Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
workspace "MyWorkspace" configurations { "Debug", "Release" } project "MyProject" kind "ConsoleApp" language "C++" files { "**.h", "**.cpp" } filter { "configurations:Debug" } defines { "DEBUG" } symbols "On" filter { "configurations:Release" } defines { "NDEBUG" } optimize "On"(prevzato z https://premake.github.io/docs/What-Is-Premake )
Voni fakt RedHataci/Suseaci/atd. jeste nepresli na Lua? Vzdyt Lua je tam snad uz dvacet let, nativne, bezproblemova (tzn. zpetna kompatibilita je plne garantovana!). Staci, aby se na ni prestali vsichni divat skrze prsty a proste ji nepouzivali jako nahrazku maker ale jako nahrazku uplne celeho SPECu.Díky, až doposud jsem o této možnosti nikdy neslyšel! Možná se na to někdy příště podívám - lua je fajn, ale nějak mám podezření že je to v principu pořád specfile. Jinak samozřejmě existují i tooly které dokáží rpm vytvořit přímo, ze souborů (například https://github.com/jordansissel/fpm). Jasně, pořád to není deb, ale alespoň to není plnohodnotný kosmický horor.
ja to pouzival kdyz se to menilo z mandraku na mandrivu a zanechalo to ve me dozivotni nechut k rpm a distrum na nem zalozenejm...
mandrake se to nejmenuje skoro 20 letTo vis, uz nejsem nejmladsi a nektere novinky mi unikaji.
nechut k rpmAno, presne tak. S mandrake jsem pred lety experimentoval, chvili jsem jej i pouzival, ale nebylo to k tomu. Debian je debian.
ttttsss vtvý patičce vidim napsaný 'In 'pacman -Syu' we trust!' :P :P :D ;D
Tiskni Sdílej: