mi na tom osobne pise velmi pohodlne.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Grunt avatar 18.1.2011 16:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Sakra. Takže asi moje smůla při výběru.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.1.2011 16:30 crt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
jo,taky si myslim ze na sirku sa na tom pisat da celkem pohodlne,neni to hw tlacitko ale jde to.
Grunt avatar 18.1.2011 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Já už nabíjím baterky k Bluetooth klávesnici.
Aha. Tak bez rootování prej nic nebude.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.1.2011 17:44 Archman | skóre: 34 | blog: plky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
chi chi chi :) Nepsal jsem o tom vyse? Uz jsme u toho - Rootovat neco co stoji stejne jako notebook, abych se pripojil bluetooth klavesnici? Android? Ne, dekuji...
Grunt avatar 18.1.2011 17:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Mueh? Prostě chybí HID drivery, toť celá věda. Výrobce (LG) je prostě nezakompiloval do jádra potřebné ovladače a s modulem se asi také neobtěžoval. Prostě je potřebné je buď přiokmpilovat (Android je otevřená platforma, takže čistě teoreticky by to mohlo jít) a nebo je lepší celý ten bastl od výrobce rovnou vyhodit a přehrát ho vlastní zkompilovanou verzí (komunitní verze Androidu obsahuje kdejaké další jiné bonusy jako je podpora FLACu,…). Nevím proč bych měl za to někomu platit. Jediná nevýhoda je ztráta záruky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.1.2011 18:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Jediná nevýhoda je ztráta záruky.
Vetsina telefonu by mela jit od-rootovat.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Grunt avatar 18.1.2011 18:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
To je vlastně fakt. Vždyť oni přímo tu utilitu, kterou se přepíše NAND na ten jejich oficiální bastl dodávají. No ale prostě to mají v podmínkách (i když by mě teda zajímalo jak mají v plánu to zjišťovat).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
19.1.2011 19:10 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Rootnutím většinou o záruku na HW nepřijdete, alespoň u Androida jsem se s tím nikdy nesetkal (iPhone je jiná kategorie...). Ale nikdo vám nezaručí, že vám to v opravě nepřeflashnou a neodrootují.
18.1.2011 19:54 maikcrew | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Telefon je v pohodě má své mouchy jako chybějící přední kamera. A že nemá směrové tlačítka mě moc nevadí zatím sem je nepotřeboval až tak nutně, za skoro dva měsíce. Jinak se objevují u virtuální klávesnice, při psaní. Signál u GSM je v pohodě akorát s Wifi je, jak to autor psal. Stačí nechytat telefon za horní část. Při klasické práci vydrží i 3 dni bez nabití. Koupil jsem si za pár korun, ak. který funguje jako nabíječka, takže ho nemusím vyměňovat. To bych brzo musel kupovat plastový díl, jinak se dá sehnat s 1500mAh. Jinak displej bych už ani menší nechtěl je fakt supr. A vlastně Android je nej systém, který jsem na mobilu měl :), dá se s ním dělat plno věcí, ten doporučuji. Jinak jsem zvědavý jestli pro něj výjde 2.3 .

Jinak co mě osobně vadí u těchto telefonů je to, že si nemůžete svobodně vybrat svůj OS. Měli by se prodávat jako PC nebo notebooky :).
22.1.2011 12:36 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nedávno jsem si pořídil HTC desire. Rozhodla cena, jinak bych šel do desire hd. desire má ukrutně málo paměti pro aplikace, takže pak aplikace (např. twitter) vybírám ne podle toho jak mi vyhovují, ale podle velikosti instalace.
S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
26.1.2011 22:40 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
skutocny "milovnik filmov" ich nesleduje na mobile ;-)
30.1.2011 20:31 daneel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Umí připojit / synchronizovat kalendáře přes protokol CalDAV (iCal)? Případně alespoň přes nějakou přídavnou aplikaci? Doporučil byste někdo mobil s dobrou podporou CalDAV kromě produktů Apple (ideálně se současnou podporou Exchange, ale to už kupodivu dnes umí skoro všechny...) Za žádnou cenu se mi nedaří sehnat slušné informace o přístrojích, které by to podporovaly...
27.4.2011 22:15 Martas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc s HTC Desire HD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na webu jsem četl, že by tento telefon měl mít předinstalovaný navigační program Tomtom, můžete to někdo potvrdit? Nějak mi Tomtom nejde dohromady s Androidem, i kvůli tomu zatím zůstávám na WM. Dík.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.