abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Život s Huawei Mobile Services

    3.7.2022 20:56 | Přečteno: 2236× | poslední úprava: 3.7.2022 21:13

    Dlhšiu dobu používam prístroje značky Huawei a vyhovujú mi - preto aj po odstránení Google služieb som pokračoval v užívaní. A keďže pre mnoho ľudí je nepredstaviteľné aby telefón (s Androidom, eplisti určite majú svoj názor) nemal služby od Google, primárne prístup k aplikáciám, je tu môj pohľad.

    Aktuálne mám prístroj Huawei Nova 9 SE - krátko k telefónu - je to zástupca dajme tomu nižšej strednej triedy, takže veci ako 90+ Hz displej, turbomegahypernabíjanie a tak tam sú. Nie je tam 5G, vraj existuje aj varianta práve s 5G ale ako to funguje keď Huawei nemá prístup k čipsetom s touto technológiou, to mi je záhadou. Pre mňa v aktuálnom telefóne 5G je ešte irelevantná vec a pri rýchlosti akou telefóny obmieňam to určite s LTE doklepem. Inak 8 gigáčikov RAM, 128 gigové úložisko (klasických asi 108 ostáva pre užívateľa) a obrovská placka. Bohužiaľ, kompaktné telefóny v tejto kategórii nie sú a nebudú, posledný zástupca ktorého si pamätám bol Samsung A40 ("kompaktných" 6 palcov). Nebudem rozpisovať všetko, na bežné úlohy je to jednoducho telefón ktorý sa nezadýcha a bude tomu tak aj o dva roky (a nie, Android nespomaľuje, to sú zlé reči šírené sektou jabĺčkárov).

    Tak, úvodný pokec máme za sebou, ako je to teda so softvérom? Je to Android, logicky, aktuálne vo verzii 11. 12-ku nehľadajte ešte nejakú dobu. Totiž, ak tomu všetkému okolo telefónov Huawei rozumiem správne, šikmoočká už to nehrajú veľmi na verziu Androidu ale na svoj EMUI / Harmony OS. Zase, ak tomu správne rozumiem, EMUI 12 (mimo Čínu) = Harmony OS 2 (v Číne). EMUI je názov prostredia ktoré má Huawei v telefónoch, od "stock" Androidu sa líši dosť. Príklad: viete ako keď štartujete telefón v továrnom nastavení (alebo nový), tak ako prvý krok je výber jazyka a vždy je to také menu so zoznamom jazykov, obvykle keď je tam SIM tak sa zvolí predvolene jazyk krajiny odkiaľ je tá SIM. Tak ešte aj takáto blbosť ktorú vidíte 1-2x za život telefónu je prispôsobená a jazyky sú v takých "bublinkách" (robim som továrko pre úcely blogu, aby som na nič nezabudol :-D ). Nie som eplista ale čo som videl okolo, tak dosť inšpirované ajoesom. No ale čo vlastne môže byť dnes úplne unikátne? Video za 100 slov: https://www.youtube.com/watch?v=Epc59TYnOnY

    V telefóne nie je nič googlacke. Samozrejme, disclaimer - nie som idiot a je mi jasné že Googlu neuniknem - trackery, fonty na webových stránkach - toto všetko stále prezradí dosť. Ale nikam sa neprihlasujete, nie je tam obchod, gmail, mapy, jednoducho nič. Dá sa to tam dostať, o tom pozdejšie (a s akým výsledkom). Huawei tu hrá na svoje služby, podobne ako Apple (a čiastočne aj iní výrobcovia, ktorí ale stále majú aj Google služby, pretože chcú prístup k obchodu).

