abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (15%)
    Celkem 131 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    První procházka po Alpách : úvod,výbava

    21.9.2008 10:57 | Přečteno: 2327× | plky | poslední úprava: 20.1.2011 09:29

    Soused je horolezec a už minulý rok jsme si říkali, že bychom mohli někam vyrazit. Letos se to povedlo, ale vzhledem k tomu, že byl do odjezdu pryč, tak jsem neměl žádnou pomoc při nákupu výbavy. Snad jsem si s tím poradil dobře.

    Ve čtvrtek 4.9.2008 mi kamarád volá : "Heleď, za týden v pátek se jede do Alp, půjdem na ten ledovec. Vyzjisti, jak se tam dostaneme a kolik tam co stojí. Nakup si věci, potřebuješ krosnu, spacák, trekkingové boty a hole, jídlo na dva až tři dny. Já jsem pryč, přijedu v pátek a pak hned pojedem. Jestli budeš kupovat něco v Hudy sportu, tak dej echo, mám tam slevu. Ahoj."

    A vypadá to tak jednoduše, že? Koupí se pár věcí a jede se. Jenomže, co to jsou trekkingové boty a hole? A jakou krosnu si mám vybrat, podle čeho, hmm. Postupně jsem ještě zjistil, že nemám ani kalhoty.
    Naposledy, co jsem byl lyžovat v Alpách, tak jsem měl klasické džíny. Ještě si pamatuji, jak jsem vyjel lanovkou ve Schladmingu na kopec, připravuju se s kamarádkou na odjezd a najednou jeden chlápek ze skupinky vedle se začal nějak divně smát, ukazovat prstem a křičet na ostatní : "Hey jeans, hey jeans ..." a měli ze mně opravdu srandu :-/. Pak jsem se odpíchl a zamnou dva červené pruhy (nojo, měl jsem trošku orezlé lyže, nu a s růžovou čepicí, jinou jsem tehdy doma nenašel, mi to opravdu slušelo :) ).

    Nebudu už raději odbíhat od tématu :). Již mám nakoupeno, první kopeček napůl za sebou, tudíž i odzkoušeno vybavení, takže nejdříve první zkušenosti ohledně nákupu onoho vybavení. Vše jsem se rozhodl nakupovat v Hudy sportu.

    Boty 1990,-Kč

    Jak jsem se zachoval :

    Na internetu jsem si vybral boty dle slevy. Nakonec je ovšem v obchodě neměli :-/. Přijdu tam, nalevo boty, žádné mně nezaujaly, ani cenou, ani vzhledem. Podívám se doprava, tam už byly mnohem zajímavější. Chvíli jsem tam stál, dívám se, najednou ke mně přijde jeden z prodavačů a ptá se : "sháníte boty?"
    Já : "Ano"
    On : "a pro sebe, nebo pro někoho?"
    Já : "pro sebe"
    On: "hmm, tak to se musíte koukat nalevo, tady jsou dámské. Musíte se koukat také na ty cedulky, Lady a tak", smál se a asi 4 další zaměstnanci taktéž

    Hmm, první trapas, jak já to nakupování nesnáším. Nakonec jsem si tam vybral jedny podle vzhledu a podle slevové ceny.
    Já mám totiž nakupovací fobie a tak jsem tam vběhnul a rychle vypadl aniž bych se třeba přeptal, co bych si tak měl koupit.
    Zbytek jsem už raději v Phe nekupoval, rychle jsem pádil na byt s tím, že zbytek nakoupím jindy, nebo až v ČB, kde má Hudy sport taktéž pobočku.

    Jak by se asi mělo vybírat :

    Hudy sport má několik kategorií od A až po D. Dělý je tak podle náročnosti na použití. Měli by jsme postupovat nějak takto :
    - na co je budeme používat
    - nechat si poradit od prodavače a zajímat se o :
    - z čeho a jak je zpracovaná podrážka
    - z čeho je podšívka
    - z čeho je svršek
    - čím míň švů, tím líp (šev je nejčastější příčinou protečení vody)

    Když jsem dorazil na byt, tak jsem si vše vyzjistil a usoudil, že jsem nakonec nakoupil dobře :). Vybral jsem si La Sportiva Halite GTX. Podrážku to má Vibram, což je údajně dobrá značka. Podešívku mají z Gore-Texu, který je vyhlášen svou kvalitou a firmy, jenž ho používají, musí deklarovat svojí kvalitu, aby nepoškodily obchodní značku gore-tex. Svršek je kombinací kůže a textilu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby byly celé kožené, jelikož textil začne časem propouštět vodu, kůže nikoli.
    Se vším by vám měli v Hudy sportu pomoci a poradit.
    Značku jako takovou neřeším. Tak nějak předpokládám, že to, co v Hudy mají, je kvalitní.
    Každé nové boty jsou naimpregnované, takže je zpočátku nemusíme impregnovat.

