abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 887 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Autoškola národa – co z toho?

    5.9.2010 21:02 | Přečteno: 1943× | Osobní

    V LN mě zaujal titulek hlásající, že ca 80 % lidí neumí najet na dálnici. Tak jsem si přečetl článek pod titulek, dospěl k závěru, že titulek je poněkud zavádějící, ale aspoň přitáhne více lidí k tématu ke kterému není od věci si něco přečíst. Článek se týkal výsledků televizní ankety či soutěže věnující se dopravním předpisům, která se vysílala koncem srpna v české televizi. A protože v článku uvedené dopravní situace vypadaly celkem zajímavě, rozhodl jsem si trochu osvěžit svoje znalosti (které se již jistě po pěti letech a pár tisících kilometrech od absolvování autoškoly značně ztenčily) a na pořad s názvem Autoškola národa jsem se na internetu podíval.

    Pořad byl koncipován ve stylu IQ test národa, bylo v něm prezentováno celkem 20 více či méně častých reálných dopravních situací, které jsou potenciálně nebezpečné. Krom toho se mezi jednotlivými bloky otázek (bloky byly vždy po čtyřech otázkách) postupně prezentovaly úbytky schopností řidiče se zvyšující se hladinou alkoholu v krvi. Což byla asi jediná část pořadu, která mi vyloženě nesedla. Jednak se onen řidič (Karel Hynek) choval jako šašek už za střízliva a s přibývajícím alkoholem se spíše zklidňoval, za druhé se vše prezentovalo v noci a, dle mého skromného názoru, kamera byla použitá špatně.

    Vzhledem k použití normální kamery se sice divák více přiblížil situaci řidiče, který ve tmě vidí značně omezeně, ale také se tím značně omezila jeho schopnost dobře vyhodnotit, jak se vlastně schopnosti řidiče s přibývajícím alkoholem zhoršují. Použité úhly kamer tomu taky nijak zvlášť nepomohly. Tady bych viděl velký prostor k případnému zlepšení, chtěla-li by snad česká televize něco podobného v budoucnu zopakovat.

    Naproti tomu zbytek pořadu byl, podle mého názoru, celkem kvalitní a moderátoři také byli spíše nad běžným českým průměrem (byť do kvalit třeba Marka Ebena mají ještě daleko). Pro zpestření byly přítomné skupiny diváků, kteří "hlasovali" přímo ve studiu. Nikterak překvapivě si nejlépe vedli zástupci skupiny 18-25 let – ať už se na silnici chovají jakkoliv, předpisy si ještě z autoškoly z větší části pamatují…

    Ale abych se vrátil k samotným dopravním situacím. Výběr byl asi celkem dobrý a může sloužit jako hrubé zopakování některých důležitých věcí, které už mnozí z nás jistě pozapomněli. Ale to je asi tak vše. Vyvozovat z výsledků ankety nějaké solidní závěry je přinejmenším pochybné. Jednak hlasujících bylo něco kolem 15 tis., což je jen zlomek lidí, kteří se po silnici pohybují. Taky je otázka, nakolik reprezentativní je tento vzorek – já bych například v životě neposílal 5 SMS, každou v ceně 9 Kč jako hlas do ankety. Plně se spokojím s tím, že si odpovím na otázky a pak si svoje odpovědi zkontroluji s tím, co prezentují jako správné odpovědi.

    Pak je tu ještě druhá věc která částečně znemožňuje vyvozování solidních závěrů z výsledků ankety – přiznejme si: kdo z nás ví, že na železničním přejezdu kde nebliká žádná světelná signalizace, ač tam je, včetně závor, je povolená maximální rychlost 30 km/h a přesto se tam proháníme 50 km/h. A to je kámen úrazu. Jedna věc je si ověřit v anketě, že celkem znám dopravní předpisy a jsem schopen správně řešit potenciálně nebezpečné situace, jiná věc již je se jimi opravdu řídit. Na druhou stranu je pravda, že tohle funguje jen jedním směrem – těžko se můžu řídit něčím, co neznám. A v tomhle směru anketa nezklamala – 3/4 hlasujících ani neznají, což by bylo skutečně alarmující, věděli bychom, že jde o reprezentativní vzorek respondentů.

    A abych se nerozepisoval jen o ostatních, jak jsem dopadl já? Bohužel už z části zatížen znalostí některých situací popsaných v článku, který mě přiměl ke shlédnutí pořadu, jsem se mohl otestovat pouze na zbývajících otázkách. V drtivé části jsem si byl buďto jistý správnou odpovědí, nebo jsem alespoň byl schopen v daném omezeném čase na správnou odpověď přijít, byť jsem si nebyl 100% jist. Ale našla se například jedna otázka, kterou jsem sice správně vyhodnotil vizuálně i jsem si správně představil jak správně danou situaci vyřešit (vyhýbání dvou vozidel jedoucích proti sobě, obě zahýbající doleva), ale nesprávně přečetl textové znění a "označil" chybnou odpověď (správná odpověď se týkala toho, že se auta míjejí svými pravými boky, zatímco já jsem přemýšlel v termínech, že budu vlevo od míjejícího auta…). Naštěstí takovýhle chytáků tam nebylo více.

    Z ostatních otázek jsem se zasekl pouze u přejíždění do levého pruhu. Motorka v něm jedoucí má přednost, ale zde jsem si nebyl jist, jestli zde neplatí pravidlo přednosti zprava. Nicméně v reálu bych se zařídil tak, že bych hodil blinkr, vyhodnotil, jestli mě motorka pouští, nebo ne a podle toho se zachoval. Obvykle. V Praze bývá zvykem se tam prostě nacpat poněvadž občas to je jediný způsob jak z jednoho pruhu do druhého přejet.

    U jedné, byť správně vyhodnocené situace a správné odpovědi, mě trochu rozhodilo, že jsem přehlédl značku která sice v dané situaci neměla valného významu, ale příště by to mohla být jiná značka. Šlo o situaci kdy jedu po dálnici a vjedu do obce, tj. musím zpomalit na 80 km/h. Značka, kterou jsem přehlédl oznamovala konec zpoplatněného úseku. V reálu to bývá spíše ona značka začátku obce kterou přehlédnu a na kraji Prahy běžně řeším dilema, jestli tedy mám jet 80 nebo 130…

    Takže jaké si z toho vzít závěry? Těžko říct. Vědomí, že je tu možnost, že většina řidičů ani nezná základní předpisy, natož aby je dodržovala, je poněkud "disturbing". Na druhou stranu, vzhledem k relativně velké sledovanosti onoho pořadu a následného mediálního humbuku kolem toho se lze domnívat, že by tento mohl aspoň z části přispět ke zvýšení vzdělání řidičů, myslet si však, že to radikálně změní situaci na českých silnicích, nebo že se snad nedej bože sníží počet lidí řídících pod vlivem alkoholu je čirá utopie… Když si představím, kolik za to ČT určitě vyhodila peněz, tak mě trochu mrazí v zádech. A to nemluvím o tom, že peníze za SMS jistě šly do rukou nějaké soukromé firmě a jistě to nebyly malé peníze. Hlasování přes internet by vyšlo výrazně levněji a možná by i hlasovalo více lidí (bylo by to přece zadarmo!).