    Obchod teda je Huawei. Nie je tam všetko. Alebo, možno oprava - z pohľadu stredoeurópskeho užívateľa - nie je tam takmer nič. Dobrá (pre väčšinového užívateľa) správa je, že vyhľadávatko v aplikačnom obchode je schopné nájsť aj veci ako Instagram a podobne. Dokonca to potom aj upozorňuje na aktualizácie - nemám úplne odmerané či je to hneď alebo s nejakým odstupom, práve ale v prípade Instagramu a WhastApp (áno áno - viem - ušiel som Googlu a Meta o mne vie všetko, to som teda vyhral) môžem potvrdiť bezproblémovú funkčnosť. Ak niečo chýba a naozaj sa neviete bez toho zaobísť - Aurora Store. Je to prístup k Google Play store kde anonymne stiahnete všetko čo tam je - samozrejme neplatené aplikácie. V minulosti som to nejako kombinoval aj s "emuláciou" Goole Mobile Services (microG sa to tuším volalo), ale v poslednej dobe ani to nie, postupne som prešiel na aplikácie ktoré sa zaobídu bez toho. Tú emuláciu som využíval snáď len na Google Drive a Mapy, než som prešiel inam. Logicky, Aurora Store je aplikácia tretej strany, takže používajte rozum a veci ako bankové aplikácie inštalujte z rozmyslom. Bájdvéj, nejaké tie bankové aplikácie sú aj natívne v App Gallery (KB, ...), ale nemyslím že pri aktuálnom ústupe Huawei z európskeho trhu sa budú banky trhať o to aby tam svoju aaplikáciu dali. Čo sa mobilných platieb týka, je tam možnosť, ale je to aplikácia tretej strany (teda nie od Huawei) a napriek tomu že som nenašiel nič proti, nepoužívam to. Možno len lenivosť, nepoužíval som ani Google Play v dobe keď to ešte pre mňa bola možnosť. Logicky, záverom - f-droid, používajte čo je tam a budete v pohode :-D hashtag životbezgooglu

    Krátka odbočka - na českom trhu je partnerom Huawei Seznam, takže Prehliadač (tak sa volá browser) používa ako default vyhľadávač práve Seznam. Asi nemusím pripomínať aké "LOL" výsledky to podáva.

    Ostatné služby. Mapy sú (a vlastne, veľa vecí sa tak volá) Petal. Boli strašné, sú menej strašné. Alebo inak, podrobnejšie. Ako navigácia sú (pre mňa, nie som profesionálny šofér) použiteľné dobre (koniec koncov, môžete si skúsiť, dajú sa nainštalovať aj z Google Play). Ako aplikácia ktorá Vám poradí kam sa ísť najesť - no, nespoliehal by som sa na to, ak by som mal hlad. Je to logické, kým do Google máp prispievajú milióny ľudí, tu je to horšie. A to ešte hodnotím ako obyvtaľ Prahy. Niekde na vidieku (napr. v Brne) to musí byť ešte horšie. V App Gallery sú ale (surprise surprise) Seznam Mapy, tie som používal aj minulý rok na dovolenke, rovnako to asi bude aj teraz. Petal Mapy majú možnosť offline máp podľa regiónov (ale, ČR tam nie je), celkom príjemný je tam hlas tej navigácie (mám ženu v slovenčine, takže netuším ako čeština).

    Úložisko - Huawei má vlastné, základ zadarmo je 5 GB, stačí to tak-tak na synchronizáciu hesiel, prehliadača, máp, kontaktov. Za pár korún Huawei ponúka vyššie limity, je to ale tak rádovo horšie než Google za rovnaký peniaz (no ale, zvolili sme si život bez Googla, nikto netvrdil že je to ľahký život). Ale tak Apple tiež ponúka len mikroúložisko a ovečky sú ticho - takže asi na pohodu :-D Možno jedno plus - prišlo mi že nahrávanie a download z Huawei obláčika je rýchlejší než Google (dva roky späť, keď som ešte Google Drive používal paralelne s Huawei Cloudom - takže dnes to môže byť inak). Inak to celé synchronizuje krásne, vrátane hesiel k Wifi, čo teda pokiaľ si správne pamätám, tak Google neukladá. Jediné čo neviem je synchro SMS, keďže tento archaický spôsob komunikácie, rovnako ako telegram a fax, už nejakú dobu nepoužívam. V systéme tak nejak ešte mimo ich natívny Huawei Cloud predpokladajú použitie Dropboxu - nie je ale predinštalovaný, len som si všimol že napr. veci ako mapy umožňujú synchro i tam - asi z dôvodu toho aby na neHuawei telefóne bolo možné importovať dáta, tam totiž Huawei Cloud nenaištalujete, minimálen teda neviem o tom ako).

    Huawei Hudba a ostatné veci - okrem prehrávania hudby je možné zdarma sťahovať (prevažne) čínske skladby. Zas len pripoienka na okraj :-D Ale možno niekto využije.

