Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 20:00

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Prcek avatar 5.11.2007 01:25 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna hledam nejakou vhodnou LiveCD distribuci na svuj novy "linuxaltovy" :-) flash disk a vidim PUD Linux, tak si rikam zkusim ho, ale stahovani jede jen par KB/s a torrent nejede vubec :-(. Zkousel jsem Slax, ale neni to ono - radsi bych neco s APT nebo Portage, abych mohl popripade stahnout nejake dalsi balicky. Ma nekdo nejaky zajimavy tip? Velikost tak do 300 MB.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Fluttershy, yay! avatar 5.11.2007 01:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Co Saxana? Ale dva roky o ní nevím.

Ten měl být můj!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Prcek avatar 5.11.2007 02:01 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Na jejich webu to vypada, ze se stale neco deje, takze diky za tip, urcite vyzkousim.

P.S. urcite mel byt muj - doted jsem zadny flash disk nemel... ani nevim, co si s tema 2 GB pocnu :-)
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Fluttershy, yay! avatar 5.11.2007 14:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Já žádný neměl, ani nemám...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Prcek avatar 5.11.2007 14:26 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Tak to si musis pockat na dalsi rocnik ;-)
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Prcek avatar 12.11.2007 02:50 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Tak Saxana mi nechtela ani nabehnout, proste se to seklo :-(. Ale objevil jsem MCNLive - je to odvozene od Mandriva Linuxu, ma to me oblibene KDE a velke je to "jen" 370 MB, coz je pro me jeste snesitelne a hlavne to hned po nabootovani perfektne funguje, coz se mi jeste s zadnou live distribuci nestalo (no zas tolik jsem jich nezkusil, ale par jich bylo). Rozliseni, zvuk, video, sit, korektne (a spravne cesky) pripojene vsechny (i windows) disky, proste vsechno :-).

A konecne jsem taky dotahnul ten PUD linux, tak se mrknu jeste na nej...
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
5.11.2007 08:58 pj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ten dopis mandrivy pusobi fakt zoufale, ze jim neni trapne, meli to bez komentaru prejit, stejne situaci jiz nezmeni a ted jsou navic pro smich a jiste nejen u ms.
5.11.2007 10:25 jos
Rozbalit Rozbalit vše kapříci připluli
jen ať to rozmáznou. Dělá se mi na blití, když čtu články třeba o tom, jak hodný M$ prodává chdým českým studentům svoje softwarové produkty se slevou. Všichni si pak myslí "wow, to sou ale samaritáni".

kundy sou to, ne samaritáni
Milan Lajtoš avatar 5.11.2007 10:58 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
+1
“Every great achievement was once considered impossible.”
5.11.2007 11:04 pj
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
nesmysl, mandriva jiste mohla prijit a pokusit se vystouchnout ms jeste lepsi nabidkou, ale oni radsi sesmolej tenhle ztrapnujici dopis:(
Marián Kyral avatar 5.11.2007 11:53 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Něco jako, když si ty win zase odinstalujete a nainstalujete si zase Mandrivu, tak vám zaplatíme dvojnásobek toho, co jste nám zaplatili vy?
5.11.2007 13:08 jos
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
to není o nabídce, vlastně jak se to vezme ...

já v tm evidentně cejtim úplatek
5.11.2007 22:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
nesmysl, mandriva jiste mohla prijit a pokusit se vystouchnout ms jeste lepsi nabidkou
Jenže Mandriva je opravdu lepší nabídkou "vyšťouchla" - v rámci soutěže o zakázku, kterou vyhrála. Záhadná supervýhodná nabídka od MS přišla v době, kdy už byl obchod uzavřen a nikdo už ani nevěděl, že se MS o něco dalšího snaží.
5.11.2007 11:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Trollové se nekrmí, jinak rostou.
5.11.2007 18:36 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Jací trollové?
5.11.2007 22:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Opravdu ho tady nevidíš? Ostatním se ho už povedlo nakrmit tak, že je tohle vlákno spolehlivě přerostlo všechny ostatní v diskusi...
5.11.2007 22:45 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
ten dopis mandrivy pusobi fakt zoufale, ze jim neni trapne, meli to bez komentaru prejit, stejne situaci jiz nezmeni
I když přiznávám, že absence diakritiky, malá písmena na začátku věty i to, že je pisatel anonym, vykazuje jisté znaky trollovitosti, tak tohle za příspěvek trolla nepovažuju. Nikoho neurážel, jenom vyjádřil svůj názor na to, jak Mandriva zareagovala. Navíc podle tohoto by Mandrivě úspěch i přál. Ty za tím opravdu vidíš příspěvek trolla, Davide?
6.11.2007 00:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
I když přiznávám, že absence diakritiky, malá písmena na začátku věty i to, že je pisatel anonym, vykazuje jisté znaky trollovitosti, tak tohle za příspěvek trolla nepovažuju.
Neznalost nebo nepoužívání pravopisu ukazuje spíš na negramotu než na trolla. ;-)
Nikoho neurážel, jenom vyjádřil svůj názor na to, jak Mandriva zareagovala. Navíc podle tohoto by Mandrivě úspěch i přál. Ty za tím opravdu vidíš příspěvek trolla, Davide?
Sám o sobě ne. Ani ten "přející" komentář. Ale kontextu celé této a ostatních diskusí, do kterých se zapojil, nepochybně. Postupně se mu daří změnit vnější podobu, ale zůstává mu účel: vyvolat co největší hádku a stále se mu to daří.

