Portál AbcLinuxu, 18. července 2025 08:19


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
20.10.2009 12:54 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslim, ze bychom to udelali vsichni, kterym byl takto system WinXX vnucen a nestojime o nej. Mozna by pak nove znackove pocitace byli jak s OS WinXX, tak i bez nej.
20.10.2009 13:07 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Nestálo by to za anketu, kolika lidí se to tak týká? Myslím, že by jich mohlo být docela dost a nejde jen o situaci, kdy prostě nechci Windows, ale třeba jen nechci další, když starý HW jde na součástky nebo do šrotu. Sám jsem byl v téhle situaci 4x. Jednou jsem zvolil jiný HW, 3x to šlo s licencí :-(
20.10.2009 13:13 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Nedavno jeden znamy zkousel vratit licenci na Windows Vista v Thinkpadu T500, rekli mu, ze pokud chce, muze vratit cely notebook, ale ze licenci mu proplacet nebudou... zrejme od posledniho ceskeho zverejneneho pripadu zavedli jista opatreni, aby se jim to nezvrhlo.
20.10.2009 13:16 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
je to oem - tj patri k hw - nesmis to strcit jinam, maximalne to muzes pustit s tim zelezem dal. Pokud by byla moznost koupit stroj bez ni, vubec by mi nevadila. Takhle mne urazi. :-(
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
20.10.2009 13:43 FF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Blbost, normalne to funguje.
20.10.2009 13:53 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Fungovať fungujú aj cracknuté Widly. Tu ide o to, že zaplatíš (pre teba/neho) nepoužiteľnú licenciu.
Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
20.10.2009 13:17 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
teď si vybavuji, že mám lepší poměr. 5x nový HW a 2x jsem se vyhnul Widlím :-)
20.10.2009 13:51 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Stojí. Trebárs ja som sa na to tiež vykašlal, Windows som aktivoval, vyskúšal, presvedčil sa, že za to nestojí a particie zmazal.

V štatistikách MS figurujem ako šťastný užívateľ, (ktorý je lama, lebo nesťahuje aktualizácie), a Steve sa môže chváliť s tým, ako im tie obchody idú, a Linux nikto nexce.
Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
20.10.2009 21:01 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
tak jsem anketu našel - týkala se přímo vracení OEM licence. Poměr hlasů byl dost jednoznačný - co také čekat na tomhle serveru byť dle mých zkušeností se to netýká jen lidí, co nechtějí alternativu k Windows ;-)
20.10.2009 13:05 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jde nejak vratit Mac OS X?
20.10.2009 13:20 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Přečti si licenční ujednání. Jestli to tam není, tak ne.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
corwin78 avatar 20.10.2009 13:25 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě, kdyby vyměklo Lenovo, ale ti jsou příliš spaktovaní s MS.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
20.10.2009 14:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Už jednou skoro vyměklo, viz Vrácení licence Windows u Lenovo ČR.
20.10.2009 14:57 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
To naopak vytvrdlo. Tehdy si uvnitř Lenova uvědomili, že vracet peníze za licence je blbost. A to bylo také naposled co kdo kdy vůbec peníze za licenci dostal.
Kamil Páral avatar 20.10.2009 20:07 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows

Nedostal, odmítl.

20.10.2009 20:25 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Moje ani Vaše tvrzení si neodporují.
Kamil Páral avatar 20.10.2009 23:50 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows

Jelikož opanováváš zdejší diskuze, tak se nebudu obtěžovat reagovat. Tvůj styl nevyjádřit svůj názor jednou, ale co nejvíce krát, a to u každého vhodného příspěvku, mi vážně nesedí.

21.10.2009 01:55 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Obtěžuj se, nebo neobtěžuj se – to je Tvůj problém. Mě zase nesedí spousta lží, které se kolem toho mluví.
Drom avatar 23.10.2009 17:03 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
No tak mozna zkuste mene psat a vic cist...
Nicky726 avatar 20.10.2009 16:13 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
A od té doby zas trochu přitvrdlo.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
20.10.2009 13:27 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V zahraničí se děje leccos, nikoli v Česku.
http://ponkrac.net
20.10.2009 18:18 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Naopak, v Česku se ve srovnání se zahraničím dějí neuvěřitelné věci...
20.10.2009 18:53 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Jinak řečeno, zkušenosti ze zahraničí nelze aplikovat na tento stát. Tedy ani naději na vrácení peněz za licenci Windows.
20.10.2009 14:12 l.Musil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedala by se na vnucene OS Windows treba s notebookem podat stiznost na COI? Moc se v tom neorientuji, ale podle me je to vazany prodej, muze nekdo namitat ze je to proste soucast konfigurace jako procesor, dvd-rw atd. Ale kdyz si koupim NTB s tim ze se mi nelibi CPU, tak si koupim jinej a ten puvodni prodam, s windows to udelat nelzte.

je tadz nekdo kdo tomu zakonu o vazanem prodeji rozumi?
20.10.2009 14:56 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Opravdu?

On si někdo koupil notebook a následně si nechal vrátit peníze za nepoužívaný procesor, protože si tam dal jiný?

Já myslím, že firmy udělaly chybu, že vůbec kdy nějaké peníze za Windows vrátily. Nemusely to dělat, byla to jejich dobrá vůle. Ale ony se subjekty rychle poučí, že to je chyba.