    Krosna(Batoh) 3800,-Kč

    V každém případě je nutné si ji vyzkoušet. Nechat si do ní něco v prodejně naložit a vyzjistit, jak vám padne na záda, zda vás někde netlačí apod. Když sháníme krosnu, tak nás zajímá asi toto :
    1)Kolik se do ní vejde. Hodnota je udávána v litrech.
    2)kolik a jaké má kapsy, úchyty na cepín, hole apod. věci
    3)možnosti štelování objemu, boční, horní a dolní stahováky atd. Když máme napůl naloženou krosnu, tak přece nepotáhneme na zádech pytel plný vzduchu
    5)zpracování zipů
    6)možnost oddělení vnitřní komory na dvě. Kousek nad prvním dnem je další, takže když máte něco úplně dole, tak se k tomu lehce dostanete a když to vyndáte, tak se hořejšek nepropadne dolu. Pomocí stahováků se pak dolní část batohu dá třeba přitáhnout k té horní

    Prodávaná krosna by měla být opět naimpregnována, takže taktéž netřeba zpočátku nějak ošetřovat. Osobně jsem to při nákupu něvěděl, ale prodávají se i pláštěnky na krosny. Zipem a švy proteče voda vždy, takže i když je naimpregnována, tak se do ní voda dostane. Navíc, při silném a vytrvalém pršení se impregnace rychle ztrácí.
    Osobně jsem nevědomky nakoupil jednu z nejlepších značek. Koupil jsem si krosnu Deuter Aircontact 45+10. 45litrů a k tomu 10litrů nástavba. Musím říci, že menší bych si už rozhodně nekupoval. Tento mi na těch pár dní přijde úplně akorát :). Klidně by to sneslo i trochu větší. Rozhodně bych se toho nebál, ale cena bude pak asi také trochu někde jinde :-/.
    Jedná se o jednu z nejlepších značek, která je známá tím, že má hodně dobře propracovaný zádový systém. Co jsem tak četl, tak batohy Deuter si velice oblíbil zakladel Hudy sportu Jindřich Hudeček.

    Kalhoty 1990,-Kč

    Tak tady jsem absolutně netušil. Vlítl jsem do Hudy sportu a koukal na ceny. Dále na materiál. Kamarád říkal, aby byly aspoň trochu nepromokavý. Nakonec jsem vybral ze slevy Direct Alpine : Badile. Zpěně musím říci, že to zas tak špatný výběr nebyl. Jsou pěkně elastické, hodně pohodlné a v dolní části nohavic mají suchý zip pro upevnění na nohy. Dnes bych asi vybíral trochu jinak. Chyběl mi boční větrací systém(není nad to, když z boku rozepnete kalhoty a pěkně větrají). Kapsy jsou u těchto kalhot docela malé, resp. je jich málo. Příště budu vybírat nějaké, které jich maji více a větší.
    Jinak i tyto kalhoty byly dobře naimpregnované a za stálého drobného pršení moc nepromokly a skutečně pěkně rychle schly.

    Trekkingové Hole 1200,-Kč

    Kamarád říkal, že můžu jít bez nich, ale že nejni nad pohon 4x4 :D. Nyní musím potvrdit, že měl naprostou pravdu. Vydat se někam bez trekkingových holích by byla pěkná hloupost. Při výstupu člověk hodně zabírá i rukama a šetří tak nohy. Nebyl jsem moc zvyklý chodit a po překonání převýšení 1200 metrů za 3,5 hodiny mně nohy vůbec nebolely(pro rejpaly ani druhý, ani třetí den :) ).
    Při sestupu hole šetří kolena, kotníky a klouby na nohou vůbec. Kdybych šel dolů bez nich, tak by mně z toho věčného seskakování po kamenech pěkně rozbolely klouby, hlavně kolena a kotníky (odzkoušeno na posledním úseku, kde jsem šel bez holí a byla to chyba).
    Další výhodou holí je, že vám pomohou udržet stabilitu, vždy je jak se zapřít a nemůže se stát, že se třeba trochu zavrávoráte, což může třeba zapříčinit pád ze stráně apod.

    Trekkingové hole:
    Jsou to takové teleskopické tyče, většinou se skládají ze třech částí, tudíž jsou po zasunutí do sebe velmi skladné. Na špičkách mají takový malý výčnělek kovu, který je velmi kvalitní a umožňuje, že tyč nezklouzne ani po hladké straně kamenu a vždy se pěkně zapřete. Dá se na onen hrot nasadit umělá špička, která je ovšem jen na silnici. Dále se dá kousek od hrotu našroubovat klobouček(pro chůzi na sněhu), takže pak vypadají jak lyžařské hole.
    Většinou jsou části šroubovací. Tj. několikrát pootočíte částí hole, vysunete a zase zatočíte. Existuje ještě rychloupínací systém, ale je to podle mně zbytečný přepich.
    Co tak kamarád říkal, tak nejlepší jsou asi korkové rukojeti. Umělohmotné studí a kloužou. Takové molitanové(ty mám já), nebo jak to říci, jsou sice dobré, ale zase se můžou nasáknout vodou a pak je to také špatné. Korek podle něj ze všeho vychází nejlépe. Nenasákne se, neklouže, teplo také dobře udržuje.
    Poslední asi věcí u trekkingových holí je odpružení (Antishock Systém). Jednoduše řečeno, opřete se o hůl a ona se lehce ještě ztlačí do sebe, jako by měla v sobě nějakou pružinku, nebo vzduchový pístek. Takže rázy při zabodávání do cesty tolik nejdou přes tyče do rukou.
    Já si koupil obyčejné za litra, šroubovací, bez Antishock Systému a jsem spokojen. Absence korkové rukojeti mne také netrápí :).
    Kdybych si znovu vybíral, tak bych se asi ještě zaměřil na možnost výměny onoho hrotu na tyči a kvalitu jeho zpracování. Po mé cestě sice vypadá stále dobře, ale na jedné se kousek odštípl, na druhé trochu obrousil a předpokládám, že po x dalších cestách bude zralý na výměnu.