BTW kavol ti napsal toto: no nic, no ... jenom jsi říkal že nechápeš pod příspěvkem ohledně nasranosti Mandrivy ... chtěl jsem ti tu situaci trošku přiblížit, ale když chceš hrát blbýho, klidně si posluž, já s tebou na hru že nemáš emoce nepřistoupím :-p

Já bych totéž nazval trochu jinak: odmítáš vidět souvislost tam, kde jsou pro jiné zcela zjevné. Ve výsledku jsi náchylný na jiný druh manipulace, než já nebo kavol. ;-)
6.11.2007 15:37 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Já bych totéž nazval trochu jinak: odmítáš vidět souvislost tam, kde jsou pro jiné zcela zjevné.
Dovolím si tě poopravit: souvislosti nesouvislosti, žádný názor na to, co se stalo, nepovažuju za jediný správný, protože jsem u toho nebyl. To jsem se v diskuzi, na kterou jsi odkázal, snažil říct. Možná se stalo něco nekalého, ale možná taky ne. Mám rád linux, nemám rád Microsoft. Ale dokážu si představit i jiné scénáře než ty nelegální, jakými se to mohlo odehrát. Dokážu si je představit, netvrdím, že se to tak stalo. Snad jsem se vyjádřil jasně.

Ale ať už se to událo jakkoliv, reakce Françoise na mě rozhodně nepůsobí jako reakce CEO. Zjištění, jakou pozici v Mandrivě zastává, mě dost překvapilo. Podle mého názoru si tím dopisem u spousty lidí udělal trochu ostudu. Ještě jednou zdůrazňuju: podle mého názoru. Tohle každý vidí samozřejmě jinak.
6.11.2007 17:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Ad první odstavec: dlouho to vyznívalo úplně jinak. ;-)

Ad druhý odstavec: souhlas
8.11.2007 17:31 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
Ad první odstavec: dlouho to vyznívalo úplně jinak. ;-)
Asi jsi nečetl moc pozorně, tohle jsem se totiž snažil zdůraznit i tam. ;-)
mikirc avatar 5.11.2007 21:43 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: kapříci připluli
+1
Byl jednou jeden...
5.11.2007 11:54 Clarke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
ja bych teda nerekl, ze je Mandriva pro smich a je dobre, ze to rozmazli, ze se svet dozvi o dalsich svinarnach co M$ tropi, jinak bych se o tom nedozvedel... Rikam to furt, davam Microsoftu (R) rok dva, a pak budu tyden kalit nad jeho hrobem. Proste Microsofti (R) jsou svine jako vzdycky, nevim jak je to dlouho, cca 3 roky, kdyz Bill prohlasil, ze se uz konecne bude Microsoft (R) chovat ferove, to bylo k smichu, ani jsem nemohl mluvit jak jsem se smal.
5.11.2007 12:30 pj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
1) ten ufnukany dopis mandrivy nelze vubec povazovat za nejake "rozmaznuti" 2) z ceho usuzujes, ze konkurencni nabidka ms byla neferova? 3) rozhodnuti ucinili nigerijci, takze nadavej jim, ze planovany mandriva linux chtej nahradit windows
5.11.2007 12:46 Clarke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
1. svet se o tom dozvedel, ne? 2. zname nekale praktiky M$ typu "hosi kupteho", mimo jine parodovano v Simpsnech ci ve filmu Elita - Antitrust, proste vime jak se M$ chova. 3. bylo provedeno vyberove rizeni, zvolen kandidat, udelana objednavka, Mandriva se na tom nadrela a ted prace prijde v nivec. Je jasne, ze kdyz to melo jit do skol, tak M$ nemohl dopustit, aby se maly negrici ucily GNU/Linux.
5.11.2007 13:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Proč tedy Nigérie zaplatí za Mandrivu a současně zaplatí za Windows, když pak chce používat jen Windows? Máš pro to nějaké rozumné vysvětlení?
5.11.2007 15:00 pj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
uvedomte si, ze linux neni plnohodnotnou alternativou k windows, je klidne mozne, ze linux nigerijci nejdriv vzali kvuli cene, ale ms pak mohl kontrovat "nabidkou, ktera se proste neodmita", sam ms dela spousta dalsiho softu, vc. vzdelavaciho a zabavniho, ktery mohl nabidnout za symbolickou castku, proste ty moznosti jsou radove sirsi, nez ve svete linuxu.
5.11.2007 15:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Stejně jako Windows nejsou plnohodnotnou alternativou k Linuxu.
5.11.2007 15:33 Clarke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
+1
5.11.2007 19:22 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Budiž, ale naopak to platí spíš.

Nigérie Mandrivu stejně objedná, protože už uzavřela smlouvu. A co se týče windows, nemuselo jít nutně o korupci. Třeba se vyměnilo vedení, třeba se jenom rozhodli, že je lepší učit děti na dominantní platformu. Když tam bude linux, prospěje to linuxu, když tam budou windows, propěje to dětem (ve tom smyslu, že zkušenosti s widlema uplatní častěji.)

To nemá být flame. Jestli to tak chápete, tak se na tu věc díváte s ideologickým filtrem.
5.11.2007 19:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Dost dobře je možné, že kdyby tam byl na školách Linux, naučí se s ním všichni pracovat a v Nigérii se stane Linux dominantní platformou – a zkušenosti s Linuxem by tedy děti uplatnily častěji.
6.11.2007 12:11 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Všimněte si, že tomu celému teď za cíl kladete rozšířit linux. Nemělo by být cílem dát těm dětem počítačové vzdělání? (A imho bez znalosti windows to nemá moc cenu.)
6.11.2007 12:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Proč? Kdo bude potřebovat windows kvůli speciálnímu softu, se je stejně naučí. Zbytek si může užívat výhod svobodného software. :-P
6.11.2007 12:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
A imho bez znalosti windows to nemá moc cenu.

To si nemyslím. Windows Vista jsem měl v ruce poprvé minulý týden, i starší verze používám hodně zřídka, přesto mi nastavení toho, aby se sousedce při použití vypínacího tlačítka suspendovaly na disk místo do RAM, trvalo asi pět minut (nejtěžší bylo uhodnout, který z výrazů uspání a hibernace znamená suspend to disk a který suspend to RAM). Nemyslím si, že kdybych absolvoval ve škole kurs Windows, bylo by to rychlejší.

6.11.2007 13:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Ne, nekladu tomu za cíl rozšířit linux. Kladu tomu za cíl naučit děti používat systém, se kterým se pravděpodobně v (ne příliš vzdálené) budoucnosti setkají. (Přičemž tedy lepší by bylo naučit děti zacházet s počítači nezávisle na konkrétním OS, ale určité „kulturní konvence“ je potřeba se stejně naučit – třeba že na tlačítko se kliká atd.)

Že jsou Windows rozšířené ve většině (?) světa ještě neznamená, že se musí rozšířit i v Nigérii. Třeba krátce po revoluci u nás výrazně dominovala PC, přestože třeba v USA tou dobou měl daleko větší podíl Mac (nejsem si jist, zda neměl dokonce víc než PC).
6.11.2007 15:30 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Počítačové vzdělání je něco jiného než používání Windows. Kde jste na to vůbec přišel?

IMHO (a to IMHO používám velmi zřídka, většinou jen IMO :-)) počítačové vzdělání vůbec nesouvisí s jakýmkoliv operačním systémem.

Ale dá se to vykládat různě. A taky záleží jaký typ "počítačového" vzdělání máte na mysli. Samozřejmě.
6.11.2007 20:39 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Vetsina lidi nejsou kovani nerdi jako my. Otec umi delat s kompem, na kterem jsou windows, ale na linuxu by nedal ranu, kdyz by neco zaclo byt jine (tzn. dostal by se mimo mekkou naruc KDE). Vetsina deti ve ksolach si osvoji nejakou zakladni schopnost potykat se se systemem - a zalezi na tom, s jakym. Kdyz je budete ucit linux, tak vam za 5 minut susp-2-RAM nenastavi - na to je treba potreba takova ta rozvinuta pocitacova intuice, ktera se vyvine az za dlouhe roky prace s kompy. Nezapomente, zatimco vy jste schopny si veci domyslet/odhadnout - takze muzete sednout ke gnomu/xfce/windowmakeru (no, to uz mozna ne, ten sem ovladat nedokazal) a na poprve pochopit, co s tim - BFU se museji kazdou blbost naucit na zpamet.