Ona je otázka co je vázaný prodej. Je vázaný prodej, že notebook se prodává s hardiskem? Nebo s BIOSem?

Já sám jsem reklamoval Windows u notebooku a došlo mi, proč občas firmy vrátí peníze. Protože zkrátka je požadavkem za vrácení Windows překvapíte a oni začnou teprve hledat jak se to řeší. Občas Vám vrátí peníze za Windows, protože netuší, že nemusejí. Ale jak se to stává známým, tak firmy už mají interní manuály kde je psáno nevracet peníze.

Mimochodem, na vázabý prodej to těžko ušijete z jednoho důvodu: Žádná firma se nebrání vrátit Vám peníze a zrušit kupní smlouvu na notebook, jestli s licencí Windows nesouhlasíte. Neexistuje nikdo, kdo by při požadavku na nesouhlas s EULA nedostal nazpět peníze a nemohl vrátit celý notebook.

Podle mého by linuxová komunita měla přestat blbnout a dát konečně dohromady rozrejpanej Linux. Upřímně, kdyby existoval jednotný Linux se silnou podporou na desktopy (a jiný, než jednotný Linux nemůže získat věhlas a globální ochotu prodejců jej masívně instalovat na notebooky), byla by situace jiná. Ale protože proti Windows nic jednotného a silného není co postavit, prodejci mají oprávněný dojem, že většina lidí chce a potřebuje Windows. A přizpůsobují se zákazníkům.

Zatím existuje jediná alternativa pro běžné lidi (nemající doma administrátory a správce systému) k Windows a tou je Mac OS. Také se prudce rozšiřuje. Linux bohužel při své roztříštěnosti není příliš atraktivní pro normální lidi. Co se naučí, je stejně každou chvíli a u každého počítače úplně jinak, pokud se neučí vysloveně low level. Ale sleduji jak nechutně spousta lidí přechází na Macy a jsou spokojeni! Já sice Apple nemůžu ani cítit, ale chápu to.
20.10.2009 15:09 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
On si někdo koupil notebook a následně si nechal vrátit peníze za nepoužívaný procesor, protože si tam dal jiný?

Ne, ale klidně mohl starý procesor prodat. OEM Windows nelze podle všeho prodat. Pomohlo by číst, na co reaguješ, pořádně.

Mimochodem, na vázabý prodej to těžko ušijete z jednoho důvodu: Žádná firma se nebrání vrátit Vám peníze a zrušit kupní smlouvu na notebook, jestli s licencí Windows nesouhlasíte.

Jestli není to, že musím zrušit kupní smlouvu na celý notebook, když se chci zbavit MS Windows, ukázkový příklad vázaného prodeje, tak co potom podle tebe je vázaný prodej?
20.10.2009 15:21 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Ne, ale klidně mohl starý procesor prodat. OEM Windows nelze podle všeho prodat. Pomohlo by číst, na co reaguješ, pořádně.

Pomohlo by pochopit rozdíl mezi hw a sw.

Jestli není to, že musím zrušit kupní smlouvu na celý notebook, když se chci zbavit MS Windows, ukázkový příklad vázaného prodeje, tak co potom podle tebe je vázaný prodej?

Také můžete, když si koupíte třeba auto naběhnout na výrobce, že chcete vrátit peníze za sw v palubním počítači.

Problém je, že sw je vázán velmi často. Pokud by se prosadil zákon, že vázání sw je trestné, můžeme se vrátit na stromy. V každém mobilu máte x vázaného sw, za který vám nikdo peníze nevrátí a nevysoudíte za něj nic. Každá základní deska má vázaný BIOS, za který jste také zaplatil. Když jsem si koupil digitální foťák, bylo k němu CD jako vázaný prodej, a zkuste si někdo nechat vrátit peníze za nevyužitý sw k digitálnímu foťáku.

Koupil jsem si pájecí soupravu, a v něm jsou asi dva díly, které nepoužiji. Myslíte, že se mi soud nevysměje, když ty dva díly půjdu vrátit a chtít část peněz zpět?

Prodej notebooku s operačním systémem je běžná obchodní praxe, tudíž se o vázaný prodej nejedná. Kromě toho notebook nemůže bez operačního systému vykonávat svojí činnost, operační systém je nutnou součástí notebooku. Tudíž snaha navázat na vázaný prodej je dosti umělá.
20.10.2009 15:28 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Pomohlo by pochopit rozdíl mezi hw a sw.

Pomohlo by pochopit, že tento rozdíl je irelevantní.

Problém je, že sw je vázán velmi často...

Pomohlo by vrátit se do reality. BIOS do základní desky není výrobek, který by se prodával samostatně. MS Windows se běžně samostatně prodávají. Takže je to vázaný prodej jako vyšitý. Která část je nejasná?
20.10.2009 16:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Pomohlo by pochopit, že tento rozdíl je irelevantní.

Vaše názory jsou irelevantní. Na každé se vztahují jiné zákony.

Pomohlo by vrátit se do reality. BIOS do základní desky není výrobek, který by se prodával samostatně. MS Windows se běžně samostatně prodávají. Takže je to vázaný prodej jako vyšitý. Která část je nejasná?