    Brýle 1200,-Kč

    Jasná věc, která je prostě třeba. Při pěkném počasí vás sluníčko neparalizuje. Při sněžení a větru přežijí vaše oči bez úhony. Šel jsem do značky Polaroid.

    Karimatka / alumatka 100,-Kč

    Karimatku asi každý zná. Asi půlcentimetrová "deka" (většinou 60x190cm), která je určená pod spacák. Měla by hlavně udržovat teplotu a nezpůsobit nachlazení od země (pokud má někdo slabší spacák).
    Já se ovšem dočetl i o alumatce. Povrch jedné strany alumatky je tvořen PE fólií s napařenou reflexní Alu vrstvou, která odráží část vyzářeného tepla zpět. Karimatka se proto dává stříbrnou vrstvou nahoru. Pěna je i z druhé strany kryta polyetylenovou fólií, ta ji chrání před vlhkostí a poškozením. Alumatka je oproti karimatce lehčí a mnohem skladnější. Naproti tomu není tak pohodlná (je tenčí, takže i spaní na ní je tvrdší). Já jsem zvyklý spát na zemi (nejsem vlastníkem žádné postele), takže mi plně vyhovuje alumatka :).
    Dále existují ještě nafukovací karimatky. Je to vlastně takové menší lehátko, velmi skladné, velmi pohodlné, ale pro mne nikterak zajímavé.

    Bunda

    Tak tu jsem nakonec nekupoval, kamarád měl jednu na půjčení :). Ale její koupě mně také čeká. Až nějakou půjdu kupovat, tak se zaměřím asi na následující :
    1)Aby měla gore-tex, což by mělo pomoci nepromokovasti a naopak prodyšnosti
    2)dostatek kapes a kapucu s různými možnostmi stahování
    3)podlepené švy - švy vždy proteče voda, nedají se ani moc dobře impregnovat. Toto se právě řeší tím, že se šev přelepí pruhem látky. Tato věc se např. na krosnách nedělá :-/
    4)voděodolné zipy

    Cenově se budu snažit vybrat něco velmi přijatelného, řekněme do 5000,-. Nejsem ovšem žádný blázen, jak kamarád, jenž si ve slevě za něco málo přes 7kkč zakoupil něco podobného tomuto (nebo je to možná i ona) : Origin Pro GTX Jacket. Opravdu pěkné, velmi lehké, skladné jak igelitový ubrousek, neprofoukne, nepromokne. Zevnitř velmi prodyšné. Co víc si přát :).

    Termoprádlo

    Taktéž ještě nemám. Termoprádlo je výborná věc. Je pohodlné, pěkně přilne k tělu, velmi dobře udržuje tělesnou teplotu. Navíc, i když je mokré, tak stále hřeje. Tady nevím, co bych dále řekl. Ještě jsem ho úplně tak nestudoval, takže ani nevím, na co se mám zaměřit. Ceny se pohybují kolem tisícovky.

    Rukavice

    Netuším, doma jsem našel nějaké, zřejmě od čongů, pro mne plně dostačující. Až odejdou do věčných lovišť, budu řešit i rukavice, zatím mne nijak nezajímají :).

    Čepice

    Také nevím, domám stále nějakou růžovou, tak jsem jí vzal sebou :). No, kdybych se ztratil, tak mně aspoň lépe zahlédnou, ne? :).

    Závěr

    Jelikož mi dal kamarád týden před odjezdem vědět, tak nákup byl opravdu zajímavý. Člověk nemá navíc každé odpoledne čas, takže jsem ve finále kupoval boty tři dny před odjezdem a zbyte věcí den před odjezdem (hlavně jsem mněl trochu strach, jak dopadnu s nerozchozenýma botama)
    Tato sranda mně tedy vyšla na něco málo přes deset tisíc. Naštěstí to jsou převážně věci, které se neztratí a určitě je plně využiji i při jiných činnostech, takže bych řekl, že to byla dobrá investice :).
    Jelikož jsem načuchl do tohoto odvětví, tak přemýšlím, že se nadále budu odívat v podobných obchodech jako je Hudy sport, protože věřím, že třeba horolezecké tříčtvrťáky, které tam prodávají, vydrží déle, než moje děravé, rok staré šunky od Nike, za které jsem beztak dal asi 1300,- :-/.
    Toto byly zkušenosti, které jsem nabyl za několik dnů. Jsou to jen moje názory. Rád se nechám poučit od zkušenějších lidí ( je velmi pravděpodobné, že se v některých věcech pletu :) ).


