abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    otasomil avatar 16.3.2011 18:32 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM

    Umrel mi vuz zn skoda a jako nahradu jsem si musel vzit vuz peugeot. Predstavte si ze ten vuz ma jinak umisteny ovladaci prvky na palubce !!!

    To je proste na maslu ne .... Aneb takove problemy s klavesou ESC jestli nekdo resi ...... Uz se nedivim ze je to vsude samy traged.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    16.3.2011 18:44 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Blogpost jsem napsal proto, ze dokonce ve svem okoli znam lidi se stejnym problemem.

    Podle vaseho komentare si troufnu rici, ze pravdepodobne nebudete uzivatelem editoru VIM.

    Verim, ze pro vetsinu rutinnich uzivatelu editoru VIM je zmena relativniho umisteni klavesy VIM proti zbytku klavesnice velmi neprijemnym problemem.

    Jiste, clovek si zvykne na cokoliv, ale ja klavesnice (pocitace) pri praci stridam, takze to opravdu je velky problem.
    16.3.2011 20:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Taky jsem s tím měl problém a také s Insert, Delete, ..., které jsou taky oproti konkurenci jinde. Ale zvykl jsem si rychle, teď mám problém na jiných noteboocích.
    16.3.2011 20:37 Ouřada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Umístění ESC v levém horním rohu je snad přirozená věc na každý klávesnici co znám, vážně nechápu jaký je v tom problém. Navíc osobně střídám rozložení cz, en a vok, klávesnici na T61, Microsoft comfort curve a Steelseries 6GV2 a nemám problém ani na jedné (vim mám otevřený téměř nonstop). Jo, stížnosti na umístění fn bych pochopil, ale ten ESC je podle mě umístěný celkem intuitivně.
    16.3.2011 21:26 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Na sun klávesnici je esc vedle 1 a je to docela fajn.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    16.3.2011 21:35 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    sun ponuka niekolko layoutov. ten kde je ESC vedla 1 ma nazov UNIX (mozno prave kvoli vim :D), ten kde je vedla 1 tilda (~) a ESC nad tym, sa vola PC. a potom ma rozdielne rozlozenie (enter, opacne lomitko, backspace,...) asi pre polku statov v europe :D
    16.3.2011 21:41 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    To by mi asi taky prislo prakticke, protoze funkcni klavesy prakticky nepouzivam.

    Pripomina to tohle: http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Hacking_Keyboard

    Nicmene ja mam rad na klavesnici sipky. Za roky, co pouzivam VIMko jsem se po hrichu nepreucil na jkhl.
    16.3.2011 19:06 Enrico
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Tak si z toho nic nedělej ju ?
    Shadow avatar 16.3.2011 19:08 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Mně tedy nestandardní rozložení klávesnice opravdu vadí. Autora naprosto chápu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    16.3.2011 20:49 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ten příklad trochu nesedí. Spíš by to bylo tak, že ve druhém autě je blinkr na pravé páčce, pedál spojky uprostřed, nebo ovládání světel na středové konzoli. Některé věci jsou standardizované a k nějaké změně musí být dobrý důvod (lepší, než aby byla změna).
    17.3.2011 10:24 Honza | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Jojo, s blinkrem napravo a stěrači nalevo si člověk užije své v zemích, kde se jezdí vlevo. Škoda, že se nelze dát signál o změně směru jízdy stěračem. :-)
    xkucf03 avatar 17.3.2011 19:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Náhodou, je to docela vážná věc, dost to otravuje. S takhle divně umístěným Esc jsem se ještě nesetkal, ale stačí, že některé notebooky mají obráceně Fn a Ctrl. Naštěstí notebooky značky DY to umožňují v BIOSu přehodit :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.3.2011 18:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    A teď ta nejhorší věc, že si dokonce dovolili přehodit Fn a Ctrl, to je vrchol :)) Já bych se tak moc nerozkřikoval, escape nahoře zas tak moc nebolí, ve srovnánim s tim, že IBM je asi tak jedna ze dvou značek notebooků, který umí udělat něco, čemu se dá řikat klávesnice...
    16.3.2011 19:31 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ta druha je Apple, nebo jsou tri?

