Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:31
Demonstrant narušil Billu Gatesovi předávání cen na čínské univerzitě, když vběhl na pódium a vytáhl transparent s nápisem: „free software, open source“. Demonstrant byl zajat a později byl vyslýchán policií. Zdrojem informací je Herald Tribune.
Tiskni
Sdílej:
Medzery okolo pomlčky sa dávajú, ale hento nie je klasická pomlčka, je príliš dlhá.ale kdeže, mdash je naopak klasická pomlčka - že se v současnosti používá tak zřídka, až si někteří idioti, s prominutím[*], myslí, že její použití je chyba, že je příliš dlouhá, je věc zcela jiná [*] prosím, nebrat osobně, to je na jednoho wikipedistu, který mi tvrdil, že v češtině se dlouhá pomlčka nepoužívá, a že on dělá ve vydavatelství, tak to přece musí vědět ze všech nejlíp, přičemž ve všech třech knížkách, co jsem měl zrovna na stole, byly samozřejmě pomlčky dlouhé ... bohužel oba dva jste použili označení "příliš dlouhá", tak nevím, jak to rozdělit a jednoho neurazit
No tak to teda EE :D
Asi budem mať znížený prah vnímavosti na m-dash (zase nová choroba:). Teraz som si pozrel niekoľko kníh v poličke, a minimálne v polovici z nich m-dash naozaj bol (aj v slovenčine, aj v češtine). Počkám ja radšej na vyjadrenie korektorky :)
Podľa toho, čo som teraz pogooglil, tak mám za to, že v poriadku asi budú obidve, ale m-dash bude asi bližší anglo-americkej kultúre, n-dash zase kultúre pod vplyvom nemčiny. (?) (povedzme tak ako umiestnenie Z a Y na klávesnici).
Použitie pomlčky dĺžky asi troch em dashov v zmysle nedokončenej výpovede. Tuší niekto, čo je to za pomlčku?ve starších českých knihách se tři dlouhé pomlčky za sebou (samostatné, nikoliv čára o délce tří pomlček) sázely právě ve smyslu výpustku, ale pouze na konci odstavce, ne jak používám výpustek já uprostřed
Podľa toho, čo som teraz pogooglil, tak mám za to, že v poriadku asi budú obidve, ale m-dash bude asi bližší anglo-americkej kultúre, n-dash zase kultúre pod vplyvom nemčiny.neřekl bych ... dle mých pozorování to není otázka "západní a západnější", ale spíše času ... zhruba do poloviny 60. let 20. st. se používala v knihtisku výhradně pomlčka dlouhá, tedy ve významu pomlčky, nikoliv třeba 12,- Kčs, tam se používala krátká (myslím endash, ne délku spojovníku), i když za první republiky se dost často dala potkat dlouhá pomlčka i v takových případech pak se občas začala objevovat zkrácená pomlčka (viz ta Dášeňka) nebo pomlčka krátká, po revoluci nastal jistý zlom, kdy to již nebylo "občas", ale tak možná skoro napůl, a dnes se mnozí snaží předstírat, že dlouhá pomlčka je zlo (viz výše), v důsledku čehož se vidí již jen minimálně; každopádně chybou není a v sazbě, abych tak řekl na vyšší úrovni, se, zdá se mi, preferuje dodnes
mdash s medzerami, to su mi napady... :)budeš se asi divit, ale mezery se kolem pomlčky nepíšou podle její délky ale podle jejího významu ...
pisal som nieco o dlzke?nepřímo, kolego, nepřímo ... psal jsi o "emdash", tedy o konkrétním znaku, který se od jiných pomlček liší především délkou naopak od jiných "pomlčkovitých" znaků se neliší významem takže jestliže jsi psal o "pomlčce tvaru emdash" a ne o "pomlčce ve významu XXX" (přičemž specifikací, že jde o emdash, nelze rozlišit, co XXX zastupuje), psal jsi, možná nevědomky, o délce :-p
To nevím to je možné, ale problémy nejsou jen s řízením ale i jinde.
Už si z toho nepamatuju moc, ale tuhle větu ano: "každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb" - kde se vezmou ti lidé z první části?
