Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 18:19

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.10.2006 23:07 andreeeee
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no ty vole :-B nemam slov, trolltech sa fakt pochlapil
25.10.2006 09:28 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
"vývojář QT a KDE" ... takže bych to bral trošku s odstupem. Ale QT fandím, to je jen dobře (pokud tomu opravdu tak je).
belisarivs avatar 25.10.2006 10:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Co by tim vyvojari ale ziskali, kdyz by lhali? Vic uzivatelu? Co by z toho meli, kdyz je to free? Nebo uz neni?
IRC is just multiplayer notepad.
25.10.2006 11:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Co by tim vyvojari ale ziskali, kdyz by lhali?
Nemusi jit ani tak o lhani, jako treba o chybnou metodiku mereni
25.10.2006 12:15 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Přesně. Navíc, tyto testy jsou docela hodně umělé - kterápak aplikace potřebuje pomocí standardních volání překreslovat miliony trojúhelníků? Pokud ano, použije se obvykle OpenGL. Zcela jistě by Firefox, který by používal místo Caira tu QT knihovnu, nebyl 7x rychlejší. Ale nějaké zrychlení bych asi čekal, obecně mi přijdou QT/KDE aplikace rychlejší (možná je to spíš tím, že GTK+ = hlavně Firefox, OOo nebo Eclipse IDE)
Mikos avatar 25.10.2006 15:04 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Pokud ano, použije se obvykle OpenGL
To není ani zdaleka pravidlem (hlavně z důvodu podpory systémů kde OpenGL není). Příkladem budiž třeba CAE system EAGLE (který používá právě Qt).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 25.10.2006 15:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
A jinak takovýhle obrovský rozdíl v rychlosti se výrazně projeví i na běžných věcech (prakticky na čemkoliv co používá vektorovou grafiku, což v případě Qt 4 může být komplet vše). A pokud bys chtěl na vlastní oči vidět jaký je rozdíl v rychlosti mezi standardním XRender backendem a OpenGL backendem, spust si program qtdemo z Qt 4.2 a vyzkoušej si různé ukázkové příklady na vektorovou grafiku. Snad u všech je tam real-time přepínač XRender / OpenGL a člověk si na vlastní oči udělá představu o tom jak obrovské ty rozdíly v rychlosti jsou.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 25.10.2006 15:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ještě dodatek - a to se jedná o demo z Qt 4.2, v tom benchmarku Zacka Rusina byl použit poslední snapshot z verzovacího systemu (tedy to co bude v Qt 4.3) kde jsou dost velké optimalizace renderingu přes OpenGL. Takže u toho by člověk na vlastní oči pocítil ještě o dost větší rozdíl v rychlosti...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
26.10.2006 11:43 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Znova se budu opakovat (ten příklad jsem neviděl), ale není ten "test" udělan tak, že zobrazuje tisíce objektů a překresluje stokrát za vteřinu? To u normální aplikace není třeba! Vykreslení tlačítek, komb, textoboxů či (jedno) vyrenderování obrázku přece nemůže aplikaci výrazně zrychlit. Něco jiného je třeba flash animace a podobně...
26.10.2006 20:41 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Vykreslení tlačítek, komb, textoboxů či (jedno) vyrenderování obrázku přece nemůže aplikaci výrazně zrychlit.
Ovšem že může. GTK+ a Cairo je tak neuvěřitelně pomalé, že často vidím (např. při přepínání mezi záložkami dialogu), jak se obsah okna postupně vykresluje - jeden prvek po druhém, jedno zaškrtávací tlačítko po druhém... A to na normálním počítači s 2.4GHz procesorem.
25.10.2006 12:02 Michal Kašpar | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Navíc QT se, pokud vím i prodává, takže tam by ta finanční motivace být mohla (ne, nemyslím si, že je to podvod, nicméně nepředpokládám, že porovnával nejslabší místa Qt s nejsilnějšími Caira).
Mikos avatar 25.10.2006 14:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Metodika toho testu je tam zcela jasně popsaná, kdokoliv to může zopakovat. Ke stažení je poskytnutý i kompletní dataset naměřených hodnot. Navíc Zack Rusin byl opravdu férový, jak se dočtete v diskuzi kde ho někdo obviňoval že nepoužil vývojovou větev Caira zaměřenou na optimalizace, tak píše že zkoušel všechny relevantní větve Caira a do výsledných grafů zahrnul ty nejlepší výsledky co z Caira získal. Zack Rusin při provádění toho testu komunikoval i s vývojářem Caira, takže o něhjakou zaujatost bych se opravdu nebál. Ten test není zaujatý ani dělaný "na míru" tak aby vyhrálo Qt 4.

