abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

25.4. 12:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

25.4. 04:55 | Nová verze

OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

25.4. 04:22 | Nová verze

Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

25.4. 04:11 | Nová verze

R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 816 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

S bílou holí na skály horolézti

28.5.2007 09:57 | Přečteno: 3083× | poslední úprava: 28.5.2007 16:34

Pět z vedoucích (na téhle akci přítomných) používá výhradně Linux. Jinak to s Linuxem nesouvisí. Je to jen zápis a odkazy na foto, kterak několik malých a nevidomých dětí (pět nevidomých, jedno vidící a jeden slabozraký dospělý) se věnovalo horolezení.

Horolezecký víkend pro nevidomé děti

Okolnosti udělaly tuto akci poněkud vybočující z rámce Tyfloturisťáku. Struktura byla značně proměnlivá co do složení vedoucích. Kolem pevného středu -- Honzy a Báry, zakroužili Helena, Anička, Pája a Jeník a v dalších orbitech Mářa, Petr, Tonda, Magda, Adéla, Martin, Míša a Jindra. Též rodiče Danielky a Ríši i Kuby a Toma. Někteří se zúčastnili jen na pár hodin, ale v některých chvílích byli pro průběh nezastupitelní.
    Bydlelo se u Honzy a Heleny, lezlo na Čertových -- Černolických skalách. Množství svěřenců bylo šest až osm. Některé výkony byly prostě neuvěřitelné, nálada výborná, všichni si to myslím užili a vypadali spokojeně.
    Doufáme, že alespoň některé z nových, zatím jednorázových vedoucích, jsme nalákali na další spolupráci. Byli výborní.

První den, příjezd do BC v Radotíně -- fotogalerie

Za všechny „děti“, Petr Haluška (psal „naslepo“)
    Honza pořádá horolezecký výlet. Pořadateli jsou Bára a Anička. Hlavním Honza a nejdůležitějším Bossem Helenka. Dnes ve 14 hodin jsme se sešli ve škole J. Ježka, odjezd byl ve 14:30. Vydali jsme se na stanici Pohořelec a jeli jsme tramvají 22 do stanice Malostranské nám., přesedli jsme na tramvaj 12, do stanice Smíchovské nádraží. Tam jsme sedli na 204 a jeli jsme do stanice Nádraží Radotín. Přijeli jsme na místo. A tam jsme provedli vybalování a prostorovou orientaci. A tím jsme se považovali za ubytované.

Druhý den -- sobota na Čertových skalách u Černolic -- fotogalerie

Horolezecký víkend, sobota na Čertových skalách u Černolic.
    Ráno po 8:15 jsme šli na vlak, pak pod skály a na ně připravili horolezecké cesty. Taky jsme se bavili hrama. Poté jsme zahájili horolezeckou horečku a tím jsme se prohlásili za dobrý horolezáky
    Hlavními lidmi byli Jean. Junior a Jan senior. Další hráli Tonda, Helenka, Pavla, Jindra. Podle lezeckého gusta, někdo pomalejš a někdo rychlejš. Můj dojem z horolezeckého víkendu byl, že jsem poznal nové zkušenosti a co mě nejvíc bavilo, bylo, že jsem vůbec něco vylez, jsem hroznej antitalent na všechno. Jedna věc se mi přihodila, že jsem měl menší pád, ale jinak uplně gut, se všema jsme se dobře bavil hlavně s Pušíkem, který mě navigoval, kam mám nastoupit.
    Přehled dne: Ráno se vstalo, jelo se vlakem a pak autobusem až téměř pod skály, byli jsme tam do 4:00 hod, a pak jsme se dali na zpáteční cestu, to mě vedl Tonda, jeho přezdívka je lokomotiva. Chtěl bych říct, že tato akce se velmi povedla a na zítra se těším, jelikož nevím, co se stane.
    Tak pokračování zítra čau, Petr Haluška.

Třetí den, další lezení -- fotogalerie

Hore zdar!

Na tenhle podnik bylo třeba doplnit vedoucí o poměrně velké množství dobrovolníků z řad aktivních horolezců. Tím nastal větší pohyb, změny, ale myslím že to mělo svůj pozitivní dopad na živost akce. Také tím, že příchozí na jeden den nebyli „opotřebovaní“ :-).
    Snad se podařil vyladit poměr mezi pevnou organizací času a místem pro improvizaci podle momentální situace a nálady dětí.
    Samotné horolezení se zdá být pro dětí dobré (krom odřených kolen). Už pohyb v přírodě, cvičení těla je přínos. Cvičí se i orientace v prostoru, schopnost pracovat se svým tělem. Při úspěchu vzrůstá zdravá sebedůvěra, děti dokáží něco, čeho se bojí i mnozí vidící dospělí. Během samotného lezení je lezec v intenzivní interakci se svým jističem a rádcem a to jako partner (vzájemné důvěra, komunikace…). Horolezec se učí ovládat (pracovat s ní) svoji psychiku (strach, přehnaná sebedůvěra, sebepodceňování…)