    Zdar Max
    PS:příště pohovořím o tom, jak probíhala příprava (balení, potřebné jídlo, nezbytné věci apod.), kam jsme razili, jak to tam vypadalo, jak mi vyhovovalo nakoupené vybavení a možná i pár fotek :)        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    První procházka po Alpách : úvod,výbava, obrázek 1 První procházka po Alpách : úvod,výbava, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.9.2008 11:34 lamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    co to je kerimatka? Jednou v tom odstavci sice pises o karimatce, ale pak se vratis ke kerimatce...
    Max avatar 21.9.2008 13:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Nojo, toto si stále pletu :-/. Ani si neuvědomuji, že to jednou píši s "e" a jednou s "a". Toto slovo asi patří mezi mé slabší :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 21.9.2008 17:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    To je odvozeno od úsloví „so keres???!!!“.... :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.9.2008 09:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ano, je karimatka. Fajnšmekři si pořizují ještě kariotce, Stará karimatka je pak karibabkou. ;)
    hikikomori82 avatar 22.9.2008 09:31 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    A pri kupe potom nevyberaju peniaze z penazenky ale z penamuzika
    21.9.2008 11:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tohle nejsou boty na ledovec :-). Hůlky taky nejsou zrovna něco co se na ledovci moc užije. Nevím co tam budete dělat, ale jestli to co si představuju pod výrazem "jdeme na ledovec", tak potřebuješ cepín a hlavně mačky na boty (pochybuju, že na tyhle boty jdou nějaké rozumně připnout). Jestli jste nevybaveni a nezkušení, tak se projděte po okraji a sjeďte zpátky po zadku nebo jděte někam kde není moc svah a nelezte někam, odkud je dobrá šance, že vás budou sundavat nebo vyndavat HS. A nebo jestli hodláte riskovat, tak u toho aspoň hodně přemýšlejte.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Vše ostatní nám bylo zapůjčeno, viz níže. Nejednalo se o nic velkýho. Dostali jsme školení, jak se máme chovat. Kamarád je navíc horolezec. Ještě nám průběžně během cesty dovykládával záklaní věci, co a jak nahoře.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 13:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jo ono už to proběhlo. To mi ze zápisku nedošlo. Tak to jste to udělali úplně nejlíp jak to šlo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Kamarád je opravdu velmi zkušený a zodpovědný. Opravdu nejsme žádný sebevrazi. Tímto článkem jsem chtěl jen popsat, kolika chyb jsem se dopustil jen při nakupování a čeho bych se v budoucnu určitě vyhnul.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 13:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Bezva. Těším se na další díly.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 12:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    jelikož textil začne časem propouštět vodu, kůže nikoli.

    Kůže taky. A jak, třebas míň.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    hikikomori82 avatar 21.9.2008 12:11 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Konečne už mám predstavu o tom ako vyzerá bežný český turista ktorý k nám do Tatier chodí zomierať.
    21.9.2008 12:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    No, se zděšením musím konstatovat, že to tak je. Naštěstí vy tam na Slovensku teď Tatry zaléváte betonem a asfaltem, takže časem tam bude bezpečno i pro Čehuny.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 12:23 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Neboj, ono dole bolo bezpecne aj predtym (teda ak niekto neskocil do parstupnoveho plesa a nedostal infarkt :)
    Nad lesom sa nastastie nic nestavia.
    21.9.2008 12:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Pamatuju Tatry před polomem a naposled jsem tam byl asi půl roku po něm (už přesně nevím). Docela se bojím co tam najdu až přijedu příště.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 13:05 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tatry pre mna zacinaju nad hranicou lesa, tam sa nic nezmenilo :)
    21.9.2008 18:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jestli tam místo hranice lesa bude hranice města...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Takto se to dá také brát :). Ale na druhou stranu, jak jinak začít, než se zkušeným horolezcem na maličkým kopečku, který je spíše turistickou procházkou? Šli jsme na Dachstein.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 14:21 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ale na druhou stranu, jak jinak začít, než se zkušeným horolezcem na maličkým kopečku
    jj... za mlada jsem slychal, ze asi nasledovne: letni Tatry, zimni Tatry, letni Alpy, zimni Alpy, Kavkaz, Pamir/Himalaj. (Ale dneska uz je vsechno jinak, je opravdu neskutecny, jaky hovada lze potkat napr. Dolomitech)
    21.9.2008 22:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Už zase ten zaprděný nacionalizmus?
    21.9.2008 12:21 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Topanky za 2tis na ladovec fakt nepatria. Urcite si zober macky a ak zozenies tak aj cepin. A dufam ze tvoj kamos nezabudne zobrat lano, nech o tyzden v blesku necitame ze alpy si nechali dalsiu cesku obet :-P
    Max avatar 21.9.2008 13:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    viz níže. Jinak cestu máme už za sebou. Jeli jsme tam minulý víkend.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 15:08 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak potom parada. Som sa aj divil ze teraz sa niekto este chysta vybrat do Alp. My sme s kamosom tri tyzdne planovali na tento vikend Gerlach, ale minulu nedelu zacalo snezit a odvtedy sa pocasie nezlepsilo. Tak pojdeme uz len v zime, na babie leto v oktobri uz neverim.
    21.9.2008 13:01 radovan01
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Uvaz? Lano? Karabiny?

    http://sakal.stredozem.cz/metodika/metodika.htm
    Max avatar 21.9.2008 13:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Šli jsme se zkušeným horolezcem. Popisoval jsem, co vše jsem si měl koupit. Mačky, lano, karabiny, přilbu, lékárničku, cepín atd. Vše měl kamarád a půjčil nám to.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 22:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Onen odkaz od kolegy lze jen doporučit (Sakal). A brzy bude vylepšený.