Fajn, nechte si vrátit peníze za šroubky v notebooku, ty se dají taky koupit samostatně. Zvláště když je pro Vás rozdíl mezi hw a sw irelevantní.
20.10.2009 18:02 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Bože Ponkrác, ty si ale trdlo :-), zjevně máte zrovna těžký den, zkuste si zítra přečíst svoje argumenty s chladnou hlavou a určitě sám zjistíte že jsou zcestné. Na notebooku používám Windows, na serveru Linux. Pokud si koupím plnou licenci Windows která není vázaná na hardware tak přeci nemusím kupovat další OEM licenci s notebookem. Je to vázaný prodej ať už chcete nebo ne a je to sprosté i když někdo protlačí parlamentem zákon že to je tak správně. A když to napíšete do ústavy tak to bude stejně sprosťárna jen bude ústavní.
20.10.2009 18:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Bože Petr. Ty jsi evidentně ještě nepochopil svět. Tak znovu: To, že něco chcete Vy neznamená, že to tak bude. To je první axiom, podle kterého se řídí svět. Právnický axiom: To jestli to Vy, nebo já to nazveme, či nenazveme vázaným prodejem je soudu zcela jedno, pro něj jsou relevatní jiné definice.

Já jsem nikde nenapsal, že je to správně, přesto už tu musím několikrát vysvětlovat, že nepovažuje za správné co se dnes s Windows na notebookách děje. Evidentně strašně moc lidí má problém rozlišit mezi tím, když se a) osoba snaží popsat skutečnost, b) jestli vysvětluje se skutečností souhlas, či nesouhlas. Pro ostatní, píšu o a), osobní názory si nechávám momentálně stranou.

Opakuji tady pouze, že na vrácení peněz za licenci není zákonný nárok. I když se mi to, nebo Vám nelíbí, nemůžete po nikom požadovat nic, co nemá oporu v zákoně, vynutit si to soudně. Proč to píšu? Sám jsem přišel o nějaké peníze, protože jsem věřil tomu, že je možné dostat zpět peníze za licenci Windows. V rámci toho jsem leccos nastudoval a došlo mi, že právo na to nemám. To co tu píšu, a znalosti, které tu předávám jsem si sám zaplatil. Chcete-li ještě někdo platit za blbost propagandy linuxové komunity, směle do toho!

To, jestli jsou věci správné, nebo ne jsou jiná sorta. To bych tu neřešil, protože nediskutujeme pod článkem o morálce, ale pod článkem o reálném vrácení peněz za licenci Windows. Spíše považuji za povinnost upozornit řada jiných lidí zde, kteří se neohroženě a pod vlivem bojové povzbuzování komunity pustí do vymáhání peněz za licenci na skutečnost. Nemají na to právo. Vidím, že řada lidí s penězi za vrácenou licenci vysloveně počítá, možná s tím, že je třeba si to vyřvat. Ale přepočítají se. Chci, aby všichni Ti, kdo počítají s penězi zpět za licenci Windows si uvědomili, že nic nedostanou. To je celé, proč to tu píšu. Nechci, aby zbytečně lidi utráceli vlastní penze.

Ono je to dokonce ještě srandovnější. Čím víc bude linuxová komunita podpírat ty, co chtějí zkusit vrátit licenci Windows, tím víc elidí tomu bude věřit, a tím více zbytečných peněz do kasičky Microsoftu přistane, protože tím víc lidí si notebook s Windowsy koupí (a bude chtít licenci vrátit, ovšem marně).
20.10.2009 19:23 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Já netvrdím že něco chci a dokonce ani to že na vrácení peněz za Windows je právní nárok. Já tvrdím že je to vázaný prodej ať si kdo chce tvrdí co chce a ať se přiohne zákon kam chce. K reakci mě vyprovokovalo přirovnání Windows k software řídící jednotky v autě a trvám na tom že až si to zítra přečtete tak poznáte sám proč mě to tak rozesmálo.

Jinak vážně, cestou by bylo aby si každý kdo chce koupit notebook šel k velkému prodejci koupit notebook a pak ho druhý den vrátil celý kvůli nesouhlasu s licencí. Pokud by to takhle dělalo víc lidí tak prodejci začnou požadovat notebooky bez systému. Je jasné že by přešli na obchodní model notebook je za tuhle cenu a jako dárek máte Windows a člověk by Windows stejně zaplatil jen by si mohl vybrat jestli je bude mít nebo ne ale to už je opravdu jiná otázka.
20.10.2009 19:39 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Ale v tom případě tvrdím totéž. Nicméně buďte si jist, že přirovnání jsem myslel vážně.

Cesta neustálého vracení notebooků by byla vynikající cesta. Sice si nemyslím, že by to snížilo počet notebooků bez Windows, ale minimálně by prodejci protlačili, že si EULA každý přečte a odsouhlasí ještě před koupí.