A kdo tomu stále nechce věřit, tady má další vysvětlení od Zacka...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
24.10.2006 23:08 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel, nic překvapivého. :-( Tedy aspoň pro člověka, který léta používá jak GTK+ (ať už staré bez Caira, nebo nové s Cairem), tak Qt.
Josef Kufner avatar 24.10.2006 23:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jojo, Qt je opravdu rychlejší, ale Gtk má takový přítulněší GUI ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Luk avatar 24.10.2006 23:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ehm...

Ale co má GTK+ lepší, je jednoznačně licence ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Mikos avatar 25.10.2006 00:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Z mého pohledu je zas jednoznačně lepší licence Qt (tedy GPL) oproti licenci GTK+ (tedy LGPL) :-) Ale prosím nezakládejme další licencový flamewar ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
25.10.2006 01:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Jasně, nemáme na flamewar licenci. :-D
Luk avatar 25.10.2006 01:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Jak to, že ne? A co je potom tohle? :-D:-D:-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
25.10.2006 01:37 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Já radši Smooth, jenže je v něm nějaká chyba, která způsobuje padání GTK aplikací.
Quando omni flunkus moritati
25.10.2006 08:21 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ehm, barvicky nejsou vsechno. napriklad kdyz si otevru Konsoli, oznacim ni text a kliku pravym dostanu mimo jine v nabidce moznost zobrazeni hlavni listy a podobny nesmysly. Divim se ze se tam jeste skvele neintegroval amarok at to menu ma krome Copy&Paste, coz jsou jedine relevantni funkce po oznaceni textu v terminalu, jeste 20 dalsich hrozne potrebnych polozek, jako treba spusteni KMail, odhlaseni a podobne.
25.10.2006 09:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ja tam mam 8 polozek, vsechny souvisi pouze s Konzole (debian). To menu je zalezitost distra a da se dost konfigurovat.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
Ondroid avatar 25.10.2006 10:52 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Myslíš asi zobrazení "hlavní nabídky" a to přímo s konzolí souvisí, navíc pokud ta nabídka je zobrazená, tak to v tom menu není a je tam celkem 8 položek (kopírovat, vložit, poslat signál ...).
25.10.2006 15:17 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
No jiste ze je to "neco s konzoli", to nepopiram, ale kdyz oznacim text, tak snad nechci delat neco jineho, ale neco s tim textem, tedy copy/paste a mozna jeste nastaveni fontu. Mozna si reknete ze je to ten slavny Gnome fasismus, ale dosti casto maji Gnome guidlines pravdu, ze to prehrabavani zbytecnymi nabidkami zpusobuje nesnadnejsi pouzivani. Kazdopadne asi nema smysl se tady o to hadat, stejne to uz bylo nejmene tisic krat diskutovano. Kazdy at si pouziva co chce.
25.10.2006 15:34 iZaak | skóre: 2 | blog: ECHO_Echo_echo_cho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Kdyz oznacim text, tak uz mam snad zkopirovano, ne? ;)
Vím, že nic nevím... Ale pracuju na tom.
25.10.2006 15:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Tuším, že v Gnome už ne (alespoň mi to někdo říkal).
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Tomáš Bžatek avatar 29.10.2006 14:47 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Mas pravdu, oznaceni textu mysi + kolecko pro paste funguje velmi casto nezavisle na "schrance" jak ji zname - Ctrl+C/Ctrl+V. Vyzkouseno ted v GTK+ 2.10.xx
Koupim litajiciho tucnaka
30.10.2006 14:22 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
... na "schrance" jak ji zname - Ctrl+C/Ctrl+V. ...
Kdo ji tak zná? Přeučení bývalí uživatelelé MS Windows(TM). Ti ostatní se s ní postupně seznamují v posledních letech a nadávají kudy chodí.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
freshmouse avatar 25.10.2006 14:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Jak pořád říkám: NA MÉM STROJI jsou GTK aplikace stejně rychlé jako ty Qt. A totéž se týká i GNOME vs. KDE.