    Ale osobně jsem si aspoň připomněl některá pravidla která jsem (částečně) pozapomněl, takže nějaký pozitivní efekt to jistě mělo.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jan Drábek avatar 5.9.2010 21:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    "Nicméně v reálu bych se zařídil tak, že bych hodil blinkr, vyhodnotil, jestli mě motorka pouští, nebo ne a podle toho se zachoval. "

    Toto zavání vynucováním.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    5.9.2010 21:25 katel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    to mě tak sere :-D
    5.9.2010 21:44 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Jen dávám najevo svůj úmysl přejet do druhého pruhu. Vynucování začne, až když se ten vedle začne všemožně snažit, abych se tam nedostal (ať už před něj nebo za něj)…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    5.9.2010 22:08 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Každýmu co "vyhodnocuje jestli ho motorka pouští" bych na tu motorku posadil.

    Často se mi stává, že když si nechám bezpečný odstup od vozu před sebou, tak se mi tam někdo nasere. To si všichni myslí, že je pouštím? Jezdí se dost na těsno, v autě to člověk většinou přežije při případném karambolu, přeci jen tam je dost bortících zón. Na motorce je jedinou "zónou" právě ta bezpečná vzdálenost.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    5.9.2010 22:22 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Když necháš dost místa na to, aby ti po mém zařazení ještě pořád zbyla bezpečná vzdálenost, pak ano, pak to vyhodnotím, že mě pouštíš před sebe, pokud zrychlíš, tak to vyhodnotím, že jsi si všiml, že se chci zařadit a děláš mi místo (tím že mě "předjedeš"). Trochu jiná je situace v Praze v koloně, ale tam si zase nelze dělat iluze o tom, že by někdo někoho pouštěl…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    5.9.2010 22:51 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    jo, to mě taky pěkně sralo. vždycky když jsem si nechával dostatečný odstup, tak mě vždy pár blbů předjelo. vyřešil jsem to nákupem třítunového SUV se zatmavenými skly a čtyřmi výfuky. je zajímavý, že když jedu s nějakym průměrnym autem tak mě prasej výrazně víc, než když viděj kdo je pánem. prostě sráčové no :/
    5.9.2010 23:12 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?

    +1

    USE="-gnome -kde";turris
    5.9.2010 23:23 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nojo, v Česku holt ve větších městech platí právo silnějšího…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    6.9.2010 09:59 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    dokud to bude na ty, co prasej platit, tak se podle toho zařídím. nenechám se zabít jen proto, že pán měl superluxusní supersport škoda octavia.
    6.9.2010 13:12 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Tak radši zabijete někoho vy, až do něj narazíte, úžasné.
    6.9.2010 13:29 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    co to meleš? jezdím slušně a defenzivně, určitě se necpu před nikoho, kdo si v koloně nechá bezpečnou mezeru.

    a když na to příjde: jo, když mě někdo sejme, tak radši vyváznu živej. nebo mám jezdit v trabantoj abys mohl bezpečně prasit a zdechnul jsem já nebo co?
    6.9.2010 16:04 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Jenom se domnívám, že čím více aut na silnici, ve kterých si řidiči přijdou, že jim nic nehrozí, tím je na silnici nebezpečněji. Stejně tak čím více rychlých silných aut, které svádí k tomu jet rychleji, tím je nebezpčněji. (vycházím z té omílané statistiky, že značky jako BMW, Audi a Mercedes jsou odpovědné za nejvíce nehod) Pakliže člověk potřebuje obrovské auto, protože má pět dětí a denně se stěhuje, tak to chápu, ale důvod "aby bylo vidět, kdo je pánem" mi jednak přijde pochybný a jednak si nemyslím, že takový řidič bude mírný.

    Jinak se obávám se že i trabant by mě dost pohmoždil, ne-li něco horšího - snažím se po Praze jezdit na kole a pěšky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 16:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To je ale blbost... :-D :-D :-D
    6.9.2010 16:40 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Co konkrétně?
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 18:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Zhruba asi tak tohle:
    Jenom se domnívám, že čím více aut na silnici, ve kterých si řidiči přijdou, že jim nic nehrozí, tím je na silnici nebezpečněji. Stejně tak čím více rychlých silných aut, které svádí k tomu jet rychleji, tím je nebezpčněji. (vycházím z té omílané statistiky, že značky jako BMW, Audi a Mercedes jsou odpovědné za nejvíce nehod) Pakliže člověk potřebuje obrovské auto, protože má pět dětí a denně se stěhuje, tak to chápu, ale důvod "aby bylo vidět, kdo je pánem" mi jednak přijde pochybný a jednak si nemyslím, že takový řidič bude mírný.

    Jinak se obávám se že i trabant by mě dost pohmoždil, ne-li něco horšího - snažím se po Praze jezdit na kole a pěšky.
    6.9.2010 16:42 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    takže potřeby člověka stanovuje nejakej drew, který sice o nikom nic neví, ale když se ten někdo každej den nestěhuje, tak přeci velký auto nepotřebuje. to má logiku.
    6.9.2010 16:47 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Ne, je spousta důvodů, proč mi přijde legitimní (stejně jako mi přijdou legitimní důvody, proč někdo má mít zbraň a zároveň si nemyslím, že by každý člověk měl mít zbraň) mít velké auto (i když mi přijde, že SUV a kombík nějakého normálního auta mají asi tak stejný užitný prostor, pokud nemluvíme o SUV pro sedm lidí, ale to je jenom můj dojem, třeba to tak není), ale "aby všichni viděli, kdo je pánem" mezi ně teda nepatří.
    6.9.2010 18:11 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    když vlezeš mezi zdivočelou smečku, musíš používat to co na ně platí. tak to je a dokud to tak bude, tak nebudu jezdit v tunovym bublifuku.
    6.9.2010 18:48 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Uvědomuješ si, že takhle to nikdy nepřestane být zdivočelá smečka (respektive kdyžtak budou uvažovat všichni)?
    6.9.2010 18:56 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    už mi není patnáct abych řešil problémy, který vyřešit nedokážu. jediný co chci je vrátit se živej a i když jezdím defenzivního pohodáře, tak nedokážu eliminovat kokoty, kteří se třeba vyřítěj ze zatáčky a sejmou mě. takže budu hrát na hmotnostní převahu, až do mě někdo naletí, radši budu sedět v třítunovém vysokém autě než v tuně plastu na úrovni silnice.
    6.9.2010 19:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To beru a jestli jezdíš, jak jezdíš, tak je to nepochybně dobře, ale nejsem si zcela jistý, jestli pocit, že kolem tebe jezdí kokoti nevede k tomu, že se pak taky chováš jako kokot. Když se někdo cítí být v agresivním prostředí, nezačne se pak taky chovat agresivně?

    A taky si nejsem jistý, jestli tvoje strategie bude fungovat, až všichni budou mít SUV.

    (já se třeba zvlášť v Praze v autě necítím moc příjemně (a myslím si, že mě to ovlivňuje, když řídím), i proto jsem si pořídil kolo, docela se dá jezdit mimo hlavní cesty a tak je to o poznání příjemnější - i když na mě zrovna jeden řidič sprostě křičel, aniž jsem pochopil proč, takže zcela se tomu uniknout nedá)
    7.9.2010 09:28 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Frede, nevím jak řídíš, ale tohle sebevědomí je vlastní typickému nebezpečnému řidiči. I kdybys byl ve svém tanku opravdu opatrný, o čemž pochybuji, tak svůj omyl nikdy nemůžeš vyloučit. Pokud do sebe vrazíte třeba s fabií, tak to odnese ta fabie dvakrát.

    Řekl bych, že jsi jeden z těch, kvůli kterým jsou české silnice nebezpečné. (Už jenom kvůli šířce auta. Emise a problémy s parkováním nechme stranou.) Takže si myslím, že to je od tebe normální bezohlednost a žádné výmluvy o "zdivočelé smečce" mne nezajímají.
    7.9.2010 11:18 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Jo, takže by měl jezdit taky ve fabii, aby při případném (nezaviněném) střetu s větším nebo klidně podobným autem měl značnou šanci to odnést s trvalými následky?

