Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 03:49


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.11.2007 15:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A kdy už bude k dispozici sw, který bude mít několik hesel? Aby jedno heslo vydalo obsah pro veřejnost a druhé heslo ten pravý, skutečně zašifrovaný?
http://ponkrac.net
atan avatar 15.11.2007 16:05 atan | skóre: 21 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Na to je prave dobry napriklad takovy TrueCrypt, mas dve hesla, jedno ti otevre jeden oddil na loop disku, druhy heslo jiny oddil. Ale asi se to pozna v rozdilu velikosti loop souboru a pripojeneho oddilu.
15.11.2007 16:29 VM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Autori TrueCryptu tvrdi, ze nelze zjistit, zda tam ten druhy oddil je. Rozdil velikosti muze znamenat, ze tam je nenaalokovane misto.
16.11.2007 19:14 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Poznat to nejde, ale jde to jednoduse "sundat". 2. heslo pro skrytou cast je potreba, pokud si tuto cast nechcete prepsat. Staci tedy prepsat tu "verejnou" cast a mate po skryte casti.

Teda aspon takle sem pochopil princip ja. Ale jinak je to fajn, pouzivam to.
16.11.2007 19:16 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Eee, blbe sem to napsal - staci cokoli nahrat do "verejne" casti a zaplnit ji na 100% a mate po skryte casti (jeji misto je alokovano v te "verejne" na jejim konci)
xkucf03 avatar 17.11.2007 23:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
To zní v celku pochopitelně, ale soukromí uživatele by to nemělo ohrozit: když ti disk zabaví policie, tak se s ním pomalu můžeš rozloučit a tak jako tak musíš spoléhat na zálohy. Takže ať si ta data klidně smažou, důležité je, že je neodšifrují.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.11.2007 00:01 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Každý rozumný člověk zálohuje šifrovaně na server v úplně jiné zemi... :-)
xkucf03 avatar 18.11.2007 00:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Podle mých zkušeností ta nejcennější data zabírají minimum místa. Je to třeba konfigurační soubor, seznam hesel, bakalářka, kterou psal člověk měsíce, tyhle věci jsou v řádech KB až MB. Oproti tomu jsou velké soubory (GB) jsou téměř vždy postradatelné* - filmy, instalačky linuxu... Je potřeba znát cenu a důvěrnost dat a podle toho s nimi zacházet - těch pár nezbytných dat se pak vyplatí šifrovaně zálohovat třeba v jiné zemi.

*) bavíme se o osobním použití, ne třeba databáze na serveru atd.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.11.2007 15:58 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
To ano, ale zalohu mate take zasifrovanou a hadam, ze jinym heslem. No a muj problem je - jaxi bezpecne uchovat heslo od zalohy? :-)
napada me pouziti 2 truecryptu na ruznych mistech (prace, doma) s ruznymi hesly a navzajem si drzet hesla. Ale je to pjekna pakarna (napr. update zalohy :(
d.f.h avatar 15.11.2007 16:05 d.f.h | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Tak tohle si pamatuju, je víc než deset let nazpátek ještě pod DOSem. Divil bych se, kdyby něco takového nebylo k dispozici i teď...
15.11.2007 16:10 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Nevim kde zijete, ale tohle pouzivam uz tri roky.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
16.11.2007 14:30 米兰(milan)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
zvlastna odpoved, na ktoru ma napada len jedno: kde ste zili pred troma rokmi?

ja zijem v spolocnosti, kde ked nieco neviem, opytam sa, vy?
Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2007 15:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Příspěvek, na který odpovídal, naznačoval, že takový software není - a o to tu jde.
15.11.2007 23:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
V šifrovacích řešeních je třeba implementovat princip plausible deniability.
15.11.2007 23:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
BTW, Tohle je taky veselé:
It was originally designed for use by human rights groups working in 3rd world dictatorships, but was often proposed for use in other countries such as the United Kingdom where threats of imprisonment can be used to force people to reveal their encryption keys (see Regulation of Investigatory Powers Act 2000).
Možná by stačilo zařadit UK mezi diktatury třetího světa, a nebyla by zapotřebí ta zbytečná vedlejší věta. ;-)
16.11.2007 20:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Možná by stačilo zařadit UK mezi diktatury třetího světa, a nebyla by zapotřebí ta zbytečná vedlejší věta. ;-)
:-)
15.11.2007 16:20 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nojo at zije svoboda ..
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
srigi avatar 15.11.2007 16:25 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Toto su tie nove anti-teroristicke zakony? Tie co obmedzuju ludsku slobodu a sukromie v zaujme vyssieho ciela. Budem vedla... grcat.
Be kind to newbies.
15.11.2007 16:49 VM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Ano, protiteroristicke zakony primarne terorizuji normalni obyvatelstvo, cimz jsou spise proteroristicke..
16.11.2007 06:23 Peto_MiG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Nazvime ich "teroristické zákony" aby sme dali veciam pravé meno.
15.11.2007 16:22 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jako pujdu opravdu sedet za to, ze jsem zapomnel heslo ke svoji semestralce, kterou jsou delal pred 8 letmi na VS?? No, super, tak aby zakazali rovnou cely SSL, X509, PGP a rovnou radeji cely sifrovani. Prece pri HTTPS spojeni zadny heslo nevim, generuje se nahodny.