Ale mezi námi, výrobci (nejen notebooků) tlačí věci, které nechceme. Mě tlačí matný displej, jiným Windows, atd.
20.10.2009 19:52 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Jenže po přečtení EULA by zákazník řekl že nesouhlasí a ať mu prodejce nabídne jiné zboží a když by nenabídl tak by odešel jinam. Už jsem někde viděl konfigurátor notebooků kde si šlo vybrat jednotlivé komponenty a to včetně operačního systému, nebylo to dokonalé a výběr byl omezený ale bylo to a to je důležité. Nejsem odpůrce Windows a na notebooku je používám bez problémů ale snahám o zvrácení tohoto stavu kdy je koupit musím i několikrát za sebou fandím a pokud má někdo čas a nervy zkoušet Windows vrátit tak s ním souhlasím. Pokud budeme jen mlčet a kupovat tak se změny nedočkáme.
24.10.2009 17:14 jsmach | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
jenže ty šroubky, součástky jsou pro fci notoboku důležité, bez nich nepojede (jiný šoroubek je zase šroubek) a nedají se nahradit jinými díly, OS Win je jen jeden z mnoha produktů, které se na NB instalují a bez Win se NB snadno obejde, WIN není pro jeho funkčnost důležitý.
Bilbo avatar 20.10.2009 15:32 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Problem je v tom, ze v mobilu a fotaku je software uvnitr "nenahraditelny" (uzivatel ho nemuze nahradit - jednak obvykle neni cim, nebot uvnitr je casto nejaky proprietarni bastl sity na miru danemu fotaku/telefonu a sehnat "neco jineho" co by tam bezelo casto nejde, jednak to nekdy vubec nejde - nekdy jde upgradovat firmware napr. pres usb kabel, ale ne vzdy)

Jenze u PC lze nainstalovat novy OS jednoduse (strci se tam instalacni CD a spusti se) a rozumnych OS co by na notebooku bezely je vice (X distribuci Linuxu, BSD, ...) - takze proto lidem vadi Windows ktere nechteji (je to asi 2000 Kc vyhozenych z okna, u "lepsich" notebooku s "lepsimi" windowsy (napr. Business misto Home basic) to bude vice, ale odhadem obvykle kolem 10-20% z ceny notebooku)

Dalsi problem muze byt i u lidi co by treba Windows chteli, ale jinou verzi/edici nez co se dodava s danym notebookem - ti pak si musi koupit dokonce dve licence Windows, jednu "zbytecnou" s notebookem, a jednu tu co chteji. Opet penize vyhozene z okna.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
20.10.2009 16:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Notebook plnohodnotně funguje (= jsou k dispozici všechny drivery, = výrobce to otestovat a může na to dát záruku) jen s tímto operačním systémem.

Jinak firmware v leckterém mobilu a foťáku nahraditelný i přepsatelný je.

Nemám pocit, že o vázanosti prodeje by rozhodovala snadnost instalace.

Je mi to celé líto, ale prostě nekoupíte všechno co byste chtěli. Také mi spousta věcí vadí. Upřímně, také jsem leccos dokázal změnit, ale většinou s chladnou hlavou a ne propagandou virtuální reality, která se v linuxové komunitě děje ohledně vytváření iluzí na „právo na vrácení peněz“. Tím, že linuxová komunita lže do vlastní kapsy, tím nic nezmění, jenom vybije svojí energii do WC.
Pavel Čejka avatar 21.10.2009 10:29 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Ale no tak ...

Vždyť je to tak prosté - výrobce ručí za funkčnost hardwaru dle specifikací (tj. že hardware není vadný a to lze do určité míry dokázat i bez závislosti na konkrétním OS) a plné využití všech funkcí garantuje jen s určitým OS, resp. konkrétní verzí (tj. že i přiblblé multimediální klávesy spustí Utlouk, Exzel ...). Když si nainstaluju jiný software, výrobce nadále ručí za bezvadnost hardwaru, ale nikoli za to, že se mi podaří zprovoznit tlačítka, zvukovku, 3D akceleraci atd... To je riziko, které linuxáci přeci běžně podstupují. Podíváme se na specifikace HW, zjistíme, že to na 90% bude ok, přečteme diskuze a když to funguje jiným, koupíme HW = výrobce nemá problém, tyhle rizika nese uživatel minoritního SW.

Takže pokud s výše uvedeným odstavcem souhlasíme, tak kde je NUTNOST prodávat konkrétní OS k obecnému hardwaru?

Kde je vlastně problém s nákupem OEM licence čehokoli jako možnosti? Nikoli jako nutnosti? Já v tom nevidím jiný háček, než že se M$ spolu s prodejci snaží produkt tlačit "přes mrtvoly". Nikdo by neřekl ani slova proti, kdyby Windows byly vždy VOLITELNÁ možnost. Pak nikomu vazba zlevněné licence na HW vadit nebude. Prostě to je volba. Dnes to volba není (pokud za volbu nepovažuju nákup nevyhovujího HW, protože vyhovující je s OEM licencí Woken - to rozhodne nepovažuju).

Sleduju debilnost EK ohledně volby prohlížeče ve Woknech. To je taky špatně. Přitom by stačilo, kdyby MSIE nebylo nutné vůbec instalovat (nebo šel komplet odinstalovat). Ale takhle si obě strany vymyslely šaškárnu s volbou při instalaci a hádají se o pořadí v nabídce.
20.10.2009 18:12 sharkus | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Koupil jsem si pájecí soupravu, a v něm jsou asi dva díly, které nepoužiji. Myslíte, že se mi soud nevysměje, když ty dva díly půjdu vrátit a chtít část peněz zpět?

no pokud si koupim kompletni a plne funkcni pajku Diametral a kni budou nadbytecne dily jineho vyrobce, treba Weller, ktere zarucene nepouziju a jeste my je tam zauctujou tak v to pevne doufam.
"A proc to vlastne delate?" - "Protoze muzeme!"
20.10.2009 15:37 vita
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
S vázaným prodejem bys pravděpodobně neuspěl, protože se jedná "o vázanost předem oznámenou a v obchodním styku obvyklou".