    Ad šířka auta - v tom nevidím vůbec problém, i do úzkého pruhu se v pohodě vejde, v zatáčkách nevybočuje jako třeba kamiony... Ani v úzkých ulicích ve městě to není žádná tragedie.

    Ad problémy s parkováním - může se vám to nelíbit, ale takovéhle auto je řeší ultimativně - postavíte ho kamkoliv, kde je plac, a když se vrátíte, odjedete. Protože 90 % odtahových služeb si s tím neporadí (moc těžké), a MP botičku taky kvůli fyzickým rozměrům nedá. Uznávám, že kdyby měli taková auta všichni, tak by to nešlo, a že to není fér... V tomto máte s bezohledností pravdu.

    Ad emise - sere pes. Podle mě i takový 5.7 l V8 big block je podstatně menší problém, než kamion brázdící město celý den. CO2 bych vůbec nevytahoval, v městském provozu výrazně víc vadí saze a další emise, které jsou doménou dieselových motorů. Nezpochybňuji potřebu řešit znečištění emisemi, ale osobní auta bych do toho teď netahal.

    Z mojí zkušenosti jsou řidiči velkých aut (SUV, auta typu Land Rover) celkem v pohodě, a neprasí nějak zásadně víc než ostatní. Nejnebezpečnější jsou střelci, co předjíždí dlouhou kolonu aut v zatáčkách nebo přes horizont - a nejsou to vždy ta zlá "silná auta", je to prostě problém osobnosti řidiče.

    V běžném provozu mimo město naopak velmi často stresující a nebezpečné situace vznikají, když jede někdo "bezpečně" 80-90 tam, kde všichni jezdí 100-110. Hromada řidičů pak neustále přemýšlí a zkouší, jak ho předjet.
    8.9.2010 09:36 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Přesně tohle jsem se snažil naznačit.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2010 23:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nejčastější riziková situace, do které se dostávám, je když jedu v levém pruhu na dálnici a někdo velmi pomalu jedoucí se zařadí přede mě z pravého pruhu. Ve 100% případů, co se mi tohle stalo a musel jsem brzdit jako šílenec, byla za volantem ženská.

    Než jsem začal aktivně řídit, vůbec jsem žádné předsudky proti ženám a starejm dědkům za volantem neměl, ale rychle jsem pochopil.

    Ve výsledku mě štve, jak se policie soustředí na rychlé řidiče, přitom veškeré nebezpečí, se kterým jsem se doposud setkal, naprosto vždy přišlo od pomalu jedoucích pomatenců.
    5.9.2010 23:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Pokud "velmi pomalu jedoucí" znamená, že jedou po dálnici 130 a míň, pak to nebezpečí nepůsobí oni.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2010 23:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Působí, pokud se zařadí před vozidlo, které jede těch 130, a sami jedou 80.
    5.9.2010 23:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To ano. Dodal bych, že mnoho žen nekouká do zrcátek, pokud v nich nevidí sebe.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.9.2010 23:21 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    No… u mě to zase ve většině případů byl kamion předjíždějící asi tak stovkou jiný kamion, který jel asi tak pětadevadesát…

    Co se týče policajtů, tak mě spíš vadí, že zásadně měří překročení rychlosti v místech, která jsou přehledná, nikdy se tam nic nestalo, ale lidi tam mají ve zvyku jezdit rychleji…

    Jinak s tím zařazováním v textu blogu jsem měl na mysli situaci v obci (kde se často v obou pruzích jede podobně rychle ale jen jeden z nich je odbočovací…), ne situaci na dálnici. Tam prostě počkám, až rychlejší přejedou a pak se zařadím.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    6.9.2010 12:23 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    No… u mě to zase ve většině případů byl kamion předjíždějící asi tak stovkou jiný kamion, který jel asi tak pětadevadesát…
    A to vše při rychlostním limitu 80km/h (pro ty kamiony).
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 12:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Ovšem tento paragraf je sám o sobě nesmysl, protože dodržet ho v praxi je zcela nemožné!!! :-D
    Motorová vozidla do 3500 kg (3,5 t) a autobusy smějí jet na dálnici a silnici pro motorová vozidla mimo obec nejvýše rychlostí 130 km/hod., na dálnici a silnici pro motorová vozidla v obci nejvýše rychlostí 80 km/hod. Ostatní motorová vozidla smějí jet nejvýše rychlostí 80 km/hod., a to na dálnici a silnici pro motorová vozidla mimo obec i v obci.
    Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 80 km/hod.
    Přesně 80 ti neudrží žádnej tempomat.
    6.9.2010 12:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Tam se ale neříká, že se na dálnici nesmí jet méně než 80 km/h (při náledí nebo husté mlze by to byla sebevražda). Ta formulace říká, že má-li auto nejvyšší povolenou rychlost (zapsanou v techničáku) menší než 80 km/h, nesmí se s ním na dálnici.
    6.9.2010 13:02 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Rec je ale imho o tom, ze kamion (nebo osobak s privesem) nesmi vice nez 80kmph a ze tempomat tuhle rychlost nedokaze udrzet (a to at kvuli toleranci rychlometru nebo, ze kamionak ma nastaveno misto 80 treba 85kmph, ...) vzdycky je tam nejaky maly rozdil a proto kamion jedouci 84kmph predjizdi kamion jedouci 81kmph.

    Cos vyvstava otazka, kolik lidi vi, kolik je maximalni povolena rychlost pri jizde s privesem i kdyz je na privesu nalepena samolepka 100kmph a k cemu tam tahle samolepka potom je...? :)
    6.9.2010 19:27 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    vono hlavne kdyz mas auto + vozik do celkove vahy 3.5 tuny, z toho pripojne vozidlo do 750 kg, tak nejde o soupravu a tudiz to kilo klidne muzes valit. nez se zacnes hloupe ptat, precti si zakon!
    7.9.2010 10:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    taky mě to zarazilo co píše, tak jsem si ten zákon čet, a v paragrafech o rychlosti jsem nenašel ani to, že by se odlišovala ta souprava, takže když jsem do 3,5 tuny s lehkým vozíkem, tak fakt nevím, proč by pro mě mělo platit omezení na 80
    7.9.2010 17:56 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Pokud kamion jedoucí 84 předjíždí (nesmyslně a bezdůvodně) kamion jedoucí 81 na úseku kde smí oba jen maximálně 80, tak to opravdu není ani chyba tempomatu, ani rychlostních limitů...
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.9.2010 13:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Je vidět, že absolutně nechápeš o čem je řeč, podle mně nemáš ani papíry, natož šajn o náklaďákách... :-D Zajdi si na nějakou velkou pumpu a nějakýho šoféra se na to zeptej, než začněš šířit svoje bludy typu "nesmyslně a bezdůvodně". :-D
    gtz avatar 8.9.2010 17:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    bože pokud jsi někdy s autem co má tempomat jel tak asi víš jak se s tím jezdí. tempomat Ti dodržuju tu rychlost na které jsi zmáčkl páčku tempomatu. A měřiče rychlostí co jsou v TIR mají tak průměrně 3-5% odchylku stejně jako u auta. Vem si GPS a jeď konstantní rychlostí třeba 80 na tachomteru a uvidíš co bude na GPS - dle typu auta a gum 74-76.