    (nevim, jak je na tom apple ted, ale iBook G3 a G4 ma nejlepsi nb klavesnici na jake jsem kdy psal)

    Yokotashi

    chapadla.cz
    16.3.2011 19:46 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Já bych tipoval Dell, tedy alespoň u starších Latitude. Kromě trošičku změněného ("windows" klávesa navíc; prohozené Ctrl a Fň) rozložení kláves vypadá a chová se jako Thinkpadovská. Jako by je vyráběli ve stejné továrně.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    16.3.2011 20:57 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Mel jsem Latitude D410 (ten je docela "starsi") a klavesnici ma IMHO daleko horsi nez Thinkpady ...
    16.3.2011 22:10 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Asi záleží jak který - na D600 mi klávesnice pocitově přijde úplně stejná jako na Thinkpadu co jsem měl (600E). Určitě je horší v tom, že nemá prostřední myšítko a to se emuluje „křížovým hmatem“, ale píše se mi na ní stejně dobře. Další zrada je touchpad, o který občas zavadím, ale to platí asi na všechny notebookové klávesnice.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    16.3.2011 22:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ano, Dell :) resp. měl jsem v ruce starší latitudy a sám mám teď už delší dobu XPS - a nemůžu si stěžovat ani na jednu. Přijdou mi, že oproti thinkpadovské jsou jiné, ale dá se na tom psát fakt dobře (což se o jiných typu Asus, Acer a další říct nedá)... Apple nevím jak ty staré kusy, ale ty co jsem měl v ruce byly katastrofální (a do toho perličky typu že 15" MacBook Pro má úspornější layout než můj 13" Dell...)
    16.3.2011 19:36 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    +1

    Přesunutí kláves mi taky strašné nepřijde. Člověk se přeučí. Měl jsem Thinkpad od IBM a ve Vimu jsem pracoval bez problémů (když pominu občasný překlep F1) a naopak jsem měl pak problém pracovat na „standardní“ klávesnici.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    16.3.2011 20:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Me to tedy vadi vic nez ten ESC (v praci mam Le(ni)novo). Samozrejme, clovek by si i zvykl, ale to by nesmel bezne pouzivat jeste 2 dalsi klavesnice (z nichz jedna je neotrela zase jinymi zpusoby).
    16.3.2011 20:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Apropos, zase tak kvalitni klavesnici to nema, co chvili se mi zasekava jedno z tech tlacitek na touchpadu.
    16.3.2011 20:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Vlastne ted mi doslo, proc mi to Ctrl vadi vic - pouzivam Emacs a ne VIM. U IBM maji holt asi pokryte obe moznosti. :-)
    16.3.2011 22:06 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    No mně osobně to přišlo lepší - když člověk právě používá emacs a další zkratky s klávesou, tak mi přišla šikovnější, když byla posunuta víc napravo (navíc ta tehdejší R50e neměla win tlačítko, takže ten ctrl byl fakt velký)... Potíž nastávala až v té chvíli, kdy jsem si sednul k jiné klávesnici :) (ale v dobách, kdy jsem ho měl, se mi to zase tak často nestávalo :)) )
    16.3.2011 21:10 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    To jde prehodit dokonce v biosu.