Když k tomu připočítám, že v GTK je víc "strategických aplikací" (OK, v dnešní době jsou i dost dobré a občas i lepší alternativy), jako jsou třeba Firefox a Gimp, a že MNĚ OSOBNĚ připadají Qt aplikace velmi nepohodlné, protože jsou (jejich GUI) nepřehledné, což mě zpomaluje v práci, a že GNOME více naplňuje moje ideály grafického prostředí (chápu, že někdo potřebuje mít nadvládu nad každým pixelem monitoru, ale podle mě je GNOME na míru skoro hned po spuštění, ale používat výchozí vzhled KDE... -- proto je tam asi tolik nastavení) než KDE, pekařina byla jasná volba...
David Watzke avatar 25.10.2006 14:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
ale používat výchozí vzhled KDE...
Já ho (zatím) používám (mluvíme-li teda o skinu a windeco)... No a?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
freshmouse avatar 25.10.2006 14:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
No a h*.

Já mluvil o sobě.
25.10.2006 16:07 repli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
na Gnome nemam rad (osobne) dialogy. Když chci změnit jen pitomou příponu, musím klikat na něco co při 1600x1200 není videt. A pak taky Just works buď to tak pracuje. nebo to nikdy nenastavím. Ale jinak GTK+ lze používát.(čím víc do žluta, tím víc depresivní - dle mě)
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.10.2006 20:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
protože jsou (jejich GUI) nepřehledné
Souhlas. Nikdy nezapomenu na tenhle clanecek — to srovnani XCode s KDevelop mluvi za vse. Podobne katastrofalne na tom byl sveho casu Eric, i kdyz je to jinak paradni pythonyrske IDE. Jestli nekteri lide okolo Gnome to s HIG prehaneji, pak mnoho lidi kolem KDE je naprosto ignoruje.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
26.10.2006 00:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Tak nevím, jestli to dobře chápu, ale oni považují za přednost, že spousta funkcí není k dispozici na jediné kliknutí? To je vtip?

P.S.: KDevelop vypadá podstatně líp, když se spustí na obrazovce s větším rozlišením, než na jekém byl pořízen ten obrázek.
Quando omni flunkus moritati
Daniel Kvasnička ml. avatar 26.10.2006 07:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Tak nevím, jestli to dobře chápu, ale oni považují za přednost, že spousta funkcí není k dispozici na jediné kliknutí? To je vtip?
Jiste ze to neni vtip, ono si staci udelat pruzkum toho, kolik funkci lide vlastne potrebuji mit na jedno kliknuti (nejde jen o jejich pouzivanost, ale taky o to, ze se treba nepouzivaji temer vubec kliknutim, ale klavesovou zkratkou). A jeste konkretneji, kdyz pouzivam jekekoliv IDE, klikam naprosto minimalne, protoze sundavat ruku z klavesnice se mi nechce -- a podobne to ma vetsina lidi, co znam.
P.S.: KDevelop vypadá podstatně líp, když se spustí na obrazovce s větším rozlišením, než na jekém byl pořízen ten obrázek.
Tam nejde jen o misto. Jde o vizualni rusivost vseho toho bordelu tam. Stvalo by me to i kdyby to bylo v 1600x1200 :-) Proc to tam mit, kdyz to tam neni potreba?
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
freshmouse avatar 26.10.2006 08:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Souhlas.
26.10.2006 09:55 neurol23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
rozdil je, ze v kde si muzu nastavit, co ma ktery menu obsahovat a svoje nejpouzivanejsi funkce tak muzu mit na jedno kliknuti, zatimco ostatni muzu skryt.

