Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
class test_class_text { private: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; auto obj = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });a tento už nie?
class test_class_int { private: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });je už neskoro večer možno som unaveny a niečo som priehliadol, ale fakt nechapem prečo to so stringom funguje a s intom už nie?
Tiskni Sdílej:
si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:
#include <string> class test_class_text { private: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { private: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); return 0; }
noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D
když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává
main.cpp: In function ‘int main()’: main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous 30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); | ^ main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’ 7 | test_class_text(const std::string& switch_pin) : | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’ 2 | class test_class_text | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D
btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D
test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {}
?
u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D
btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D
nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D
#include <string> #include <iostream> class test_class_text { public: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { public: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") }); std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl; std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl; return 0; }
co ma prvni vobekt: 5 co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 };
? To by ale ta třída musela být POD...
mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O