Co uděláš s člověkem v anarchistické společnosti, který zabije?zalezi od toho ako si to ta spolocnost zariadi.
Když jej za to potrestáš, jak se lišíš od nynější státní moci?odkedy sa anarchizmus = netrestat zlociny? si demagog.
Jenže z revolučního pohledu na sobecké geny ani zdaleka neplyne beznadějně hobbesovský závěr, že si máme hledět pouze svého a nestarat se o dobro ostatních. Přesný opak je pravdou, neboť právě sobecké geny umožňují náš altruismus.
Systém, který chce dosáhnout spravedlivou společnost a rovnost a přitom jde proti lidské přirozenosti není správný.co si prosímtě vykládáš jako "lidskou přirozenost"? - ze zbytku diskuse tipuji, že tím míníš "žití na úkor ostatních" ... ale to je nesmysl[*], takže tvé odsouzení (utopického) komunismu jako "systému, který jde proti lidské přirozenosti" je poněkud mimo [*] laskavý čtenář nechť mi promine, že vynechám několikastránkový elaborát a poskytnu jen klíčová slova evoluce, teorie her a vězňovo dilema
Komunizmus vzdy vedie k utlacaniu jednotlivca. Mas iny nazor, nevyhovujes - zastrelit :)ano, mám názor, že (utopický) komunismus nemusí nutně vést k útlaku jednotlivce, ba právě naopak - hodláš mě zastřelit? (vím, že jsi to myslel jinak, ale chtěl jsem ti ukázat, že takovýmto soudem ses postavil na roveň tomu, co - naprosto zcestně - kritizuješ)
Dle mého chtěl říci, že "bez práce nejsou koláče" je důvodem, proč komunimus fachčit nebude.rozumím (snad ...) - ale ta lenost jaksi není jediná lidská vlastnost ... řekl bych, že fígl je v nastavení systému: ono si z hesla, které tu padlo, nelze vybrat jen "každému dle jeho potřeb" a říci, že v tom případě budou zdroje zneužity, protože je přirozené, že se o to lidé budou snažit, ono je třeba hledět i na tu část "každý dle svých schopností" a neumožnit využít "schopnost podrazu" (vyžírkovství) ... a odkaz, který mi níže poskytl, jen dokládá, že lidem (coby společnosti) je dostatečně přirozené fungovat v systému, který zneužití společných prostředků brání
Ono se "dle jeho potřeb" dá vlastně pochopit tak, že to Někdo určí (já myslel, že si člověk své potřeby určuje, v kontextu komunismu bláhová představa).jsou dvě kategorie potřeb - to co je nutné k přežití (a případně udržení nějakého hygienického standardu etc.) a to co člověk jenom "potřebuje", ve skutečnosti chce nevidím problém v tom, pokud je to prvé stanoveno "Někým", a nevidím důvod, proč by do toho druhého měl někdo někomu kecat, v rámci využití dostupných prostředků
To přece máme (sociální dávky). A máme s tím (společnost) vpravdě neřešitelné problémy - komunismus by měl ještě větší,ehm, a jaké s nimi máme problémy? není to náhodou tak, že v (utopickém) komunismu by tyto problémy povětšinou vůbec nehrozily? co já vím, často se mluví třeba o zneužívání dávek na děti, že si někdo pořídí kopec potomstva, dostane na něj spoustu peněz, ale ty peníze prochlastá či jinak prošustruje, místo aby za ně nakupoval sunar, plínky a jánevimco dětičky potřebujou ... pokud v onom virtuálním systému nebudou peníze, nýbrž na to dítě dostane krabici sunaru, balík plenek etc., a nebude mít možnost to s někým vyměnit za něco jiného, neboť nebude poptávka (každé dítě bude mít nárok na to svoje, proč by to někdo měl brát od kšeftaře a něco mu za to dávat, když to může mít od státu zadarmo), jak třeba dojde k tomu zneužití?