Koukam, VB jde do kytek jako USA.
15.11.2007 16:24 Martin Hujer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Britské zákony neznám, ale opravdu mohou někoho odsoudit na dva roky za to, že zapomene, jaké si nastavil heslo?!
OndraZX avatar 15.11.2007 16:38 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Presne tak, ja jsem si nedavno "zaboha" nemohl vzpomenout, jake jsem nastavil heslo do TrueCrypt, nakonec jsem si vzpomnel, ale az po nekolikati hodinach "hledani".
xkucf03 avatar 18.11.2007 00:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Však oni by si soudruzi z VB* počkali. A čas by si krátili pomocí pendreků, elektřiny nebo topení.

*) Velká Británie, nikoli Veřejná bezpečnost, jak by to z kontextu mohlo vypadat.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Luk avatar 15.11.2007 20:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
České zákony ani takovou povinnost nemohou uložit (čl. 37, odst. 1, a také čl. 40, odst. 3 LZPS).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
16.11.2007 06:27 Peto_MiG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Mne sa to zdá pochybné. Listina základných práv a slobôd:

Čl.37 (1) Každý má právo odoprieť výpoveď, ak by ňou spôsobil nebezpečenstvo trestného stíhania sebe alebo blízkej osobe.
16.11.2007 06:29 Peto_MiG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
A ešte:

Čl.40 (4) Obvinený má právo odoprieť výpoveď; tohto práva ho nemožno nijakým spôsobom pozbaviť.

Pokiaľ viem, tak Listina základných práv a slobôd je medzinárodný dokument a veľmi by som sa divil, keby ho VB neratifikovala.
16.11.2007 07:34 Vinicius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Tak jiste to neni. Vetsinou jsou *CASTI* LZPS integrovane do ustav. Jen u nas je LZPS "soucasti ustavniho poradku", coz se spatne priohyba.
16.11.2007 10:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
'Listina zakladnich prav a svobod' je AFAIK specificky ceskoslovensky dokument.

Jine dokumenty o lidskych pravech jsou treba 'Vseobecna deklarace lidskych prav' nebo 'Evropska konvence o lidskych pravech'. Tyto dva dokumenty ale neobsahuji nic, co by bylo ve sporu s pozadavkem na vydani hesla.
16.11.2007 19:21 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Nedavno nekde probehla zpravicka, ze obdobne nejaky Brit odmitl prozradit, kdo je ridicem auta na fotce z radaru. Mezinarodni soud (pro lidska prava?) prohlasil, ze vsechno ma sve meze a on je povinen to prozradit. Blizsi detaily si uz nepamatuji, ale nemel by byt problem to dohledat.

Jinak odmitnout muzete, ale jestli se nepletu, taxe k tomu taky prihlizi (jde vam to k tizi)
Luk avatar 16.11.2007 19:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Jenže to se týkalo přestupku (přestože ani tam by to podle mého názoru nemělo být), nikoli trestného činu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
18.11.2007 02:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Nemáte pravdu. Evropská úmluva o lidských právech výslovně zaručuje právo člověka odmítnout vypovídat, aniž by čelil jakýmkoliv negativním důsledkům. Je to podle ECHR jedno ze základních lidských práv.

