abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 875 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    13.2.2011 20:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj webové aplikace v 5+ lidí
    Pokud se má vývoj pohnout dopředu, zak to holt bude muset projít tímto stavem.
    Už se v tom zas ztrácím, ale jsem si jistý, že vývoj dopředu nevede přes chybovou hlášku místo košíku, rozhodně ne mimo lokální PC vývojáře :-)
    A nebo si programátor s autorem šablony domluví rozhraní mimo VCS (proč?), pak se upraví šablona, aby fungovala s oběma verzemi (práce navíc), pak se změní logika a na závěr se změní šablona na definitivní variantu.

    Tomuhle taky nerozumím, ale mimo VCS jít nic nemusí. Pokud funguje aplikační logika nového košíku, tak se na něj může udělat webová tvář, aniž by to ovlivňovalo starý košík. Pokud to stihnete za jeden den, tak to můžete vyměnit, pokud je to na dýl tak to musíte měnit per partes. Pak budete mít po jistou dobu kombinaci nového a starého košíku, fungovat ale bude vše.

    Zkuste dát nějaký příklad, kde se má něco změnit, a vznikne problém, ale ten problém není chybová hláška v trunku, protože to už jsme vyčerpali.
    To bude prima práce, když každou změnu v kódu vzápětí někdo revertne.

    To asi není moc prima když je každá změna v kódu tak špatná že nezbejvá než ji revertovat.
    Změnila by se podstatně. Ty dva týdny ve větvi by se pracovalo na odstranění té chyby, a do hlavní větve by se přetáhl až opravený, odladěný a otestovaný kód.
    To skoro zní jako byste předpokládal, že když si nevšimnu chybu před commitem do trunku, tak si ji zaručeně všimnu před commitem do větve. Mnohem pravděpodobnější je, že si tu chybu nikdo nevšimne, až dokud se větev nebude zavírat.
    Větší pohoda je, když můžu na nějaké funkci dělat do té doby, než ji považuji za hotovou, a netiká mi budík, že ji musím comitnout do hodiny za každou cenu.

    No tak vám tiká budík na 2 týdny. Odhad práce na 2 týdny bude z definice méně přesný než odhad práce na několik hodin. Proto se ty věci sekají po hodinách a ne týdnech.

    Nebo vám netiká budík a pak to bude možná zejtra a možná za rok. Takhle se dá pracovat při opravě chyby v KDE, ne při zaměstnání.
    Ve verzi N někdo comitnul změnu s chybou, vzápětí jiný comitne verzi N+1 s kódem, na který mám navázat. Pak se zjistí, že v N je chyba, udělá se revert na verzi N-1 – a když to dobře půjde, může autor verze N+1 své změny comitnou podruhé.
    Ve všech normálních VCS jde oddělat commit N tak, aby tam N+1 zůstal.
    To by mne zajímalo, jak ty komplet testy (včetně manuálních) zvládáte během toho půl dne, co máte na vývoj. Abyste stihl udělat změnu, zmergovat ji, udělat komplet testy a takhle ověřený kód vnutit ostatním.

    Naplánuju si množství změn tak, abych to za tu dobu měl. Já nevím, ale za půl dne se dá napsat spousta kódu. Spousta věcí netrvá ani tolik. A jiné zas trvají celý den, ale rozhodně ne týden.

    Samozřejmě že za tu dobu nemusí být něco funkčně hotové, ale je to hotové technicky, a to třeba do té míry, že zítra si to může stáhnout někdo jiný a pokračovat. Viz třeba ta výměna databáze. Jak dlouho Vám trvá upravit skript kterej balí RPMko, aby do něj přibalil dalších 5 souborů, a ověřit že to dělá? A jak dlouho pak trvá napsat skript kterej spustí databázi jako službu? Je to každé snad práce na týden? Takže asi tak.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.