Absolutně nejdůležitější cíl, tedy aby se děti vrátily zdravé zpět, byl splněný. Krom odřených kolen a modřin, kterým se v přírodě a na skále nevyhneme. Přežili ve zdraví i vedoucí, dokonce i psychicky. No hurá, co si víc přát :-)!
    Zajímavé bylo složení vedoucích: čtyři členové TTO, čtyři (dva pedagogové a dvě studentky) z gymnasia v Berouně, tři z horolezeckého oddílu v Berouně, pět uživatelů pc se systémem Linux, jeden novinář z HN, jeden skautský vedoucí, jeden pes, jeden rentiér. Další ani nevím. Osm z vedoucích jsou aktivní horolezci.

Nějaké odkazy k samotné skále:

Na horolezecký materiál významně přispěl Nadační fond Veolia

Vložit další komentář

28.5.2007 10:05 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    No já prostě smekám. Jelikož se účastním organizací dětského tábora pro cca 40 dětí, vím co je to za starosti. Ale tohle...
    Don´t worry, be happy.
    28.5.2007 10:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Nás to baví (i když unavuje) :). Třicet, čtyřicet, to budeme mít, také nekoukacích, v létě na čtrnáctidenní tábor.

Tohle je spíš individuální snaha. Sice to není pro mnoho, ale zase to má, snad, možná, intenzivnější efekt.
    28.5.2007 10:40 necron99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    obdiv,obdiv,obdiv.sam sa venujem lezeniu a hlavne boulderingu takze viem co ste si to zavesili na krk.myslim tu zodpovednost:))) samozrejme
    28.5.2007 10:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Nás to fakt baví, ty děti jsou prostě úžasný! Na akci přijíždí, v mém případě, sešlý, otrávený, zapšklý stařík a vrací se lehce unavený, ale spokojený, vychechtaný mladý muž. ;-)
    28.5.2007 11:07 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Ne, je pravda že tyhle akce jsou super. Jak máme ten tábor tak je to 14 dní uprostřed lesa bez elektřiny, teplé vody a podobných vymožeností. První dva dny se děti rozkoukávájí a říkají jak jim chybí televize/počítač/další ptákoviny a na konci tábora je vidět jak skoro neví co televize je. A tady je ta naše práce vedoucích. Jezdím si tam odpočinout. Sice tam člověk spí 4-5 hodin deně a nervuje se s dětma ale za ty usměvavé tváře to opravdu stojí. A jakej je to krásnej pocit když člověk ví, že se mu něco povedlo a že ostatní z toho mají hroznou radost. A když je dítě veselé tak tu radost přenáší kolem sebe.

Nejsem stařík, jsem mladík. Ale platí to pro mě taky. Jedu na nějakou kaci jako otrávený, z práce a ze školy vycucaný bez energie. Vracím se pln pocitů, smíchu, a mnoho dalšího.

Držím palce do dalších akcí a těším se na informace z nich.
    Don´t worry, be happy.
    xxx avatar 28.5.2007 11:30 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti

Sakra já už se tak těším, až mi po třech měsících vyndají ruku ze sádry a budu moc zas konečně na skály. Asi si zkusím zavázat oči až polezu. Minimálně to bude mít tu výhodu, že neuvidím co je podemnou.

Ještě by mě docela zajímalo, co plánujete za další bláznivé aktivity.

28.5.2007 11:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Lezení "naslepo" není zas až tak úplně hrozný, My (vidící vedoucí) si všechno zkoušíme se zavázanýma očima, tak mám představu. Ale jen představu, já jsem se mohl učit jak na to, mohl jsem od malinka běhat, lézt po všem možným... skálu jsem před tím viděl. Mám to i s tím šátkem přes oči daleko lehčí. Maso je třeba k té skále dojít. Ale je zajímaví zkušenost. Já to znám už z hor, když při lezení padla tam a rozbila se (jak jinak) čelovka.

Chystáme tábor bez vymožeností techniky. Bez elektriky, s vařením na ohni... Tradiční součásti tábora je puťák, to si děti a dospělí nekoukací, vyjdou na třidenní vandr. Najde se trasa a v Braillu popíše. Oni si zabalí sami stany, jídlo... a jdou podle popisu, sami si vaří a tak. Za nimi (aby o něm nevěděli) jde vedoucí a snaží se zamezit případným malérům. Že je to sranda, to je asi jasný.