gnome proste vybere za me a kdyz se mi to nehodi, tak to nejde zmenit

tohle uz tu u jednoho systemu bylo a byl to jeden z duvodu, proc jsem ho prestal pouzivat
freshmouse avatar 26.10.2006 10:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
To je pravda, v KDE si to můžeš nastavit. Obvykle si to ale nastavíš do podoby, v jaké to má GNOME. :-) (Minimálně u mě to tak je.)
26.10.2006 22:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ten "bordel" je potom na kraji obrazovky a tím pádem mimo oblast, kde se pracuje (tj. mimo okno, ve kterém se píše) A když je potřeba otevřít nějaký soubor, stačí trochu pohnout očima a dvakrát kliknout myší.
Quando omni flunkus moritati
25.10.2006 00:04 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to je teda šok, Cairo stejně rychlé jak s opengl tak s xrender?
25.10.2006 07:37 Michal Kašpar | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
No šok. Pokud si dobře pamatuju, tak na opengl backendu v podstatě nikdu pořádně nedělal a na jejich stránkách je stále označen jako experimentální.
25.10.2006 00:06 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jojo, GTK je obcas pomalejsi nez Swing a to uz je co rict.
OndraZX avatar 25.10.2006 09:18 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co je mi platne, ze Qt je rychlejsi nez Gtk-Cairo, kdyz nejpouzivanejsi aplikace pouzivaji vetsinou Gtk (Firefox, Gimp, Oo.org)?

Proto jsem taky presel z KDE na Gnome (po 5 letech pouzivani KDE) - duvod prechodu urcite nebyly tolik kritizovane "barvicky", licence, nebo jednoduchost/slozitost dialogu, ale hlavni duvod byl ten, ze jsem v KDE pouzival jen GTK aplikace.

Navic vyvojari Caira (nejen oni) uznavaji jistou dnesni nedokonalost, ale pry je v Cairu velky "vykonovy" potencial pro budoucnost (pry je to skvele vymysleno) - akorat vyvoj jde pomalu - a netvrdim ze v Qt ten potencial taky neni.
25.10.2006 11:17 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
OpenOffice používá Qt i Gtk - dá se to přepnout.
Quando omni flunkus moritati
25.10.2006 13:07 neal_cz | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Jak?
David Watzke avatar 25.10.2006 14:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
--widget-set (gtk|qt)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
25.10.2006 17:55 neal_cz | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
to imho pouze upraví vzhled, aby OOo vypadal co nejvíc jako nativní aplikace pro dané preferované prostředí, nebo ne?
David Watzke avatar 25.10.2006 18:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Ne, prostě s 'gtk' použije GTK+ styl - dokonce používá nastavení gtk-engines-qt, takže i 32b binární verze na AMD64 může vypadat tak nějak solidně...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
25.10.2006 14:02 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
opravdu? ja bych spise rekl ze umoznuje prepnout iconset aby vice ladil s desktopem
25.10.2006 14:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
A open/save dialog
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
25.10.2006 12:50 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
ale pry je v Cairu velky "vykonovy" potencial
Nj, jenže k čemu mi to je… výkonový potenciál mi sám nic nezrychlí a já to za ně nedoprogramuju.
Only Sith deals in absolutes.
25.10.2006 13:16 neregistrovaný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
No, nerek' bych, ze zrovna pomalu... Kdyz se tak vcelku pravidelne koukam na xfreedesktop git, tak je tam cairo nepochybne nejzivejsim projektem (na podstatu tech zmen ovsem nekoukam - cairo me vubec nezajima) a nejspis bez problemu predstihne i projekty compiz a mesa, co tam porad jeste vcelku zijou.
Mikos avatar 25.10.2006 15:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Co je mi platne, ze Qt je rychlejsi nez Gtk-Cairo, kdyz nejpouzivanejsi aplikace pouzivaji vetsinou Gtk (Firefox, Gimp, Oo.org)?
To že jsou nejpoužívanější neznamená že o ně musí stát všichni ;-) Windows je taky nejpoužívanější systém :-)