A porad dokola opakuju - v budoucnosti, az budou mit ty deti prilezitost sednout ke kompu, nebo to po nich bude chtit zamestnavatel, tak jim zkusenosti s windows busou mnohem lip slouzit, protoze nejspis je posadej k windowsum. Takze jo, je skoda, ze to bude ty africany stat penize navic, ale ruku na srdce, resi to piratstvi a oem licence.
regnarg avatar 6.11.2007 18:20 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
S tímhle nelze nic než v zásadě absolutně kompletně nesouhlasit. Že počítačové vzdělání bez os, který se nejmenuje, nemá cenu ? To byl doufám (velmi hloupý) vtip. Počítačové vzdělání je o porozumění počítačům a jejich principům, ne o vnucení žákům produktů jedné konkrétní společnosti a výuka práce s nimi. Přece člověk k tomu, aby byl počítačově vzdělaný nemusí umět používat produkt X a produkt Y. Naopak tohle považuji za velmi kontraproduktivní, protože komerční produkty omezují. Když se jednou dáte na dráhu produktů M$, už s nimi nejspíš zůstanete. Všichni kterým to nacpali ve školách budou pod palcem Ballmerovi, budou muset bez řečí příjimat všechny rozhodnutí M$, ať už budou správná, nebo ne. Když se designové oddělení rozhodne, že všechny wordové dokumenty budou mít růžové pozadí (přeháním), co s tím lidi udělají. Svobodný software a chápání principů dává možnosti. Nikdo není omezen na konkrétní produkt, může pracovat zrovnatak s koffice jako s ooo. A když by se vývojáři zbláznili, pořád můžeme jejich rozhodnutí ignorovat a vydat se vlastní cestou.

Já nejmenovaný os obsluhovat neumím, nikdy jsem to nepotřeboval, a přesto se považuji za počítačově vzdělaného člověka. A věřím, že kdybych někdy nedejbože win**ws používat musel, tak to pochopím velmi rychle díky tomu, že se zajímám o věci do hloubky. Kdybych se učil jen klikat na ubuntu, byl by to stejně destruktivní efekt jako win, jen s tím rozdílem, že by z toho neprofitoval komerční subjekt. Ale nic by to nepřineslo. Nezapomínejte, základ je porozumět principům
S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
6.11.2007 20:45 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Nejste totiz BFU. Pro bfu plati, co jsem napsal v reakci na prispevek vyse. BFU je na OS (nebo desktop environmentu - vidite, dlasi problem s linuxem), ktery nezna ztracen, protoze pracuje pomoci pevne naucenych postupu, nema tu intuici, co kovany ajtak/nerd. Proto jestlize je pravdepodobne, ze po nem v zivote skoro vsichni budou chtit wokna (a to je to, co si myslim, takze hadat se ma smysl spis o tom), tak je rozumne ho ve skole naucit wokna. Praci s pocitacem jako takovym, "obecne" si stejne neosvoji - jen nejake mechanicke schopnosti ovladani konkretniho prostredi.
Luboš Doležel (Doli) avatar 6.11.2007 20:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Jenže jak chcete tenhle uzavřený kruh zlomit? Dokud se bude všude učit jen práce na Windows...
7.11.2007 11:19 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
No, já ho zlomit chci, ale vidíte, že v praxi to narazí, protože to není moc reálné. A taky by mi v téhle chvíli mělo záležet na tom, aby děti dostaly nějaký ten užitečný trénink, a ne, aby se rozšířil linux. Takže bych nevolal po žádném "osvícenském" státním linuxovém absolutismu. Prosím v administrativě, tam se tím třeba ušetří a sníží se závislost na firmě. Jenže škola je něco jiného - ta je pro život. A víc lidí asi bude dělat v soukromé sféře. V nejbližší době (a asi nikdy, škoda) se z linuxu nestane dominantní platforma. Učit ho ve škole (tedy myslím výhradně) by bylo chybou, protože by to předpokládalo, že se jako dominanta prosadí. Můj názor. (Proč se neprosadí? Distribuční džungle - má několik významných variant - debian, ubuntu, redhat, suse, mandriva; BFU nemá šanci sám nanistalovat ovladač; při updatech se kolikrát ovladače rozbijou, věci se změní - windows je v tomhle stabilnější; desktopové environmenty procházejí evolucí - rozhraní daných windows ne; tolik co mě teď na rychlo napadlo.)
Fluttershy, yay! avatar 7.11.2007 18:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Prosím v administrativě, tam se tím třeba ušetří a sníží se závislost na firmě. Jenže škola je něco jiného - ta je pro život. A víc lidí asi bude dělat v soukromé sféře.

V Nigérii? S PC? Nevtipkuj.

Učit ho ve škole (tedy myslím výhradně) by bylo chybou, protože by to předpokládalo, že se jako dominanta prosadí.

Takže raději podpoříme monopol a zabráníme rozšíření GNU/Linuxu.

Distribuční džungle - má několik významných variant - debian, ubuntu, redhat, suse, mandriva; BFU nemá šanci sám nanistalovat ovladač; při updatech se kolikrát ovladače rozbijou, věci se změní - windows je v tomhle stabilnější; desktopové environmenty procházejí evolucí - rozhraní daných windows ne; tolik co mě teď na rychlo napadlo.