    Čo teda ja úspešne používam na svojom telefóne? Instáč, to je jediná vec od Mety ktorú aktívne používam, s WhatsApp som skončil pomerne nedávno. Na komunikáciu Viber (je v AppGallery). Mapy som spomínal. Používam veci z f-droid (Privacy Browser, Tusky (mastodon klient), Fennec (firefox build), "cenník" kryptomien na zasmiatie a Tutanota (mail)). Hello Bank (teda, Hello Pay - je v App Gallery) ako banku, aplikáciu od T-Mobile (nepotreboval by som, ale idioti chcú aby som si každý mesiac v aplikácii odklikol že áno, chcem bonusové dáta) - je tiež v AppGallery. Prekladám pomocou Bing (či MS) prekladača, má fajn offline slivníky a minule som s ním v Nemecku a Dánsku uspel, tak predpokladám že tento rok to nebude u Baltu horšie. Používam vstavané Poznámky (sú dobré, minimálne pre moje potreby), Kalendár, ...

    Ešte som takmer zabudol - vyhľadávatko, teda to čo robí Google Googlom - tu je tiež Petal, konkrétne (prekvapivo) Petal Search. Ako to asi hľadá môžete skúsiť na www.petalsearch.com - v telefóne to okrem iného ešte hľadá aplikácie (v podstate ako keby ste boli v App Gallery) a podobne. Nie je to zlé, ale kvalít "normálnych" vyhľadávačov zatiaľ nedosahuje (používam Qwant).

    Čo nepoužívam - Petal Mail (tragický + mám svoju primárnu emailovú adresu , nepotrebujem ich 30), rôzne Peňaženky, video editory a iný balast od výroby :-D

    Záverom - je možné Huawei Mobile Services a všeobecne Android telefón bez Google používať? No isteže, som živým dôkazom, rovnako ako miliarda číňanov ktorých pred zákernosťami západu chráni veľký čínsky firewall. Je to pohodlné? Nie, pre bežného užívateľa bude takýto život limitujúci. Ale - ak niekto hľadá telefón ktorý nebude úplne skriplený a zároveň v ňom nebude šmírovať Google, toto je prvý dobrý krok. Iste, namietať sa dá, že tu šmíruje súdruh Xi. Ale ja to beriem s nadhľadom, nie je zlé mať zálohu dát na inom kontinente, ba rôzni bezpečnostní experti to priam doporučujú :-D Niekto by mohol namietať že mať smartfón a prakticky nič na ňom nepoužívať je asi ako jazdiť traktorom len na nákup do potravín - ale pravda je taká, že množstvo vecí dnes pomerne pohodlne je možné robiť aj z prehliadača - prípadne ako som vyššie písal, Aurora Store to istí. Tento zápis nemá za úlohu vychváliť Huawei a tvrdiť že všetko je ružové, skôr zhodnotiť z pohľadu dlhodobejšieho užívateľa. Na prípadné otázky rád odpoviem :-)        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Glee avatar 4.7.2022 00:47 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Myslim ze do Apps Gallery dodava taky Mafra (IDOS, Idnes, atd.) + Blesk skupina, nebo ne? Jen pamatuju neco matne z reklam, ale neresil.

    A dik za vypichnuti Aurory. :-)
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    4.7.2022 05:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Tie nie, ale nájde ich samozrejme so zdrojom v Aptoide.

    Seznam Jizdni Rady sú tam.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    4.7.2022 08:39 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Uzij si spionaz od cajnaku, kolaborante!
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Gréta avatar 7.7.2022 23:10 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services

    ttttsssssss všichni šmírujou ale u číňana nato jako aspoň furt myslíš a dáváš si děsnej pozor co tomu všecko řikáš takže to je vlastně vo moc víc bezpečnější :O :D :D ;D

    4.7.2022 09:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Mám Huawei P30 Pro, jeden z posledních s Googlem. Skvělý telefon - 2 a půl roku starý a pořád skvělý, výkon naprosto vyhovující, fotil jsem s ním při šnorchlování, skvělý foťák, prostě perfektní telefon. Koupil bych si nástupce. Ale bez Google? Ani omylem.

    Aplikace, kterou používám nejčastěji a která je (vedle fotoaparátu) pro mě hlavním důvodem, proč potřebuji špičkový telefon, je dostupná pouze v Google Play (a na iOS). Navíc má ochrany, aby neběžela jinak, než z oficiální distribuce a na nerootlém telefonu. Bez ní bych neměl důvod dávat za telefon víc než 5-7 tisíc korun.