    rychlostní limit s tím nemá co dělat, skoro žádný kamioňák to co má na prdeli vyvešené nedodržuje ... běžně jsem viděl kamiony co mají na zadku 90 a jedou v pohodě 110. Všechno je v lidech
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 6.9.2010 02:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nejčastější riziková situace, do které se dostávám, je když jedu v levém pruhu na dálnici a někdo velmi pomalu jedoucí se zařadí přede mě z pravého pruhu. Ve 100% případů, co se mi tohle stalo a musel jsem brzdit jako šílenec, byla za volantem ženská.
    Mě se stal přesný opak :), přiřítilo se mi ze zadu něco, co prve nebylo vidět (velký rychlostní rozdíl), a brzdil jsem při návratu zpátky do svého pruhu. To jenom pro připomenutí těm, co jezdí 200, že někdy nejsou třeba za zatáčkou vidět vůbec :).
    Ve výsledku mě štve, jak se policie soustředí na rychlé řidiče, přitom veškeré nebezpečí, se kterým jsem se doposud setkal, naprosto vždy přišlo od pomalu jedoucích pomatenců.
    Což o to, nebezpečný je každý, kdo řídí blbě, ale pravda je, že rychlost zvyšuje riziko, že to dopadne špatně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 23:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    (správná odpověď se týkala toho, že se auta míjejí svými pravými boky, zatímco já jsem přemýšlel v termínech, že budu vlevo od míjejícího auta…)
    Díky! Už jsem mislel, že jsem jediný hovado, který tohle v testech zaškrtlo blbě právě z tohohle důvodu. :-D
    5.9.2010 23:28 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    A pak si ještě v tý rychlostí vzpomenout, která že strana je vlastně pravá… :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    6.9.2010 00:18 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    priste bych radeji myslel ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 00:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Já ťy f tom bráňyt nebudu... :-D
    5.9.2010 23:30 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Pěkný zápisek, na zdejší poměry nečekaně kvalitní psaný projev.

    O té třicítce na železničním přejezdu jsem nevěděl, ale stejně ji asi nepřekračuji, protože jsem snad ještě nejel přes přejezd s rozhledem nebo stavem, který by mi dovolil jet rychleji.

    A to vyhýbání vlevo, u protijedoucích vozidel odbočujících vlevo, mi připadá úplně debilní.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.9.2010 23:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    A to vyhýbání vlevo, u protijedoucích vozidel odbočujících vlevo, mi připadá úplně debilní.
    ...a jak bys projel křižovatku, když by s každý strany odbočovalo vlevo 5 aut? :-D
    6.9.2010 12:39 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    V normální křižovatce je to jasné, ale jsou situace, kdy to je opravdu debilní a nevíš, co dělat.

    Jsou silnice, kde jsou směry oddělené travnatým pásem širokým třeba 5 metrů a v místě křižovatky je taková úzká ulička na projetí, aby šlo odbočit doleva (třeba tady Loc: 50°7'46.418"N, 14°27'7.228"E a ještě jednou o 300 metrů jižněji).

    Zaprvé není jasné, jestli to je celé jedna křižovatka, nebo už jsou to dvě křižovatky (jaká by musela být šířka trávy, aby už to byly 2 křižovatky?).

    Když se do té uličky postavíš doprava, je to špatně, protože, se správně nevyhneš s protijedoucím (po hlavní silnici) autem, které chce taky doleva.

    Když se postavíš doleva, tak stojíš proti autu, které přijíždí z vedlejší silnice a chce překřížit hlavní silnici. Z jeho pohledu přijíždíš po vedlejší silnici, takže on má přednost a ty mu stojíš v protisměru.
    6.9.2010 15:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Z jeho pohledu přijíždíš po vedlejší silnici, takže on má přednost a ty mu stojíš v protisměru.
    Nikoli, z jeho pohledu pořád přijíždíte po hlavní silnici.
    7.9.2010 13:37 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To on nemůže vědět, taky jste tam mohl přijet z vedlejší silnice (z druhé strany hlavní silnice) se záměrem odbočit doleva (či přejet hlavní silnici rovně). Jak říkám, jsou situace, kdy se dost blbě určuje, co je správně. Kdyby silničáři nebyli líní a namalovali čáry, bylo by po problému.
    7.9.2010 14:42 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To by ses tam s tím musel patlat půl hodiny aby si nevšiml, odkud jsi začal. A pokus si opravdu nevšimne, tak je pro něj rozumnější předpokládat, že jsi začal na hlavní, tím spíš že se tam vyhýbáš s jiným autem, které přijelo z protisměru taky po hlavní… Z hlediska předpisů je ta situace ale křišťálově jasná a jednoznačná.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    7.9.2010 18:14 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Když se do té uličky postavíš doprava, je to špatně, ...

    Když se postavíš doleva, tak stojíš proti autu, ...

    Jaké vlevo vpravo, musíš si samozřejmě stoupnout doprostřed (mírně vlevno), aby mohli po tvém pravém boku odbočovat ti z hlavní, a po levém boku _případně_ projíždět ti z vedlejší (až jim bude připadat že mohou jet, což bude přesně chvíle, kdy budeš moct křižovatku opustit i ty, takže problém nenastane).

    Pokud jedeš v bagru nebo křižovatka není dost široká (takových asi moc nebude) a zájemci jsou z obou stran, tak si stoupneš spíš vlevo, abys nebránil těm odbočujícím z hlavní, kteří mají přednost. Tomu na vedlejší bránit můžeš, protože máš při průjezdu křižovatkou přednost.

