abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Uvod

    13.10.2010 22:24 | Přečteno: 1004× | Servery, prumyslove desky a ostatni | poslední úprava: 13.10.2010 22:23

    Rozhodl jsem se zaridit si blog ve kterem uverejnim ruzne HW upravy Touchbooku od AI.

    Take bych rad zjistil, kdo tuhle masinu v .cz taky ma a casem mozna uverejnim i neco o DEC Alphaserverech, prumyslovych deskach s ARMem a zpusobu, jak co nejvic automatizovat provoz e-shopu.

    Ti, kdoz me znaji, se mozna zeptaji, proc tu nejsem pod svym beznym loginem Yokotashi a proc jsem to nedal na svuj server kanal.ucw.cz. Obe odpovedi jsou jednoduche - muj login uz je podle systemu zabrany (mozna nekym hravym, mozna obet castecne povinne registrace pred mnoha lety provedene na nejaky jiz davno neexistujici mail). A na svem serveru se mi nechce rozjizdet system diskusi, nejak na to nemam cas.

    Obsahem pristiho zapisku bude navod, jak do AI (a pripadne i do jineho stroje) nacpat funkcni a ve vanille podporovanou USB wifinu, vyresit jeji napajeni z baterie a vypinani po i2c.

    Povedlo-li se nekomu z vas zkompilovat kernel na AI a nabootovat ho i s vyberem OS, nebo nainstalovat Debian, pochlubte se prosim v diskusi.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 13.10.2010 23:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    super, těším se na články :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.10.2010 23:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Povedlo-li se nekomu z vas zkompilovat kernel na AI a nabootovat ho i s vyberem OS, nebo nainstalovat Debian, pochlubte se prosim v diskusi.
    No, párkrát jsem si s tím hrál (a rozběhal jsem na tom i .35 vanilku - ale vyžádalo si to dost nervů a pak se to nějak potento... Asi nejjednodušší bude vzít opatchované zdrojáky, vyhodit z nich ten jejich pochybný initramfs, zakompilovat potřebné věci do jádra a bootovat čistě z toho. V dohledné době tam chci zkusit nacpat něco lehčího (Qt Antico se mi docela zamlouvá) a zmáčknout to do 256MB NAND (kterážto by přece jen mohla být rychlejší než ta SD karta). Myslím, že když použiješ funkční jádro, neměl by problém tam nacpat armel port Debianu (ale sám jsem to nezkoušel).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Antico docela rychle a celkem dávno umřelo, nevíš, v jakém je stavu?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 23:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Pardon, koukal jsem na nějaký fork
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    multi avatar 14.10.2010 12:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    to vypada zajimave, pokud to neumrelo .. ;-)
    multi avatar 14.10.2010 12:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    nand tam ma byt prej mnohem pomalejsi ne?
    14.10.2010 13:35 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Pravda... Ted na to koukam...
    root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mmcblk0p3 bs=4M;  };
    10+0 records in
    10+0 records out
    
    real	0m13.060s
    user	0m0.000s
    sys	0m0.875s
    
    root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mtdblock4 bs=4M;  };
    10+0 records in
    10+0 records out
    
    real	0m22.782s
    user	0m0.000s
    sys	0m0.789s
    Skoro polovicni rychlost... :(
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 14.10.2010 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá? Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 00:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá?
    Nevím, neřeším, výhledově stejně půjde oficiální distro pryč.
    Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
    Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 15.10.2010 00:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
    Jasně. Jen bude zbytečně vyset jeden mrtvý brouk na desce. Kua, to měli začít dávat do patice (bo stejně jediný přístup k tomu je skrz CPU a nebo skrz JTAG a ani jedno z toho není moc pohodlné).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 02:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou :-D. Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD, tak by to bylo dobrý. Jediná výhoda paralelní NAND je v tom, že je rychlejší a přímo adresovatelná z CPU (i když to není úplně pravda, SPI flash (ale ne SD) jsou taky sériový a imho adresovaný přímo). Každopádně by neměl být problém mapování ošetřit v řadiči.
    Grunt avatar 15.10.2010 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou
    Jasně. Což je druhá věc co mě štve. Trefovat se do jednotlivých pinů jinak než pomocí JTAGu je většinou o nervy.
    Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD
    To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 12:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
    Já bych zase bral SD kartu (JTAG bych pak vůbec nepotřeboval, prostě bych strčil do čtečky). Jinak u BGA ti bude naprd i vlákno a u SOT bys zase potřeboval třeba 60 drátků (32 datovejch a něco adresní). U SPI to není přes drátky problém, ale zase rychlost je slabá a tuším, že se nedělaj moc velký.
    Grunt avatar 15.10.2010 12:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Já bych zase bral SD kartu
    Však tak to u TB je a IMHO je to paráda. Akorát dost pochybuju, že k tomu má přístup i bootloader. Což je asi ten hlavní problém.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 13:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě, na desce by kromě RTC nebyla žádná nonvolatilní paměť.

    Jinak bootloader (pokud není hw) se dá vždy updatovat :-).
    Grunt avatar 15.10.2010 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě
    No to by bylo ještě lepší. Otázka je jak by se k tomu procesor inicializačním mikrokódem dohrabával?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 13:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    No po resetu třeba x86 žádá adresu FFFFFFF0, na což by mohl zareagovat SD řadič a načíst třeba první blok SD karty. Jde víceméně o to namapovat hardwarově bootovací zařízení do adresního prostoru procesoru.
    multi avatar 15.10.2010 13:46 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    ale na armu to asi bootuje uplne jinak
    15.10.2010 13:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tohle funguje všude, leda by to byla nějaká extrémní šílenost :-). Pokud procesor zažádá o nějakou adresu řadič, tak řadič může být vždycky postaven tak, aby to četlo z SD. Pokud je řadič přímo v CPU, tak je to to samý, jinak přesně takhle funguje čtení ze SPI (sériové) flashky. Rozdíl od SD je akorát v tom, že SD má i blbosti jako CRC a adresování spíš jako disk než sériová adresa buňky.
    Grunt avatar 15.10.2010 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Já měl za to, že řadič se musí nejdříve inicializovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2010 00:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tak samozřejmě nemusí být superinteligentní (FIFO, DMA apod.), triviální věci jako adresový registr může mít asynchronně nastavený reset pinem. Načítání sériových dat a výpočet CRC zvládne nějaký mooreový automat.
    Jendа avatar 13.10.2010 23:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    K tomu Debianu - nějaký člověk u mě hostuje port Ubuntu, neměl by být až takový problém to předělat na Debian.
    Grunt avatar 14.10.2010 00:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    nééééé…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2010 00:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Co néééé?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    multi avatar 14.10.2010 12:02 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    me by zajimalo jak je to tam s baterkou a tim jejim fixem

    taky to muzes psat na touchbook.cz
    14.10.2010 16:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    prumyslovych deskach s ARMem
    Mwuhaha ;-).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.