řešené represí (komunismus je takovou asymptotou socialismu (protnou se v nekonečnu) - v ní bude dobře, a do té doby trpte. Průběhem je totalita).to je pouze jeden špatný ze spousty možných scénářů ...
ad "fígl s nastavením systému" - ideologie přece to nastavení spoluvytváří!? Nelze říci - Systém sice nabáda k rozkrádání,chybný předpoklad - "systém" nemusí nutně nabádat k rozkrádání
Kdežto komunismus chce potlačit individualitu, zrušit soukromý majetek - a co zbyde centrálně řídit. Děsivá představa.spíše děsivá desinterpretace - (utopický) komunismus chce zrušit soukromé vlastnictví výrobních prostředků, nikoliv soukromý majetek btw, opravdu je tak těžké uvědomit si, že (utopický) komunismus != "reálný socialismus"? p.s. co se týče "kocourkova" - já nevím, ale přijde mi, že v současnosti se na tom zneucťování individuality pilně pracuje (šmírování všude možně), a s tím její nepotlačováním také žádná sláva, vetšina věcí v krámě je "one size fits them all", se svými specifickými požadavky obvykle nepochodím (naposledy výběr notebooku - když jsem vyškrtal dle ceny a podstatných parametrů, nezbyl žádný model, který by neměl modem, což je věc, která mi spíše překáží, zbytečně to prodražuje, mezi konektory zbytečně užírá místo, kde bych uvítal třeba druhý firewire port (ale model s více než jedním firewire tam taky nebyl, smrt usb!
I materiální věci se dají dost drsně zneužívat - viz zneužívání humanitární pomoci na různých místech světa.
Je pravda, že utopický komunismus != reálný, ale musí tam zůstat ta přídavná jména. Ale i v tom se skrývá velké nebezpečí utopického, někdo se ho pokusí realizovat (implementovat), což vždycky dopadne jako reálný a už bych to zažít nechtěl.
Problém dávek je, že lidi NEMOTIVUJE - dozvíte se, jak stát na nich škudlý, a také spousty "důvodů" (výmluv) proč, ačkoliv "chtějí", pracovat nemohou. Čím je bude komunismus motivovat k práci? Vždyť nejsou schopni pracovat ani pro své vlastní dobro, natož pro blaho všech.je tu jedna zásadní otázka - mají dostávat dávky všichni kdo nepracují, nebo pouze ti, kteří nemohou pracovat? ... omezení na druhou skupinu je dosti motivující samo o sobě - i kdyby mělo jít o stavbu "hladové zdi" pro mě není cílem komunistické ideologie vytvořit systém, kde bude "všechno zdarma pro všechny", nýbrž systém, kde každý bude mít víceméně stejné šance ... samozřejmě výklady se různí, ale už nějakou dobu se v letopočtu na začátku nepíše 18, takže se zabývejme spíše těmi vznešenými ideály nežli krvavými implementačními detaily poplatnými své době (ostatně i sám Marx se údajně rmoutil, co mu z toho udělali za zvěrstvo)
Ve světě jsou zdroje omezené (SOUHLASÍTE s tím?!) - kde komunismus vezme sunary?myslímže nelze vyjít ze současné situace a snažit se na ni ten (utopický) komunismus začít roubovat - to skončíme zas jen u těch negativ "reálného socialismu" předpokladem dostatku sunaru pro všechny děti je například zastavení populační exploze (což už se celkem daří v systémech, kde se už po několik generací většina dětí dožívá dospělosti, a rodiče nepotřebují, aby jim vlastní děti ke stáru zajistily živobytí) - pak budou stačit zdroje přírodní, a co se týče lidských:
Proč by spousta lidí pracovala na sunaru pro každého (a jídlu, suché posteli, televizi k oblbování...), když oni by chtěli třeba auto nebo krb - jenže na to už nebudou prostředky, aby jej někdo (pro ně, jen tak z radosti z žití) vyrobil.ale to snad ne - že by v lidské společnosti byly všechny síly vázány jen na obživu a nezbývalo na zábavu? ... samozřejmě, že ten, kdo vyrábí sunar, ale chce auto, jej dostane, až dá do výroby sunaru tolik práce, jako by dal do výroby auta (plus něco navíc na systémovou režii) - a že mu někdo to auto nevyrobí jen tak z radosti? ale ten zas bude motivován třeba tím, že chce krb, a za ten krb musí odpracovat patřičný díl na výrobě aut ...