Velká Británie ovšem neratifikovala všechny části ECHR a to jí umožňuje zavádět takovéto fašistické zákony. Je to skutečně _hnus_. U nás (a pokud vím ani nikde jinde v Evropské Unii - i když třeba Španělsko některé důležité části ECHR také neratifikovalo, tam nevím) by se něco takového stát nemohlo (a pokud by se něco takového stalo, měl byste právo obrátit se na Evropský soud pro lidská práva ve Strasbourgu a ten by musel rozhodnout ve váš prospěch).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.11.2007 02:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Jinak ale mluvím o tom novém zákoně vyžadujícím prozrazení hesla, né o tom případu co jste psal výše (to s tím radarem). Ona pasáž v ECHR se vztahuje k trestným činům, o přestupcích to asi platit nemusí (ale za přestupek také nemůžete jít sedět ;-)).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.11.2007 02:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
To je jednoduché, pokud sis všimnul, že Tě právě vyfotili při přestupku, musíš honem spáchat nějaký trestný čin a ujet. A pak proti sobě nemusíš vypovídat. :-D
18.11.2007 09:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
:D
18.11.2007 09:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Evropská úmluva o lidských právech výslovně zaručuje právo člověka odmítnout vypovídat, aniž by čelil jakýmkoliv negativním důsledkům. Je to podle ECHR jedno ze základních lidských práv.
Opravdu? V kterem clanku? Ja to tam nikde nenasel.
19.6.2009 12:50 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč

A nebyl nahodou predvolan jako svedek? Jako svedek nemuzete svedectvi odmitnout. Leda by slo o osobu vam blizkou a nechtel ji pritizit - alespon u nas to tak je.

15.11.2007 18:08 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Pokial si ho poctivo zabudol, tak ti nic nespravia. Problem by si mal, keby na teba nasadili nejaky sniffer a ten by ukazal, ze po navrate z basy si si inkriminivany hd doma rozsifroval. V tom pripade, by mali dokaz, ze si klamal a o dalsie by sa postaral sud.

Nedavno (2-3 tyzdne?) prebehol spravickami na jednom zo serverov abclinuxu, root, linuxsoft odkaz na clanok prave o tomto britskom zakone.

Takze az niekto zacne tvrdit, ze heslo zabudol, tak by ho mal na neho radsej fakt zabudnut (a na data na tom disku tiez).
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
15.11.2007 18:48 outtony
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
akym sposobom by vysniffovali ze som otvoril ten subor? som offline, otvorim tie data, ulozim nezakodovane na dvd, premazem cely pocitac a loadnem data spat. alebo este lepsie darujem pocitac charite, a kupim novy ...podla moznosti....
15.11.2007 18:55 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Já jsem slušel, že v Anglii za odmítnutí sdělení hesla sedíte pět roků, ale pokud heslo zapomenete, sedíte jenom dva roky.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2007 19:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Já zase, že 2 roky pokud to neohrožuje státní bezpečnost, jinak 5 let (teroristi).
15.11.2007 16:50 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Anglie ted dela spoutu podivnych veci - je ted dokonce zemi s nejspehovanejsimi obcany (jen nevim, jesli jen v Evrope, nebo i celosvetove, ale na byvalou NDR ale zatim stejne nema :-) ). A vetsi lidi to bohuzel schvaluje. Jen doufam, ze se tohohle nechytne i EU a neprosadi se to jako zakon, ve jmenu boje proti detske pornografii, terorismu a kopirovani hudby a filmu.

Potom zbyva uz je jedine reseni - autodesrukcni disk. Bud data znepristupni (napr. prepsanim vnitrniho klice), poskodi (napr. prepsanim nebo silnym magnetickym polem), pripadne fyzicky znici cely nosic. Treti moznost je bezne proveditelna zatim jenom u CD/DVD, drticky hardisku ma, pokud vim, jen par agentur v USA (FBI, CIA, NSA a dasli tripismenkovi hosi).

Pokud bych prechovalal data, za ktera by me mohly poslat do vezeni (coz, nastesti nedelam), nejspis bych pouzil nejaky NAS disk, ulozeny v tlustostene nadobe z ohnizvdorneho materialu, spolu s nekolika kilogramy termitu. V pripade nouze by stacilo termit zapalit (el. roznetkou, samozdrejme nekolikrat zalohovanou) a policie by nasla uz jen nadobu obsahujici chladnouci roztavene zelezo. Z nej zadne infomace uz nikdo nikdy neprecte ...
15.11.2007 16:55 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
zajimava inspirace.. jen malou otazku kde sehnat ternit? ;)
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
15.11.2007 17:42 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
No, ja osobne bych ho vyrobil svepomoci, narozdil od vybusnin typu strelny prach, nitroglycerin nebo n(nedeboze) triacetonperoxid je to velmi bezpecna prace, protoze zapalit termit je celkem slozite vzhledem k vysoke teplote potrebne k zapaleni (nejlepe se to dela vanocni prskavkou, ale zapalnou teplotu jde snizit napr. pridanim siry).

Navod je bezne dostupny na internertu (treba tady). Staci smichat tri hmotnostni dily oxidu zeleziteho Fe(2)O(3) (=rez) a jeden dil praskoveho hliniku (=stribrenka). Sice existuji ruzne verze s ruznymi dalsimi primesemi, ale ty jsou spise pro vojenske vyuziti, jako treba zapalne naloze.

