abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2162 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    Max avatar 6.2.2010 23:29 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    je udělána klasicky textovými soubory a ne nějakými symlinkovými farmami

    Tak pozor, debian to má podle mně náhodou parádně udělaný. Je to velmi přehledné a jednoduché ;-). Na nějaké tisícové webhostingy to sice není (přecijen, načítat při spouštění tisíce souborů není úplně košér, ale kdo ví, odzkoušené to nemám :) ), ale do pár stovek je to ok věc ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 6.2.2010 23:30 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Jinak ti samozřejmě nic nebrání v tom, si to přenastavit a všechno házet do jednoho konfiguračního souboru ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.2.2010 14:13 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Já si myslím, že Arch se stává populářním, protože je jednoduchý...

    Porovnjete jenom například strukturu deb, rpm, pkg.tar.gz. Navíc tu máme AUR... Obecně velkou nevýhodu v linuxových systémech vidím v obtížnosti instalace softwaru... Díky AUR jsem kompiloval programy jenom nekolikrát... Navíc díky tomu že Arch nedělí balíčky jsem s kompilací daleko úspěšnější než v ubuntu...

    Jsem mimořádně obtížný případ
    Max avatar 7.2.2010 14:27 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Já používám arch již několik let. Vím co umí a co ne. Jen jsem narážel na autorovu narážku na debianí způsob konfigurace apache ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.2.2010 15:03 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Promiňte, to nemělo být reakce na Vás, ale další komentář... :-D
    Jsem mimořádně obtížný případ
    belisarivs avatar 7.2.2010 07:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Osobne nechapu clanky o distribucnim turismu a o nadseni z noveho, ktere beztak vystrida vystrizliveni (zpravidla cim vetsi nadseni, tim vetsi vystrizliveni).

    Mne je putna, co mam za distro. Znam Opensuse, Debian a Ubuntu, a i ten Arch jsem taky zkousel.

    Proste normalni distribuce slouzici k instalaci a pouziti aplikaci, ktere jsou to podstatne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    8.2.2010 09:00 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    no pokud znáš, musel jsi se nějak naučit., ne? :-). nebo jinak - mě osobně to třeba hrozně baví.. zkoušet nové a nové obskurní distribuce.. co na tom, že normálně stejně jedu na debian/ubuntu/? .. nečekám nahrazení stávajícího stabilního systému (většinou), ale nějakou tu legraci/zábavu..
    7.2.2010 07:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch

    Já jedu na Archlinuxu už asi 4 měsíce a zatím naprostá spokojenost. :-)

    Shadow avatar 7.2.2010 11:28 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Já používám Arch Linux již několik let, výraz "naprostá spokojenost" použít nemohu, i když drtivá většina problémů, na které jsem narazil, je způsobena upstreamem. Mohu ale říci to, že jsem nenašel distribuci, která by mi vyhovovala více.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    kotyz avatar 7.2.2010 13:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    tak pod to se muzu podepsat ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Max avatar 7.2.2010 14:12 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    +1
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Vykook avatar 7.2.2010 15:43 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    +1
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    7.2.2010 08:49 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    já 5 let a taky jsem naprosto spokojený!
    otula avatar 7.2.2010 18:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Skoro bych dal +1, ale musím to upravit: Já pátý rok a taky jsem naprosto spokojený! :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Limoto avatar 7.2.2010 18:51 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Já teda po 3,5 letech naprosto spokojenej nejsem, ale Arch mi vyhovuje nejvíc a cokoliv ostatního je až daleko za ním :-)
    otula avatar 7.2.2010 19:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Tak to bych si dovolil upřesnit, s čím že to vlastně jsem naprosto spokojený: s jeho filozofií, nebo jak to nazvat :-) V praxi problémy jsou (řekl bych, že jich i přibývá), ale to už není problém samotného Archu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.2.2010 08:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    # Čistota - v systému není žádný nadbytečný balast typu Mono.
    Zato je tam balast úplně jiného typu: balíčky nejsou rozděleny na -client, -server, -libs, -devel, atd. Chcete LDAP knihovny? Nasere se tam i server. Pro tvorbu malých dister přímo zabiják.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    stanger avatar 7.2.2010 09:01 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Osobně si myslím, že tohle je naopak jedna z nejvetších předností pro běžný desktop nebo server. Že to může vadit u nějakých zařízení s malou pamětí souhlasím.
    7.2.2010 09:16 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    ale prd...muzete si velmi jednoduse upravit pkgbuild, aby zabalil do konecneho balicku jen to co chcete
    btw. http://www.archlinux.org/packages/core/i686/libldap/ (imo tohle jsou jen knihovny, zadny server se nikam nesere...ale mozna se pletu, o ldap v podstate nic nevim)
    7.2.2010 09:52 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Build si můžete upravit v každé distribuci. Tady se bavíme o tom, co se cpe do systému "od výroby". S ldap jsem se asi moc netrefil, ale to nemění nic na tom, že zatímco u jiných dister s binárními balíky je separace povinná, tak tady je spíše volitelná a něco jako devel balíky prakticky neexistuje. A to platí i pro ten ldap. Když se podíváte, tak archův libldap má cca 670 kB, zatímco např. fedora má jen 230.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Limoto avatar 7.2.2010 09:44 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Naštěstí nejsou
    7.2.2010 09:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Nebudu se hádat, jestli to je dobře nebo špatně, uvedl jsem to pouze jako fakt.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    kotyz avatar 7.2.2010 11:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    ja to beru jako vyhodu
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    7.2.2010 11:26 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    +1