    Teoreticky to je možná složité, ale prakticky to považuji zavedení tohoto pravidla za velké plus zlepšující průjezdnost křižovatek.
    6.9.2010 19:02 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Dobře, tak ne úplně debilní :)
    5.9.2010 23:41 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Pěkný zápisek, na zdejší poměry nečekaně kvalitní psaný projev.
    Díky :-) Snažím se…
    A to vyhýbání vlevo, u protijedoucích vozidel odbočujících vlevo, mi připadá úplně debilní.
    Nakresli si to. Jak docílíš toho, aby se dráhy obou vozidel neprotnuly? Tím, že budeš vlevo od toho naproti až ho potkáš. Ono, když o tom člověk mluví, tak to je vždycky na zamyšlení, co je vlastně vlevo, vpravo, … ale vizuálně si to každý představí většinou asi správně.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    6.9.2010 19:00 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Jak docílíš toho, aby se dráhy obou vozidel neprotnuly?
    To je právě ono, někdy jen tím, že o dost vybočíš ze své "ideální" dráhy a protínáš dráhy jiných.
    Rezza avatar 6.9.2010 08:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Tricitka je typicka vec z autoskoly - radi si s tim hraji. Ve Zline je jeden pekny, po kterem uz vlak nejel desitky let, jen znaceny porad je a letela na nem od zaverecnych zkousek uz spousta lidi. Pricemz skutecne jezdit v autoskole nenauci.
    6.9.2010 12:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    O té třicítce na železničním přejezdu jsem nevěděl, ale stejně ji asi nepřekračuji, protože jsem snad ještě nejel přes přejezd s rozhledem nebo stavem, který by mi dovolil jet rychleji.
    no pozor, ta třicítka neplatí jen na přejezdu, ale i 50 m (bývalo to 30) před ním - a to bych se teda vsadil, že porušuješ, vléct se 50 m krokem jak debil, a tedy brzdit dávno před přejezdem, to se nechce snad nikomu ...
    5.9.2010 23:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Zkoušel jsem si vzpomenout, ale asi to vzdám. Jde o to, který železniční přejezd umožňuje projetí padesátkou tak, aby to normálnímu osobáku nepoškodilo nápravu? Jezdím každou chvíli všude možně po většině země a na žádnej si nevzpomenu, snad až na pár vleček tu a tam. Většinou je třicítka na tacháči moc (a to i když bliká bílý světlo) a hodně často, zvlášť tady ve středních Čechách je potřeba jet úplně krokem. (Jo, mám to moc rád, když na mě při tom zezadu blikají offroady.)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.9.2010 23:57 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Hrm, o to snad ani nejde, ale přejezdy, po kterých běžně jezdím já, tohle umožňují (ne všechny) a většina lidí tam tak i jezdí, byť modré (nebo žluté nebo bílé nebo co je to za barvu) světýlko nebliká…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 00:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    který železniční přejezd umožňuje projetí padesátkou tak, aby to normálnímu osobáku nepoškodilo nápravu?
    99.9% železničních přejezdů v ČR.
    6.9.2010 00:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Ani náhodou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 00:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše
    Máš stodvacítku, nebo co? :-D
    6.9.2010 00:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Ne, něco horšího (z roku 1999). Myslím ale jakýkoli normální moderní osobák jako je třeba Fabie. Při projetí jakýhokoli přejezdu kterej mě napadá (pár desítek?) dostane podle mě každý obyčejný auto pěkně zabrat. Nemyslím tím, že se urve kolo, ale že dojde k rychlýmu opotřebení. Vím, že takhle plno lidí jezdí a přeju jejich servisákům ten kšeft, ale samotnýho mě nenapadá, kde bych mohl porušit dovolenou rychlost na přejezdu, abych při tom neslyšel dvě rány jako prase.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 01:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše
    Hele, s Coltem '88 jsem po E67 (Praha-Warszawa) najezdil během roku a půl zhruba 77 000km a kdybych nevytuh a nevzal obrubník, tak mam původní zavěšení na obou stranách ještě dneska. Jsou přejezdy, kde člověk na těch 50 prostě zpomalit musí i když ho zezadu tlačí 60ti tunovej troubící náklaďák, ale přejezd, kde bych musel zpomalit pod 50 (když tam neni stopka, kde samozřejmě stavim) jsem ještě neviděl a to ani v tom Polsku kde jsou silnice vyrobený z děr a kvůli deseti centimetrům rozdílu ve výšce vozovky se ani nedává značka...
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 01:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše
    BTW: Víš jak se v Polsku rušej přejezdy? Odvezou šraňky a značky. :-D
    6.9.2010 01:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Asi máš sníženej prách bolesti nebo jezdíš po jiných silnicích než já. Krom toho je Colt z 88 myslím nadprůměrně kvalitní auto. Jináč přejezdy jsou asi ten nejmenší problém na našich silnicích. Horší silnice než okolo Prahy jsem viděl nejblíž na Kavkaze.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 01:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše
    Horší silnice než okolo Prahy jsem viděl nejblíž na Kavkaze.
    Od tý chvíle, kdy jsem poprvé projel česko-polskou hranici, už na naše silnice nenadávám (opravdovej hit je Wroclaw). Mimochodem, kámoš mi říkal, že jede takhle po dálnici v rumunsku, najednou 100, pak 80, 50, 30, 100m hlíny se štěrkem a zas dálnice, prej asi došly prachy... :-D
    6.9.2010 01:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    To mi připomíná, jak jsem kdysi pojal šílený nápad jet do Warszawy autem. Cestou tam jsem nechápal, proč je každých 10-20 km pneuservis. Cestou zpátky jsem pochopil…
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 01:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše
    77 000 a ani jedinkrát sem tam nepích ani neprorazil. ;-)
    vlastikroot avatar 6.9.2010 06:22 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Tak nám je jasný, že jsi impotent :-D :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 06:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nám? To jako tobě a tvýmu šulinkovi? :-D
    6.9.2010 01:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Jojo, v Rumunsku se jezdí podobně jako u nás.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.9.2010 12:03 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    OT: Po letech trasy Kudowa - Wroclaw - Poznan - Bydgoszcz - Elblag jsem si nasel novou cestu a pripadal jsem, jako ze nejsem ani v Polsku. Slubice - Gorzow Wlkp. - Walcz - Czluchow - Starograd Gdanski - Malbork - Elblag. Pekny okoli, vetsinou malo aut, skoro zadny kamiony, silnice taky docela sla...
    6.9.2010 01:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nejen kolem Prahy. Poté, co jsem po dlouhé době absolvoval trasu Praha - Brno po D1 (za kterou se stát nestydí požadovat dálniční poplatky), jsem pro další cesty raději volil buď variantu přes Hradec a Svitavy nebo Kolín - Havl. Brod - Žďár - V. Bíteš.
    6.9.2010 10:03 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    fabie je šrot na dojíždění na šichtu, ne moderní osobák. moderní osobák má aktivní podvozek. na absolutní většině přejezdů se nemusí ani přibržďovat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 10:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    To bych až tak jednoznačně neřekl. Může vám to v lepším případě rozhodit geometrii kol a v horším postupně odrovnávat tlumiče.
    6.9.2010 10:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Přesně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.9.2010 11:04 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    to by musel bejt prejezd klopenych koleji v zarezu na silnici v kopci, aby na te silnici byl schod. pak by hrozilo utrhnuti prevodovky/olejovej vany/vejfuku/...

    ale normalni prejezd na normalni silnici? btw nevim jak by se u auta s aktivním podvozkem mohli odrovnat tlumiče. to by musela bejt taková rána, že by šly až nadoraz a v tom případě by to kromě tlumiče poničilo i kastli.

    jinak většina přejezdů na hlavních cestách po čr je pěkně rovná, s gumovými pláty. to všichni žijete někde ve Vidnavě nebo Bruntálu, že máte špatný přejezdy?
    6.9.2010 11:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Znám i takový. A plno normálních přejezdů na normálních silnicích, kde auto při padesátce dostane takovou prdu, že je zralý na geometrii. Myslím, že třeba středočechům lidi z Bruntálu silnice závidět nemůžou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.9.2010 11:36 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    no je pravda že po středních čechách jsem se kodrcal jen jednou, a nad stavem silnic jsem normálně žasnul. úzký rozmlácený cesty, který už rozhodně nejsou běžný. a nebo mám prostě štěští, že tu v okolí jsou všechny hlavní tahy opravený, bez děr, druhý třídy jsou většinou s novym kobercem a třetí záplatovaný bez děr.

    možná středočeši měli místo placení poplatkům sockám volit aspoň základní údržbu silnic!
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 11:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Já nevim kde ty díry všichni vidíte??? :-O
    6.9.2010 11:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Tam, kde je ty nevidis :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 11:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    možná středočeši měli místo placení poplatkům sockám volit aspoň základní údržbu silnic!
    Místo opravy silnic se platí Středočeský magazín, který je oficiálně dílo Středočeského kraje, ale v reálu mi to na některých místech připomíná předvolební magazín ČSSD.
    6.9.2010 11:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    To vis, nekdo plati stredocesky magazin, nekdo jizdu kralu... stredoceske silnice jsou kapitola sama pro sebe. Z Prahy vyteklo obrovske mnozstvi prazaku, vyrobilo si z drivejsiho venkova malou Prahu, ovsem bez potrebne infrastruktury. Takze ted spousta lidi dela v Praze, nakupuje v Praze, ale zije v ghettech ve stredoceskem kraji a zrovna ty silnice to odnaseji. Na jare jsem kuprikladu jel po letech Jesenice - Kamenny Privoz a byl jsem dost znechucenej, nejkvalitnejsim usekem byly kostky.
    6.9.2010 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Klasická demagogie - peníze vyplacené na úhradu julínkovného by v údržbě silnic neřešily naprosto nic. Problém středočeského kraje je především v tom, že je tam vzhledem k poloze nejvíc dálnic a rychlostních silnic i silnic první třídy.
    6.9.2010 13:09 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Problém středočeského kraje je především v tom, že je tam vzhledem k poloze nejvíc dálnic a rychlostních silnic i silnic první třídy.