Ovšem i kdyby to vázaný prodej byl, zajímala by mě tato věc - co je na vázaném prodeji špatného? Jak diskriminuje prodejce spotřebitele, či jinak - jaké násilí koná prodejce na spotřebiteli svým dobrovolným rozhodnutím nabízet, říkejme tomu třeba pracovně "vázané zboží" na trhu, že má být za to postihován? Čím je zákaz vázaného prodeje ospravedlnitelný v netotalitní společnosti, dbající na dodržování svobody a majetkového práva?
20.10.2009 15:44 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Problematická je především kombinace vázaného prodeje a nemožnosti přeprodeje. Kdyby šlo nepoužité OEM licence prodat dál, viděl bych ten vázaný prodej jako prudu, ale přijatelnou.
20.10.2009 23:03 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Tak tak. Disk sem sice taky platil, ale prodat dal ho muzu. Plnou verzi windows taky. Ale ten oem zkriplenec ne.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
20.10.2009 22:56 l.Musil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Precte te si prosim muj prispevek jeste jednou.O vraceni penez tam neni ani slovo! Ja chci mit moznost ty windows co jsem koupil treba prodat.

21.10.2009 10:10 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Nějak si nedokáži odpustit poznámku k té nekompatibilitě a změnám a rozhořčení uživatelů nad nepřívětivostí Linuxu/Unixu. Někdy v roce 1988 jsem si hrál se systémem PMDS-85 (neplést s PMD) a moje nadšení, přesto, že to bylo hodně pomalé (68020, 512kB RAM, 20MB hardisk, pět terminálů, dvě pracoviště pro emulaci/target HW debugging+tracing CPU od 8048 po 68xxx), neznalo mezí. Stačilo si přečíst v pořadači uspořádanou dokumentaci (sekce 1. uživatelské příkazy, 2. system calls atd) hezky v pohodě u ohníčku na chatě a vše chodilo tak jak mělo a nic složitého na tom nebylo. Od konfigurace termcapu, reboot systému runlevelly atd. Když mě kolega v roce 1992 nebo 3 pozval na Strahov, abych mu pomohl s připojením diskety k nějakému novému OS, co někde stáhnul (Linux), tak vše opět chodilo tak, jak jsem to znal z PMDS a chodí to dodnes. Windows jsem nějak nesledoval (až na to, že jsem na ně portoval a udržuji nějaký driver - editace na Linuxu a zkouší jiní), ale slyšel jsem, že se GUI verze od verze dost liší a dělá potíže i ostříleným Windows power-users a když se už na to musím dojít podívat sám a někdo mi tam pustí mi tam alespoň CMD, tak si tam připadám, jako bych měl obě ruce zlámané a v sádře.

Takže bych to s tím Linuxem neviděl tak špatně.

PS: Uznávám, že můj pohled je trochu specifický. Je mi jasné, že vám jde o klikání, kompatabilitu grafických instalátorů atd. Ale ani u bin-only oplikací (např googleearth) je instalace i použití většinou bez potíží.

Pavel Čejka avatar 21.10.2009 10:42 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Jenže kvalita OS v tomto případě nehraje roli (osobně Linux používám asi tak 99% času práce s počítačem). Nezáleží na tom, jestli je zákazníkům nucen kvalitní OS, nebo šmejd. Jde o to, že část zákazníků prostě chce jen to železo a chce mít možnost vybrat kdykoli, cokoli bez ohledu na možné následky (nekompatibilita OS s HW).

Bláboly o vracení jiných částí produktu (hmotného, nevhodné šroubky, HDD navíc) jsou sice hezkou provokací a možná, že i relevantní, ale jen zbytečně matoucí.

Ono totiž nejde často jen o ten OS dodávaný výrobcem HW, ale dost často i o spoustu přidaného SW jehož odstranění bývá obtížné a ve firemním prostředí nemá co dělat. Praxe, kdy se nakoupí HW s OEM licencemi a pak se dokupují další úplně jiné, protože dodaná licence lze sice upgradovat, ale nikoli bez těch blbostí okolo (ve firemní síti nutná instalace z čistého OEM, připraveného image atd...) je taky dost špatná, protože výrobce SW dostane zaplaceno 2x, ale zákazník získá jen jeden chtěný produkt. Takže v konečném důsledku, tohle není jen boj linuxáků proti M$, ale boj všech zákazníků, i uživatelů Windows, proti odporným obchodním praktikám.
20.10.2009 15:02 martin knocik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neskušali ste niekto uspešne vrátiť licenciu na windows Asusu ? ebo ked som to chcel skusiť, tak nejako na to nechceli reagovať.
20.10.2009 15:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Na vrácení peněz za licenci Windows nemáte žádné zákonné právo. Já vím, že linuxová komunita tento fakt záměrně zatajuje, ale je to tak.

Vy při odmítnutí EULA (to znamená nesmíte ani začít instalaci Windows na notebooku!) máte jediné právo, které Vám nesmí být upřeno:

1) Možnost vrátit notebook a dostat nazpět peníze.

Nic víc.

Další možnosti jsou dobrovolné. Nedají se vynutit. A jak vidíte jak v Česku, tak v zahraničí se při dobrovolném bonusu za nepoužití licenci strhne velká nechtěná mediální kampaň, prodejci prostě už nejsou ochotni projevovat dobrou vůli a sklízet bouři. A upřímně se jim nedivím.

