abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    17.11.2005 15:59 MartinK. | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Jelikož se mi nepodařila zprovoznit akcelerace podle žádného z návodů na netu ani podle zde uveřejněného návodu, musel jsem si pomoci sám.

    Návod je pro FC4 a je určen pro začátečníky jako já :) Moje konfigurace je MB MSI K8T neo (VIA K8T800), GF Ati Radeon 9600Pro, CPU AMD Sempron 2800+ (32b, sk. 754).

    1. Je nutné přeložit jádro s novým nastavením modulů AGP a DRM. Zdrojové kódy jádra získáte např. tady: kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

    Balík nainstalujete takto:

    su

    rpm -ivh kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

    rpmbuild -bp --target=noarch /usr/src/redhat/SPECS/kernel-2.6.spec

    cd /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.14/linux-2.6.14

    cp configs/kernel-2.6.14-i686.config .config

    gvim .config

    V .config je důležité zakomentovat všechny řádky začínající CONFIG_DRM. Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m:

    CONFIG_AGP=m

    CONFIG_AGP_AMD64=m

    CONFIG_AGP_INTEL=m

    CONFIG_AGP_VIA=m

    CONFIG_TMPFS=y

    (důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor (na toto jsem dlouho nemohl přijít).

    Uložíme .config.

    gvim /etc/fstab

    Upravíme nebo doplníme:

    tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0

    mount /dev/shm

    Přeložíme a nainstalujeme nové jádro:

    make clean

    make

    make modules_install

    make install

    Restartujeme počítač a nabootojeme do nového jádra.

    Modul fglrx se nám nyní nepodaří zavést jelikož jádro 2.6.14 (a možná i starší) neobsahuje funkci verify_area(), kterou tento modul vyžaduje. (zde ATI trošku zaspalo dobu :( ).

    Musíme si tedy stáhnou patch

    Před překladem patche je nutné nastavit PATH:

    gvim /root/.bashrc

    a přidáme:

    PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin

    export PATH

    Otevřeme nový terminál a tento patch rozbalíme do libovolného adresáře a v tomto adresáři provedeme:

    su

    cd src

    make

    make install

    cd ..

    make

    make install

    Nyní můžeme zavést modul fglrx do jádra příkazem:

    modprobe fglrx

    Poslední věc je nastavit konfiguraci Xorg v /etc/X11/xorg.conf to můžeme provést příkazem fglrxconfig:

    Důležité je aby bylo nastaveno: v sekci module:

    Load "glx"

    Load "dri"

    v sekci device:

    Driver "fglrx"

    Option "no_accel" "no"

    Option "no_dri" "no"

    Option "UseInternalAGPGART" "yes"

    V sekci screen doporučuju jako defaultní nastavit 24b barevnou hloubku (16b mi dělala problémy):

    DefaultDepth 24

    Toť vše, nyní se stačí odhlásit a provést restart X-servru kombinací CTRL+ALT+BACKSPACE.

    Přihlásíme se a ověříme funkčnost direct renderingu příkazem:

    # glxinfo | grep rendering

    Správná odpověď je:

    direct rendering: Yes

    Ověříme 3D OpenGL akceleraci příkazem:

    glxgears

    Měli by se zobrazit rotující ozubená kola a rychlost:

    10265 frames in 5.0 seconds = 2053.000 FPS

    10261 frames in 5.0 seconds = 2052.200 FPS

    10237 frames in 5.0 seconds = 2047.400 FPS

    A to je vše. Nainstalujeme Unreal Tournament nebo podobnou pařbu a paříme až do rána:)

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.