Nějakej vyloženej vandr bychom rádi taky udělali. Lyžování, kola, voda, to už je tradice. Chtěl bych třeba s nimi ještě skočit padákem. Hmmm, nápadů je dost. ;-)
    28.5.2007 11:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jo, na téhle akci jeden kluk a dvě holčiny, prakticky bez lezeckých zkušeností a samozřejmě bez možnosti to okukovat, vylezli cestu Panikář, což je poctivá III. Sice o výkony nejde, ale dobrý ;-). Když si vzpomenu, jak jsem se v tom jako začátečník klepal. A jedenáctiletá holčina se tím po hmatu prošátrá celkem v klidu... ;-).
    28.5.2007 13:12 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Hmm to ja kdyz satram tak v klidu nejsem:-). Tak sem si precetl nadpis a rikam si jeslti je ok psat na skalu horolezti. Uz parkrat sem se zamyslel nad tim ze spousta lidi rikal skalnimu lezeni horolezectvi, ale me to nejde pres pusu. Na skalu se dneska drape kdekdo, ale v horach je to uplne jinej level a nejak mi to je proti srsti to srovnavat. Co si o tom myslis?
    xxx avatar 28.5.2007 13:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Ne prosim ne, doufam ze na AbcLinuxu nebudu muset cist diskuze jako na lezec.cz. Na tema jestli je lepsi lezt nejake 11, nebo se skrabat na osmitisicovky.
    28.5.2007 13:34 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    co takhle pisek a mago?..... :-)
    28.5.2007 13:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    :-) Kuš! :-)

Jako by nestačilo to, co tady za zaručeně ohňostůjcné témata už máme!
    28.5.2007 13:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    no ja jen aby si vazil tematu o tom jestli se da skalolezeni priradit pod poklicku k horolezeni:-)))
    28.5.2007 14:04 necron99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    v labaku Xa a bez maga? asi nie...:)))))
    28.5.2007 13:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Bych řekl, že tenhle sémantický problém ani není problém. :)

Horolezení, lezení, vzlínání, lezbení, stoupání... to vše jsem slyšel, mnoho dalšího a jak je libo. Myslím, že klasický termín horolezení se tady hodí. I když je to TR. Ale ten malej překonává překážku silou své vůle, protože podle všech odhadů je to prostě nemožný. Já (a jiní) pak hopkáme kolem, často free a radíme. Což sice s klasikou nemá nic společnýho, ale já to cítím jako horolezení. "Překonávání" nějaké věci, která se zdá větší, nežli my. "Překonávání" v úvozovkách. Ale to je čistě věc pocitu.
    28.5.2007 13:33 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    jasne ze je to o pocitu ja to nejak neresim jen me to prislo zavadejici.Ja jedu proste na lezbu a hotovo:-) Nejak to nespecifikuju protoze v horach se moc horolezcem necitim. Jinak rozhodne neresim styly OS, RP a podobne.Bud z toho mam radost nebo ne.
    28.5.2007 13:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jasně. O tu radost při lezení jde. Bez ní je to dokonale debilní činnost :-) . Lízt nahoru, kudy to nejde, a pak zase jezdit na laně dolů :-)
    28.5.2007 13:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    no nejvetsi radost mam stejne vecer v hospode:-)
    xxx avatar 28.5.2007 13:52 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti

JJ, ja si to nikdy kdyz se nekam vyskrabu poradne neuziju. At uz na skalkach, kde ackoliv uz jsem mnohokrat slanoval, se tesim az budu stat na zemi v bezpeci. Nebo na horach, kde se navrsku tesim, az budu v teple v chate.

Na tech horach je to dobrej paradox, clovek jde na vylet a celou cestu se tesi na to jak se vrati. :-)

28.5.2007 14:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    no me ani tak slanovani nevadi jako nalejzani do slanaku.To je nekdy docela odvaha:-)
    28.5.2007 14:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jo, svatý slova! ;-) Slaňování z některých věží, kde to představuje přeskok II, lezení free IV a následný skok 3m do rezavýho slaňáku je opravdu asi to nejnáročnější, co lze v našich končinách v oblasti (horo)lezení podniknout. ;-)
    28.5.2007 14:30 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Preskoky nebudem zminovat.Jsem rad ze sem se zbavil nocnich mur:-) Ale myslenky jak soulozim s rajbakem nad slanakem taky nejsou prijemne:-)
    28.5.2007 13:50 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    pokud jedeš dolů na jednom 60m laně tam, kde jsou slaňáky po 50 metrech, tak si užiješ legrace až až :-D
    28.5.2007 12:00 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    netěš se předčasně - já si loni na konci srpna ve Frankenjuře vymršil šlachu na prostředníčku, 3 měsíce jsem nelezl vůbec, další 3 měsíce to byla parodie na lezení a ještě to dost bolelo - o nějaké větší zátěži jsem si mohl nechat zdát a pak to začalo teprve trochu vypadat podle mých představ
    xxx avatar 28.5.2007 13:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Njn, ale hlavne ze uz bude o vikendech co delat.
    28.5.2007 13:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    hezky :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Pinhead avatar 29.5.2007 21:19 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jojo, tvoje zápisky čtu rád. Respekt, kámo.
    30.5.2007 10:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.