Buď jim můžete pohrozit soudně, pokud nechtějí přistoupit na možnost jedna, a na cokoli jiného nemusí reagovat. Mimochodem, kdyby někdo četl tu EULu, se kterou nechce souhlasit a nebyl jen v afektu poté, co si přečetl, že někdo dostal peníze za licence, našel by tam více možností, co zkusit. Ale protože tady jednají více emoce, než cokoli jiného, nechám na váženém čtenáři EULy. Ale na vrácení peněz za licenci Windows nemáte žádné zákonné právo, pokud nevyužijete bod 1).
20.10.2009 15:30 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
By using the software, you accept these terms. If you do not accept them, do not use the software. Instead, return it to the retailer for a refund or credit. If you cannot obtain a refund there, contact Microsoft or the Microsoft affiliate serving your country for information about Microsoft's refund policies.

Umíš číst?
20.10.2009 15:37 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
haha, tomu rikam nekoho "uzemnit"... :-D
20.10.2009 17:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
A vidím, že chápání psaného textu není problémem jen pro jednoho člověka.
Drom avatar 21.10.2009 00:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Vas je tam vic?
21.10.2009 01:56 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Třetí.
Drom avatar 23.10.2009 17:12 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Ja bych sem mohl napsat ledascos, ale nestoji mi to za to :P
20.10.2009 17:02 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Tak a teď to ještě chce porozumět psanému textu. Je docela častým argumentem plácnout nějaký text, aniž byste ho pochopil. Mimochodem text plně potvrzuje to co jsem psal. Chápání psaného textu je pro mnoho lidí velkým problémem.
20.10.2009 21:53 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Text plně potvrzuje, co jsem psal já. Což je zajímavé.
21.10.2009 01:57 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Vzhledem k tomu, že jsi jenom napsal umíš číst, tak není co potvrdit. Nepsal jsem jinak v tomto threadu vůbec nic.
21.10.2009 02:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
překlep: Nepsal jsi jinak vůbec nic.
20.10.2009 16:42 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
pokud bude jakykoliv typ notebooku k dispozici s Windows i bez nich, nereknu ani slovo. bohuzel spousta typu je k mani POUZE s Windows, pripadne, i kdyz vyrobce nejaky typ dodava bez nich, dovozci je sem nevozi.

nevim, proc musim kupovat co nechci, v tomto pripade jakykoliv software bundlovany k pocitaci - vyjma ovladacu, i kdyby stal treba jen 100 Kc. v pripade bundlovanych Windows jde jednoznacne o snahu MS maximalizovat sve zisky _bez ohledu na zakaznika_, cemuz bohuzel dovozci a prodejci hojne napomahaji.

z tohoto hlediska povazuji dodavani pocitacu s nainstalovanym jakymkoliv OS za hloupost, navic vazany prodej a nekalou soutez. kupujici necht se rozhodne, jaky OS si nainstaluje, nebo si ho necha za uplatu nainstalovat od prodejce ci kohokoliv jineho.

nechapu, proc to porad obhajujes, ovsem pokud ti to nevadi, je to tvoje vec. me to vadi uz hodne dlouho a zjevne i mnoha dalsim.
20.10.2009 17:09 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Já nic neobhajuji. Nenapsal jsem jediné slovo, že je to správné. Ale proč si tu všichni lžete do vlastní kapsy? To by se pro Vás zbořil svět, kdyby jste zjistili, že nemáte právo na vrácení peněz?

Zkrátka už jsem si zvykl, že linuxová komunita je zdrojem všelijakých FUDů, sci-fi, pohádek, bludů, virtuální reality. A priori mi došlo, že cokoli vzejde za tvrzení z linuxové komunity, je třeba ho 3× ověřit. Bohužel výše zmíněné linuxové politbyro zaslepuje oči už příliš moc lidem, a nechtějí věřit, že věci jsou často jinak.

Chcete něco změnit k lepšímu? Tak proboha začněte od pravdy! To je nejlepší cesta.

Já neříkám nic, než jen jak to je. Nenapsal jsem ani slovo na obhajobu, ba jsem mockrát napsal, že mi to vadí.

20.10.2009 18:57 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
To by se pro Vás zbořil svět, kdyby jste zjistili, že nemáte právo na vrácení peněz?

nepotrebuji, aby vraceli penize. chci, abych si mohl koupit libovolny hardware bez toho, aby me k nemu byl pribalen a nauctovan software, o ktery nemam zajem.
20.10.2009 19:01 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
To já bych si přál taky. Ani nevíte jak upřímně.
belisarivs avatar 21.10.2009 14:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Tak proc tady obhajujete stav, kdy tomu tak neni? Pak vypadate jako trouba co obhajuje neco co nenavidi.
IRC is just multiplayer notepad.
hajma avatar 20.10.2009 16:54 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
proslo to jednomu v EU: http://vanschouwen.info/nerdynotes/?p=298
21 promarněných znaků
20.10.2009 15:49 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prestoze firmy prodavajici HW (CZC, Alza.cz, Mironet, ...) v Cesku casto zacinali v Geek komunite, na kolejich apod., velmi rychle pochopili ze v zdejsi dzungli podvod a levarna je nejlepsi zpusob jak "delat byznis". Pred Microsoftem maji stazenou prdel a proto u komponent neuvadeji zda a jak funguje s Linuxem a OEM SW licence neproplaci. V podstate od ceske vekslacke firmy tohoto druhu necekejte nic pozitivniho, nase podnikatelske prostredi a sluzby jsou tragicke. Vztahuje se to i na ceska zastoupeni zahranicnich firem (viz Lenovo). Jedina spasa je ze se na urovni EU nekdo tomu zacne venovat a my pak budeme cerpat vyhody ktere z toho plynou.
21.10.2009 01:09 Petr F
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Doufam, ze tohle nemyslite vazne. Slova jako podvod a levarna v teto souvislosti. Okradli Vas nebo udelali neco protizakonneho? TAK JE ZAZALUJTE!! A jinak prestante plkat o tom, ze je to podvod. Firmy u komponent neuvadi kompatibilitu s Linuxem, protoze to neni zadarmo a neni po tom dostatecna poptavka. Jestli mate pocit, ze je, tak si zalozte firmu a dejte si toto jako "byznis plan". Pokud se nemylite, tak ukrutne zbohatnete a muzete zlepsit to tragicke podnikatelske prostredi! Jinak bidne zkrachujete... A doufat v reseni z EU, ktera nadiktuje, co kdo smi prodavat a za kolik, vitejte v socialismu. Jakoze mi spousta veci, ktere dela M$ dost vadi, tak to co mu dela EU mi vadi mnohem vic.
21.10.2009 08:17 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Z dikce vasehoprispevku lze poznat ze jste podnikatel odkojeny Klausovskou ultra-liberalni vekslackou skolou z dob kuponove privatizace, rikejme vam "Kamarad do deste". Ja jen rikam ze v "socialistickych" statech kde takova moudra nestacili pobrat (viz uvedena Anglie) zrejme neni problem proplacet OEM licence Windows. Google nebo Amazon, kteri take zacinali v Geek komunite dnes to stedre vraci penezi i projekty. Ucte ce...
21.10.2009 09:18 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Melo to byt "ucte se". Jeste dodam ze jakmile nejaky vekslacky obchod zacne lidem vracet penize za zbozi ktere nepotrebuji, prestanu ten obchod okamzite zarazovat do skupiny "vekslackych podvodniku". Do te doby, bohuzel, patri zcela pravem.
21.10.2009 22:34 Petr F
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Nejsem podnikatel, ultra-liberalni skolu uznavam, Klause ne. Nechapu jaka moudra mela pobrat Anglie, kdyz my jsme se od nich liberalismus ucili. V cem je podle Vas rozdil mezi nami a GB? Podle me, v tom, ze tam plati prave to co jsem napsal ja. Takze pokud se Vam neco nezda tak VY mate moznost to zmenit zalozenim konkurence. A pak muzete vracet co hrdlo raci. A pokud rikate podvodnik nekomu, kdo se chova podle zakonu, tak nevim jak mam rikat Vam. A pevne doufam, ze nas EU svoji regulaci zachranovat nebude.
otasomil avatar 20.10.2009 17:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

IMHO nevim proc to porad nekdo resi. Widle sem widle tam. Stejne notebook bez windows by prisel na stejnou castku diky aktivnosti nasich obchodniku kteri by z toho udelali obchodni artikl *Notebook bez windows*.

Ja bych to neresil, windows partition bych stahl na nejakych 15 - 20 GB. Kvuli tomu se pri dnesnich velikostech disku nikdo nepo***e

Hodil zapis do Grubu *Widle pro strycka prihody* a hotovo. Nikdy nevite, kdy se vam budou widle zadara hodit......

Nejsem zadny priznivce windows, presto jsem presvedcen ze kupka hnoja na disku nikoho nezabije. a ze bill si pripise dalsi carku v prodejnosti no tak at se z toho treba pos**e i se stevem. Do truhle si stejne oba dva nic nevemou.....

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
20.10.2009 19:04 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Nikdy nevite, kdy se vam budou widle zadara hodit......
ty Widle nejsou zadara! i ted jsem nasel par hardwarove identickych sestav, ktere se dodavaji s Windows nebo s FreeDOSem. Verze s Windows je zhruba o 700 drazsi nez verze s FreeDOSem i presto, ze ten druhy vyrobek ma o 1 GB pameti vice.

samozrejme je mozne, ze nekteri neseriozni vyrobci, dovozci ci prodejci prodavaji totez s Win i bez za jednu cenu.
20.10.2009 19:20 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Dneska cena vůbec neodráží výrobní náklady. Odráží pouze možnost, kolik za to lidi chtějí zaplatit.

Já jsem se před časem pokoušel přesídlit k Macu, ale Apple mi to nedovolil. Dva roky nevyrobili nic bez lesklého displeje. Teď nedávno po mnoha žádostech zákazníků ho zavedli do nabídky. K některým modelům. Matný displej = příplatek 50 doláčů.

Stejně tak to bude, pokud se bude hodně volat po notebooku bez Windows. Notebook s Windows = x Kč, notebook bez Windows za x - 100 Kč, notebook, kde zaručeně běží i něco jiného než Windows (tedy bez Windows only driverů) = x + 500 Kč.