    Ja osobne mam namapovanej Esc na CapsLock, macka se to mnohem lip.
    16.3.2011 22:08 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    To možná u těch novějších - u R50 jsem tam žádnou takovou option neviděl... Ale ani mi to nějak nepřišlo - tu klávesnici jsem měl hodně rád :) A po trackpointu se mi stále stýská :(
    17.3.2011 06:49 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    K některým starším modelům se na webu dají najít modifikace BIOSu, kdy se to přehodí natvrdo. Bohužel u T60p mi to moc nefunguje, chová se stále stejně.
    17.3.2011 12:35 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    +1 a na to existuje v GNOME dokonce gui volba. (jenom kdokoliv jiný, kdo s mým počítačem pracuje, dost nadává)
    16.3.2011 20:04 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Cítím se dotčen :-D Sem hrdý majitel R61i-čka a X20-cítky a nikdy bych je za nic nevyměnil, pokud notebook tak jedině IBM/Lenovo ThinkPad, a ať si všichni rejpou že vypadá jak ruskej tank,
    • chlazení funguje perfektně i v peřinách,
    • podpora hw pod linuxem bez problému,
    • case maximálně odolný (neříkám nezničitelý),
    • panty displaye drží i po 3 letech uživání jak když byl novej a to se denně několikrát otvírá a zavírá,
    • umístění esc klávesy mi maximálně vyhovuje pže díky umístění nehrozí nahodilé zmáčknutí,
    • TrackPoint je 1000 a 1 oproti TouchPadu,
    • USBéčka jsou umístěny pěkně vzadu (ne zezadu) což taky každej note nemá,
    • Lampička ve víku displaye je geniální
    je toho víc, tohle jsou asi ty nejdůležitější věci co mě rychle napadly, nebudu se hádat, je to jen můj názor kterej mi nikdo nevezme :-)
    Written on ThinkPad R61i...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Isah avatar 17.3.2011 16:07 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM

    Jj, já jiný notebook nechci. Bez trackpointu nechci. IBM, teď už Lenovo má kvalitní ntb. Když autorovi nevyhovuje, fajn, ať použije jiný ntb a nekydá špínu na mou oblíbenou značku.To, že si člověk u jiné značky ntb musí zvyknout na jiné rozložení kláves je normální. Nechápu, proč tady autor blogpostu vzdychá nad kokotinou. Co trochu nadhledu?

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    16.3.2011 20:41 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    neni jednodussi pouzit xmodmap a prohodit je? pripadne jakkoliv jinak prenastavit?
    16.3.2011 20:45 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Dekuji za podmetnou pripominku.

    Ano, xmodmap se mi jevi jako dalsi moznost reseni a asi i jednodussi.

    Ale irituje mne to jen v tom VIMku, ktere navic vzdy poustim z gnome-terminalu, takze uz to necham tak ;-)
    Josef Kufner avatar 16.3.2011 21:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    A teď si představ, co prožívá uživatel Thinkpadu, když přijde k "normální" klávesnici... To že ne a ne trefit esc, protože je najednou trochu níž by ani nevadilo, ale ty F1-12 jsou posunuty!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.3.2011 22:57 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Peklo. Fakt peklo. Proste busim ve VIMku, koukam jak mi text pribyva. A najednou z se zacnou na obrazovce dit divne veci! Text poskakuje uplne jinak nez mu rikam! Busim dal, znovu, zkousim prepnout Ctrl-Shift, potom Alt-Shift, jestli nemam zapnutou cestinu. Furt nic, jeste parkrat busim do te klavesy, kde ma byt ESC (na klavesnici se za celou dobu ani nepodivam), furt nic!

    A pak najednou blik, blik, blik,.... blik, blik, blik!!! 10 oken s napovedou gnome-terminalu!

    Mozna za to IBM nemuze, ale byl jsem z toho vytocenej! Takze sem to musel "opravit", jinak bych ten notebook asi fakt rozmlatil.

    Mozna bych mel vic hulit, pry to pomaha.
    17.3.2011 07:46 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Kdyz jsme u tech klavesnic - jak byste navrhli klavesnici, kdybyste to mohli udelat uplne znovu?