    Ještě by to chtělo přepočítat na 1km silnice na jednoho obyvatele kraje, beztak mají tento poměr k jiným krajům lepší. Hlavně že tyhle pražáci ze satelitů prej vytvářej 80 procent HDP ČR :)
    6.9.2010 16:01 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nejsou takhle náhodou rychlostní silnice a dálnice pod režijí státu? Kraj má na starosti 1. třídu, u druhý a třetí už si nejsem jist, co je pod správou obcí a co kraje. Nicméně peníze na úhradu julínkovného se někde sebrat musely. Ty stovky tisíc se jen tak zčista jasna neobjeví… Odkud se ale vzaly, jsem přiznám nezkoumal, ale mám ten pocit, že třeba školy pod správou krajů patří k těm, co to tak trochu odnesly…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    6.9.2010 16:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nejde o to, kde se ty peníze vzaly, ale jestli jich je dost na to, aby měly v případě použití na údržbu silnic nějaký pozorovatelný vliv.
    7.9.2010 13:18 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    No, podle googlu se na poplatcích utopilo kolem půl miliardy a to rozhodně není zanedbatelná částka. Nemluvíme tady o stavění nových dálnic, ale o opravě rozbitých silnic druhých a třetích tříd.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    7.9.2010 17:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Dost zavádějící argumentace. Těch půl miliardy je podle všeho součet za čtrnáct krajů a tři roky proplácení. Takže na jeden kraj to vychází nějakých dvanáct milionů ročně - jenže to už tak impozantně nevypadá, že?
    7.9.2010 18:51 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Tohle ale taky. V každým kraji se vyplatilo různě velký číslo a v každým kraji se taky vydají různě velké peníze na opravy po zimě… Každopádně, zas tak malé číslo to není, i když na celozimní solení je to málo :-D Navíc, pokud mě paměť nešálí, tak ty poplatky se vyplácely rok a ne tři…

    Třeba Rath "vyplatil" na poplatcích přes 70 miliónu za rok 2009, rozpočet na dopravu měl v témže roce ca 1.5 miliardy. Čili ty poplatky jsou něco kolem 4-5 procent. Za předpokladu, že by se ty peníze jinak použily na dopravní infrastrukturu, tak by to znát určitě bylo.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    7.9.2010 19:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Čili ty poplatky jsou něco kolem 4-5 procent. Za předpokladu, že by se ty peníze jinak použily na dopravní infrastrukturu, tak by to znát určitě bylo.

    I v případě, že přijmu ten (nijak samozřejmý) předpoklad, nemyslím si, že by navýšení o pět procent mělo pozorovatelný efekt.

    6.9.2010 19:42 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Kraj spravuje druhou a třetí třídu. Vyšší stát, místní komunikace obec.
    7.9.2010 13:15 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Díky za opravu.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 11:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    to by musel bejt prejezd klopenych koleji v zarezu na silnici v kopci, aby na te silnici byl schod. pak by hrozilo utrhnuti prevodovky/olejovej vany/vejfuku/...
    Přesně takové potkávám velmi často, tady v okolí je takových snad polovina.
    ale normalni prejezd na normalni silnici?
    Hned tady v obci máme přejezd 3 kolejí za sebou a nejsou tam žádné gumové pláty, vyrovnání je skoro minimální. Maximální možná rychlost přejetí je těch 30 km/h a to nejsem žádný coural nebo posera a i tak je to síla.
    6.9.2010 13:07 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Maximální možná rychlost přejetí je těch 30 km/h a to nejsem žádný coural nebo posera a i tak je to síla.

    Tak ono záleží jak definuješ poseru, to by v tom přejezdu musely bejt patnácticentimetrový lavory větší jak kolo. I když na tom přejezdu budou mezi kolejema jen naskládaný pražce, tak se tam dá valit kilem.

    Schválně takovej přejezd vyfoť, to musí bejt nějakej polní, rozbahněnej a rozrytej od traktoru, bez asfaltu :) všechny přejezdy u nás vypadaj nějak takhle, jsou krásně rovný, v normálním autě je ani nezaregistruješ:

    Takže jsi buď fajnofka, nebo posera, nebo máš na autě v prdeli tlumiče. Nemáš náhodou nějaký votuzidlo co má místo pneumatik pěticentimetrový šlupičky?
    6.9.2010 13:18 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    to si viděl málo přejezdů :)
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 13:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Tak dej tu fotku a nemel z hladu... :-D
    6.9.2010 13:32 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    co ty víš, třeba jezděj přes koleje kde žádnej přejezd není. to bych jel asi taky těch třicet :)
    6.9.2010 13:46 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    až tama zase pojedu, tak si určitě vzpomenu to vyfotit :D a navíc to sem ještě poslat :D, můžeš se tam podívat sám poslal jsem tu gps souřadnice.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 14:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nepojedu přes půl republiky, abych viděl že kecáš :-D
    6.9.2010 16:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nebudu kvuli tobe litat k prejezdum, abys videl, ze nevis co placas :-D
    6.9.2010 16:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    OK, až příště pojedu přes Bezděčín, vyfotím tam přejezd. Zrovna minule jsem tam viděl nadšence ve Favoritu najet padesátkou, chudák se nestačil divit.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 13:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Spíš ty jsi akorát namachrovanec. Takovýhhle přejezdů je tady minimum. Ten, o kterém mluvím má kolejnice vystouplé několik cm nad okolní asfalt. Asfalt mezi kolejnicemi je vyježděný, propadlý. Rád bych tě viděl přes to jezdit kilem.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 14:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    A já bych rád viděl aspoň fotku toho tvýho přejezdu. (i když rozumim, že na kole, koloběžce, nebo na čem jezdíš, můžeš mít problém s kterymkoliv přejezdem)
    6.9.2010 16:46 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    kdyby těch několik cm bylo 15, tak neřeknu. ale jestli to je 5 tak to fakt sorry. nejsi ty ten, co i na ty stupidní příčný prahy najíždí na jedničku?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 16:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    No jestli jezdíš třicítkou přes obrubníky (to je tak těch 15 cm), tak potěš pánbůh.
    6.9.2010 18:35 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    jaký obrubníky zase??? nemáš problém s textem? kolejnice v ČR mají od paty po temeno 149 - 180 mm, to by musely bejt obnažený aspoň ze třetiny a tomu bych uvěřil někde na vlečce v hutích, kde to 20 let nikdo neudržoval a přitom se tam jezdí s těžkými auty. na veřejné komunikaci tomu nevěřím. osobně se o železnici trochu zajímám, už jsem viděl spoustu zákoutí třeba v pohraničí jak s opuštěnou dráhou tak silnicí a nikdy nikde žádnej problém s přejezdem nebyl.