Výrobní prostředky považuji za přirozenou součást soukromého majetkujenže to je právě to, co lidi kastuje ... kdo má, může je využít a vydělávat => může si nakoupit další a vydělávat více => atd., kdo nemá, jen těžko získá
komunismus potlačuje individualitu (zájmu všech se každý musí podřídit, není místo na individuální rozvoj). A to z principuz principu? ... asi by stálo zato pobavit se na téma, co je tím individuálním rozvojem myšleno; ono když se nechám zaměstnat nějakým tím kapitalistou, tak možnosti seberealizace obvykle příliš nemám (a chudáci dělníci u pásů :-/), mohu se vyřádit až po práci - a nevidím důvod, proč by komunismus měl někoho omezovat v trávení jeho volného času; "podřízení zájmu všech" v rámci pracovního času beru téměř jako samozřejmost
Šmírování všude možně - v demokracii mám šanci, že nebude zneužito proti mě neprávem.hm, "šanci" ... a v jiném systému ne?
S tím shitem komerčnosti je to těžké, OSA zla těžko zaplatí mému oblíbenému pouličnímu hráči na didgereedu, holt to musím udělat sám, a dostupnými prostředky se snažit o osvětu (hele, vypni to rádio, jdeme do čajovny na bubny...). Mladí to ale žerou (potřebují nablýskané vzory, nekoukají ještě hloubš), rodiče do toho kvůli tomu (kdo by řekl ne svému dítěti?!) sypou peníze.... A obchodu se daří. Kde je chyba? V demokracii ani dětech podle mě ne.chyba je vyčítat jednomu systému, že upřednostňuje potřeby většiny, když je to obecná vlastnost lidské společnosti :-p
"mají dostávat všichni, nebo pouze nemohoucí?" - správná otázka, komunismus počítám dává všem (dle potřeb)?již zde bylo diskutováno, že je rozdíl mezi potřebou a "potřebou", stejně tak jako to, že prostředky nemohou být dostupné k volnému (zne)užití nýbrž pouze k rovnocennému (vy)užití co je to komunismus (a tedy co "komunismus dává") těžko definovat, neboť ideologií je spousta, často navzájem nekompatibilních - a pokud si někdo ze všech možností cíleně, na základě desinterpretovaných úderných hesel reálného socialismu, vybírá věci, které fungovat nemohou, pak není divu, že si před sebou bez problémů obhájí představu komunismu jako největšího zla ... tuto představu ovšem nesdílím, takže jde-li o dokazování, že komunismus ne-e, prosím o argumentaci proti konkrétním představám o (utopickém) komunismu, které zde presentuji, a nikoliv o jejich nahrazování představami z nekompatibilních ideologií
"zastavení populační exploze" - jsem rád, že vidíte pozitiva ve vymírání evropské civilizace.kdo říká, že mluvíme o evropské civilizaci, a proč "vymírání"? jestliže se v přírodě přemnoží nějaký druh zvěře natolik, že není schopen se uživit, nazývá se snad redukce populace zpět na počty schopné neumřít hlady "vymíráním"?
Státem řízená porodnost... ach bože.a povedzte, Kefalín, čo si predstavujete ako ...? - copak v současnosti u nás není porodnost ovlivňována státem? mluvil jsem snad o něčem takovém, že by někomu bylo násilně předepisováno, kolik přesně musí mít dětí?