    Ja bych to asi udelal takto - 2 matice normalnich tlacitek o velikosti 5x5, akorat na prsty kazde ruky do prostredni rady; a mezi tim, pro palce, by byly siroke Fn (specialni funkce), Alt, Ctrl, Shift, Meta (dalsi shift). A pod tim by byla jeste jedna rada 4 velkych klaves pro palce, kde by byl mezernik, Enter, Tab, Esc, a jeste jedno tlacitko (ne shift). A nad tim 12 funkcnich klaves. Pripadne jeste ty prostredni shifty pridat i na levou stranu.
    17.3.2011 08:44 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Něco na principu http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html, dole v části "Ergonomic Mechanical Keyboards"?
    17.3.2011 10:18 Honza | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Tohle je docela nuda. Nám ve škole u prezentačního počítače dali novou klávesnici, která má v levém horním rohu tlačítko na uspání počítače. Takže, vždycky když potřebujete přerušit prezentaci v PDF, intuitivně sáhnete na klávesu vlevo nahoře a uspíte počítač. Znovuprobuzení trvá asi půl minuty. Nádhera. :-)
    Bedňa avatar 17.3.2011 11:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Produktivita na notebooku :-) To si ani neviem predstaviť, keď tak, jedine s externou klávesnicou a monitorom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.3.2011 15:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Musíš mít pořádnej notebook :)) Zrovna u toho IBM jsem nikdy nepociťoval, že bych byl oproti desktopu o něco zvlášť ochuzen :)
    Bedňa avatar 17.3.2011 18:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Máš slabú produktivitu ;) Nemá to nezávislú polohu klávesnice a monitoru, klávesnica nemá nožičky, monitor sa okrem náklonu nedá nijak inak nastaviť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.3.2011 19:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Tyhle věci nemaj s produktivitou moc společného :) Klávesnici IBM měly dobrou, takže psát na tom šlo dost dobře a ten zbytek má tak vliv na zdravé sezení - to asi ano, ale tu produktivitu to až tak moc neovlivní :)) Čekal jsem teda spíš argument typu rozlišení displaye - tam nějaký problém je, ikdyž také závisí, co na tom člověk dělá...
    Bedňa avatar 18.3.2011 08:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Presne, ide hľavne o zdravie, ale aj vyliate pivo na klávesnicu :) a výmenu komponentov. Nevidím žiadne opodstatnenie okrem mobilnej práce, ale aj na to väčšinou používam Androida.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.3.2011 09:32 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    IBM má v klávesnici odtokový kanálek, takže vylité pivo proteče skrz a nic neudělá :)) tak smysl to má - já takhle doma používám jenom ntb a starám se tak akorát o jedno pc (dobře, v práci mám i desktop, tak o dvě) a ať s nim jdu kamkoliv, tak mám všechno na co jsem zvyklý (což u ntb, který někdo použije 2x do měsíce nemusí bejt úplně pravda).
    Bedňa avatar 18.3.2011 12:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ja zas mám rád keď sa v tom dá občas aj vŕtať, skúsiť nejakú dosku a tak. S nootebookom nieje taká sranda :-) Ten odtokový kanálik je super nápad. Ja mám HP a tam na nič také nemysleli hoci to má dvojadro 2x2GHz a je starý cca dva roky. No vlastne už ho nemám ja ale mama na ňom surfuje :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.3.2011 10:42 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Takže to shrneme. Produktivita = možnost sedět u počítače zdravě, občas vylít do klávesnice pivo a hrabat se v komponentách.
    Bedňa avatar 21.3.2011 07:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.3.2011 20:16 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    U me notebook produktivitu znacne zvysil. Umoznil mi totiz 3 pocitace redukovat na 1 - administrace jen jednoho PC, zadne problemy se synchronizaci dat atp. Uz bych do desktopu nesel.
    Bedňa avatar 18.3.2011 08:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Opíš ako si to dokázal.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.3.2011 09:27 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    To je jednoduche - mel jsem tri pocitace - prace, prechodne bydliste, trvale bydliste. Notebook si nosim stale s sebou (2KG me nezabije), nepotrebuji desktopy => ulehceni spravy, synchronizace dat, zadne problemy s prevykanim si na jine klavesnice, rozliseni monitoru atp.
    Bedňa avatar 18.3.2011 09:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    V práci robiť na notebooku si ani neviem predstaviť, tam sa mi o to našťastie stará zamestnávateľ, máme všetko od DELLu, takže kvalitka. Mám notebook na výjazdy, zatiaľ som ho použil raz, malá na ňom mastí hry, externé veci riešim cez Androida. Doma mám tiež kompiš a ergonomickú myšku, pohodlie. Komu nevadí na každodennú prácu nootebook, buď málo klepe do kompu, nevie oceniť pohodlie, alebo si neváži svoje zdravie. Našťastie bývam na jednom mieste ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.3.2011 11:11 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Komu nevadí na každodennú prácu nootebook, buď málo klepe do kompu, nevie oceniť pohodlie, alebo si neváži svoje zdravie.