Po BFU nikdo nechce instalaci ovladačů. V GNU/Linuxu za prvé v podstatě není třeba a za druhé BFU nemá, co šahat do systému.

Rozhraní MS Windows sice neprochází evolucí, ale jednou za čas jej potká revoluce -- dnešní počítačově negramotní kantoři dokonce nejsou schopni přiblížit text v MS Wordu 2007. Proč? Má tlačítka na jiných místech.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.11.2007 20:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Pokud by se dělala stejným způsobem autoškola a vy byste byl posazen do automatu, tak neodjedete. Ono to nemá spojku, a světe div se, ta páka na pravé ruce vyžaduje sešlápnout brzdu, aby se s ni dalo pohnout!
regnarg avatar 7.11.2007 18:18 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
No a to znamená co ? BFU je virtuální pojem. Je to totiž tak, že věci nechápe ten kdo je NECHCE chápat. Ale zrovnatak jako se nelze naučit matematiku, aniž by to člověk pochopil, nejde se neučit práce s počítačem. Napevno naučené postupy != zvládnutí práce s počítačem. Přitom je to velmi jednoduché, po nikom se nechce aby kompiloval kernel či co, jen musí člověk ROZUMĚT TOMU, CO DĚLÁ. Pokud chce jen slepě klikat, nemá co používat počítač. Tohle není žádné BFU//nebfu, každý, kdo chce, to dokáže pochopit. Jen je třeba se trochu povznést nad povrchní klakačský přístup. Chápu, že v některých situacích je třeba využití gnu/linuxu těžké, a co ? Ne vždy ta nejjednodušší rozhodnutí jsou ta správná. Často tomu bývá právě naopak. Člověk občas musí pro dobrou věc překonat určité překážky, a kdyby tomu tak nebylo, nebylo by lidstvo nikdy tím, čím je. Jenže právě poslední dobou tohle všechno dost upadá a celý svět je čímdal horší. Otázka je, co bude dál. Vzdělanost a ochota udělat něco pro doboru věc je základním předpokladem pro to, aby šlo lidstvo kupředu. Jinak skončíme jak skončíme. A ve srovnání s těmito velkými problémy je boj proti M$ úplná maličkost, směšná drobnost kterou můžeme všichni přispět k budoucnosti světa. Toť vše
S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
5.11.2007 15:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Ano, a Windows zase nejsou plnohodnotnou alternativou k Linuxu. Ten vztah je docela symetrický. A fakt by mě zajímalo, jestli záporná nabídka (což je asi jediné vysvětlení, které při zachované platbě za Mandrivu vůbec připadá v úvahu) je vůbec v souladu se zákony - i když, pravda, stalo se to v Nigérii, nikoli v Americe, takže je klidně možné, že jim to projde. A taky by mě zajímalo, jestli pro Nigerijce Microsoft ten svůj výukový software zlokalizuje...

(A vůbec - proč já se pořád tolik zabývám anonymními trolly? :-( Táhni zpátky do kanclu na Budějárně, srabe.)
5.11.2007 18:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
A fakt by mě zajímalo, jestli záporná nabídka (což je asi jediné vysvětlení, které při zachované platbě za Mandrivu vůbec připadá v úvahu) je vůbec v souladu se zákony

Asi by se na to dalo dívat jako na výdaje za reklamu. Microsoft si prostě najal nigerijskou vládu coby reklamní agenturu, která mu za příslušný obnos pomůže v rámci vzdělávacího systému natlačit dětem od útlého věku do hlaviček, že použít na všechno software MS je jediná (nebo aspoň standardní) možnost. Tedy přesně tak, jak to dělá školská soustava u nás a v řadě dalších zemí. Morálně je to pochybené zcela určitě. Právně asi jen v případě, že by se prokázalo, že část těch peněz Microsoft neplatil nigerijské vládě, ale přímo těm, kdo o "zakázce" rozhodovali.