    Zkušený horolezec. Achjo. A jak to poznáte? Poznat zkušeného horolezce od namachrovaného frajera může jen zkušený horolezec. Tím neříkám (!!!)že ten Váš byl takový. Vždyť to znáte, řeknete před člověkem co se bojí pc něco jako: ram, server, aplikace. Otevřete konzol a jste za IT kouzelníka co nad něj není. ;-)
    Max avatar 21.9.2008 23:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jak to poznám? Podle vlastního úsudku, podle toho, že vím, kde všude byl, co vylezl, vím, s kým tam byl, vím, jak ho hodnotí ostatní v "oboru", vím, že se tomu věnuje cca 8, možná je to už více, let a jelikož ho znám od dětství, tak ho prostě znám :).
    Jinak namachrované lidi od těch zkušených podle mne nerozpozanjí jen hlupáci. Když se člověk aspoň chvilku o něco zajímá, tak to bezpečně pozná. A když toho člověka znáte celý život, tak to poznáte určitě ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 07:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    V tomhle případě, jak už jsem psal, OK. Jó znáte ho celý život. Jó.

    Ale jinak nepoznáte. Vážně ne. Nebo jste první a měl byste mít někde sochu, alespoň v životní velikosti. Respektive poznáte. Ale pozdě, bohužel často příliš pozdě. V tomhle oboru jsem za málem čtyřicet let, co to dělám, ještě nikdy nezaznamenal ono samozřejmé "rozpoznání". Zato při rozpoznávání příčin nehod při lezení (bezpečnostní komise čhs), což jsem dělával, z mnohých nehod ono svěření se "zkušenému" často leze. Včetně smrtelných následků. A co vidím a slyším... vážně ne. Prostě vám popovídá o tom co všechno vylezl, kde byl... což je buď výmysl a nebo značně upravená realita. V reálu to pak poznáte. Pokud jsem byl lézt s někým novým, ten scénář byl takřka neměnný. Začalo to jeho vyprávěním o tom jak lezl tu 8, to 9 (klasifikace obtížnosti výstupu). Pak jsme došli pod skálu a on řekl že dnes není ve formě a že by mu stačila 6, vlastně možná 4. A že bych mohl jít první. ;-) Z hovoru pak vylezlo jak to bylo s tím lezením těžkých cest. Někde se "spletl" nějakou vlastně ani nedolezl, vlastně ani nezačal...ehm...;-) . Ale nalítáváme, nalítávám dál. Alespoň na chvíli.

    Ono to je i v jiných oborech. Neznáte žádného experta, co ohlupuje oboru neznalé jako zkušený a špičkový grafik, fotograf? Třeba. Fotograf co se tím úspěšně živí a neví co je hloubka ostrosti a co dělá clona? Prostě to okecá, co blbě vypadá označí za záměr nebo nutnost a jede se dál.

    Rozpoznávání kvalit člověka, ať už obecně lidských nebo odborných. Jestli to umíte, tak vážně klobouk dolů. Ale snad bych si dovolil takovou malou... radu, na to nemám nárok. Námět: Zvažte někdy, zda si příliš nevěříte. Po pravdě řečeno, omlouvám se, ale považuji důvěru ve vlastní schopnosti tohle poznat za znak hezké, milé, v zásadě správné, ale přeci jen, mladické nerozvážnosti. Ovšem pokud ano, umíte -- jasně, beru a klaním se. A závidím, já zdaleka vždycky hned nepoznám.

    Max avatar 22.9.2008 08:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Souhlasím, ale na lidi mám prostě nějaký čmuch. Stačí mi s nimi krátká doba na to, abych rozeznal, zda to jsou básníci. Samozřejmě existují lidi, na kterých to není poznat, ale já jsem ještě žádného nepotkal. Resp. takového, se kterým bych měl něco podnikat, obchodovat a tak. Takže se dá říci, že jsem doposud ani nenarazil. Buď mám štěstí, nebo to umím rozeznat.
    Možná je to také tím, že jsem dosti nedůvěřivý, takže když mi něco nesedí, tak jdu od toho pryč.
    A ano, v odhadu lidí si celkem věřím, mám odzkoušeno, že po delší známosti umím předvídat, jak se daný člověk zachová, co udělá a tak, poznám, kdy lže atd. Samozřejmě v běžném životě, extrémní případy nepočítám, to si někdy člověk nemůže být jistý ani sám sebou :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 09:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    No tak to je výborný a blahopřeji, snad to vydrží. Ono rozpoznat lež není až tak problém, jsou tady vodítka v hlasu, řeči těla. Problém nastává, když se "utkáte" s profíkem, který má důvěryhodnost nastudovanou. Takových zase tolik není a většinou (doufám!) se nevěnují oblbování lidí. Krom politiky, kde si lze manipulačních technik všimnout. Spíše šlo, v poslední době už na to kašlou, už jim ani za kvalitní lhaní nestojíme.