    Takže ještě rok nebo dva se stávajícím telefonem a pak... Samsung?
    Max avatar 4.7.2022 10:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Máš na výběr Apple, Samsung, Google Pixel a s přivřenými očky Xiaomi.
    Přičemž Xiaomi mi přijde hodně svižný, dobře vyladěný, ale chybí třeba aplikace na email a support už není tak dobrý.
    Samsung je přeplácaný hovado, ale má dobrý support (5 let), dobré vlastní aplikace atd. Google má také 5 let support, ale přijde mi přdražený :-/.
    Navíc Samsung od nějaké doby jede i verze FE, které jsou pro normálnější smrtelníky cenově přijatelnější.
    Osobně bych s dalším telefonem šel také do Huawei, ale bez Google to je mnohdy problém, takže se osobně rozhoduji mezi Apple a Samsung s tím, že nakonec nejspíše Samsung v plné pálce.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.7.2022 16:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Apple nechci, s tim proste neumim zachazet. Mam tablet a nekdy si pripadam, jako kdyz jsem pred 30 lety sedel poprve u vimu - take jsem to musel cele restartovat, abych vypnul aplikaci. Jo, da se vygooglit prislusne gesto, ale ucit se to nechci. Je tam jinak vsechno a je to absolutne neintuitivni.

    Mail na telefonu nepotrebuju, i na pocitaci ho otviram sotva jednou tydne.

    Dulezity je pro me kvalitni fotak (a to i v noci) , spolehliva a presna gps, dualsim, pekny displej, vykon, vydrz a slusna odolnost (treba to foceni ve vode). Jo a podpora google AR knihoven.
    Max avatar 4.7.2022 21:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Tak to Samsung Sxx. Nedávno jsem viděl třeba tento crash test.
    A fotky to umí také super. Samozřejmě S21 je out of date, takže aktuálně S22 nebo si chvilku počkat na S23.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.7.2022 15:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Já jsem propadl apple ekosystému a nemůžu si to vynachválit

    Mám tam doinstalovane i věci od google protože historická provázanost a google-photos-maps a waze jsou podle mě jedny z nejlíp vymyšlených a asi se bez nich neobejdu.

    Co se týká systému jako takového a iCloud, tak je to snad poprvé co mi telefon, tablet a další věci fungují tak jak potrebuju
    8.7.2022 15:07 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Google Pixel vyrad, to je tragedie. Bohuzel jsem se nechal presvedcit jejich marketingem a koupil P6P. Horsi telefon si uz ani nepamatuju. OS je neuveritelne zabugovany, pomaly fingerprint sensor, GSM chip zere ~50% baterie takze nevydrzi ani jeden den. Fotak na krajinky dobry, ale na foceni lidi nepouzitelny, silene preostruje obliceje, vrasky atp, kuze seda ... je to extremne nelichotive (pridava 10+ roku). Prodal bych ho, jenze Pixel ma takovou super ficuru o ktere jsem pred koupi nevedel. Sklo na fotaku samovolne explodovalo (telefon lezel na stole), cimz se stal neprodejnym ...
    9.7.2022 10:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Jak přeostřuje? To nemá RAW? Myslel jsem, že tyhle lepší fotomobily to mají všechny (Huawei P30 Pro ano). Jestli to mrší jen JPG mi je putna, to dělají snad všechny mobily a půlka dedikovaných foťáků.
    4.7.2022 10:51 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Já jsem celkem spokojený uživatel telefonu od HMD (Nokia), tuším Nokia 6.2. Foťák trochu horší, úpravy systémového UI prakticky žádné oproti Androidu, aktualizace přicházejí ± včas. Kontrolka notifikací je jednobarevná, pro mne jako by tam nebyla. Bohužel zavaděč odemknutelný není, přinejmenším alespoň ne snadno.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    4.7.2022 10:53 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    S Huawei i Samsungem mám tu zkušenost (z dob Androidu 4.x), že výrobce v UI Androidu provádí tolik „vylepšení“, že je to pomalé i v továrním nastavení a s každou aktualizací je to horší.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Max avatar 4.7.2022 12:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Hele, zkušenosti z doby Androidu 4.x můžeš hodit do koše. Vem si, že až v Adnroidu 5.1 přišly nějaké výkonnostní optimalizace ohledně latencí a dalších věcí okolo a v 6.0 pokračovaly. To byla totiž doba, kdy byla chyba s latencema i u čistého androidu. Dnešní Android i nadstavby jsou úplně někde jinde. Ale Samsung vypadá oproti Xiaomi pocitově pomaleji, myslím ohledně latencí UI. Resp. jedeme ve velkým Samsungy a když jsem měl naposledy v ruce Xiaomi, tak mě velmi mile překvapilo. Každopádně Xiaomi pořád myslím nemá 5 let support jako Samsung a nemá tak pěknou vymazlenou aplikaci na emaily jako má Samsung.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Fiedler avatar 6.7.2022 19:49 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services