    Tohle mě vždycky štvalo, když jsem si chtěl/potřeboval třeba něco zkompilovat (na rodiném Ubuntu) a knihovny v systému byly, ale configure tvrdil, že nejsou. Je fakt, že se tím ušetří místo, ale na oplátku ztracím čas hledáním balíků všech možných i nemožných postfixů, abych konečně udělal to co chci. Anebo jsem akorát zhýčkaný jednoduchostí Slackware...
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    belisarivs avatar 7.2.2010 16:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Osobne davam prednost moznosti vyberu, nez aby mi system natvrdo nainstaloval to, co nepotrebuji. Od toho mam Windows.

    Pokud dev balicek chci, nemam problem jej nainstalovat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    stanger avatar 7.2.2010 17:20 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Zas na druhou stranu jsou balicky Debianu kompilovany s podporou kdeceho a tim se to minimalne vyrovna. :)
    7.2.2010 21:26 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Což je bohužel v archu taky tak.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    stanger avatar 7.2.2010 21:40 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Pokud se podivam na nekolik vzorovych baliku v cele s OOo, baliky KDE a GNOME, tak ma Arch v tomhle ohledu nad Debianem navrch.
    8.2.2010 19:13 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Nemám takové zkušenosti. Asi mluvíte o jiném archu než mám na mysli já.
    8.2.2010 19:35 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Mluvím o tom archu, který instaluje mysql kvůli KDE...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Marek Bernát avatar 8.2.2010 21:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch

    To je, ale zrejme v každej distribúcii s binárnymi balíčkami to nemôže byť inak, takže nemá moc zmysel sa o tom baviť :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    8.2.2010 10:24 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Tohle je treba naprosto odmitnou a to razne. Upstream nevytvari zadne projekty nas_projekt-lib, nas_projekt-devel... Dalsi vyvojari,ktery takovy projekt pouzivaji, uplne logicky taky ne, ti pouzivaji ten puvodni projekt jako celek. Rozbalickovanim jednoho projektu pak vznika totalni chaos, kdy typicky debianista kompiluje program tak, ze hleda v aptu dependency-* a misto jednoho baliku instaluje tri a vice. A to jeste musi mit stesti, aby to vsechno trefil... Dependency Hell.

    Ano, muze to mit i nejake vyhody. Popravde je ale treba rict, ze Debian typicky rozbalickuje na hlavni balik, ktery ma rekneme 10 MB a dalsich X-baliku, ktere maji par kilobajtu. Stoji to za to?

    Neplati pro projekty jako zminovany ldap, kde oddeleni existuje uz v upstreamu. Jako nez neco napises, mohl by ses poinformovat. Srovnej: http://www.archlinux.org/packages/core/i686/libldap/ a http://www.archlinux.org/packages/extra/i686/openldap/ - takze ne, nemas pravdu.
    8.2.2010 11:58 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Tohle je treba naprosto odmitnou a to razne. Upstream nevytvari zadne projekty nas_projekt-lib, nas_projekt-devel...

    Upstream nevytváří balíky, ani instalátor, ani další věci. Obvykle také dodává pouze zdrojáky (v některých případech ani ne tarball, ale přístupem do verzovacího systému).

    Je věc distribuce a distributorů, jak s tím naloží, aby vznikl instalovatelný produkt. Pokud se distribuce XYZ rozhodne, že glibc bude zabaleno v balíku ferdamravenec, tak je to čistě jejich věc.