Osobně mám pocit, že s notebooky to jde dolů, protože jsem často nepochopil, pro koho vlastně výrobci vyrábějí. Kromě Lenova, možná HP některých modelů jsou to všechno sestavy, kdy laik se diví, odborník žasne.
20.10.2009 23:02 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Vase ceny nejsou blizko pravdy. Setkal jsem se i s tim, ze notebook bez windows bude o 2500 drazsi. :-/ (fijitsu-siemens, cca 2 roky zpet)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
20.10.2009 17:50 dykk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

V spolocnosti Dell nie je (resp. pred 6 mesiacmi nebol) problem objednat notebook bez OS. Postup je jednoduchy: vyberte si konfiguraciu, zavolajte tam, objednate si HW a oznamte, ze to chcete bez WIN! Z vlastnej skusenosti viem, ze tento postup funguje (3x NTB). Na fakture sa WIN neobjavi...

Ako je to s vratenim penazi za uz objednany NTB + WIN neviem, prezieravo sa to da poriesit uz pri objednavke.

20.10.2009 18:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Taky jsem kdysi vybíral notebook u Dellu, a sice nekoupil, ale nemít Windows nebyl opravdu problém.
20.10.2009 18:42 Senior Database Programmer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kto si vlastne kupuje notebook s windowsami keď nechce notebook s windowsami? To musí byť velmi, velmi, velmi postihnutá osoba :-/ Kôli tímto postihom sa budú lepiť na notebooky nálepky "Tento notebook obsahuje windows. Ak nechcete notebook s windowsamy nekupujte si ho!"
20.10.2009 19:36 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Kto si vlastne kupuje notebook s windowsami keď nechce notebook s windowsami?
nejspis nestatnik, ktery nema moc na vyber, nebot vyrobce je parchant spolcene s MS, a vyhlednuty kus hardwaru nedodava bez zmineneho softwaru.
21.10.2009 09:39 Senior Database Programmer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
To že nemá na výber je klamstvo!!! Na trhu je milión notebookov bez Windows (napr. DELL sa dá pekne konfigurovať..)

Ešte som nevidel nikoho kto by požadoval zameniť v aute motor za iný, ktorý tam výrobca nemontuje. Do Seatu Leon II sa montujú motory 1.4-16V 63kW, 1,6-8V (stary typ), 1.4 TSI (je drahy) a 1.8 (predava sa len s vyssou vybavou). Pritom ja by som chcel koncernovy 1.6-16V 77kW alebo aspon 1.4 74kW lenze tie dava VW do svojho Golfu aby mu Seat nekonkuroval. Takze mam smolu, lebo to tak je. Ja ako zakaznik mam moznost kupit alebo nekupit, ale kricat ako maly chlapec ja tam chcem toto je detinske...
21.10.2009 10:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Ja ako zakaznik mam moznost kupit alebo nekupit, ale kricat ako maly chlapec ja tam chcem toto je detinske...
Ne. To je, pánové kvaziliberálové a pseudokapitalisti, jedna z vašich model: celá ta slavná poptávka. V hadřících.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
21.10.2009 09:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Treba clovek ktery uz ma licenci na Windows a nechce mit na jendom PC dve licence (jednu OEM a jednu ne-OEM)?
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
21.10.2009 09:39 Senior Database Programmer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Tak si kúpi notebook bez windows, je ich milión.
Bilbo avatar 21.10.2009 16:08 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Problem je v tom, ze vyber notebooku bez windows je o dost chudsi, nez kdyz si clovek tuhle podminku neklade. Oobzvlaste mezi drazsimi modely.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
22.10.2009 12:02 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Diky ale nejaky podivny acer nebo asus ktery se mi za pul roku rozpadne fakt nechci.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
20.10.2009 21:27 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vcera jsem si koupil za 25 tisic LCD televizi Sony a musel jsem pridat jeste 2 tisice za pribaleny vyfuk pro Skodu Favorit. A pak ze je spatny jen Microsoft, ostatni to delaji take !
20.10.2009 22:27 XOR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Dobre Ti tak, nemas si kupovat televizi ktera je drazsi nez auto ...
20.10.2009 23:10 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
no v pripade facka je pak ale vyber televizi omezeny, ne? :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
21.10.2009 08:23 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
dam vedet jak to dopadlo, zatim mi napsali ze se jedna o tzv. OEM vyfuk ktery je soucast baleni televize, byt samozrejme na prvni pohled televize funguje i bez vyfuku. Muzu pry vyfuk poslat na jejich ustrednu v Tokiu spolu s notarsky overenym potvrzenim ze vlastnim Ford (nikoliv Skodovku) a oni mi pak poslou Mp3 perhravac ve stejne hodnote. Podle toho jak to dopadne rozhodnu se i jak vyridit sprrchovej kout za 24000 ke kterymu mi prisel pribalenej umely chrup za 7000.
Salutis avatar 22.10.2009 08:59 Salutis | skóre: 7 | blog: Salutis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
LOL!
Najväčší dar je vedieť posúdiť hodnotu vecí.
24.10.2009 17:24 jsmach | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell vrátil peníze za nevyužitou licenci Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nebojte se během krátké doby na trh vyběhnou NB s ARMem a tím skončí vnucování Widlí, nevěřím že by se M$ podařilo velké Win portovat na ARM a když ano bude to polofunkční slátanina ve stylu astalaVISTA.
27.10.2009 22:34 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Danish FreeBSD Dev. Sues Lenovo Over "Microsoft Tax"
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://yro.slashdot.org/story/09/08/14/1324238/Danish-FreeBSD-Dev-Sues-Lenovo-Over-Microsoft-Tax

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.