    Nejlepší apka na maily co znám je FairEmail. Používám jí už roky a nedám na ní dopustit.

    Max avatar 6.7.2022 22:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Neumí to ActiveSync, nepoužitelný.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Fiedler avatar 6.7.2022 22:16 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services

    Mně maximálně vyhovuje. Používám jí jen na maily a zbytek syncuji přes NC (DAVx5).

    Max avatar 6.7.2022 22:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Maily se ve většině případů jedou přes Activesync, protože je to nenáročné, je podpora všude, bere to sebou i kontakty, kalendáře a další věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.7.2022 08:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Maxik je fanousek microsoftu a zmrdskych technologii obecne. Je to korporatni lopata.
    Max avatar 11.7.2022 08:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Spíš žiju v reálným světě, který rozhodně není černobílý, jak ho evidentně vidíš ty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7.2022 08:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    aily se ve většině případů jedou přes Activesync... je podpora všude...
    nebo spíš ty
    Max avatar 11.7.2022 09:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Ne, lidi, co chtějí syncovat i další věci, né jen maily. Rozjedeš si SoGO, Zimbru, Horde apod. a co pak použiješ pro sync s mobilním i zařízeními? Jaké výhody by mělo nepoužít ActiveSync? Resp. jaké výhody by mělo použít imap+caldav apod.?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.7.2022 12:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    No prostě korporátní mrdky, ne lidi :)

    Ale máš ty buzzwordy našprtaný pěkně.

    Většina lidí si nepotřebuje rozjíždět žádnou Zimbru :)))
    Max avatar 12.7.2022 12:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Pro tebe je sync kontaktů a kalendářů buzzword? A kdo to používá, nejsou lidi? To žiješ v nějaký chýši s utkvělýma představama, že syncovat si kontakty, kalendáře, úkoly apod. mohou jen firmy? Gmail a Apple to spoustě lidem zpřístupnil velmi snadno, ale lidi to dost často neumí používat, kontakty a další věci mají rozházený v různých částech (sim, telefon, gmail, firemní cardserver atd.)
    On-premise řešení se ti vyplatí, pokud to chceš řešit, máš firmu, jsi hračička, nebo jsi paranoidní. Pokud se ti on-prem nechce řešit, tak se připojíš na cloudové providery, kteří to poskytují. Apple se svým klientem, Google se svým klientem (nebo přes imap, nebo přes ActiveSync), Microsoft se svým klientem (nebo přes ActiveSync), Active24 s podporou ActiveSync a další.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.7.2022 23:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    omg

    kalendare nesyncuju, vubec je nepouzivam
    Max avatar 13.7.2022 08:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Takže si ten, co si všechno pamatuje. Ok, jsi prostě borec. Žena má zase radši papírový kalendář. Já osobně používám jen elektronický kalendář, protože ten mě sám na něco upozorňuje a nemusím nikde nic proaktivně kontrolovat. Kromě pracovních záležitostí tam mám dovolené, narozeniny, svátky apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.7.2022 14:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    To ma spousta lidi, ale nepotrebuje k tomu zadny activesync.
    4.7.2022 12:19 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Android 4.x je asi ako mať skúsenosť s Windows ME.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Darth Phantom avatar 5.7.2022 09:38 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Nie je tam 5G, vraj existuje aj varianta práve s 5G ale ako to funguje keď Huawei nemá prístup k čipsetom s touto technológiou, to mi je záhadou.