Já třeba Firefox už dávno nepoužívám (Konqueror mi vyhovuje nesrovnatelně více a je nesrovnatelně rychlejší), OO.Org není GTK aplikace (jak tvrdíš) a GIMP už jsem taky přestal používat (ve prospěch Krity).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
25.10.2006 10:26 bhe | blog: paseka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
safra, tak to abych presel na kde nebo co?
25.10.2006 11:34 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jo, a pak to ještě komentuje trošku více.
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
25.10.2006 16:07 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No k té rychlosti... mě přijdou KDE aplikace pomalejší než ty pro gnome - snad nejvíc patrné je to na dvojici Amarok-Listen... Tím ovšem netvrdím, že to znamená, že QT4 engine je pomalejší než Cairo, jen bych řekl, že, na rozdíl od Gnome jako takového, jsou aplikace pro gtk/gnome obecně menší a rychlejší a tudíž efektivněji naprogramované než aplikace pro QT/KDE... Už je to trošku spíš demagogie než fakta, ale pod pojmem aplikace pro KDE si představím moloch typu Amarok/k3b, který zabere neskutečně hodně místa na disku, má spoustu funkcí a je pomalý, zatímco pod pojmem aplikace pro GNOME si představím například Listen, který sice nemá tolik funkcí, jako Amarok, ale zato se vejde na disketu (to je jenom pro porovnání velikosti, diskety nepoužívám) a je asi 10krát rychlejší (nekvalifikovaný odhad, byvoko).
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
Mikos avatar 25.10.2006 16:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Já mam zkušenost opačnou, GNOME aplikace se na mém PC jeví naopak pomalejší než KDE aplikace (a to i když je daná GNOME aplikace mnohem jednodušší než její KDE protějšek). Jde především o rychlost vykreslování grafiky a odezvy GUI (GTK je prostě v tomhle objektivně pomalejší než Qt).

To že pro KDE se často dělají jak ty píšeš "molochy" je sice fakt, ale já to naopak považuju za přednost ;-) Každý máme holt jiné preference, já preferuji aplikace které toho umí co nejvíc. Jmenovaný Amarok a K3B považuji za naprosté "killer aplikace" které v GNOME světě nemají z mého úpohledu konkurenci (Listen ani Exaile za plnohodnotnou náhradu za Amarok nepovažuji, stejně jako GnomeBaker nepovažuji za plnohodnotnou náhradu za K3B). Prostě jak sem už psal je to otázka preferencí...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.10.2006 15:34 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost Qt 4 oproti Cairo
Máte pravdu, že každý má jiné preference. A proto nemá smysl nadávat ani na KDE ani na GNOME pokud používáte něco jiného, čehož se ovšem většina diskutujicích neřídí. Pokud jde o náhradu Amaroku, tak mě Listen v kombinaci s EasyTag pohodlně vyhovuje (u listen mluvím o verzi 0.5 beta 1) a mají dohromady všechny funkce, které po takových programech požaduji - tedy hromadné přejmenovávání souborů, hromadné skenování tagů z jmen souborů a další oprece, které výrazně zjednodušují a zefektivňují správu souborů, no a běžné přehrávání. Co víc může člověk chtít než snadné přehrávání a snadnou a přehlednou organizaci zvukových souborů? Jiná je však z mého pohledu situace u k3b a kaffeine - brasero ještě stále neumí to, co k3b (ačkoliv ho mílovými kroky dohání) a totem je jenom slabý odvar kaffeine - ani neumí nastavit xine (včetně efektů)... Vlastně k3b a kaffeine jsou jediné dvě kde aplikace, které na počítači "trpím" ;-) A pokud jde o rychlost, tak tu nehodnotím podle rychlosti překreslování gui (což je z větší části problém gtk, ne dané aplikace), ale podle rychlosti aplikace jako celku, a tady musím trvat na tom, že gnome aplikace jsou obecně svižnější než kde aplikace, byť jsou pravděpodobně postavené na pomalejším enginu (tedy alespoň podle benchmarků a [nejen] Vašich zkušeností), z čehož mi v důsledku plyne dojem větší rychlosti gnome jako celku než kde.
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.