Hlinik se da ziskat z jiz zminen stribtrenky, oxid zelezity se asi nejlepe vyrobi elektrolitickou oxidaci zeleza - pokud je zelezo anodou, velmi rychle zoxiduje ucinkem kysliku ve stavu zrodu. Takze staci nejake zelezo, trochu okyselena destilovana voda (treba kyselinou sirovou do baterii) a zdroj stejnosmerneho proudu.

Ale pozor - dokud termit nehori, je temer neskondny, ale kdyz uz chytne, tak nejde nicim uhasit. Hlavne ne vodou - je to jako hasi horici olej, ale mnohem horsi, protoze misto oleje prska zhave zelezo. Pokud neni nadoba, v nich se pri horeni nachazi, odolna vuci vysokym teplotam, termit se skrz ni klidne propali. Maximalni teplota horeni je kolem 2500 stupnu (da se jeste trochu zvysit, napr. pridavkem dusicnanu barnateho), ale takovou dosahnou jen vetsi mnozstvi, mala mnstvi vetsinu prilis rychle chladnou.
Luk avatar 15.11.2007 20:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Staci smichat tri hmotnostni dily oxidu zeleziteho Fe(2)O(3) (=rez) a jeden dil praskoveho hliniku (=stribrenka).
Za mých pyrotechnických let se práškový hliník míchal se suříkem (Pb3O4). Má to ovšem tu nevýhodu, že je suřík jedovatý.
Ale pozor - dokud termit nehori, je temer neskondny, ale kdyz uz chytne, tak nejde nicim uhasit.
Proto také kdysi tak brutálně vyhořela fabrika, kde se vyráběly termitové "sirky" (něco na sváření kolejnic).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
16.11.2007 00:29 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
to bude tohle ... http://www.novespojeni.cz/video/svarovani_koleji.mpeg (pripadne wmv)
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
belisarivs avatar 15.11.2007 17:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Na niceni CD/DVD lze snad spolehlive pouzit mikrovlnka, ne?
IRC is just multiplayer notepad.
15.11.2007 17:14 camlost | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
... a nebo mechaniku znacky <censored> ;-)
A slow biker.
14.12.2008 16:26 Saruman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci

to cenzored jsi napsal ty, nebo clovek uz nesmi ani napsat nazor na nejaky vyrobek?

15.11.2007 17:37 T3RMiX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Myslím, že v této situaci by postupovali podobně jako při vymáhání daně z pevných disků, DVD, tiskáren atd... Obvinili by Vás z toho, že v nádobě MOHL být disk s dětskou pornografií nebo plány ocelové budovy, která spadla při hoření leteckého benzínu a šel by jste sedět zrovna tak, jako kdyby ten disk neschořel. Nevím jestli nakonec použít :) nebo :( ?
15.11.2007 17:54 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Doufam, ze takhle sileny zakon nikdy nebude, to by snad odporovalo i principum, na kterych stoji vetsina pravnich systemu (nejsem pravnik, pokud se mylim, opravte mne). Na rozdil od "dane z megabytu" (ktera je dle meho nazoru amoralni, protoze zavadi do dani kolektivni vinu, ale to bohuzel dela vic dani) neni mozne zavrit cloveka, pokud neexistuje zpusob, jak obvineni dokazet (coz v tomto pripade neexistuje, protoze disk neni jen spaleny, je kompletne roztaveny a zality v kusu zeleza).
15.11.2007 18:15 T3RMiX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Taky doufam :) Mozna to uz prehanim, ale vidim to temer jako dve shodne veci. Kdyz si kupuju zaznamove medium, jsem obvinen z toho, ze na nej mohu dat neco v rozporu se zakonem, proto zaplatim za to, ze to muzu udelat - vlastne jako bych to udelal, pokud to zaplatim. Pokud si nekdo vyzada heslo od Truecryptu nebo obdobne veci a ja ho "zapomenu", mam preci moznost na nem mit neco protipravniho jako v pripade, kdy si to porizuju tudiz jsem podezrelej a jsem jasnej :)
16.11.2007 00:08 Pletiplot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
V tom pripade se jdu udat za znasilneni. Nikoho jsem neznasilnil, ale mohl jsem, protoze nastroj mam.
15.11.2007 20:11 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
To ako myslíš tie dvojičky. To bolo tiež "zábavné".
15.11.2007 21:17 T3RMiX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Trefa.
15.11.2007 20:44 Rada | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Docela dobrý nápad, jen by mě zajímalo, jakou nádobu by bylo nutné použít, aby termitu odolala a nebyla nebezpečná pro své okolí a jakou použít roznětku.
16.11.2007 00:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Tipuji velky kamenny truhlik?
15.11.2007 23:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
To mě připomnělo sen co jsem měl před pár lety. V tom snu jsem se bavil s Billem Gatesem, který mě sdělil, že teď přidává do systému nedokumentovanou instrukci, která způsobí explozi PC...že by vize? :-D
15.11.2007 23:34 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci
Nebyla to nahodou instrukce HCF - Halt and Catch Fire, zpusobujici seknuti procesoru doprovazene naslednym pozarem? Nebo treba myticky ASCII ridici znak EOU - End Of User, zpusobujici vybuch terminalu? Doufam, ze se nenajde silenec, co se neco podobneho (v ramci ochrany proti terorismu, detske pornoigrafii atd.) pokusi skutecne prosadit :-)
msk avatar 29.12.2008 21:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie ted dela spoutu podivnych veci