    Další problém jsou ti, těch je mnoho, co tomu co si dofabulovali sami věří. Oni totíž nelžou, jen věrně popisují realitu, která je ale odlišná od té většinové.

    Pak je tu přílišná sebedůvěra. Ta bývá dobrým vodítkem, člověk zkušený málokdy říká "jistě, v pohodě, určitě" leda když chce dodat potřebnou sebedůvěru ostatním.
    22.9.2008 08:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ono je to těžké. Máme tendenci první informaci (toho zneužívá reklama i propaganda) věřit. Pak je tu atribuční chyba, která nám upravuje nové informace k obrazu, který už máme. Každý člověk, který není psychicky odlišný s tímhle zápolí.

    U lezení je navíc větší "koeficient bájné lhavosti". Na tohle téma jsem sepsal kdysi "odbornou studii" ;-). Znám dva poměrně uznávné horolezce, kteří nikdy nikam pořádně nevylezli. U nich je koeficient opravdu na pováženou. Já je odhalil tak, že když mi povídali o tom, jak lezli cestu... udělali první sólo přelez Weberovky... no a já mám v hlavě, že taková cesta na Ostrý prostě není a že sólo Webera už dávno v minulosti udělal jiný, tak jsem v obraze. Ale kdo tohle všechno nosí v hlavě. ;-)

    Nojo, takový malý spisek na téma nejčastějších dotazů a chyb v přístupu jsem spáchal kdys. Metodika horolezení je na Sakalu a nebo si můžete koupit Horolezeckou abecedu, jejíž kvality nehodnotím, což je nemohu, viz ta rodinka kreatůr. ;-)

    1.8.2009 21:23 Tomáš F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava

    :-) Ahoj Jendo, jsem potěšen, že i na tomto fóru spatřuju Tvoji osvědčenou osvětovou působnost.

    Jen s těma kreaturama brzdi... co kdyby to četl někdo z těch ostatních :-))))

    21.9.2008 14:09 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    mě teda na takové vylomeniny moc neužije, ale kdysi mě vylákali na malý výlet po Slovensku. Trocha šmatlání po kopcích, malý výšlap v Nízkých tatrách. Zakoupil jsem si tenkrát boty od téhle firmy www.garmisch.cz a myslím že účel splnily dokonale. Nejsem na takové věci vůbec trénovaný, o kondici se radši nebudu vyjadřovat a světe div se přežil jsem to! Dokonce jsem potom mohl i chodit.
    21.9.2008 14:50 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Co se bot tyce, nerikam, ze s nima nejde jit na ledovec, ale osobne bych si asi koupil neco lepsiho (kategorie B/C nebo C, v soucasne dobe mam tyto Garmonty, zatim jsem velmi spokojen, ale uvidime, jak dlouho vydrzi - mam je neco malo pres rok).
    Co se batohu tyce, hlavne bych zdurazni poradne vyzkouset, jak sedi na zadech a jak dobre funguje bederak. Tak bych si asi koupil vetsi batoh (napr.75L), protoze pokud za neco stoji, tak jde stahnout na mensi objem a jestli se ti v horach zalibi, tak ucite casem budes chtit vyrazit i na delsi dobu nez jen na vikend.
    Pocitam, ze jste asi spali nekde na chate, ale osobne bych stejne do hor s alumatnou asi nejel.
    Tak to aspon vidim ja...
    Max avatar 21.9.2008 23:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Vím, že s botama jsem to měl s chlupem. Slabší už by nebyly vhodné :-/. Jinak vím, že si budu do budoucna(pokud mne to zaujme) muset asi koupit větší batoh, toto je opravdu na kratší výlety.
    Spali jsme venku. Já spal ve spacáku ve slipech a tričku :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 10:34 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Souhlas. Ona ta nafukovaci karimatka neni jen kvuli parade a "mekkemu spani". Ta vzduchova vrstva izoluje lip nez nejaky kus alobalu. Zvlaste na snehu to je hodne znat.
    21.9.2008 15:49 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    http://zpravy.idnes.cz/dvanact-cechu-zabloudilo-v-rakouskych-horach-jeden-ma-omrzliny-pvk-/zahranicni.asp?c=A080921_151054_zahranicni_zra
    21.9.2008 22:08 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak to boli tazki profici.
    Na Priele sme boli so spoluziakmi zaciatkom leta, vtedy tam este bol suvisly sneh (od 1600 hore). Vybavu som znacne podcenil, bol som vychystany uz na letne podmienky (macky a cakan som ja blbec nechal doma, zisli by sa pri jednom z traverzov). Na vrchole sme boli kazdopadne hodinu po poludni (nie o osmej vecer :-O ), akurat zostup sa nam velmi predlzil. Miesto navratu po tej istej ceste (na Prielschutzhaus) sme chceli prejst na vzdialenejsiu chatu (Puhringerhutte). V lete stvorhodinova tura, nam sa to predlzilo na vyse sedem hodin (z vrcholu sme zacali schadzat okolo druhej). Znacky pod snehom, skialpove tycove znacenie kilometer od seba - mali sme velky problem vidiet dalsiu tyc a to bolo uplne jasno. O deviatej skoncila sranda a zavolali sme znamym nech nam poslu presnu GPS suradnicu chaty (aby sme s ulavou zistili ze sme par sto metrov od nej, akurat o 100 vyskovych vyssie). Vecer zistujeme, ze skialpova trasa je skoro 2x dlhsia ako turisticka (kopirovala udolie, turisticka namiesto toho presla cez dve sedielka...).
    Poucenie pre mna do buducna - neverit chatarovi na Prielschutzhaus ze cesta je vyborne schodna a z vrcholu trva tri hodniky... Druhy chatar (z Puhringerhaus) nam vecer oznamil ze sme prvi co to tuto sezonu presli peso a ze dalsich caka az o mesiac...
    21.9.2008 22:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Odborníci v HUDY... no jak kdy. A nezapomínal bych na to, že za prodání některých výrobků mají prémii.