    Takže bych se stranil nějakých "rázných" reakcí.
    Dalsi vyvojari,ktery takovy projekt pouzivaji, uplne logicky taky ne, ti pouzivaji ten puvodni projekt jako celek.
    Není pravda. Normální vývojáři fungují na normálních distrech a pokud jejich distro má devel balíčky tak mají devel balíčky.
    Dependency Hell.
    Tohle má mít na starosti program na správu balíčků.
    Popravde je ale treba rict, ze Debian typicky rozbalickuje na hlavni balik, ktery ma rekneme 10 MB a dalsich X-baliku, ktere maji par kilobajtu. Stoji to za to?

    To je nesmysl - podívejte se třeba na příklad výše. A jestli to někomu stojí za to, je opět jeho věc.
    Jako nez neco napises, mohl by ses poinformovat.

    Jistě. Jsem rudý studem.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    9.2.2010 17:45 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Nechci se hádat ani to nějak hrotit. Mě prostě cesta, kterou se vydal Debian nevyhovuje. Jestli tobě jo, pak OK, ale ventilovat svoji lásku k Debianu na zápisku k jinému distru s jiným přístupem a ještě to nepravdivě dokumentovat, sorry, nemáš za to moje sympatie.

    ~ Balíky jsou překvapivě zkompilované zdrojáky ;-)

    ~ Dependency Hell myšleno ve vztahu ke kompilaci vlastních balíků, v balíčkovacím systému by to opravdu nemělo vadit.

    ~ Vývojáři sice používají "normální distribuce", ale ještě jsem se nesetkal s programem, který by tě informoval v README, které konkrétní balíky budeš potřebovat na SuSE, které na Debianu, které v Ubuntu, které ve Fedoře...

    ~ Tím příkladem myslíš ldap? Hmm, ale tam jsi celkem zbytečně a neprávem osočil distro, které asi moc neznáš.
    7.2.2010 11:13 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Fascinuje mě jak všichni pějí ódy na Arch (nic proti, je to dobré distro) ale skoro nikdo nezkusí Slackware. Výrazný rozdíl vidím akorát v rolling updatech a v asi větší komunitě, tedy více balíků v repositářích. Říká se, že co není v Debianu neexistuje a co není ve Slackware, nepotřebuješ. Víme? :~) A když jo, je tu SlackBuild.

    Tohle ber jenom jako malé rýpnutí, jinak samozřejmě přeju spokojenost a světlé zítřky s Archem.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 11:28 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch

    To je kvôli tomu, že jak raz niekto skúsi Arch, tak obvykle už nemusí skúšať nič iné :-) Rovnako to možno funguje aj so Slackware, ale ten tu má príliš malú reklamu :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    7.2.2010 12:09 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Slackware jsem používal dva roky před tím než jsem objevil Archlinux. Rozdíl taky vidím jen v balíčkovacím systému. Ten z Archlinuxu dělá distro vhodné na desktop, zatímco Slackware je díky své konzervativitě zase vhodný na server. Jinak jsou oba hodně jeté BSD, což je samozřejmě dobře :-)
    Shadow avatar 7.2.2010 16:08 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Ke Slackwaru jsem nikdy nepřičichnul, resp. nikdy jsem se nezdržel tak dlouho, abych se s ním naučil "žít". Ideální by bylo, kdybych měl nějakou jednoduchou dokumentaci, která by mi styl práce se Slackwarem (hlavně package management, upgrade distribuce, apod.) přiblížila (něco jako "Rychlokurz Slackwaru pro uživatele Arch Linuxu či Debianu").

    Arch má Arch Wiki, která se za poslední roky podstatně rozšířila, a myslím, že pomalu začíná konkurovat Gentoo Wiki, kterou jsem hojně využíval, ač jsem nikdy Gentoo nepoužíval, Slack Wiki mi v porovnání s tím přišla velmi chudá (což by nevadilo, kdyby pokrývala pro mne podstatná témata). Samozřejmě nepopírám, že jsem možná jenom špatně hledal.

    No, asi bych všechno potřebné nakonec vygooglil, popřípadě na to experimentováním přišel, ale ztratil bych u toho spoustu času, kterého se mi teď moc nedostává. Nejhorší je, že teprve pak bych vlastně zjistil, jestli mi Slack vyhovuje, nebo ne. A vzhledem k absenci rolling release a nejasnostem v package managementu a upgradech distribuce je dost dobře možné, že bych na konec po tom všem zjistil, že Slack to pravé distro pro mne přeci jen není.