 

Jen doufam, ze se tohohle nechytne i EU a neprosadi se to jako zakon, ve jmenu boje proti detske pornografii, terorismu a kopirovani hudby a filmu.

 

Potom zbyva uz je jedine reseni - autodesrukcni disk.

Nesuhlasim. Potom uz zostava len jedine - zobrat zbrane a strielat kym sa nezacnu zasekavat naboje v komorach. A verte mi, ze k tomu coskoro dojde, pokial to pojde takto dalej.

 

16.11.2007 01:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Donedávna jsem si myslel, že USA je na tom co do velkobratrských tendencí nejhůře. Nyní to už neplatí, Velká Británie je skutečně solidně trumfla, Orwell by se nestačil divit.

Nezbývá než doufat, že ve zbytku Evropské Unie se tohle nestane - Evropská úmluva o lidských právech (kterou jsme zavázáni naštěstí i my) by tomu měla zabránit. Velké Británie se to netýká, ta potřebná části úmluvy nikdy neratifikovala, takže proto může provádět takovéhle fašistické hnusárny na svých obyvatelích.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Luk avatar 16.11.2007 14:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Ve Velké Británii se toho děje dost ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
16.11.2007 08:21 vlasta neubauer
Rozbalit Rozbalit vše Re: zakonodárský paskvil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1) podle našich zákonů člověk nesmí být nucen, aby vypovídal sám proti sobě nebo proti svým blízkým, stejně tak ve VB. vydání hesla považuji za totéž jako osobní výpověď. 2) pokud policie heslo nezjistí jinak a toto není skutečně do očí bijící (například jméno někoho z příbuzenstva), pak je vina neprokazatelná. nelze dokázat, že obviněná heslo sktečně zná.
17.11.2007 20:29 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když se chceš v Anglii někoho zbavit, dej mu do kapsi zašifrovaný flash disk a udej ho :-D
17.11.2007 20:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
To by ti asi neprošlo... Musiš k tomu dodat, že na tom disku jsou ještě nějaké cenné informace..
Luk avatar 17.11.2007 21:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Jak za heydrichiády. Stačilo někomu podstrčit např. vysílačku nebo pistoli a poslat anonymní udání na Gestapo. Druhý den šel takový člověk ke zdi v Kobylisích.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
JiK avatar 26.2.2009 16:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
nejvyssi cas poslat poslancum, senatorum a vyssim statnim urednikum e-mail s detskym pornem a zaroven policii a statnimu zastupci udani na adresaty. Vetsina z nich to sice smaze, nicmene policie to jiste vytahne z cache jejich prohlizece, pripadne kose, slozky smazane maily a podobne. Mailu se prakticky zbavit neda, dokonale smazani je iluze. Mozna by se jim pak rozsvitilo, jak velke blbosti provadeji.
14.12.2008 16:13 Saruman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie ve VB vyžádala od občana dešifrovací klíč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vždyť jsou horší, než náš bývalý admin na gymplu, kterýho každej nesnášel právě kvůli tomuto.

Já můžu mít na svým disku kurňa co chci, nikdo nemá právo mi do toho ňourat, ikdyby si ho z nějaké státní autority přidělil. Můžu si vyvíjet šifrovací algoritmy a budu-li na to mít kapacitu, mohu si vyvinout a poté používat nějaké extra silné klíče a algoritmy, dělat si s nimi pokusy. A nikomu do toho nic není. Co je to za idio*y, že si osobují taková práva. Ono se pod boj s terorismem dá schovat úplně vše. Od čeho by bylo šifrování, kdyby to fungovalo takhle? Zašifruju si své privátní data a pak dám klíč každému, kdo na mě zahrozí pěstí? 

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.