regnarg avatar 5.11.2007 15:49 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
To záleží na úhlu pohledu, ve většině případů je. Každopádně si myslím, že využívání produktů M$ ve vzdělávání se nedá označit jinak než zločin. To, že chudým rozdávávají své produkty není pomoc, ale zločin, nehorázně hnusný pokus, jak využít situace druhých k rozšíření své zákaznické základny. A to se nemusí týkat jen rozvojových zemích, všimněte si, co se děje na českých školách. Ale je z morálního hlediska absolutně neakceptovatelné, aby školy vychovávaly zákazníky jedné konkrétní společnosti (a ještě jim za to platili, většinou). To je něco absolutně odporného a zavrženíhodného
S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
Aleshus avatar 5.11.2007 18:22 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Jej, to je zase ostrý názor to co tu píšeš. Jak může být zločin používat legálně zakoupený software, ať již ke vzdělávacím účelům, či pro práci/zábavu? Je to nabídka jako každá jiná. To že je to mnohdy zbytečná investice je spíše důsledek neinformovanosti. Lidi se linuxu bojí, protože v něm vidí něco vědeckého či složitého. Na středních školách se o něm studenti jen dozvídají, že jde o stabilní operační systém, který je složitý na ovládání. Navíc těžko chtít po paní učitelce, které mimo ČJ připsali do rozvrhu informatiku, aby dokázala pubertálním lidem vysvětlit, že nemusejí na počítači jen klikat na ikonku hry na zeleno modré ploše. Reklamu linux v našich končinách v této oblasti nemá skoro žádnou, a tak lidé, kteří neprojeví sami zájem těžko odolají něčemu, co je jim strčeno až pod nos.
zde je patička..
Fluttershy, yay! avatar 5.11.2007 18:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Mluvíte o koze a o voze. Původně byla řeč o tom, že je špatně, že si M$ takto zajišťuje monopolní postavení na trhu a ty tady teď zmiňuješ neinformovanost veřejnosti o GNU/Linuxu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Aleshus avatar 5.11.2007 18:38 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Každopádně si myslím, že využívání produktů M$ ve vzdělávání se nedá označit jinak než zločin.
Reagoval jsem na tohle.
zde je patička..
regnarg avatar 5.11.2007 19:50 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
e a já si za ním stojím. Nejde o to, že je to legálně zakoupený software etc, jde spíše o oddělení komerčního a vzdělávacího sektoru. Je to podobný princip jako separace náboženství a vzdělání, která se prosadila už dávno. Zrovnatak jako není cílem vzdělání převádět děti na nějakou víru, není cílem vzdělání učit je používat produkty jedné konkrétní společnosti (a v některých případech je k tomu i nutit, budiž moje osobní zkušenost), od které nakupují zlevněné licence a tím pádem jim de facto ze státních peněz platí tu nejefektivnější reklamu v historii. Je něco jiného, kdyby žáci měli použít komerční program jako nástroj, pomůcku ke zpracování výpočtu, či cokoliv, ale oni se v tom UČÍ a i za to jsou hodnoceni. Chápete to ?! Hodnoceni za to, jak umí používat produkty M$. To už jsem možná trochu odbočil od tématu, jen vysvětluji svůj postoj. V tomhle prípadě myslím že M$ spíše zneužívá situace v rozvojových zemích a přichází s rádoby-pomocí, která je nic nestojí a stokrát se jim vrátí na jejich vista homeless licencích či jak se to jmenuje...
S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
Aleshus avatar 5.11.2007 22:50 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Oddělení komerčního a vzdělávacího sektoru?? Pokud chci vyučovat práci na komerčním software neobejdu se bez jeho koupě. Jde i o produkty jiných firem než jenom MS. Myslím, že srovnání s náboženstvím není úplně na místě. Nábožensví je něco, co musí člověk cítit a mít v sobě. Těžko se takové věci učit za účelem znát/umět. Učit se ale používat nástroj, takovým způsobem lze. Ono jde o to co chcete učit. Mě přijde, že předměty jako informatika na SŠ jsou naprosto zbytečné, protože učí jak použít MS Word, i když mnozí neumí vlastně psát. Navíc jejich použití je pro mnohé více než intuitivní. Takže je vlastně jedno, jestli se budou učit kliknout na talčítko bold ve Wordu nebo OO. Ale mluvíme tu opravdu offtopic, tak toho raději nechám, ať se tu na mě nikdo nezlobí. A k tomu že MS využívá situace. Je to tak, je to hon za penězi a ne za kvalitou. Jako monopol se snaží udržet a dělá pro to vše. To je ale pořád dokola.. ;)
zde je patička..
regnarg avatar 6.11.2007 17:03 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Pokud chci vyučovat práci na komerčním software

To je právě ta chyba. Ať už v ČR nebo v Nigérii tohle je něco, co yb se nikdy nemělo dopustit. Cílem vzdělání není přece naučit lidi používat konkrétní produkty, ale rozumět obecným principům. Až je pochopí, mohou se naučit používat software dle vlastního uvážení, který budou používat. Ale ilustrovat takovéto principy (jakožto že je nikdo ani neinlustruje, pouze se zabývá konkrétní aplikací) na komerčním software je velmi nešťastné řešení, protože brání v pochopení věcí, omezuje žáky na produkty jedné konkrétní společnosti a zadarmo jim připravuje zákazníky, častokdy jsou děti v kontaktu s počítači poprvé až ve škole což zrovna v rozvojových zemích může platit snadno a co se jednou naučí už jim zůstane. Navíc komerční software nedává žádné jistoty, když se nějaký blázen v M$ rozhodne, že celý word překpe, tak s ním také nezvládne pracovat nikdo. Jenže svoboný software spolu s pochopením principů dává možnosti. Možnosti, které se nikdy neztratí, nikdo je nemůže omezit. Navíc svobodný sw je daleko více v souladu s duchem vzdělání a jehho základními principy, protože vzdělání není (tedy nemělo by být) komerční záležitost a měly by se zachovávat alespoň nějaké lidské principy a hodnoty. To samozřejmě už dávno neplatí, ale je to škoda. A samozřejmě takovými tahy jako je tento se M$ snaží vymazat poslední stopy svobody a pochopení, aby se všichni slepě učili používat jejich produkty, slepě je používali a kupovali. Je to boj o zisk, z hlediska moderního kapitalismu docela běžný. Otázka je, nakolik je tento moderní kapitalismus správný z hlediska hodnot člověka...
S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
5.11.2007 15:33 Clarke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
a co treba korupce? nekdo si udela hezke vanoce a M$ se to vyplati i kdyby jim wokna dali zadarmo + milionovy uplatek, vzdyt mezi temi zaky je milionovy potencial budoucich uzivatelu, jak doma, tak ve firmach, proto se 'nesmi' ucit na GNU/Linuxu.
5.11.2007 13:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
2) z ceho usuzujes, ze konkurencni nabidka ms byla neferova?
Není to zjevné? Když se klient (po vyřízení objednávky) rozhodne zaplatit ještě jednou někomu jinému za něco, co už koupil, tak je krajně nepravděpodobné, že by si to jen tak rozmyslel. Jsou v podstatě tři možnosti: 1) někdo byl podplacen, 2) někomu bylo vyhrožováno, 3) nová nabídka nebyla vůbec placena, naopak bylo klientovi zaplaceno za to, že ji akceptuje.
3) rozhodnuti ucinili nigerijci, takze nadavej jim,
Ale na základě jednoho z výše zmíněných důvodů.
5.11.2007 19:32 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007

Ne. Je chybou automaticky předpokládat korupci. Vemte si, že si koupíte nový NB s 512MB RAM. Vzápětí potom, co ho zaplatíte a vybalíte zjistíte, že s 512MB RAM to nepůjde. Takže chcete rozšířit, ale ouha, oba DIMMy plné (blbej dual-channel...). Takže musíte 2x256MB vyhodit (dát bráškovi nebo Mandarince) a koupit si 2x512MB. A to i přesto, že už jste jednou za RAM zaplatili. To, že někdo pozdě zjistí, že by měl/chce koupit něco jiného není zas tak vzácné. Vemte si Pendolino...

PS. Tohle píšu z Opensuse. Nemám MS rád, ale nemám rád, když někde nemají dost rozumu na to, aby se řídili něčím jiným než předsudky a populárními mýty. Chvalabohu je v IT sféře obojího jako nakakáno.

Luboš Doležel (Doli) avatar 5.11.2007 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Se zkušenostmi s Microsoftem, které má celý svět, bych presumpci viny považoval za normální.
5.11.2007 19:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Je chybou automaticky předpokládat korupci.
Napsal jsem, že jiné vysvětlení než ty tři uvedené možnosti je "krajně nepravděpodobné". To, že by se jim to prostě mohlo v hlavě rozležet, je sice teoreticky možné, ale jak říkám: krajně nepravděpodobné. Nákup 17000 počítačů se specializovaným lokalizovaným systémem od nadnárodní společnosti přeci jen zahrnuje větší míru plánování než nákup jednoho notebooku pro domácí použití.

Takže když je jednou něco "krajně nepravděpodobné", tak je zcela v pořádku a logické, když na základě toho předpokládám, že ke korupci nebo jinému podvodnému jednání nejspíš došlo.
5.11.2007 20:11 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
No jo, Mandarinko, takovou blbost může při koupi hardwaru udělat neznalý end-user, ale těžko ji přehlédneš při kšeftu za miliony dolarů. To není málo ani u nás a v Nigérii to jistě bude znamenat mnohokrát tolik. To je jen jedna věc.

Problém není v tom, že Microsoft vyhrál se svojí obchodní nabídkou. Problém je v tom, že on se svojí nabídkou naopak prohrál - obchod byl uzavřen s Mandrivou i přesto, že v tom byl Microsoft už předtím. Teprve potom se věci "záhadně změnily" - nikdo neví jak a proč a to smrdí.

Já nevím, nakolik znáš kšefty s úřady, ale tam musí být na všechno milion papírů, razítek, potvrzení a každý, kdo může se vyhýbá zodpovědnosti a má všechno posichrované. Tohle není byznys, který se domluví za dva dny, to se podle mně řešilo tak půl roku a za toho půl roku měli dost možností si obě řešení vyzkoušet, porovnat, zhodnotit. Velmi těžko lze uvěřit tomu, že by přehlédli takovou maličkost, že jim nevyhovuje dodaný software.