"...chce auto, jej dostane, až dá do výroby sunaru tolik práce,..." - jak TOHLE chcete určovat (kolik má dát do výroby sunaru, aby měl právo na auto),nevím, nejsem lékař abych mohl popsat přesnou metodiku zjištění fyzických a psychických schopností člověka, aby jeho výkon mohl být převeden na normohodiny - nicméně patrně narozdíl od mnohých jiných alespoň věřím, že je možné takovou metodiku vypracovat, a dokonce jsem takový idealista, že si myslím, že by bylo mnohem spravedlivější, kdyby dělník dřoucí od rána do večera na stavbě dostal větší odměnu, než šéf jeho firmy jehož jedinou prací bylo, po přesvědčení strýčka, aby mu přihrál zajímavou státní zakázku, vymýšlení, jak "vyprat" peníze, které za to strýčkovi slíbil
a JAK se to slučuje s tím, že každému dle jeho potřeb?! Když to auto (dejme tomu, nebo nový barák, cokoliv) opravdu potřebuje, tak ho má dostat, nehledě na to, kolik odpracoval, vyleštil klik a podobně, ne?!jako kolovrátek ... sorry, já už se opakovat nebudu
Vlastnictví != Kastovní systém... Jestli vlastním hůlky, nejsem jiná kasta než soused, kterej vlastní nůžky. (a protože je soused kadeřník, tak jsou pro něj aj výrobním prostředkem).ehm, nemluvím o kastovním systému, jak je znám např. z Indie - pokud je problém toto pochopit, prosím v minulém příspěvku nahradit slovo "kastuje" třeba výrazem "sociálně odděluje"
"kdo má, může je využít a vydělávat" - kdo nemá, může si půjčit.muhehe, a kdo mu půjčí? nemluvě o tom, že všichni najednou "vydělávat" nemůžou
Ale bezmépochyby je to lepší, než aby nikdo neměl nic a musel chodit výrabět sunar do komuny.z pozice bohatého se tato demagogie říká velmi snadno ...
již zde bylo diskutováno, že je rozdíl mezi potřebou a "potřebou",A kdo rozhodne co je potřeba a co je "potřeba"? A rozhodne se to jednou provždy, nebo se to může vyvíjet? A ti co nebudou souhlasit s rozdělením na potřeby a "potřeby" budou co? Odstraněni?
Odstraníte člověka, odstraníte problém.Kdo to řek?
A kdo rozhodne co je potřeba a co je "potřeba"?třeba odborná komise
A rozhodne se to jednou provždy, nebo se to může vyvíjet?vyvíjet - když už bychom chtěli tvrdit, že vše lidské bude konstantní (populace, žádný technický pokrok etc.), těžko zajistit konstantní přírodní podmínky
A ti co nebudou souhlasit s rozdělením na potřeby a "potřeby" budou co? Odstraněni?budou mít smůlu a budou se muset přizpůsobit - proč by měli být odstraněni? přesněji proč by se to v tomto ohledu mělo lišit od společnosti současné, copak odstraňujeme ty, kteří nesouhlasí se základnou USA, volí stranu, co nevyhraje volby, nebo třeba chtějí větší sociální dávky?
Hmm a ta odborná komise se vezme kde? Tu sestaví jiná odborná komise a tu zase jiná odborná komise, kterou vybral kdo? Odborná komise a všude bude samej odborník z odborné komise a makat bude kdo? Vy? Bezva, do toho jdu! A nebo to bude dědičné, nebo se budou jedni odborníci volit^H^H^H^H^Hdelegovat navzájem? To je ale pičovina jako celej ten komunismus. Byla by to sranda, kdyby to nebylo tak nebezpečné a nestálo to tolik životů.A kdo rozhodne co je potřeba a co je "potřeba"?třeba odborná komise
Byla by to sranda, kdyby to nebylo tak nebezpečné a nestálo to tolik životů.opravdu je tak těžké nezatěžovat teorii odkazem na události, které s ní mají asi tolik společného, jako mají čísla celá a iracionální? nebo snad, kdybychom se bavili třeba o konstrukci aut, říkal bys, že je to píčovina, protože auta už stály tolik životů?
tož za prvé, pokud sis tuto diskusi četl pozorně, musel sis všimnout, že v patřičném kontextu používám pojem "(utopický) komunismus", právě abych odlišil, že jde o teorii ...