    Na téhle adrese je rozsáhlá a často fundovaná diskuse o všem co se tohoto týká.

    Boty, kůže záleží na tom, co je to za kůži. má být z 2.5mm a víc a z krav z Alp. Maji hustší kůži. Impregnace - dnes panuje div né shoda -- včelí vosk. Prodává se ve všech možných verzích. Gore a jiné texy do bot, to jsou spory, ale pozvolna to nadšení vyprchává.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2008 22:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    +1 (není, co dodat)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.9.2008 22:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Na sníh a led se používají boty plastové. ty jsou tam vynikající, jinde ale dost hrůza, tedy kupovat si takové botky za tisíce na jeden výlet nemá asi smysl. A festové kožené pohory stačí. My dříve narození jsme chodili v opravdu děsných botách a žijeme (někteří), ale nebylo to jaksi ono. ;-)

    Na ledovec je také třeba lano, úvazek. A pokud možno, na něco povinně, cepín. A vědět o tom něco. Takže toho zkušeného člověka. Jsou takové vychytávky s bržděním, uzly na laně, abyste neskončili v trhlině a pod.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2008 22:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Zrovna jsem se s taťkou (horolezcem) bavil o botách a hlavní postřeh: hadrové boty s membránou jsou na hovno (membrána po dvou týdnech chození rupne a skrz hadr teče) --- raději (do sněhu a na ledovec) kožené (impregnovat, voskovat!) těžké pohorky (aspoň na to půjdou mačky).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.9.2008 22:48 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jedine kozene su to prave orechove :) A voskujem od minuleho roku tiez, sice koza strati aj to minimum prievzdusnosti co mala, ale zase nepremoka uz skoro vobec. A inak, v zime sa chodi v skeletoch, takze tam netreba robit nic (akurat to vecer nechat vyschnut).
    22.9.2008 10:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jo, když jsem se asi před dvěma, třema roky zajímal o lezení (znáte to, za vším hledej ženskou), došel jsem po čtení různých metodik, článků a knížek k závěru, že nejlepší je zůstat u skal – a vůbec nejlepší pod nimi :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.9.2008 10:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Já jsem za desetiletí aktivního horolezení nepřišel na jediný rozumný důvod, proč to dělat. :-) Proč lézt na vršek, často ještě né cestou kterou to jde, ale tou, kterou to nejde.

    Jediný, však dostačující důvod je, že mi to baví. Ale pokud nebaví, je to ptákovina ^n. :-)
    22.9.2008 13:01 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    boty doporučuju celokožené - i v případě, že goretex odejde (časem dojde k tomu, že membrána povolí), kůže neproteče - mám 6 let Hanwagy a nemůžu si stěžovat

    kalhoty - aspon trochu nepromokavé - trochu nestačí, když chytneš v horách super bouřku, tak je budeš mít durch - goretex to jistí

    karimatka - Já jsem zvyklý spát na zemi (nejsem vlastníkem žádné postele), takže mi plně vyhovuje alumatka :). hodně rád koupíš samonafukovačku :-)

    bunda - na voděodolné zipy ZAPOMEŇ protečou !!!! manželka takhle málem přišla o mobil s bundou za 9000 - jedině kryté légou - když jsem to konzultoval s výrobcem (čti: nasralo mě to a chtěl jsem to reklamovat) tak bez výsledku - je to jen reklamní tah