    takže mý poslední slovo: jediný důvod proč brzdit před přejezdem je protože vytváří schod, normální rovnej přejezd jde přejet klidně i tim kilem. a kdo tomu nevěří je srab!
    6.9.2010 19:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Fajn, radši budu "srab", než bych si zničil auto (v lepším případě).
    6.9.2010 19:31 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    však si klidně buď, mě to neva, jen tu nemelte nesmysly jako že se všude v česku musí přes přejezdy jezit málem jedině s tankem, když to není pravda.
    7.9.2010 18:25 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    Nevím co furt řešíte, rychlost na přejezdu je přímo úměrná počtu přejetí tohoto daným řidičem. Řada přejezdů je velmi nehomogenních. Na poprvé nevíte, tak po padesát, dostanete šlupku a chvíli, na potřetí už víte jak asi, tak přes padesát a skoro bez šlupky, a po páté už víte přesně jak ho projet, tak ani nepřibržďujete, šlupka žádná protože díry přelítnete. Po desáté zrychlíte, abyste ho přelít i při případném špatném najetí či zhoršení stavu ;)
    7.9.2010 18:28 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    7.9.2010 18:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re:
    A po dvacáté a naposledy šlupka z boku, protože jel vlak…
    6.9.2010 18:04 Batyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nevim, jestli jeste je, ale na Praha - Karlovy Vary nekde v pulce v chmelové oblasti byl/je vyhlásený prejezd, trochu ve svahu. Nekterý jedinci si tam dokonce merili, kam az doskocej, a zazil jsem, ze se otácel, aby si to dal jeste jednou.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 18:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Stříbrná Fabia 3A6 97 25? :-D
    6.9.2010 19:52 Batyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    tak je tam furt? Já videl takhle ale nemcoura v audine
    6.9.2010 19:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    A nesmí se zapomínat, že když žádné světlo na přejezdu nesvítí (tj. ani červené, ani bílé), tak to neznamená, že je přechod možné bezpečně projet. Může to znamenat, že nějaký odporný hnusák ukradl měděné kabely drážní signalizace ...
    6.9.2010 01:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?

    Já měl špatně dvě odpovědi. První byla ta motorka, kterou jsem sice viděl, ale ani ve snu by mne nenapadlo, že nesmím přejet z pruhu do pruhu, ani když mne vozidlo, které v něm je, pustí. Druhá bylo to předjetí kamionu připojovacím pruhem.

    Za dost nešťastnou považuji hlavně otázku s předjížděním v křižovatce. Sice je dobré vědět, že se to za určitých okolností smí (na hlavní nebo na zelenou, nikdo neodbočuje vlevo), jenže ne proto, že by bylo rozumné to udělat, ale hlavně proto, aby člověk věděl, že se má při odbočování z vedlejší doprava na hlavní dívat i vpravo. Ani alkoholová show nevyzněla moc výchovně, protože nejméně chyb se řidič dopustil s jedním promile a jen málokdo asi zaregistroval upozornění, že pro jistotu pojede jen třicítkou.

    Za extrémně nešťastné považuji technické provedení. Pořad jsem si pouštěl z DVB-T na kvalitní 32" LCD obrazovce a i tak byla řada otázek dost jasnovidných - malá červená tečka místo stopky (a nečitelná dodatková tabulka), nezřetelný černý čtvereček, ze kterého se posléze vyklubal protijedoucí kamion, a u poslední otázky jasně svítící kontrolka mlhovek (klíč byl uvědomit si, že kdyby opravdu svítila, musela by podle předpisů svítit zeleně a ne bíle; navíc kdybych poslední týden nestrávil pročítáním příručky k Focusu, nejspíš bych stejně nevěděl, kde ji hledat :-) ). Sledovat to na menší CRT obrazovce, neměl bych u poloviny otázek nejmenší šanci.

    A konečně, jak už padlo v blogpostu, znalost předpisů a skutečné chování v provozu jsou dvě zcela rozdílné věci. Ne nadarmo nejlépe dopadli začínající řidiči (kteří si předpisy ještě pamatují) a řidiči kamionů (kteří chodí na povinná přezkoušení), což jsou zrovna dvě skupiny, z jejichž kousků jde v praxi strach skoro nejvíc.

    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 01:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    svítící kontrolka mlhovek - musela by podle předpisů svítit zeleně
    Co to je za blbost? :-D
    řidiči kamionů...blablabla...z jejichž kousků jde v praxi strach skoro nejvíc.
    Tak těch se zas já pro změnu nebojim vůbec.
    6.9.2010 01:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Hm, tak zdá se, že barvy kontrolek už opravdu předepsány nejsou, tak tím hůř. Co se kamionů týká, tak s nimi mám velmi špatné zkušenosti. Většinou je to jen otravné (rekord je šest kamionových dvojbloků na 33 kilometrech dálnice), ale někdy jsou skutečně nebezpeční (nedodržování bezpečné vzdálenosti nebo vybočení do levého pruhu bez ohledu na to, kdo jede za nimi nebo dokonce vedle nich).
    pavlix avatar 6.9.2010 02:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Tak to jsem zatím viděl spíš u autobusů ve městě :). Ideálně ze zastávky, kdy by teoreticky měli mít přednost, ale zapomenou zablikat a nenapadne je se podívat.

    Samozřejmě několik málo případů oproti mnoha, kdy jezdí dobře, ale člověk si to zapamatuje :D, zvlášť ze sedadla spolujezdce vedle méně zkušeného řidiče :) (který to nakonec instinktivně v pohodě zvládne, žejo).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2010 12:48 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Jednou jsem zažil na okresce 3 kamiony za sebou a nenechali mezi sebou místo, aby se předjíždějící mohli zařadit (no, nechali tam místo tak na zaparkování). Naštěstí na jediné vhodné rovince byl protisměr čistý, tak jsem je dal. Autíčko řvalo víc, než obvykle, ale zvládlo to.
    6.9.2010 08:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Za extrémně nešťastné považuji technické provedení. Pořad jsem si pouštěl z DVB-T na kvalitní 32" LCD obrazovce a i tak byla řada otázek dost jasnovidných
    Jo, grafika je evidentně dělána pro sledování na monitoru počítače zblízka (a to ještě blbě, namísto poměrně jasně vnímatelných kontrolek ve skutečném autě blibkátko zanikající v okolním grafickém šumu). Proto možná vítězství těch mladých řidičů (zvyklých na počítačové animace). "Odborníci" si jaksi neuvědomili, že z dálky má zrak úplně jinak nastavené priority. Palubku auta taky nesledujete ze 2 nebo 3 metrů... Ale zase určitě slavili úspěch "profesionální" řešitelé testů, kteří už z povahy otázky tuší průhledný chyták a pak sledují ty správné detaily. Jak by se tihle zachovali v konkrétní situaci na silnici, to vědí jen autoři pořadu...

    Ani alkoholová show nevyzněla moc výchovně, protože nejméně chyb se řidič dopustil s jedním promile
    Neskutečně blbě natočeno. Efekt působil opravdu spíš opačně než bylo zamýšleno. Nejlepší byl ten evidentně z míry vyvedený instruktor bezpečné jízdy... Kdysi jsem viděl dobře zpracovaný výchovný klip (ne naší televize), ale tam se jednak jezdilo ve dne a průjezdy překážkami se promítaly přes sebe, aby bylo jasně vidět, jak reaguje střízlivý a jak opilý řidič.

    Myslím, že tenhle pořad se přizpůsobil svým amatérským provedením úrovni na našich silnicích. Asi záměrně ;-)
    6.9.2010 18:02 Batyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Neskutečně blbě natočeno

    Jediný správný autor pro CT pro vsechny porady vseho druhu - terapeut Jílek :-). Skoda, ze je tak skromný. Jinak by to urcite taky vzal.
    6.9.2010 18:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    namísto poměrně jasně vnímatelných kontrolek ve skutečném autě blibkátko zanikající v okolním grafickém šumu

    No, on Focus moc výrazné kontrolky blinkrů nemá ani v reálu, tedy přinejmenším srovnám-li to s Escortem, kterým jsem jezdil doteď; totéž se dá říct i o akustické signalizaci.

    6.9.2010 09:00 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Já měl špatně dvě odpovědi. První byla ta motorka, kterou jsem sice viděl, ale ani ve snu by mne nenapadlo, že nesmím přejet z pruhu do pruhu, ani když mne vozidlo, které v něm je, pustí. Druhá bylo to předjetí kamionu připojovacím pruhem.

    Sice jsem porad nevidel, nicmene pokud te motorka (opravdu) pousti, tak proc bys nemohl prejet z pruhu do pruhu? Predpisy znaji pojem "vzdani se prednosti v jizde". Dokonce inspektor, ktery nam delal v praci skoleni ridicu kvuli nemu pry pripravil jednoho sileneho ridice nakladaku o papiry.

    Jinak pokud jde o tu dalnici, jsou podle me ty predpisy na hlavu. Co je vetsim rizikem? Auto, ktere prejede plnou caru a zaradi se bezpecne z odstavneho pruhu a nebo auto, ktere musi v pripojovacim pruhu zastavit a z nulove rychlosti nasledne prejizdi do pruhu, kde auta jedou 130?

    6.9.2010 13:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Sice jsem porad nevidel, nicmene pokud te motorka (opravdu) pousti, tak proc bys nemohl prejet z pruhu do pruhu?

    Tak to také nevím. Odpověděl jsem, že mohu přejet do levého pruhu, pokud mne vozidlo, které tam jede, pustí, ale jako správná byla v pořadu označena odpověď "ne, nesmím".

    U toho najíždění na dálnici s připojovacím pruhem to bylo naopak - po zkušenosti s předchozími otázkami jsem pro jistotu odpověděl, že kamion předjet nesmím, a správná odpověď byla že ano.

    7.9.2010 18:37 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Na internetu je u dané otázky "mohu, pokud mne řidič auta jedoucí v daném pruhu pustí", ale protože tam žádné auto není, tak je správná odpověď "ne, nemohu, zavazí tam nějaká poděl... motorka"..
    7.9.2010 18:42 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Lol, tak to jsem úplně přehlíd :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    7.9.2010 19:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Měl jsem pocit, že tam bylo "vozidla". Ale i kdyby ne, pokud měl smysl otázky opravdu spočívat v chytáku, jestli si během těch pár sekund (po které jsou vidět obrázek i odpovědi) uvědomíte, že tam je motorka a v odpovědi je napsané auto, je to od autorů ještě větší ubohost, než jsem si původně myslel.
    6.9.2010 08:25 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    No já jsem měl blbě to předjíždění v křižovatce a nájezd na dálnici. V obou případech mi to přijde jako prasárna, i když legální.
    1) Jedu lesem ke křižovatce, nikdo nemá šipku, šlápnu na to a děda si 10m před křižovatkou vzpomene, že odbočuje, za ním další dobračisko, pokud mám dobré brzdy tak se v oblaku spálené gumy nebo za hlasitého dunění ABS cpu zpátky doprava. Celej nakřivo ...
    2) najíždím na dálnici, vlevo kamion, prošlápnu plyn, kamionář zrovna zjistil že potřebuje jet trošku rychleji, takže se před něj už nevejdu, takže buď jedu přes plnou (=přestupek) nebo brzdím jako debil. Řešení 1 není tak špatné, ale stejně mi přijde lepší se normálně zařadit a pak pokračovat předjížděním kamionu. A to nehovořím o osobáku, kde zmrd nesnese být předjížděn vozidlem značky **** .
    6.9.2010 09:10 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    No, IMHO pointa 1) je primárně předjetí odbočujících doprava, pointa 2) je pak kombinace kamion a souběžná jízda. Těžko se budeš cpát před někoho, kdo jede 130, ale kamion, kterej má na kapotě, že nesmí jet víc než 100, nebude až tak těžký "předjet" včas. Mimochodem, z autoškoly si situaci 2) nepamatuju…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 09:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    najíždím na dálnici, vlevo kamion, prošlápnu plyn, kamionář zrovna zjistil že potřebuje jet trošku rychleji, takže se před něj už nevejdu
    Wartburg nebo Velorex? :-D Vrchní prchni! :-D
    6.9.2010 15:03 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nestačí prošlápnout plyn, je potřeba mít taky dobře zařazeno. Dá se zařadit i se žigulem, co má psané zrychlení 0-100km/h za 17 sec. Jen se člověk nesmí bát toho kraválu na dvojku a trojku, no.
    6.9.2010 09:01 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nejenže, se nedodržuje 30tka na přejezdu bez bílého světla (navíc ještě 50 před přejezdem), ale lidi ani neví o tom, že na každém přejezdu se musí podívat doprava a doleva. Ještě štěstí, že policie na přejezdech většinou neměří, jinak by to byly dost mastné pokuty (porušení o víc jak 20 km v obci).

    Jinak k přejezdům - pokud chcete vyzkoušet zlomenou nápravu, tak tady máte možnost.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    6.9.2010 13:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    ale lidi ani neví o tom, že na každém přejezdu se musí podívat doprava a doleva

    Nebo naopak vědí, že u poloviny přejezdů je to stejně k ničemu, protože tam kvůli křoví nebo budovám (a ostrému úhlu křížení) není nic vidět.

    6.9.2010 13:48 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    To je sice pravda, ale dělat se to musí.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2010 13:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nejlepší je, když jde o nechráněný přejezd s minimálním výhledem a jako bonus je to umístěné v kopci.
    6.9.2010 13:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Nejradši mám křížení v ostrém úhlu s pásem křoví nebo stromů podél trati. To bych se podíval rád, ale dokud nemám půl auta na kolejích, stejně nic neuvidím.
    6.9.2010 19:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Znám přejezd, kde jsou nejen okolo trati šípkové keře a dál celkem hustý les, ale ještě je z jedné strany trať do oblouku. A jezdí tudy rychlíky. Pokud by na takovémto přejezdu nefungovala signalizace, tak by jediná použitelná metoda, jak zkontrolovat prijíždéjící vlak ze strany zatáčky, byla ta westernová - přiložit ucho na kolejnici na naslouchat :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.9.2010 15:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Znám železniční přejezd,

    kde nejhlubší je les,

    tam rostou keře šípkové

    a vůkol rudý vřes.
    6.9.2010 15:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Ono taky ve skutečnosti v zákoně není, že se mají rozhlédnout doleva a doprava, ale že se mají přesvědčit, zda nepřijíždí vlak. Což neznamená jenom se dívat, ale třeba také poslouchat. Proto třeba před přejezdem, kde nefunguje/není zabezpečovací zařízení, vlak houká.
    6.9.2010 09:51 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Moc nechapu proc je v Cecach hromada znacek, ktere jen tak mimochodem snizuji rychlost, treba zavory nebo zacatek obce.
    6.9.2010 10:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    Závory rychlost nesnižují, snižuje ji železniční přejezd. A ta snížená rychlost by teoreticky ani nemusela v zákoně být, protože pokud na přejezdu nebliká bílá, musíte se vždy přesvědčit, že nejede vlak – což budete asi těžko dělat v devadesáti.
    gtz avatar 7.9.2010 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autoškola národa – co z toho?
    No mně se před pár lety stalo v Brně, že jsem jel do kopce v levém pruhu a druhý řidič v pravém pruhu se začal zrovna otáčet. Nevím kam se chtěl otáčet, ale otočil se a ohromná rána, promáčklé dveře a zadní blatník. Ptal jsem se ho co proboha dělal a on mi odpověděl, že si vzpomněl, že chtěl jet jinam. Další hodinu jsem čekal na příslušníka, který to jen sepsal a bylo hotovo. Někdy některé řidiče opravdu nechápu. Spíše mne trápí ti řidiči s Audi apod., kdy se kolikrát stalo, že takový debil žačně předjíždět celou kolonu (přes dvě plné čáry )a najednou se nemá kam zařadit. No a tak se tlačí doprava mezi auta.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.