    Jestli klepu malo nebo moc nevim. Nicmene klavesnice na Thinkpadu je nejen nejlepsi, co jsem kdy pouzil, na NB, ale i PC. Pohodli dokazu ocenit, treba kvuli te vyborne klavesnici. Krom toho - mit svuj jeden pocitac, vsechny data, nastaveni, rozlozeni klavesnice apod. stale u sebe - to je panecku pohodli. No a s tim zdravim to nechapu, muzes rozvest?
    Bedňa avatar 18.3.2011 12:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ako si nastavíš klávesnicu na pohodlné klepkanie, náklon poloha?

    Ako si nastavíš nezávisle od klávesnice výšku a vzdialenosť od monitora?

    Nechcem sa hádať, ale toto mi fakt vždy vadilo. Samo že sa to dá za pár korún nahradiť ext. klávesnicou, monitorom a myškou.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.3.2011 13:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ako si nastavíš klávesnicu na pohodlné klepkanie, náklon poloha?

    Nijak, tak jak to je mi to vyhovuje. Mimochodem u normalnich klavesnic jsou ty nozicky IMHO uplne spatne. Kdyz uz naklon, tak smerem od pisatele.

    Ako si nastavíš nezávisle od klávesnice výšku a vzdialenosť od monitora?

    Opet, nijak, nemam s "defaultem" problem.

    Jinak samozrejme externi mys mam, touchpad pouzivam jen v nouzi.
    Bedňa avatar 18.3.2011 13:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Tak potom si mlaďas :-) ja som už na to starý a mám rád pohodlie a žiadne kompromisy :-) Keď to zoberiem, prv som klepával kód na noťase, dokázal som popritom piť Fernet, zapíjať ho pivom a bol som spokojný :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.3.2011 11:30 Sajfi | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Jako majitel ThinkPadu a HP musím říci, že zrovna ta klávesnice mě taky štve a HP ji má téměř dokonalou, snad ještě klasický velký Shift na levé straně chybí k úplné dokonalosti. Tedy, dnes už to neplatí, když změnili rozložení Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDown do řady/sloupce.
    17.3.2011 19:59 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDown v jednom sloupci je jedna z největších prasáren co sem na ntb viděl, mladá to tak má na svojem hpčku a kdykoliv na něm něco dělám tak mi z toho vztávaj vlasy na hlavě, stejně jako z numerické klávesnice na ntb....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.3.2011 01:25 ulysses
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    # escape na spravnem miste
    
    :cat ~/.xmodmap 
    keysym Escape = grave asciitilde
    keysym grave = Escape asciitilde
    
    # control na spravnem miste (swapcaps)
    
    :cat /etc/X11/xorg.conf.d/00-system-setup-keyboard.conf 
    Section "InputClass"
            Identifier      "system-setup-keyboard"
            MatchIsKeyboard "on"
            Option          "XkbModel"      "pc105+inet"
            Option          "XkbLayout"     "us,cz"
            Option          "XkbVariant"    ",qwerty"
            Option          "XkbOptions"    "terminate:ctrl_alt_bksp,ctrl:swapcaps,grp:shifts_toggle,grp_led:scroll"
    EndSection
    
    
    18.3.2011 09:42 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Pekne, diky!
    20.3.2011 11:00 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přežít s notebookem IBM
    Díky. Přesně tohle jsem taky potřeboval (IBM A21p + Vim).

    Jinak neznám lepší notebook než je tohle IBM a po dlouhodobých zkušenostech s jinými značkami bych už dobrovolně neměnil (doufám, že mi ten stařeček ještě nějaký čas vydrží, přece jen má za sebou 10 let používání).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.