    Funguje to tak, že si pořídíš Honor 50, což je v podstatě ekvivalent Novy 9, kterej už Google služby i 5G má. Honor sice už oficiálně napatří Huawei, ale já bych řek, že to je Potěmkin a trik, jak setřást ze sebe ty sankce, on ten Honor a Nova je v podstatě identickej :-)

    Mě se libila ta Nova bez toho SE, ten první model. Určitě je to pěknej netuctovej telefon s už teď příznivou cenou. Absence Google služeb mi nevadí, to je naopak veliký plus pro mě. Zase velký mínus je pro mě to, že Huawei ani Honor nejde už dost dlouho vůbec odemknout (oficiální cestou), takže custom ROMs fakt nehrozí..
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.7.2022 17:24 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Tomu Honoru samozrejme rozumiem, ale aha, NOva 9 SE 5G:

    https://www.gsmarena.com/huawei_nova_9_se_5g-11490.php
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    regine2 avatar 5.7.2022 10:52 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services

    Dík. Dobrý blog. Připomíná můj pár desetiletí dlouhodobý život bez Microsoft na distrech Linux-u. MS-Windows nechybí, až na pár nahraditelných SW.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    5.7.2022 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Přiznám se, že vůbec nechápu smysl tohoto počínání. Zbavil ses Googlu, gratuluju, ale místo toho máš Huhlawej s Čínskou vládou za zadkem. To sis opravdu pomohl.

    Osobně bych to pořadí velkobratrovství viděl takhle: Čína > Google > Apple. S tim že teda ani ten Apple není žádná sláva. Pokud chceš bejt fakt free, tak pak buď Lineage bez gapps (s třeba fDroidem apod.) anebo rovnou nějakej freetard telefon typu Librem... jenže obvykle bohužel platí, že čím víc free, tím hůř to funguje...
    Darth Phantom avatar 5.7.2022 13:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    ale místo toho máš Huhlawej s Čínskou vládou za zadkem. To sis opravdu pomohl.
    Jeden podstatný rozdíl tu je. Soudruzi z Huhlawej a vlády mohou těžko kdy nasbíraná data použít proti tobě, což ovšem neplatí o Goolag službách. Tudle jsem někde čet, že telefon je sledovací zařízení, ze kterýho se dá i zavolat, což mi připadá jako dost výstižný :-) Soudruh Assange to myslim řekl.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.7.2022 15:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Soudruzi z Huhlawej a vlády mohou těžko kdy nasbíraná data použít proti tobě
    Jasně, ale všiml sis, ze jsou na světě i důležitější lidi než je třeba Darth Phantom, nebo nějaké podtržítko? A ze třeba mají rodiny a vazby a milenky a podobné věci které se protistraně můžou hodit?
    5.7.2022 17:28 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    To si ale nepochopil blog.

    Mne sa primárne s telefónmi Huawei dobre pracovalo, to prostredie je natoľko iné (od stock Androidu alebo aj iných výrobcov), že by som musel značne upravovať a prispôsobovať telefón inej značky, aby som to dosiahol.

    No a keďže prostredie sa síce nezmenilo (vývoj áno, ale nie radikálne rezy), no služby v pozadí áno, tak som napísal, ako sa mi žije po zmene.

    Čiže nie "chcel som sa zbať Googlu tak som kúpil Huawei" ale "používam Huawei a zrazu tam nie je Google".
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.7.2022 17:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    s/zbať/zbaviť
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.7.2022 17:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    aha, ok
    5.7.2022 19:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Ale takto - telefón s Lineage some skúšal, telefón s /e/ som skúšal, bohužiaľ je ten výber tak mizerný a / alebo podporované sú len výbehové modely, že to nie je úplne top varianta (pre mňa). Jednoducho mi chýba telefón za +-5000 ktorý sa dá kúpiť nový a je pre neho podpora v degoogled Androide.

    A ako priznám že s /e/, vďaka tomu že ten ich obchod má všeličo, by som fungovať dokázal. Bohužiaľ ale telefón na ktorom som ho skúšal vydržal na jedno nabitie s /e/ asi 10 hodín (standby) oproti 10 dňom (standby) so stock Androidom :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Darth Phantom avatar 6.7.2022 08:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    podporované sú len výbehové modely,

    Jo, v tomhle máš pravdu. Odvíjí se to od toho, že v /e/ (teď tomu řikaj Murena), čekají na oficiální Lineage pro daný model a to může trvat přinejším 3/4 roku, ve vyjímečných případech možná dřív. Není-li Lineage pro daný telefon, není ani /e/ Murena.