    Nevím, máte-li tipy na nějakou (pokud možno co nejaktuálnější) dokumentaci výše uvedeného charakteru, rád se na ni podívám.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Vykook avatar 7.2.2010 18:33 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Ja ze Slackware presel(skrz Gentoo a FreeBSD) na Archa. Subjektivne koukam na Archlinux jako na Slackware s pridanym Pacmanem a Pacman za to sakra stoji! :) Je to uz docela dlouho co jsem u Slacka nesedel, mozna neco zmenilo, takze prosim nekamenovat ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    8.2.2010 16:33 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Co se týče balíkovacího systému tak je všechno při starém, tedy neexistuje :-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Vykook avatar 8.2.2010 17:00 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Ja si to myslel ;-) Ja pouzival Swaret s tim to docela uz slo... Kazdopadne byl pro me Slack dobrou skolou, pred tim sem pouzival Mandrake a v nem jsem se skoro nic nenaucil ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    8.2.2010 10:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Já Slackware dříve (už mnoho let zpátky) používal a nyní již mnoho let spokojeně používám Arch. Slackware je mrtvý, distro bez pořádného balíčkovacího systému dokonale zvládajícího závislosti (nadstavby typu Slapt-get nebo Swaret rozhodně za plnohodnotné nepovažuji) je pro mě dnes již prakticky nepoužitelné.

    A co se týče buildování balíčků, tak PKGBUILDy z Archu spolu s AURem jsou nepřekonatelné, tomu se žádná jiná distribuce nevyrovná (nevím o žádné jiné distribuci, která by měla tak pohodlnou a přehlednou centralizovanou uživatelskou databázi PKGBUILDů kam může přispívat naprosto _kdokoliv_ - to je třeba jedna z věcí, která mi chyběla na Gentoo, které jsem taktéž pár let používal).

    No a další věc jsou rolling updates - Slackware má sice větev current, ale i ta je oproti Archu dost neaktuální (alespoň v době kdy jsem Slackware používal byla).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    8.2.2010 16:30 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Tak jistě, jde o priority. Já osobně zase považuju absenci balíčkového systému za výhodu, a zrovna zmíněný slapt-get mi vyhovuje. Tedy jako nástroj. Někdy žasnu jaké závislosti jsou schopni balíkáři na slacky.eu vymyslet (třeba MySQL a PostgreSQL v případě Lyxu) a radši si vyrobím balík ze SlackBuildu (na což taky existuje hezká utilita pro práci s repositáři). Teď zrovna zkouším Slackroll, což má být chytřejší balíkovací nástroj, který pracuje s "čistými", tedy oficiálními, repositáři a zbytek balíků si spravuj jak chceš (třeba slapt-get) a Slackroll si jich nevšímá. Každopádně that's not bug, that's feature. Všechny tyhle balíkovací nadstavby jsou jenom způsob jak to trochu zjednodušit, ale v podstatě se závislostmi nepočítá.

    S tvrzením, že Slackware je mrtvý nesouhlasím. Pořád je to nejstarší aktivně (i když to podle tempa vývoje nevypadá) vyvíjená distribuce. To, že se vlastně vůbec nemění a akorát aktualizuje balíky je prostě fakt.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    8.2.2010 01:13 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    <rejp>

    Arch Linux (resp. pacman) bohužel pořád nepodporuje podepisování balíčků. Snad jediný distro kterýmu chybí tahle fičura.

    Hodně štěstí až někdo kompromituje zrcadlo ze kterého updatujete nebo budete obětí MIM útoku.

    </rejp>

    p.s. Já vás varoval ;-)

    Limoto avatar 8.2.2010 16:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Taky někdo může zkompromitovat mirror upstreamu, odkud se berou zdrojáky, že?
    9.2.2010 00:46 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Dnes odpoledne jsem smazal Ubuntu a zůstávám jen na Archu.

    Hned večer jsem dostal potvrzení, že je tento krok správný: dva bugy, co jsem včera nahlásil, byly již dnes přiděleny a jeden dokonce hned uzavřen a vydán nový release. Tohle se mi na Ubuntu nikdy nestalo, tam některé bugy hnijou klidně roky.

    A opravdu super je ABS a celý balíčkovací systém. Během půl hodiny jsem se naučil, jak tvořit vlastní balíky a hned jsem vydal balík git-daemon, který mi na Archu chyběl.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Limoto avatar 9.2.2010 17:15 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkouším Arch
    Aktualizuj si profil ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.