Aha, takže teorie, tedy nějaký myšlenkový konstrukt. No já jsem například vymyslel teorii, jak na základě geometrických vlastností bodů v prostoru získaných pozorováním dynamického systému sestavených do regresního vektoru lze z těchto pozorováních vybírat omezenou množinu tak, aby bylo možné přímo v průběhu tohoto pozorování sestavit model onoho dynamického systému a na základě stejné teorie na základě tohoto modelu navrhnout (průběžně navrhovat) řízení toho skutečného systému a řídit ho. Jinými slovy jsem vymyslel teorii a podle ní jsem navrhl způsob sestavit plně adaptivní nelineární regulátor s minimální apriorní informací. Tuto svoji teorii jsem publikoval v několika vědeckých článcích, přednesl na několika vědeckých konferencích a dokonce jsem o tom napsal kapitolu do knihy o adaptivním řízení. Ve všech případech byla tato moje teorie oponována odbornými oponenty. Také jsem o této teorii napsal práci, kterou mi oponovali další oponenti. Tuto práci jsem dále veřejně obhajoval na fóru, kde mohl kdokoli přijít (na základě předem zveřejněného popisu obhajované teorie přibližně v polovičním rozsahu celkové práce) a položit mi jakoukoli otázku zmíněné teorie. I na tomto fóru jsem tuto svoji teorii obhájil.
Jako třešnička na dortu jsem na základě této předpověděl některá chování, navrhl například filtr a navíc experimentálně ověřil. To po vás rozhodně s komunismem nežádám. Naopak snažně vás žádám, aby jste ten komunismus nikde neověřoval, pokud se v blízkosti budu vyskytovat já, nebo kdokoliv z mích blízkých i vzdálených. Vlastně vás žádám aby jste tuto teorii neověřoval na žádném jedinci Homo Sapiens Sapiens, vlastně ani na zvířatech bych prosil.
Naproti tomu ta vaše teorie neobstála ani při položení první otázky kterou jsem vám položil. Takže, ok, komunismus je teorie, ale naprosto chybná a nesmyslná, prostě špatná, protože ji nedokážete obhájit ani teoreticky, natož prakticky.
... tak za druhé, nějak jsem nezaznamenal, že by se kdy kdo opravdu vážně pokoušel o implementaci komunismu ve větší skupině - tedy opravdu prakticky, nikoliv to, že komunisticko-socialistickými hesly zastíral vlastní mocenské zájmy - takže mi není jasné, o jakém utrpení je řeč;To je hezká výmluva, takže o všech těch pokusech prohlásíme, že to byly nějaké jiné komunismy, ale kdyby se pokoušeli o ten skuteční jediný správný komunismaus, tak by to určitě vyšlo. Velmi srandovní něco takového tvrdit o nějaké teorii, kterou položí na lopatky první otázka která mi přišla na mysl. Směšné.
... za třetí, uvádění komunismu do praxe jsem nedoporučoval, nevím, kde se bere představa opačná, a tedy proč bych ji měl vyvracet ...Vážně, nebudu tady linkovat všechny vaše příspěvky, ze kterých nelze nemít dojem, že si myslíte, jak by to bylo krásné, kdyby jsme tady měli komunismus, kdybychom žili v komunismu. Na co ale můžu poukázat, proč tady vůbec obhajujete jakousi teorii, kterou nehodláte implementovat ani ověřovat? To pak není teorie, ale bohapustý blábol, který nejste schopen ani obhájit teoreticky. Jen takové plácnutí do vody, mlácení prázdné slámy, ... Bezva, pokud se dohodneme, že komunismus, ať už s jakýmkoli přívlastkem, je špatná teorie, bohapustý blábol, prostě blbost, tak jsem maximálně spokojen.
co si prosímtě vykládáš jako "lidskou přirozenost"? - ze zbytku diskuse tipuji, že tím míníš "žití na úkor ostatních" ... ale to je nesmysl[*], takže tvé odsouzení (utopického) komunismu jako "systému, který jde proti lidské přirozenosti" je poněkud mimoNe, moje závěry plynou právě z teorie her a vězňova dilematu. Lidská (koneckonců toto se týká jakékoli živé bytosti) přirozenost je prostě maximalizovat využití dostupných zdrojů - pokud to hodnotíš jako negativní, je to čistě tvoje věc, ale já o ničem takovém nemluvím. Systém, který je postaven na tom, že v něm budou altruističtí nadlidé je nesmysl a to plyne i z teorie her, protože společnost složená z altruistů je velice zranitelná oproti lidem, kteří se tak nechovají. Možné je, že je tento systém aplikovatelný na malou a uzavřenou skupinu lidí, kde se lidé navzájem znají. Pokud komunismus jako systém přepodkládá "každému dle jeho potřeb", tak nemůže fungovat, protože naše potřeby jsou jednoduše neomezené, kdežto zdroje jsou omezené
Tahle diskuse je pro mě super. Díky všem - opravdu mě obohacuje. Ikdyž je to tady off-topic.
Ještě k tématu. Osobně jsem přesvědčen, že není možný ani v malé uzavřené skupině libovoně dlouhou dobu.
To že si to neumím představit je pravda, protože jsem přesvědčen, že to není možné, na základě těchto dvou věcí:
* V historii neexistuje náznak, že by to mohlo fungovat.
* Staví to na naprosto mylném předpokladu, který uvádíš "ze by mali participovat len ludia ochotni budovat takuto spolocnost". Tento bod pro sebe považuji za důležitější než předchozí.
Věřit, že to bude fungovat pak chce daleko větší víru než mají křesťané, když věří v existenci Boha.
ad jedna: ano, je to podobné jako když předmět těžší než vzduch pustíš. Zatím padá na zem. Možná by se mohlo stát, že jednou vyletí nahoru. Třeba to celou dobu děláme blbě, podobně jako ti komunisti co tu byli.
ad dva: žiju v tom, že i komunismus ke své funkci předpokládá lidi, kteří budou spolupracovat - viz např. "každý podle svých možností".
Tato spolocnost ti dava moznost mat vlastny nazor a nebyt jej sucastou.opravdu? a jak si tu možnost "nebýt její součástí" představuješ? sebevražda?
Ústava ČR ti dává právo pozbýt našeho občanství a vysídlit třeba do Afriky.mno, to je ovšem řešení principiálně na úrovni té sebevraždy - nemám možnost zůstat tam, kde jsem navíc z práva pozbytí jednoho občanství nijak nevyplývá právo na získání občanství (nějakého konkrétního) jiného
Jsou ale zřízení (třeba bývalá ČSSR (socialistická), KLDR (lidově demokratická)), které ti v tomto vehementně brání.no a to je právě ono - jde o konkrétní zřízení ... možná jsem špatně četl podtext předchozího příspěvku v kontextu diskuse, ale zdálo se mi, že kolega chtěl říci, že nějaká ideologie je lepší právě proto, že dáva tuto možnost, což je dosti nepřesná představa
Ale máš možnost zůstat kde jsi, ba právo!pak ale nemám možnost přestat být součástí této společnosti - i když budu mít vlastní kus pozemku a budu naprosto soběstačný, jak dlouho bude trvat, než mě někdo začne otravovat s nějakou společenskou vymožeností typu daně?
Když se ti v KLDR nelíbí, tak přijdeš-li s něčím, zavřou tě, půjdeš-li zastřelí. A jedním z velkých rozdílů je ideologie, kterou se náš a jejich stát řídí.ovšem KLDR není jediný stát, který zavírá občany, kterým se něco nelíbí, případně likviduje ty, co něco dělají "špatně" - a většina z nich se od KLDR tou ideologií liší ...
Nesouhlasim. Mam za to, ze si pletet hrusky s jabkama. Komunismus jako ideal neni spatny. To, ze byl spatne vylozen a proveden neni chyba komunismu, ale lidi, co jej hlasali.Co takhle si precist o cem tu vlastne mluvis? To, co si tam prectes, je do urcite miry pochopitelne. Povaha raneho kapitalismu na konci 19. stoleni byla opravdu zalostna. Jenze pokud nechodis po svete s paskou na ocich, tak sis mozna mohl vsimnout, ze se to opravdu hodne zmenilo. Nebo si vazne myslis, ze tridni boj muze mit nejaky pozitivni dopad na spolecnost? Jestli ti ten text neprijde v kontrastu s dnesnim (stale nedokonalym, ale vyvijejicim se) pravicovym systemem naprosto uchylny, tak by ses mel nad sebou zamyslet. Precti si taky nejakou podrobnejsi knihu o americke historii, abys zjistil, ze vyporadat se s divokym bezohlednym velkopodnikanim lze i bez zdevastovani individuality a lidske osobnosti.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.