    22.9.2008 13:08 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    jo a ještě k těm kalhotám - ono totiž při dešti ti všechna voda z nepromokavé bundy poteče po kalhotách dolu a jak protečou, tak ti voda nasákne do podvlíkaček, těma do ponožek a i v GTX botách máš zase mokro :-) a když v tom pak máš jít celý den a různě do tebe fouká, prší, mlátí kroupy a podobně, tak je to hodně nepříjemný
    22.9.2008 15:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    boty doporučuju celokožené - i v případě, že goretex odejde (časem dojde k tomu, že membrána povolí), kůže neproteče - mám 6 let Hanwagy a nemůžu si stěžovat
    Svatá pravda.
    kalhoty - aspon trochu nepromokavé - trochu nestačí, když chytneš v horách super bouřku, tak je budeš mít durch - goretex to jistí
    Záleží co je za roční období. Membránové kalhoty nosím jenom v zimě nebo když zima hrozí (na podzim, a na jaře). V létě, když nehrozí fakt mokro a echt zima, tak je nechávám doma. Kraťasy a návleky obvykle bohatě stačí, případně lehké kalhoty co rychle schnou, klidně úplně promokavé. Hlavní je mít sucho pod bundou a v botách.
    karimatka - Já jsem zvyklý spát na zemi (nejsem vlastníkem žádné postele), takže mi plně vyhovuje alumatka :). hodně rád koupíš samonafukovačku :-)
    Samonafukovačka se hodí tak akorát na zimu kvůli svým izolačním vlastnostem. Jinak je to zbytečně těžká a velmi nespolehlivá podložka. Velmi doporučuju pěnu.
    bunda - na voděodolné zipy ZAPOMEŇ protečou !!!! manželka takhle málem přišla o mobil s bundou za 9000 - jedině kryté légou - když jsem to konzultoval s výrobcem (čti: nasralo mě to a chtěl jsem to reklamovat) tak bez výsledku - je to jen reklamní tah
    Mě teda do voděodolných zipů neteče. Záleží asi na střihu a jak je to uděláno. Zip se nesmí rozšklebit.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.9.2008 15:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Mně. Zase :-(. Stárnu. Blbnu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.9.2008 17:26 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    bohužel - nešklebí se, propouší :-( nevím proč, ale potvrdili mi to nezávisle na sobě asi 3 prodejci a dva výrobci - ten zip není vodotěsný - jen voděodolný a je to tak. manželka jela 30 km v ne moc silném dešti na kole a v náprsních kapsách měla vodu. A výrobce sám říkal, že se mu tento typ zipu nelíbí, ale trh je žádá

    s těma kalhotama máš pravdu - samozřejmě nebudu v létě kolem Tre Cim pobíhat v goráčích, když hlásí trvale hezky, ale když budou hlásit 40% šanci na přeháňky, nebo jak píšeš - jaro, podzim, tak je v batohu mít budu

    karimatka - moje zkušenost je, že samonafukovačka je prostě lepší a rozdíl ve váze není tak katastrofální, jen doporučuju si připlatit - jsou dost výrazné rozdíly v kvalitě použitých materiálů a tím i v tom, co vydrží, jak klouže a podobně. jezdil jsem leta bez ní, pak s alumatkou i s pěnou, ale zakotvil jsem tady

    19.10.2008 11:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Termíny vodotěsný a voděodolný - ano problém. To první je definované co musí vydržet. To druhé je nápis, co můžu dát na cokoliv. Tyhle zipy vydrží dost, ale ne všechno. Ale, byla ta kapsa opravdu dopnutá? Tak stačí malá skulina a za tu dobu je z toho kaluž.
    otula avatar 19.10.2008 01:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Když je řeč a karimatkách, pořizoval jsem si jednu z prvních, co se u nás daly koupit. Ještě kdysi cca před 20 lety na trampování. Prodávaly se tehdy takové tenčí, lehčí, levnější, klouzavější (myslím že) z Maďarska. A pak české, trochu těžší, pevnější, se skvělým neklouzavým povrchem. Tu jsem si koupil a mám ji dodnes a byla to skvělá volba. Vydržela všechno možné, je trochu probodaná, když jsem s ní ležel na dřevěných špatně ořezaných kládách, ale izoluje fantasticky, pokud jsem spal ve svahu, tak mi po ní spacák neklouzal (ostatní záviděli). Alumatku jsem jednou koupil a skončila kdovíkde jako zcela nepoužitelná. Obdoby těch maďarských se prodávají dodnes. Ale takovou, jakou mám, jsem nikde neviděl (možná se prodává, ale nevšimnul jsem si jí). S nafukovací zkušenosti žádné nemám (ale asi by ty dřevěné klády nepřežila;-))
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 08:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Taková černá? Ta byla z NDR a dal se na ní také postavit horkej ešus. Možná byla i neprůstřelná do ráže kulometu. :-) Nevim z čeho to dělali, ale bylo to super.

    Možná jí nedělají z těhle důvodů. Kdo by si pak kupoval nový, kdyby vydržela.
    otula avatar 19.10.2008 10:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Příloha:
    Jestli je to ona (viz příloha), tak ano. Ale fakt jsem byl přesvědčen, že je to český výrobek :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 11:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    To vypadá ještě na jinou. Vlastně nevím, proč vím, že tamta byla z NDR. :-) "se to říkalo" a prodávala se tam. Šla trochu špatně balit, byla o trochu těžší. Ale nesála, vodu, horko snášela v klidu a ... naši dospívající synové si ji brali na čundr a ona přežila!!! To je sorry fakt na tři vykřičníky. To znamená že jí používali jako prkýnko na krájení chleba a cibule a podobně. :)
    otula avatar 19.10.2008 12:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak tahle by krájení chleba a cibule asi nepřežila :-D Ale každopádně pevná je dost. A její výrazné tepelné vlastnosti jsem si uvědomil kdysi ve Svojšicích, když nám začalo pršet, byla děsná kosa, a tak jsem ji pod nás rozdělal. Najednou bylo teploučko :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 11:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Já tuhle teď nemám doma, má jí syn. Byla taková úplně černá. Trochu neohebná. Možná to byly nějaký armádní přebytky z nové tajné zbraně :-). Bylo to v době neutronové bomby, tahle by určitě uchránila. :-)
    otula avatar 19.10.2008 12:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.