    Jednoducho mi chýba telefón za +-5000 ktorý sa dá kúpiť nový a je pre neho podpora v degoogled Androide.
    Do tohohle okruhu jim tam zapadá snad ještě Poco X3 Pro. To se ještě prodává a je to celkem slušnej telefon, i když designově je to obluda. Pro tohle Poco je přehršel custom ROMs, byl to masově prodávanej telefon, proto dostal relativně "brzy" Lineage a následně /e/. Další překážka je vůbec samotný odemknutí bootloaderu a to se výrobci snaží čím dál víc omezovat a znemožňovat. U Samsungu nenávratně ztratíš určitou kvalitu při focení, Xiaomi prodlužuje lhůty (+nutnost xiaomi účtu) a no Huawei je příklad výrobce, kterj odemykání neumožnuje vůbec..
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    k3dAR avatar 7.7.2022 19:20 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    u Poco (pokud se pamatuju pri uvedeni jeho prvniho modelu) to cekani na unlock kod byl as 1-3dny (narozdil od materskeho Xiami s par tydny az mesic(u)) ne? resp. Poco bylo zrizeno castecne i jako znacka pro vyvojare/customizare/atd...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    7.7.2022 14:29 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Pouzivam /e/ na Fairphone 4 a na jedno nabiti vydrzim cca. dva dny.
    I am Jack's wasted life.
    7.7.2022 19:42 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    To bol asi problém daného modelu alebo moja neznalosť, ale nedokázal som to vtedy ani s komunitou vyriešiť. Gigaset GS290.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    11.7.2022 08:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    kolik z té doby máš aktivní GPS, například logování polohy?

    jakou dobu máš zapnutý displej a jaký jas?

    výroky typu telefon mi vydrží dva dny jsou úplně k hovnu, když nevíme jak telefon používáš

    pokud s ním jen telefonuješ a to minutu denně, tak je smutný, že ti nevydrží mnohem déle

    pokud ho používáš skutečně aktivně - tak je to zázrak, neznám žádný telefon, co by vydržel déle než půl dne skutečně aktivního používání - tzn. displej, CPU, GPS, všechna rádia atd na max
    5.7.2022 18:04 Miriam (ta pravá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Za tuhle sračku si zasloužíš ban.
    lukve avatar 13.7.2022 18:12 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services

    Ej, takze ako zacat. super blog, rad sa podelim aj ja, mam celu seriu Huawei T3-7, T3-8 a T3-10 ale uz sa objavil na nich aj Huawei AppGallery, ciste HMS sluzbami mam Huawei MatePad 10S celkom fajne zariadenie inac co ma najviac zarazi je ze napr takz SAMSUNG A7 LITE co je 8,9 palcovz tablet ma oproti tomu Huawei 10S miyernz displaz a cenovo vzjdu rovnako ten Huawei podla mna je na urovni apple ipadu, ipad nemam ale nemozem porovnat proste musi sa uznat Huawei ma kvalitne veci ale absencia google sluyieb moyno niekoho zamrzi

     

    inac chcem poradit vsetkzm co maju Huawei potrebuju nejakz multiplatformovz cloud na to je dobry MEGA jednoznacne ma apku v Appgallery, je na Google ak iPhone, zatial som s MEGA nemal problemy a ma moznost automaticky uplaod fotiek, dalsia vec je facebook kto chce facebook moze stiahnut Facebook Lite s ofic stranok facebooku. a super prehliadac je Opera ktorej APK sa da stiahnut Opera ftpcka. a na kancelariu je dobrz ONLYOffice mobile s apiek co mi chzbali je AntennaPod, Notally to sa da najst na FDroide a Markor a smozrejme na zoutube je ok NewPipe apka

    linux user more than 20y
    Glee avatar 14.7.2022 23:32 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    :-D :-D

    NewPipe is free and open source

    Your advantages

    - Quick help when you have a problem (nobody's ever had one)

    ...
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    7.4.2023 17:34 SEO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Hey what a brilliant post I have come across and believe me I have been searching out for this similar kind of post for past a week and hardly came across this. Thank you very much and will look for more postings from you. app Guardias
    7.4.2023 18:19 SEO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Život s Huawei Mobile Services
    Información a la vanguardia sobre los nuevos inventos tecnológicos y actualizaciones. Avances Tecnológicos

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.