Obě strany tedy podaly nabídky (a určitě ne jen jednu) a Microsoft to obchodně prohrál. Proč najednou ta změna, která stojí Nigérii peníze navíc za software? A nejen za něj - podle Intelu se k WinXP dodává trochu jiný hardware (má myslím větší kapacitu flashdisk), takže se pravděpodobně budou muset upravit i ty stroje. To smrdí, to fakt smrdí.

Já osobně automaticky korupci nepředpokládám, ale když se podívám na výše uvedená fakta, nic jiného mně nenapadá.
5.11.2007 18:27 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Na jednu stranu je dobre, ze se lide dozvedi, jak to v byznysu chodi. Na druhou stranu stezovat si, ze v Nigerii buji korupce, je jako stezovat si, ze se voda vyparuje ...
genius2000.log avatar 5.11.2007 09:04 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
Rozbalit Rozbalit vše Odlehčená distribuce - LOL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odlehčená distribuce, kterou nespustíte na procesorech 586 není odlehčená. Tudíž se svým Pentiem 166MMX s 80 MB ram mám holt smůlu.
djhanz.cz - music is my life.
5.11.2007 11:11 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Je odlehčená, ale předpokládá, že má člověk počítač a ne kalkulačku, no.
5.11.2007 12:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Pokud mne paměť neklame, datoval bych vaši sestavu (aniž bych se chtěl srovnávat s radioaktivním uhlíkem) někam do roku 1996. Stěžovat si, že dnešní distribuce na takovém stroji nepoběží, mi připadá asi stejně opodstatněné jako protestovat, že u benzínové pumpy nevedou Special-Mix.
5.11.2007 12:28 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
MMX? Burzouste :)

Spokojene jsem pouzival Woodyho a Sarge na P@75. A nikdo si nehral na odlehcenou distribuci :)
5.11.2007 13:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Jak souvisí odlehčenost distribuce s požadavky na instrukční sadu procesoru?
5.11.2007 14:57 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Do stare desky moc SIMMu nenacpete, zatimco rozumne velka SDRka se jeste daji sehnat. Plus rozsahy rychlosti dostupnych modelu.
5.11.2007 15:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Ale o to tu přeci vůbec nejde. Kolega tvrdil, že "distribuce, která nepoběží na 586, není odlehčená". Já si naopak dokážu přestavit i odlehčenou distribuci fungující výhradně na platformě. Odlehčenost je podle mne dána paměťovou a diskovou náročností (případně i náročností na procesor), ne tím, na jakém procesoru to poběží.
5.11.2007 18:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Oprava: …fungující výhradně na platformě AMD64.
5.11.2007 20:44 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
"Odlehcena distribuce" je obvykle synonymem pro "bezi to i na toustovaci". Obvykle u nadupanych desktopu neni duvod nasazovat nejakou umyslne orezanou verzi, ktera se naopak hodi na stare sunky, co se vali nekde ve skrini. Cimz nevylucuji, ze nekdo chce udelat maly routerik pomoci integrovane Via desky s procesorem (ale tady taky muzete pomerne osklive narazit s instrukcni sadou).
5.11.2007 21:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Rozlišujte, prosím, výrazy "odlehčená distribuce" a "distribuce, která běží i na extrémně starém hardware". To, že je v něčem nearchivní procesor, ještě přeci neznamená, že to hned bude "nadupaný desktop".
5.11.2007 21:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Třeba Sempron 2100+? ;-)
6.11.2007 00:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odlehčená distribuce - LOL
Třeba. :-) Ale ono dneska na desktopu na tom výkonu procesoru zase tolik nesejde (pokud nebereme v úvahu extrémy jako 11 let starý procesor), spíš jsem měl na mysli málo paměti nebo malý disk.
5.11.2007 13:41 Pev | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a jistý François s Mandrivy => z Mandrivy... :-)
5.11.2007 14:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Dík, opraveno.
5.11.2007 19:16 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Mimochodem, Roberte, ten "jistý François" je shodou okolností CEO :).
5.11.2007 15:13 . | skóre: 8 | blog: ,
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pockat nepochopil jsem je....mandriva z levneho notebooku nebude prodavat ale misto windows xp s levneho notebooku??

muj nazor windows xp stejne konci a jeste ballmer znici nam zivot linuxum
6.11.2007 09:56 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 44/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rika se tomu: dumping, uplaceni a nekala soutez
6.11.2007 21:37 rys
Rozbalit Rozbalit vše Asus Eee PC - bez webkamery a baterie ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cena ..největší vliv na ni má webkamera a baterie. To me taky napadlo (ta baterie) - bude existovat prodejni konfigurace i bez ni ??? a klidne i bez webkamery...

Docela by me pak zajimala cena.. :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.